Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
@Assie, mijn vervanging is gelukkig allang geregeld. Helaas blijf ik tot het eind wel fulltime werken, er is nog geen sprake van dingen uit handen geven. Moet zelfs in mijn laatste week nog twee avonden naar school om adviesgesprekken te voeren, maar dat is ergens ook wel leuk.
-
Oh, echt super lief. Gisteravond had ik het kinderdagverblijfverhaal aan m'n schoonmoeder verteld. Nu belde ze net op. Ze hadden het er vandaag even samen over gehad, en wanneer ons kindje niet op het kinderdagverblijf terecht kan, mag het best twee dagen naar m'n schoonouders! Echt super lief!
Oh, ja.....was ik heel even vergeten Je wordt gewoon al hartstikke snel moeder! Spannend hoor.

Ik zou zo nieuwsgierig zijn hoe hij/zij eruit ziet......volgens mij kan je de eerste periode alleen maar vol trots/ongeloof/etc. naar dat kleine wonder kijken.
En wat fijn dat je schoonouders tijdelijk voor opvang willen zorgen. Scheelt jullie weer even wat stress en kunnen zij genieten van hun kleinkind.
dubbel
@Verkademeisje: Het is niet erg dat je misschien een beetje fel reageert, ik kan het me wel voorstellen. Ik ben het ook helemaal met je eens, en het is ook een punt geweest waarop mijn ouders en ik bijna het contact verbroken hebben. Helaas heeft mijn vader juist toen kanker gekregen en is het contact langzaam maar zeker hersteld (wat wel goed is). Maar het blijft een teer punt. Na mijn vaders overlijden is mijn moeder wel harder haar best gaan doen om zich over haar bezwaren heen te zetten, maar helemaal goed is het nog niet, en dingen die in het verleden zijn gezegd zijn ook niet zomaar uitgewist.

Wel ontzettend lief dat je schoonouders zo met jullie meedenken en meeleven, en zelfs op jullie kindje willen passen als de opvang niet op tijd geregeld kan worden! Ik hoop dat mijn schoonouders dan een beetje op die van jou lijken, dat zou wel heel fijn zijn...

Enne, ik geloof dat je 6 weken moet wachten voordat je weer sporten gaat doen waarbij je je buikspieren veel gebruikt (dat zei mijn schoonzusje tenminste), dus het duurt nog even voordat je weer kunt gaan hardlopen... Heb je tijdens je zwangerschap verder nog aan sport gedaan? Ben ik wel benieuwd naar, het lijkt mij wel fijn om dan in beweging te blijven.
Goedemorgen allemaal!

Ik heb weer eens opstartproblemen op mijn werk, dus vandaar dat ik hier kom buurten!

Heeft iemand nog iets leuks te melden?

Ik heb eigenlijk niets te melden. Gelukkig wel allemaal leuke dingen in het vooruitzicht;

Vanavond komt een vriendin van mij eten, dus weer gezellig bijpraten. Morgen ga ik naar een andere vriendin toe, donderdag ga ik met Assieman een kijkje nemen bij een school waar we Spaans kunnen leren. Leek ons wel leuk

Heeft iemand daar ervaring mee?

Kortom, bijna weekend haha
Hai, goeiemorgen! Nou ja, alweer bijna middag, maar goed...

Ik heb eigenlijk ook niets leuks te melden, alleen dat we net vlaai hebben gehad omdat mijn baas jarig is

Dus, vanavond krijg je bezoek! Gezellig! Gisteren kwam een vriendin van mij even langs hier op mijn werk, dus hebben we lekker samen koffie gedronken, even bijkletsen!

Hmm, ervaring met Spaans leren? Ja, ik heb wel Spaans gehad op de middelbare school, drie jaar lang, maar ik heb het laten vallen toen ik Frans en Spaans de hele tijd door elkaar bleef halen. Het is volgens mij geen onlogische taal, dus je zou het vrij snel kunnen oppikken denk ik. Gewoon vaak op vakantie in Spanje, dan kun je goed oefenen!

Morgen moet ik drie uur in de trein zitten om ergens een presentatie te geven, en natuurlijk moeten we daar ook de hele dag blijven, dus het wordt een laaaaaaange dag. Om 5 voor 6 met de trein, en ik denk dat ik pas rond een uur of tien terug ben op het station, en dan is het nog een half uur naar huis rijden. Ik heb er niet zo veel zin in.
Dubbel
pff Pauley, dat zijn idd lange dagen. Komt dat vaak voor?

Ik hoef voor mijn werk niet meer zo heel vaak ver weg, wel komen ver weg mensen naar ons Vrijdag komen bijvoorbeeld mensen uit Zwitserland en Noorwegen; hoewel ik het niet erg zou vinden om daar langs te gaan (mits ik er een extra weekend aan vast kan plakkan....). Gaat in dit geval misschien wel gebeuren; is namelijk een erg groot en langdurig project, dus wie weet.

Moet even in rap tempo mijn Engels ophalen voor vrijdag. Lezen, verstaan is geen enkel probleem, maar spreken heb ik al erg lang niet meer actief gedaan. Dan is het toch zoeken naar woorden....en dan direct van die lastige discussies. Gelukkig ben ik geen projectleider en kan ik iets meer als toehoorder aanwezig zijn, alleen nog even wat vakterminologie e.d. in het Engels doornemen
Haha, nee gelukkig niet! Eens in de zoveel maanden, dus dat valt wel te overzien. En eens per jaar een groot congres in het buitenland. En 3 uur reizen lijkt ook wel ver weg, maar het is in Amsterdam, ik woon gewoon in een uithoek van Nederland!

Hmm, weekendje Noorwegen? Lijkt mij eigenlijk ook wel wat... Hoewel, elke vorm van vakantie lijkt me momenteel wel wat, we hebben (behalve een paar dagen na de bruiloft) nog geen vakantie gehad dit jaar. Pauley-man wilde vrije dagen sparen, om mee te kunnen helpen met de verbouwing, dat scheelt weer in de kosten...

Die vaktermen komen vanzelf weer boven zodra je in gesprek zit, dat is toch meestal zo? Maar goed, even doorkijken kan natuurlijk nooit kwaad. Ik vond het alleen wel grappig om te merken dat ik in vakdiscussies heel gemakkelijk Engels sprak, maar dat een gewoon gesprek voeren veel moeilijker was! Heel maf...
Hehe, ben weer bijgelezen en terug !! Hebben het echt helemaal super gehad, was zo leuk!! Heerlijk weer, 25 graden, zonnetje.. genieten echt!! Ben dus wel gister alweer ongesteld geworden... op dag 24... schrok wel even van dat t zo snel was, had t ook nergens aan gemerkt dat t zou gaan komen... Maar goed t zal er allemaal wel bij horen en ergens ben ik wel blij dat t zo snel weer is, hoewel ik me wel weer goed ellendig voel gelijk! Ach, daar hebben ze paracetamol voor uitgevonden toch ! Vraagje trouwens voor degene die al met de pil gestopt zijn: kregen jullie ook zoveel puistjes? Ik had eigenlijk best een mooie gave huid, maar nu heb ik echt continu puistjes.. schaam me dr echt voor !

Goed, genoeg ego, tijd voor (korte) reacties op jullie!!

@ Janine: Om te beginnen maar even bij jou! Wat schrikken zeg... gelukkig was ik blij om later een behoorlijk positief berichtje te lezen, wow wat ben jij sterk zeg, wat een goeie instelling!! Het blijft super spannend de komende weken, maar er valt zoveel kracht op te maken uit jouw berichtje dat MOET gewoon goedkomen!!

@ Pipo: Wat gaaf zeg klinkt je vrijgezellengfeestje zeg! Helemaal goed zo, heerlijk gefeest en genoten! En nu op naar de Big Day! Lekker uitrusten deze week, gaat vast helemaal super worden!!

@ Springstof: Arme meid... helemaal in tranen... zo moeilijk is t he, je denkt dat je er niet zo erg mee zit, maar ondertussen... Je bent er wel mee bezig en dan is t gewoon stom dat je vriend er kennelijk nog niet zo op zit te wachten en ergens misschien wel denkt dat t een bevlieging is... maar dit is wel even wat anders! 2011 wordt gewoon echt een prachtig mooi jaar voor jou, zeker weten!! (hoopte ik stiekem ook van 2010, afgestudeerd, 5 jaar samen... nou ja t jaar is nog niet voorbij, maar k heb heeeel weinig hoop...)

@ Assie: Hoe was de verjaardag van Assieman? Nu op naar jouw verjaardag met hopelijk het mooiste cadeautje wat je je kunt wensen!! Verder niet echt suggesties hoe je t aan kunt pakken behalve wat er al geschreven is... gelukkig kan ik er hier wel altijd goed over praten, al moet ik er niet te lang over door gaan...

@ Frutje: Jij hebt gewoon nog een heel vruchtbaar topic gestart en dat kan alleen maar goed gaan komen!! Ik duim heel erg voor je!!

@ Orchis: Suuper mooie foto's zeg, wow! Heel veel succes met werken deze week!

@ Verkademeisje: Wat een gedoe zeg met die KDV etc... heeeel veel succes met de laatste loodjes en alle voorbereidingen!!!

@ Pauley: Ook hier is je verhaal herkenbaar... Al weet Romoman wel dat ik er continu mee bezig ben hoor... Maar er komen bij hem toch ook altijd wel weer dingen eerst... zuucht...

@ Lavender: Goed dat je hem even een lesje 'vrouwelijk lichaam' hebt kunnen geven, wie weet helpt t wat!! Succes met je cursus!!

Ergens mag ik ook niet zeuren, want ik ben een stuk jonger dan jullie allemaal en zelfs al met de pil gestopt, maar de wens is er denk ik niet minder... daarom is dit forum echt heerlijk!!!
Dames, dames, dames

Ik ben de draad even kwijt, wat een epistels! Gelukkig zit ik snipverkouden op mijn werk en heb ik al veel gedaan vandaag (en hoef ik nog maar 2,5 dag hier joehoe!), dus ik ga er even voor zitten.

Tips voor Assie

Recht voor zijn raap, subtiel, condooms op, wetenschappelijk onderbouwd of vol emotioneel met tranen en tuiten. Ik ga voor het laatste. Vanuit jezelf vertellen hoe jij je voelt. Dat je begrijpt dat het een hele grote en belangrijke keuze is. Maar dat je bang bent om onvruchtbaar te zijn, oud moeder te worden of via de medische molen pas een kind kunt krijgen. En dat dat je onzeker en verdrietig maakt. Omdat je niets liever wil dan zo'n klein hummeltje van hem en jou in je armen nemen, opvoeden, ermee lachen en ervan houden.

En heeft Assieman nog gereageerd op het artikel?

Ik heb geen ervaring met Spaans leren. Wel leuk zeg! En ik moet er ook altijd even inkomen met een andere taal. Maar dat went snel.

@orchis

Bloos. Ik prijs mezelf ook heel gelukkig met mijn vent. Hij is natuurlijk ook wel eens bloedirritant. Maar vorige week had hij ondanks dat ie ziek was het huis schoon gemaakt. Omdat hij niet wou dat ik er in het wekeend in mijn eentje voor op zou draaien. Zucht, ik heb echt een mooi exemplaar te pakken… Deed de choco haar werk?

@Pauley

Fijn dat het wel meevalt met die genetische afwijking. Anders krijgt zwanger worden opeens een hele andere lading.

Om 5 voor 6 met de trein. Hel!

@VK

Wat een gedoe met die kinderopvang. En wat een lieve schoonouders! Ik smelt helemaal weg bij je met de wandelwagen wandelende schoonvader…

Maar wat een irritante kraamzorgmevrouw. Dat is wel vaker hè, dat mensen ervan uitgaan dat je wel even thuis kunt zijn. Hallohoo, sommige mensen werken… Al hoef jij dat niet zo lang meer!

Enne, wij zijn druk aan het proefdraaien .

@Lanvender

Mannen weten verrassend weinig van zaken als pil, eisprong en cyclus. Die van mij hoeft er ook niets van te weten zegt ie. Hopelijk gaat je diner met pilgesprek goed komend weekend.

@Romo

Wat klinkt dat heerlijk zeg! Enne puistjes schijnen erbij te horen. En een korte cyclus is prima, meer ronden, meer kansen.

Als dat andere topic idd zo vruchtbaar is als het nu begint, komt het helemaal goed!
Twee mensen waar ik even op moet reageren:

Pauley: die schoonmoeder die zich een monopolie opeist bij het kleinkind, heb ik ook. Als we met de hele schoonfamilie bij elkaar zijn, komt niemand eraan te pas, zelfs de moeder niet. ZIJ legt de baby in bed, ZIJ geeft het hapje, ZIJ doet de luier, troost, etc.etc. WAT irritant. Dat er nog een leger aan ooms en tantes en niet te vergeten een opa is, doet er kennelijk niet toe. Ik herken me dus volledig in je verhaal en je ergernis. Ik snap niet dat er ook niemand in mijn schoonfamilie haar eens een grens stelt. Ik ga dat zeker doen mocht ik ooit zo'n babietje hebben.

@Romo: ik ben een jaar geleden gestopt met de pil en heb er ook vreselijk veel last van. Daar was ik al bang voor want voordat ik met de pil begon, had ik het ook. Toen was ik nog echt jong dus ik hoopte dat ik eroverheen gegroeid was maar helaas niet Achteraf heb ik wel een beetje spijt want nu zit ik dus op mijn huwelijk te stressen voor een slechte huid (het valt nu thank god mee) en pillen te nemen tegen mijn menstruatie. Terwijl als ik de pil nog had geslikt had ik EN een gave huid EN gewoon de pil door kunnen slikken. Maar goed ik weet iig dat mijn cyclus hartstikke regelmatig is en dat ik dus hopelijk snel zwanger ben

Verder nog even een update van het huwelijksfront: Pman en ik zijn nu allebei lekker vrij. Vandaag 2,5 uur bij de kapper gezeten. Was bang dat het zou mislukken (ik kleur mijn haar bijna nooit) maar het is erg mooi geworden. Net nog even gezellig op een terrasje gezeten in de zon Echt genieten dus! Morgen nog even zonnebankje, huis aan kant en dan op naar onze ouders, laatste dingetjes in de stad regelen waar we gaan trouwen en dan: JAAAAAAAAAAAAH.

Iedereen op wie ik niet gereageerd heb

Bedankt voor het meeleven, super!
O, en by the way Frutje: jij hebt echt een goed exemplaar te pakken, wauw
@Boef: Ik heb alle spullen die ik gekregen heb voor het familiewiegje gewassen en gestreken, maar weet niet waar welke spullen moeten. Toen las ik jouw topic hierover! Grappig zeg. En, heeft de kraamverzorgster het je uitgelegd?
@Pauley: ik zou ook echt superpissig zijn zeg! Hoe kun je je bloedeigen dochter zoiets aandoen? Had ze liever gehad dat je een totaal gezonde vent had gehad die je bv sloeg of zo? Maar ja, het komt waarschijnlijk toch uit bezorgdheid, hopen we dan maar...

@vkmeisje: ook bij mijn vorige werk was mijn vrije dag om de lessen voor te bereiden en zo. Anders zou ik dat in het weekend moeten doen, en daar heb ik dan helemaal geen zin in. Alleen is deze baan zwaarder en zit ik echt de hele dag, en meerdere avonden. Vorig jaar was ik met een halve maandag voor de rest van de week meestal wel klaar. De meeste docenten die ik ken moeten het zo doen, trouwens, Maar ja, ik heb wel een ontzettend uitdagende baan nu!

Wat raar trouwens van die verloskundige! Er zijn nou eenmaal vrouwen met een verantwoordelijke baan waar je niet zo maar weg kunt lopen! Nou ja zeg!

@Pipo: als ik je niet meer 'zie': VEEL PLEZIER!!! Geniet ervan!

@Assie: en? nog nieuws? Misschien dat de tranen toch ook wel heel veel zeggen: dat het heel hoog zit.

@Lavender: tssss, als biologiedocente doet me dit wel wat. Hoop toch altijd dat ook de jongens er wat van opsteken...
Ja Frut, wil frutjeman niet een beetje verkering met mij? :D

Pipo, lieverd, ik wens je vast een prachtige trouwdag toe!

Verder dank voor alle morele forumsteun, is nog weinig veranderd hier. Serieus gesprek gehad met mijn manneke. Die wil eerst trouwen voor hij kinderen wil en ook trouwen wordt vooruit geschoven, zucht. Ik laat het maar zo goed mogelijk los... Thanx voor de tips nog, pipo!

Lig lekker op de bank, morgen drukke en lange dag dus ik reageer donderdag even op alle verhalen van iedereen.

Liefs Springstof
@Pipo

Wat fijn dat jullie lekker saampies vrij zijn. Enne, ik had en lief briefje achtergelaten voor hem om te zeggen dat ik hem zo leuk vind enzo. En dat ik denk dat hij een superpapa wordt. Nou, dat vond ie fantastisch! Hij was bang dat ik geen briefjes meer zou schrijven nu we getrouwd zijn (hoe hij daarbij komt...) en was helemaal in zijn element .

Sorry voor mijn gekweel.

@orchis

Jouw baan klinkt heel erg interessant maar ook errug heftig. Pas je ook een beetje op jezelf?

@Springstof

Blijf met je explosieve handjes van mijn vent!

En jouw geduld wordt erg op de proef gesteld zeg. Pfft...
@ Pipo: Thanks voor je berichtje!! Fijn is niet het goeie woord denk ik, maar goed om te weten dat dit er allemaal bij hoort kennelijk... Ach t is op de lange termijn voor t goeie doel zullen we maar zeggen :-)!

@ Frutje: Super man heb jij getroffen zeg!! Gelukkig mag ik ook helemaaaal niet klagen!!! Je topic gaat trouwens als een speer zeg, heb m net ffjes beetje door zitten lezen, leuk!!

@ Orchis: wil je nog maar eens succes wensen met je drukke baan! Pittig hoor!

@ alle zwangeren: Hoe is t met jullie?

@ mama Boefje: Hoe gaat t daar?

Hier nogal een rotdag... k had al wel verteld dat ik nieuw werk zou krijgen vanaf oktober... tenminste, bedrijf had mij benaderd voor een functie en ik heb daar al een paar dagen meegelopen om te kijken of ik echt 'beval' en toen waren ze heel positief... (dus ik in al mn enthousiasme gezegd dat ik de baan 'heb') En ik zou gebeld worden vorige week voor details (wanneer beginnen, contract etc...) en tot op de dag van vandaag heb ik nog helemaal niets gehoord... Dus nu zit ik in twijfel: bellen... of hen maar laten bellen?
@Romo

He wat vervelend. Als de vorige week zouden bellen, zou ik nu zelf wel bellen. Je wilt toch weten waar je aan toe bent? Dat vind ik niet meer dan normaal...

Fijn dat je ook zo'n goed vent hebt! Er zijn er meer! En het topic loopt goed ja, al twee zwangeren.

@Janine

Hoe is het met jou? Moet je deze week weer naar de gyn? En hoe hebben ze op je werk op het nieuws gereageerd?
Frutje: ze reageren hier allemaal positief en vinden het spannend en eng voor me. Ze steunen me wel.. das lief. Van iedereen krijg ik wel vragen etc. Behalve van mijn creatieve baas... maar ach die is meestal zo met zichzelf bezig. En een goede klik heb ik toch niet met hem.. ben ik ook niet op uit. Soms moet je het gewoon laten. Mijn algemene baas (met wie ik ook uren bespreek) is veel meer een echt mens (die andere is wat nep) en luistert wel naar me. Als het goed is mag ik tot juli 3 dagen werken en daarna 3 om 4.

Gisteren naar gyn geweest. babytjes deden het goed. Blaasjes waren nu meer in verhouding. Dat is goed nieuws. Alleen het gevaar van de knoop is nog steeds aanwezig. Mijn gyneacologe wil de baby's met 31-32 weken halen.. dus over 10 weken al!! help!!

morgen ga ik babykamer kijken! En ik heb nog 10 vrije dagen staan.. die neem ik dan lekker op om de babykamer te verven etc.

Verder voel ik me goed, de baby's voel ik zo nu en dan .. das geruststellend.

sorry dat het een egobericht is ...

en bij vroeggeboorte (2 maanden) heb ik recht op 16 weken verlof na de bevalling.. maar precies hoe en wat moet ik nog navragen

en goede mannen! ik heb er ook een .. heerlijk!!
@ Frutje: Ergens vind ik dat zij moeten bellen, maar je hebt gelijk... ik wil t eigenlijk nu wel ns weten!! Ook aangezien ik nu eigenlijk geen inkomsten heb en dat graaag wel wil vanaf oktober... heb nu alleen vrijwillig gewerkt de afgelopen maand! Wel leuk, maar er komt natuurlijk niets binnen...

@ Janine: Fijn dat de babytjes het goed doen en dat er goed nieuws is wat betreft de blaasjes! Blijft spannend... Heb je al helemaal een idee hoe de babykamer gaat worden??
Hallo allemaal.

Janine wat fijn om te horen dat je collega's bijna allemaal goed reageren en met je meeleven. Ook fijn om weer even de bevestiging te hebben dat je meiden het goed maken. Ennuh......nog maar 10 weekjes????? Tjee, wat vliegt de tijd. Moeten ze dan ook nog lang in het ziekenhuis blijven, of zou het zo kunnen zijn dat ze vrij snel mee naar huis kunnen?

In ieder geval lekker babykamers kijken en opnemen die vrije dagen!!

Romo: vervelend dat je nog geen bericht hebt gekregen. Je hebt gelijk dat zij eigenlijk zouden moeten bellen, maar ik zou er nu toch zelf achteraan gaan. In een organisatie blijft iets wel eens liggen en is het ineens een week later, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. Gewoon even bellen, weet je tenminste waar je aan toe bent.

Springstof jammer dat het trouwen en kinderen weer een beetje op de lange baan is geschoven.....Maar vertrouwen houden (moet me nog even opgeven voor de gevorderden cursus) en het komt vast goed! Voor je het weet komt alles in 1 jaar.

Ik heb verder weinig nieuws. Hij heeft het artikel denk ik wel gezien, maar ik gok dat ie het niet heeft gelezen. Gisteren wel een heel gezellige avond gehad met een oud collega/vriendin. Daarvoor stond het journaal op en werden de onderwerpen van de troonrede genoemd. Vooral de punten waarop bezuinigd gaat worden, dus ook kinderopvang. Ik ben er op ingegaan dat het toch jammer is dat die kosten weer gaan stijgen......maar dat 2011 in het teken staat van kindjes maken en 2012 van kindjes krijgen....wie weet is het dan weer wat veranderd. Assieman had het nog over dat wij nu in de levensfase zitten dat we vooral erg veel bijdragen aan de staat en dat je als kind en als 55'er weer steeds meer steun van de staat kan ontvangen. Hij stond verder niet raar tegenover stijgende kosten kinderopvang.

Verder geen tijd gehad om er dieper op in te gaan. We leuk dat hij tijdens het eten tegen vriendin zei dat ik graag 4 of 5 kinderen zou willen (in een grap vorm).......vriendin direct dat daar dan wel een paar tweelingen tussen zouden moeten zitten, anders zou het niet meer haalbaar zijn qua leeftijd. Heel mooi, hoort hij het ook eens van een ander.

Geen idee trouwens waar die 4 of 5 vandaan komt.....was duidelijk niet serieus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven