Hyves versus Facebook
zondag 26 september 2010 om 17:33
zondag 26 september 2010 om 18:06
Ik heb het beide. Er is op hyves idd meer reclame te zien, maar niet meer dan bijvoorbeeld hier op Viva. Wat jij zegt in je OP herken ik dus niet.
Facebook vind ik fijner, overzichtelijker en oogt ook wat meer volwassen. Ik haat die stomme achtergrondjes op Hyves en die heb ik ook altijd uitgeschakeld staan.
Maar ik heb nu eenmaal vrienden die wel hyves hebben en geen FB. Daarom blijf ik hyves nog maar even aanhouden.
Overigens wordt het gebruik van beide pas echt leuk als je zo boven de 50 vrienden uitkomt die ook actief zijn. Als je dan zelf ook wat actief bent (op allerlei knopjes drukken en zelf ook berichten achterlaten) wordt het een gezellige boel.
Maar heb je nu nog ergens moeite mee dan, op Hyves?
Facebook vind ik fijner, overzichtelijker en oogt ook wat meer volwassen. Ik haat die stomme achtergrondjes op Hyves en die heb ik ook altijd uitgeschakeld staan.
Maar ik heb nu eenmaal vrienden die wel hyves hebben en geen FB. Daarom blijf ik hyves nog maar even aanhouden.
Overigens wordt het gebruik van beide pas echt leuk als je zo boven de 50 vrienden uitkomt die ook actief zijn. Als je dan zelf ook wat actief bent (op allerlei knopjes drukken en zelf ook berichten achterlaten) wordt het een gezellige boel.
Maar heb je nu nog ergens moeite mee dan, op Hyves?
zondag 26 september 2010 om 18:17
Facebook!
Hyves zit gewoon zo ingewikkeld in elkaar, ik snap het niet helemaal. Het voordeel van Hyves zijn dan weer de smileys vind ik, dat heeft Facebook niet en dat mis ik vaak..
quote:Ananya schreef op 26 september 2010 @ 18:10:
maar ik vind FB dus ook een stuk fijner werken, en FB is veel overzichtelijker...Edit: dat dus
Hyves zit gewoon zo ingewikkeld in elkaar, ik snap het niet helemaal. Het voordeel van Hyves zijn dan weer de smileys vind ik, dat heeft Facebook niet en dat mis ik vaak..
quote:Ananya schreef op 26 september 2010 @ 18:10:
maar ik vind FB dus ook een stuk fijner werken, en FB is veel overzichtelijker...Edit: dat dus
zondag 26 september 2010 om 18:57
Ik weet wel een voordeel: op Hyves komt geen bericht van "Jantje heeft Pietje een bericht gestuurd." Kortom: je profiel is wel open, maar het wordt niet over het www geschreeuwd . Kan natuurlijk ook schijnveiligheid zijn, maar ik ben er niet altijd even enthousiast over dat op Facebook alle reacties, relatieveranderingen, woonplaatsveranderingen etc. gelijk rondgeroepen worden. Maar ach, Facebook is ook leuk.
zondag 26 september 2010 om 19:24
zondag 26 september 2010 om 19:28
quote:Scuba schreef op 26 september 2010 @ 19:24:
Hyves is voor kleuters, FB niet. Simple as that.
Verder heb ik veel al 5 jaar contact met vrienden in het buitenland via FB en niet via Hyves.
Inderdaad zijn alleen besloten groepen op Hyves wat makkelijker (of ik het het nog niet ontdekt op FB) maar dat is ook het enige voordeel.
Het kan wel via FB, kijk maar naar de Boerderettes..
En eens..
Hyves is voor kleuters, FB niet. Simple as that.
Verder heb ik veel al 5 jaar contact met vrienden in het buitenland via FB en niet via Hyves.
Inderdaad zijn alleen besloten groepen op Hyves wat makkelijker (of ik het het nog niet ontdekt op FB) maar dat is ook het enige voordeel.
Het kan wel via FB, kijk maar naar de Boerderettes..
En eens..
zondag 26 september 2010 om 19:46
zondag 26 september 2010 om 20:24
Ik zie weinig verschil, op de lay-out na. Wat ik vervelend vind op FB is dat Truus en Kees opeens al hun mededelingen in het engels gaan doen, omdat FB zo internationaal is. (Dus niet vanwege ladingen buitenlandse vrienden.) Ook mis ik de smileys en vind ik de startpagina onoverzichtelijk. Ik heb nu bijv bovenaan een bericht van 19 uur geleden, en daaronder weer iets van een uurtje terug. De logica van deze volgorde ontgaat mij volkomen!
Ook raar vind ik dat ik te zien krijg bij wat mijn vrienden bij mensen krabbelen die ik niet eens ken en al die updates van hun status bij de diverse spelletjes. heb al heel wat geblokkeerd, maar het blijft boven komen.
Op hyves is het weer irritant dat als ik iemand blokkeer, maar één van mijn andere vrienden reageert op die geblokkeerde persoon, ik toch de irritante www's te zien krijg.
Maar verder vind ik het allebei wel leuk hoor!
Ook raar vind ik dat ik te zien krijg bij wat mijn vrienden bij mensen krabbelen die ik niet eens ken en al die updates van hun status bij de diverse spelletjes. heb al heel wat geblokkeerd, maar het blijft boven komen.
Op hyves is het weer irritant dat als ik iemand blokkeer, maar één van mijn andere vrienden reageert op die geblokkeerde persoon, ik toch de irritante www's te zien krijg.
Maar verder vind ik het allebei wel leuk hoor!
zondag 26 september 2010 om 21:05
donderdag 30 september 2010 om 15:19
quote:scroppino schreef op 26 september 2010 @ 17:45:
Hyves heeft geen voordelen. Hyves is voor puberende tieners en Facebook voor een oudere, serieuzere doelgroep.Nah dat vind ik niet. Het komt allebei op hetzelfde neer alleen Facebook is internationaal. Op Facebook zie je álle berichten van iedereen, zelfs alle updates van Farmville. Ook niet echt bijster serieus in mij ogen.
Hyves heeft geen voordelen. Hyves is voor puberende tieners en Facebook voor een oudere, serieuzere doelgroep.Nah dat vind ik niet. Het komt allebei op hetzelfde neer alleen Facebook is internationaal. Op Facebook zie je álle berichten van iedereen, zelfs alle updates van Farmville. Ook niet echt bijster serieus in mij ogen.
donderdag 30 september 2010 om 15:30
quote:Ed123 schreef op 30 september 2010 @ 15:19:
[...]
Nah dat vind ik niet. Het komt allebei op hetzelfde neer alleen Facebook is internationaal. Op Facebook zie je álle berichten van iedereen, zelfs alle updates van Farmville. Ook niet echt bijster serieus in mij ogen.
Dit kan je instellen hoor
En de Boerderie is heeeeel serieus hoor
[...]
Nah dat vind ik niet. Het komt allebei op hetzelfde neer alleen Facebook is internationaal. Op Facebook zie je álle berichten van iedereen, zelfs alle updates van Farmville. Ook niet echt bijster serieus in mij ogen.
Dit kan je instellen hoor
En de Boerderie is heeeeel serieus hoor