***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
layla heerlijk dat ze zo lekker kan smullen van vast voedsel! Tommy heeft denk ik wat meer tijd daarvoor nodig....
Bah, de meisjes zijn ziek, ze hoesten allebei al bijna een week maar sinds gisteren is het erger geworden terwijl ik net dacht dat het minder zou worden en sinds vandaag piepen ze ook met de ademhaling. Grote pop kreeg daarbij aan het begin vd middag koorts en kleine pop had aan het begin vd avond wat verhoging..... Punkieman gaat morgen met ze naar de ha, denk dat ze bronchitus hebben. Had vandaag een doop van een vd kindjes van mijn zwangerschapsgym maar ben niet gegaan vanwege de zieke popjes...

En grote pop is zaterdag jarig, dus hoop dat ze dan weer aan de beterende hand zijn!
Xaloy, wat een voorbereidingen en wat een strak schema. Het komt nu wel snel dichterbij. zie je op tegen het dagje terug naar Groningen? Nou swissie dat wordt een kerstboom.

Succes met alles.

Fachat, hoe was het weekendje 'alleen'? Wat is jou mannetje snel....... Nu al kruipen.

Witchke, Xander al 10 kg en al zitten.

Michasha, een virtueel glaasje vitamientjes voor jou. Beterschap.

bij jou gaan ze qua motoriek ook al als een speer.

Framboos, ik zou het niet weten met die late avondfles. Wij hebben hem ook nog steeds en de laatste nachten ook weer een fles??????? Na twee uur tobben 's nachts toch maar een fles. Geen idee wat er aan de hand is. Deze week al twee keer drama. Dachten zelfs dat hij last had van zijn tandjes, dus zielig zetpilletje, hielp helemaal niet.

Af en toe zou het wel heel fijn zijn als ze konden zeggen wat er aan de hand is.

Muis wat een toestand dat je kindjes bijna uit de wagen gereden zijn.

Ga morgen weer verder, ben zoooo moe.
Vanavond ga ik om 19 uur naar bed. Jee wat ben ik moe zeg...

Gisteren nog zitten zoeken naar vakanties, het was na middernacht dat we gingen slapen. Toen wou Finn om 2.30 eten. En de wekker ging weer om 6 uur. Ben gebroken. Heb de wekker maar een uur later gezet, maar ben nog steeds kapot.

Haha Esan, ik verheug me echt om Xaloy, Compli en de grote vechter Robbie te leren kennen. Die kerstboom gaan we zeker brengen. Even kijken wanneer het uitkomt.

Hier ook soms aandacht huiltjes. Momenteel werkt het meestal als hij mij dan kan zien of als hij kan zitten.

Beterschap voor je meiden Punpiepop, zielig hoor allebei tegelijk.
Hoe dóen jullie dat toch? Die boterhammen, die liga... ik word er gek van! Robbie zit erónder en verslikt zich dapper elke keer weer! Ondanks wangstopperij, ondanks dat ik de Liga in melk doop en het hem dan geef!

Uit luiheid geef ik dus weer even drie flesjes. Over twee weken heb ik tijd genoeg! :-)

Zijn jullie al overgestapt naar anti-lekbekers? Robbie weet niet wat hij ermee moet en gaat ermee spelen in plaats van drinken :-)

Vandaag een hele drukke dag, ook voor Robbie. Hij gaat naar de fotograaf! En morgen naar opa en oma, daar mag hij twee nachtjes blijven. Hoop dat het goed gaat!
Oh en Swissie, ik verheug me erop om jullie te leren kennen!
waw fachat, ole die al kruipt !! Dat is snel zeg.

En xaloy het eten van boterhammetjes gaat hier ook niet al te goed hoor.

Beterschap voor de popjes van punkie !
Slechte nacht hier zeg! Tien uur sliep ik. Morris werd om 11 uur, twee uur, half zes en half 7 wakker. Moest per se aan de borst. Ben gebroken! Kan er echt niet meer tegen zeg. Hij heeft nu een heel schor zielig huiltje.

Punkie, beterschap met de popjes!

Xaloy, Morris sabbelt en hapt net zo lang op een stuk brood/soepstengel/liga tot het verdwenen is. De helft zit dan wel op de grond en op z'n kleren, dat wel.

Moet nu naar het cb, tot later!
*klop klop*

(breek toch nog even in)

Jeetje, wat gaat dat verhuizen snel X!

Fijn te lezen dat Robbie het zo goed doet (Echt kicken!), maar afscheid nemen zit er dus niet meer in. Meeer dan jammerrrr...

Nou ja, we verwachten een verhuisbricht en plannen gewoon alvast de vakantie richtring Suisse komende zomer.

*breekt weer uit*
Wat zielig dat de popjes ziek zijn! Beterschap voor hen!

Fachat: jeetje zeg, Ole aan het zitten en kruipen! Wat knap!!

Michaatje: arm meisje... wat een vreselijk beroerde nacht! Je hebt echt amper geslapen... Hoe wa shet op het cb?

Ik was er ook om 4 uur uit, maar dat was maar een keer en Max ging direct slapen. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat handig is. Gisteren had hij maar 3 flessen gehad overdag (ipv 5) en toen heb ik hem toch maar om 23:00 een fles gegeven. Ik begrijp dus niet echt waarom hij dan om 4 uur wakker werd. Misschien mist hij toch die fles?

Misschien moet hij toch een strakker schema hebben van meer vaste tijden en flessen?
Punkiepop, hoe is het bij de ha gegaan, is alles goed met de popjes?

Heb je iets speciaals gepland voor grote Pop's verjaardag?

Xaloy, net als bij Micha hapt en sabbelt Ole net zolang op zijn stukje soepstengel, brood, rijstwafel, etc. tot het verdwenen is en idd hij zit dan wel helemaal onder!

Oh dat kruipen van Ole stelt nog niet zo heel veel voor hoor, hij komt hooguit anderhalve meter vooruit en gaat dan weer liggen en hij doet het ook niet altijd als ik hem neerleg. Maar goed...het begin is er!

Lara, als Max directy weer ging slapen zonder te drinken, zal het geen honger geweest zijn. Misschien is het zijn reactie op het nieuwe schema. Maak je hem wakker voor die fles van 23 uur?

Hoeveel melk geef je hem nu in totaal op 1 dag?

Wat een vervelende nacht Micha! Ik zat laatst te denken of babies later ook nog regeldagen / regelnachten hebben zoals ze in het begin hebben? Dus een aanpassing van hun eigen schema? Weten jullie dit?

Voel me de afgelopen dagen een beetje slap, een soort van washandje... merk dat ik dan ook slechter tegen die nachtelijke onderbrekingen kan..
Xaloy, hier helemaal geen boterhammen hoor. Wij geven alleen hele mini muizenhapjes van broodkruimels. Hij is wel gek op groente, fruit en pap, dus daarvan allemaal een portie per dag.

Micha, verschrikkelijk zo'n nacht. Ik klaag al van een keer op.

Ik heb me heilig voorgenomen na het eten te gaan slapen vanavond, ik ben benieuwd.
Fachat: hij heeft wel een fles gehad, maar ging daarna direct slapen. Hij had dus wel honger. Overdag krijgt hij 5 flessen van 210cc water en 6 schepjes Nutrilon 2. Twee van die flessen (19:00 en 23:00) is met 2,5e schep rijstebloem. Het is gewoon een hongerwolfje, maar hij blijft dunnig (had ik dat maar!)

Om elf uur haal ik hem uit bed en drinkt hij zijn fles half slapend op.

Swissie: moet je doen! Knap je echt van op!

Fachat: ik heb het ook hoor, de nachtelijke onderbrekingen vallen me veel zwaarder dat in het begin...
Swissie, ik neem me ook zo vaak voor om vroeg naar bed te gaan, maar het komt er eigenlijk nooit van! Hoop voor je dat het lukt!

Lara, dat is behoorlijk veel zeg, wat hij drinkt! Je zou dan toch idd denken dat hij 's nacjts geen honger meer heeft! Jij deed toch aan Rapley? Hoeveel bijvoeding krijgt hij op dit moment?
Ja, vonden ze bij het cb ook, maar omdat hij relatief licht is was het niet erg.

Moeilijk te vergelijken, omdat ik geen idee heb hoeveel het zo zijn als het geprakt is. Hij krijgt nu 's ochtends wat fruit en 's middags wat groenten, maar dat is weinig, ik denk dat het op 2 sperciebonen (want dat doen we nu) uit komt en daarna 2 eetlepels yoghurt. Het gaat allemaal wel een stuk beter dat vaste eten en vanaf morgen wil ik er maar eens soepstengels bij gaan gooien.
Hoi Xaloy ( ik breek ff in hoor dames, neem me niet kwalijk :-) )

Als ervaren mama van 3, is het hier in het begin ook altijd aanklungelen geweest met die eerste vaste happen ( brood, liga, soepstengel etc)

Ik bood het zo nu en dan aan, ging het niet, dan wachtte ik nog even.

Hier ook weken kokhalzen bij brood.

Maar op een gegeven moment hebben ze het door. Stikken zullen ze niet zo gauw. En echt nodig hebben ze die happen ook nog niet.

Al mijn 3 kinderen zijn pas brood gaan eten ná hun eerste verjaardag. Ik heb me er nooit druk om gemaakt. Ik gaf ze wel pap uit een bordje of bij de fles in voor de hoognodige koolhydraten, maar zelfs dat is in feite niet heel nodig. Als ze maar hun vocht, hun zoveel cc zuigelingenvoeding en wat hapjes en prakjes van het een en ander binnen krijgen, is het al gauw prima hoor.

Ik heb van alles met die 3 van mij meegemaakt. En ik weet nu dat geen enkel kind hetzelfde is, ze allemaal zich anders ontwikkelen, ook eettechnisch dus. En dat ze desondanks allemaal wel groot komen.

Dus is brood een ramp, lijkt ie zich er telkens in te verslikken. Dan wacht je toch gewoon nog eventjes. Geef je hem lekker zijn flessen. Zit alles in wat ie nodig heeft.

Chill :-)

Alles goed met het jochie verders Xaloy? Druk met de verhuisperikelen?

Hopenlijk snel nieuw jaar vieren in de witte sneeuw. Nog eventjes doorbikkelen.

Liefs Zoy
ff ego berichtje, maar zit op mijn werk en wil ff laten weten hoe het bij de ha was....

Kleine pop heeft een soort inhalater apparaat wat ze 4 x per dag op moet (Witchke, had X niet ook eens zo'n ding?) tegen de benauwdheid/ Grote pop heeft niks gekregen, die ging helemaal over de flos toen de ha naar haar longen wilde luisteren (=bang), daardoor kon ze niets goed horen. Maar grote pop piept erger dan kleine pop....we moesten over een week maar terug komen.... Nou als het woe-do nog zo is dan zit ik er gewoon weer, heb ff niet zoveel vertrouwen in ha-en. Maar goed, we kijken het nog ff aan. Grote pop heeft iig geen koorts overdag, dus echt verschrikkelijk zal het idd niet wezen en kleine pop zat nu weer wat lager op 38 nog iets
Punk, wat zielig dat de popjes ziek zijn! Had de ha trouwens geen trucjes om Grote Pop rustig te krijgen? Kan jij of je man anders niet morgen met haar terug? Misschien is de huisartsenpost ook nog een optie om vanavond naar toe te gaan. Het lijkt me best eng als ze zo piept! Beterschap voor de popjes!

Xaloy, Steijn en Hugo zijn twee vuilnisbakjes die alles lekker vinden, dus ik heb geen tips voor je! Heb je Robbie al wel eens zelf zijn eten laten pakken? Misschien dat hij daar meer mee kan.

Lara, wij hebben een fles laten vallen toen we ze echt wakker moesten gaan maken. Op een gegeven moment viel Hugo al drinkend in slaap (hij snurkte!) en Steijn draaide zijn hoofdje weg. Duidelijk! Kan je Max anders niet laten slapen en kijken hoe laat hij wakker wordt?

Fachat, kunnen Steijn en Hugo niet een keertje naar de oma van Kaj en Ole? Ze proberen allebei wel te kruipen, maar het gaat nog niet zo goed!
Hoe kwam het dat grote Pop zo bang werd? Is ze altijd bang voor de dokter? En wat zit er in die inhalator?

Als we om 23:00 geen fles geven wordt hij rond 1 uur wakker. Mijn vriend lijkt het beter om dat te doen (hij slaapt ook beter verder als hij er vroeg uit moet, dan om 4 uur). Ik vind om 1 uur wakker worden en eruit echt een stuk zwaarder dan om 4 uur, maarja. Nouja, misschien maar eens proberen.
Punkie, wat vervelend zeg. Raar dat de dokter haar niet rustig kreeg of niet? En sneu ook voor kleine pop.

Arme Fachat, vervelend dat je ook zo gaar bent. Heb je eigenlijk het idee dat

er verbetering in de nachten zit?

Net op het cb ook even naar de longen van Morris later luisteren, maar die klonken helemaal goed. Hij is soms zo aan het hijgen 's ochtends en ik dacht dat hij het misschien benauwd had maar dat was het niet gelukkig. Verder alles goed, hij was niet zoveel langer en zwaarder geworden maar dat schijn je vaak te zien als baby's overstappen naar vast eten. Of zou ik niet meer genoeg borstvoeding hebben?

Trouwens, ik kreeg nu een voedingsschema! Terwijl ze de vorige keer zeiden dat ze geen schema's gaven en dat ik het maar op gevoel moest doen. Ehm...

Lara, ik zou denk ik ook voor zelf wakker laten worden zijn dan wakker maken voor een fles. In het laatste geval weet je niet wanneer hij hem niet meer echt nodig heeft, als je hem zelf wakker laat worden merk je dat wel. Maar het is dan wel vervelend dat het voor jou onvoorspelbaar is.

Fachat, voor de tabel: 9100 gram en 71 centimeter
Hij krijgt nu voor de eerste keer een boterham met smeerkaas! Het is een gematigd succes, hij eet de stukjes wel op (dank voor de wangzakjestip Muis) maar kijkt erg bedenkelijk.

CB raadde ook aan om vlees te gaan geven bij de groenteprut maar dat doe ik nog niet hoor. Vinden jullie dat ook niet wat vroeg?

Punkie, jij bent toch vegetatisch? Geef jij vleesvervangers? Ik ga binnenkort rode linzen voor hem maken, met pompoen of zo. Heb jij nog meer tips?
Ik heb een pasfotootje van Robbie :-) Zooooo schattig! Nou is die IDkaart 5 jaar geldig, maar over 5 jaar ziet hij er héél anders uit! :-)

En voor de mama's die 's nachts nog op moeten: K*t! Hoop dat het snel beter gaat! Robbie laat ons alweer 12 uur slapen als we zouden willen. Ongelovelijk, die jongen. Kruipen en zitten kan hij nog niet, maar slapen doet hij als de beste!

Hij heeft net voor het eerst in de Tobi gezeten. Hangt helemaal naar achter met zijn hoofdje, ik doe vast iets niet helemaal goed.
grrr, net een heel bericht getypt... en nou is ie weg grrr, nou even opnieuw.

Xaloy, die pasfoto op id kaart is idd raar, op mijn paspport staat een pasfoto van Kaj als baby, alsof ze hem bij de douane daarop herkennen! Hadden ze nog eisen aan de pasfoto trouwens?

Micha, er zit volgens mij nog weinig vooruitgang in de nachtelijke avonturen van Ole, nou ja, het komt wel een keer hou ik mezelf voor! Ik denk dat Ole al zijn voeding echt over 24 uur verspreid. Overdag wil hij ook echt niet meer, welk eens geprobeerd, maar hij blieft het gewoon niet!

(Tja Xaloy, misschien toch liever een mannetje die de hele nacht doorslaapt dan een mannetje die zit en kruipt.. )

Xaloy, heb je idd zoals spitsmuis al opperde geprobeerd om Robbie zijn eten zelf te laten pakken? Ik las vandaag nog ergens dat baby's minder kans hebben om zich te verslikken als ze zelf de controle hebben over wat ze in hun mondje stoppen, dit omdat baby's niet in staat zijn om voedsel bewust naar de achterkant van hun keel te verplaatsen totdat ze hebben geleerd om te kauwen. Trouwens ook geen vers brood geven hé, maar brood van minstens een dag oud!

Punkie, beterschap voor de popjes, hopeijl gaat het de volgende keer beter met grote pop bij de ha. idd enig idee waarom ze zo bang was?

Ole is een grote smeerpoets! Het is hem net gelukt om zijn bakje fruit te pakken te krijgen en hij heeft hem omgekieperd op tafel! En een lol dat hij had! Hij zat heerlijk met zijn handjes door de smurrie te roeren, heerlijk vond hij dat! Zet straks wel even een fotootje op msn!
Fijn dat alles goed was Mich! Ik zou denk ik ook even wachten met vlees hoor. Dat is zo zwaar (en trouwens, die poep gaat er enorm van stinken schijnt )

Ik laat vanavond de fles er maar eens uit. Ik ben niet bang dat niet zeker is of de fles weggelaten kan worden, want Max is heel erg duidelijk wanneer hij wil eten (of vooral: wanneer niet.).

Fachat: pff hoe hou je het vol met die nachten zeg!

Xaloy: wij hebben dit jaar ook een paspoort laten maken en inderdaad, over 5 jaar ziet hij er heel anders uit. Sinds 9-11 heeft de VS de maatregelen verscherpt en verwacht van Europa dat ze meedoen. Nouja, zij vragen wij draaien hoor.

Ik vond het wel heel moeilijk om hem er normaal op te krijgen, hij was net 2 maanden uit, dus dat nekje was helemaal niet stevig.

Pfff mijn vriend is zijn kantoor ana het verhuizen van boven naar een kantoorpand. Wat een drukte... Wel ongezellig hoor, vond het bedrijf aan huis wel gezellig.
Help! Ik heb toch maar een harnasje gekocht voor de tripp trapp (als dat ding nog een keer ui elkaar gaat word ik gek! Oh nee, er moet nog een nieuw kussentje komen...).

** hoe moet dat harnasje los?? Wat is dat voor kindersluiting? Ik snap er niks van! **

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven