lang geleden... deel 5

03-04-2010 18:52 931 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van "lang geleden verkracht niet behandelt maar wel last ervan hebben" deel 4.

Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.

Lang geleden... deel 4
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 20:14
Reden: link geplaatst
% gewijzigd
Afkoelpauze hielp.

Daarna ging het stukken beter!

Hoe is het vandaag, Saar?

Sponge, ik heb nog van die paardrijlaarzen, rubber, met binnenin van dat 'bont'. Maat 36. Iets voor jou?

(Ik vond het destijds zo koud, die gewone paardrijlaarzen, en dit was heerlijk.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Thanks EV maar ik heb grotere voeten;namelijk maat 40 want ze zijn best breed(..)Dus jammer maar lief dat je aan mij denkt

Toch goed dat je doorzet met je werkstuk ondanks alles!

Ik ga zondag middag daar de paarden binnen zetten(..)Ik ken die paarden helemaal niet dus hoe weet ik nu wie wie is-ga er maar vanuit dat die andere persoon het weten zal hoop ik-Moet er ook bij zijn als Timon ingeent worden moet -terwijl dat moeilijk tedoen schijnt tezijn bij hem.Heb ook gevraagd of zij het niet beter kan doen want ik ken hem nog niet zolang.
Fijn weekend allemaal
Even zwaaien!

Zit nu weer in mijn eigen huis maar heb geen tv..Die staat in SB zijn huis;dus die gaan we straks hier weer neerzetten;betaal niet voor niets UPC!

Hij wil steeds dat ik daar bij hem blijf maar ik wil ook hier slapen in mijn eigen bed.Nou kijk ik helemaal niet zoveel tv hoor maar het is toch wel lekker want ik heb ook een tvgids.

Timon heeft gister zijn inenting gehad en dat ging wonder boven wonder goed.Maar hij werd ook als eerst geprik in die stal dus hij zag niet dat ze een spuit had want ik leide hem af met lekkers-dat hadden we afgesproken dat ik dat zo zou doen-.Heb dan ook niet op hem gereden ivm. die prik;ikzelf was nogal ziek van een griepinenting geworden heb erdaarna nooit meer 1 gehaald-maar ik heb ook geen griep meer gehad daarna-of zou dat door de inenting komen?wie zal het zeggen?

Hier in haarlem is het Madness of Art festival over psychiatrie en kunst ;duurt een week in heel Haarlem op verschillende locaties.Maar de hoofdtent staat vlakbij het station naast het creatiefathelier(waar ik teken en beeldhouw)en het Dolhuys(museum over psychiatrie is echt een aanrader om een keer tezien!)Ben er twee keer geweest en heb daar een documentaire gezien over een psychiatrische inrichting en de mensen die daar opgenomen waren die hun verhaal deden.Het waren acteurs en het waren patienten die zichzelf speelden bleek later bij de aftieteling.Je merkte wel dat het gespeelt was maar de inhoud was heftig maar wel goed.De tweede keer dat ik er was samen met een tekengenoot was zag ik een acteur uit die documentaire die vroeg of ik het een goed filmpje vond dat was wel een hele rare gewaarwoding om die ineens live tezien!
Hoe is het met jullie?

EV hoelang heb jij al een hond?Is een hond duur in onderhoud?Wil graag een klein hondje denk ik.Maar ik twijfel nog,de hond moet ook alleen kunnen zijn als ik naar tekenen ga bijvoorbeeld.En hij moet het formaat hebben dat hij/zij in een tas past zodat ik ze meenemen kan en mag.Een kennis van me is zijn hond kwijt geraakt omdat hij een boodschap deed in de supermarkt en vastgebonden aan de stalling stond en weggenomen is;het zal je maar gebeuren! dat je hond gejat wordt..

Druk met de kleine Wurm?(Ik mag je foto's niet meer zien op je hyves ?of je hebt er geen dat kan ook?)
Goh, in zo'n stad is tenminste iets te doen; leuk zeg. Dat is nog eens wat anders dan een braderie. Oke, we hebben hier dan straks ook die fantastische zonnewijzer, dat wel.

Wij hebben onze hond nu ongeveer zes jaar, we hadden 'm vanaf pupleeftijd (8 weken). Moesten toen natuurlijk alles kopen, van mand tot voerbakken, riem etc. aan toe, want eerder hadden we geen hond. Maar hier heb je een winkel waar dat alles niet zo duur is als bijv. in een dierenwinkel.

We hebben natuurlijk een grote hond en die eet meer dan een kleine. 's Morgens krijgt hij brokken en 's avonds resten van ons eten gemengd met speciaal diepvries-natuurvoeding hondenvlees (een plak). Verder heb je natuurlijk de dierenarts kosten, jaarlijkse inenting en als hij iets heeft.

Hond gestolen bij een winkel?

Moet er niet aan denken zeg!

Waar is iedereen trouwens?
En hij kan goed alleen zijn, dat hebben we hem vanaf pup geleerd. Misschien kun je elders een topic openen, wat voor hond geschikt voor je zou zijn, en wat het kost. Daar kunnen anderen vast veel duidelijker antwoord op geven. Ik ben trouwens niet dol op kleine hondjes, ze blaffen en keffen vaak veel en dat is irritant!
Ik ben hier

Honden zijn leuk!

Maar realiseer je wel dat een hond een hoop tijd en geld kost.

De asiels zitten niet voor niets vaak overvol, veel mensen realiseren zich niet zo goed waar ze aan beginnen als ze een hond nemen.

Ik zou graag een hond willen, ben er ook mee opgegroeid, maar ben helaas teveel van huis.

Wil je dus meegeven om er heel goed over na te denken en je erin te verdiepen Sponge, voor je aan een hond begint.

Hoe gaat het met je EV?

Ben eigenlijk heel benieuwd hoe het er nu voor staat met therapie.

En hoe gaat het met de anderen hier?

Iedereen is zo stil!

Hier gaat ie wel oke. Leef erg naar de vakantie toe, maar dat roep ik minstens 10 keer op een dag, dus dat zal onderhand voor iedereen wel duidelijk zijn

Merk ook dat ik mezelf weer een beetje voorbij loop, zowel qua werk als prive. Veel gewerkt, veel extra diensten en niets is teveel.

En prive veel met anderen bezig. Wil er voor iedereen zijn, maar vergeet daarbij mezelf.

Gelukkig zie ik het nu wel (op tijd), dus ik moet maar even pas op de plaats maken en wat meer aandacht aan mezelf besteden.

Ik wil niet weer in dezelfde valkuil stappen.
Hoi Saar, fijn je weer te zien.

Ja, een hond is wel iets om steeds rekening mee te houden, dat wel. Beperkt je wel in de vrijheid van gaan en staan en wegblijven als je daar zin in hebt etc. Naast alle voordelen en leuke dingen aan een hond.

Hoelang nog tot de vakantie? Het is toch bijna zover geloof ik? Leuk voor je. En goed dat je niet in je oude valkuil stapt, en nu op tijd in de gaten hebt dat je jezelf vergeet.

Jezelf: de belangrijkste persoon in je leven notabene!

Andere vraag even op hyves.

Ik ben ook benieuwd hoe het met de anderen is!
Heb je gelezen en gereageerd op hyves EV.

Nog een week tot de vakantie!

Geniet nu al van de voorpret met ouders en vrienden, iedereen heeft er onwijs veel zin in.
Oh nog een week! Dat schiet lekker op Saar!
Wat schiet het alweer op dan Saar! Zo heerlijk dat je telkens een vakantie boekt waar je naar toe kan leven!

Ik merk dat ik dat in mijn werk ook altijd doe, naar de vakanties toeleven. Dat houd het leven -en dan vooral de periode 'moeten'- overzichtelijk. Ik weet hoe lang ik dingen nog vol moet houden tot de volgende break.

Dus ik vind je verstandig, met je Kenia-verslaving.

Een hond Sponge? Wieuws, dat lijkt me een hoop werk.

Bijna meer dan een kind. Mini verliest iig een stuk minder haar, en hoeft er ook niet perse uit als het regent. Hij kliedert overigens wel net zo hard met eten.

Het kan wel echt een maatje zijn, en een reden om eruit te moeten gaan natuurlijk.

Overigens hebben wij Kater, en het valt me vies tegen wat een dierenarts vraagt voor simpele stomme dingen als inenten, een jaarlijkse check-up, of zoiets banaals als inslapen!

En ik vervloek die stomme vlooienpipetjes. Dure rotdingen. Die fabrikanten weten natuurlijk ook dat je echt niet zonder kan, dus die drijven de prijs lekker op.

Verder zijn de dingen denk ik zo duur als je ze maken wilt, qua voer, speelgoed en verzorgingsartikelen.

Sommige honden eten met de pot mee en kluiven op een oude schoen, anderen eten voer van de dierenarts, dragen een dolce-and-gadinges jasje, een halsband met diamanten en kluiven op kaviaar.
Overigens vond ik het Dolhuys ook erg leuk!

Maar braderie ook hoor EV, dusse volgens mij zit je goed!
Ik zit momenteel in relatiecrisis; zit nu lekker in mijn eigen huisje want ik slaap in mijn eigen bed het beste.Moest de hele avond huilen maar nu gaat het wel weer.

Vandaag 3 hulpverleners op visite gehad,2 voor een evaluatie en 1 als thuiszorg.Ik ken deze vrouw al van jaren terug en zij heeft mij erg tengoede zien veranderen vertelde ze;goed om tehoren!

Morgen weer naar Timon ik hoef hem geen eten meer tegeven dat doen ze bij de stal zelf geven -daar waar hij nu staat-het is de bedoeling dat hij naar achteren gaat naar een inloopstal die open is waar hij in en uit kan wanneer hij wil.Da's veel beter want nu staat hij alleen van 11.00 tot 14.00 buiten in de paddock en de rest in zijn stal.
Het was meer een wens hoor ;heb het veel tedruk met andere dingen wat ik wel jammer vind hoor want ik ben ook met honden opgegroeid en zou het eigenlijk wel willen(..)maar ja ;kan niet alles hebben..
Sponge
Sterkte Sponge

Saar aan het aftellen, vast leuk om de voorpret nu te delen met de mensen met wie je gaat. Geniet er van

En even een naar iedereen!
Lieverds, tot over twee weken!

Over een uurtje zijn mijn vrienden hier en vertrekken we.

Eerst naar mijn ouders waar we allemaal verzamelen en vandaar uit richting Brussel.

Heb er onwijs veel zin in!

Nu maar hopen dat mijn vader niet teveel opgaat in de cultuur daar en mij weggeeft voor een paar koeien...
quote:saartje1980 schreef op 10 oktober 2010 @ 12:52:Nu maar hopen dat mijn vader niet teveel opgaat in de cultuur daar en mij weggeeft voor een paar koeien...
Ha,ha die is goed Saar!!

Veel plezier daar doe ze de groeten als je tijd hebt om aan ons-of mij- tedenken(..)

Ben nog steeds verdrietig over mijn situatie qua relatie die op z'n end loopt.heb het met mijn psycholoog en de groep besproken;de puzzelstukjes vallen op z'n plek zogezegd al kan ik zelf niet het tempo kan bepalen lijkt het wel.Heb duidelijk het gevoel dat "het heeft zo moeten lopen" lijkt het wel,net of alles al van tevoren vaststaad.Had vandaag een deyavu moment leek het wel na de groep van vanavond toen ik in gesprek was met een groepsgenoot en later andere ook.Kreeg een compliment dat ik het zo besproken had en genoemd heb vanavond ook tijdens de groep zelf.Had ook een mededeling gedaan wat ik met de psycholoog besproken heb dat ik tijdens de groep aantekeningen maken kan/wil ivm. met mijn ADHD/conscentratie probleem wat me hopelijk wat zal helpen indien nodig.

Vanmiddag op Timon gereden in de bak bij de stal;hij wou steeds van de bomen eten en was bang aan een kant van de bak;verders ging het goed.Mag hem geen biks meer geven na het rijden wat ik helemaal niet leuk vind.heb hem brood en wortel gegeven en extra kuil toen ik wegging;het veulen wat ernaast staat heb ik ook wat gegeven anders is dat zo lullig..

Hoegaat het me je kunstwerk EV?

Ik heb mijn beeldje van mergel maandagmiddag afgemaakt;hij is goed gelukt al zeg ik het zelf!Ben er best trots op!al zeg ik het zelf..

SB wil hem graag hebben maar ik geef hem niet weg;het is pas mijn tweede beeldje wat ik op het creatief athelier gemaakt heb.Moet een eigen bijdrage los van de kosten van de aktiviteit betalen;ben d'r niet blij mee maar je doet er niets aan.Het is een nieuwe wet maar daar is al tegen geprotesteerd.Gek genoeg is Geert Wilders als enige tegen die eigen bijdrage(!!)Maar de doelgroep;de psychiatrie is niet aktief en allert genoeg om zich teverzetten en krijgen het door de strot geduwd..

Heb nieuwe thuiszorg erbij gekregen;had 2 mannnen in mijn huis die voor mij aan het schoonmaken waren(er werd er een ingewerkt;volgende week komt hij alleen).Hij is jonger dan ik en ik denk dat hij me ook wel helpt bij dingen die niet bij zijn takenpakket horen.Mijnm huidige thuiszorg komt niet op bezoek in het ziekenhuis als haar werktijd voorbij is,ze zal niet in haar eigen tijd komen alleen tijdens de uren dat zij in dienst is en doet alleen dingen die bij haar functieomschrijving staan.Niet dingen downloaden of foto's op mijn computer zetten;wat ik hem zal gaan vragen bijvoorbeeld.
Natuurlijk ben je daar verdrietig over, het is niet leuk als je relatie op zijn eind loopt. Maar wat goed dat je het wel bespreekt met anderen. Wat bedoel je met 'niet zelf het tempo kunnen bepalen'?

Wat zijn trouwens biks? Soort paardenkoeken of zo? Jaja, ik weet nu intussen wel wat kuil is, geleerd van jou!

Heb je een foto van je beeldje?

Ik weet niet welk kunstwerk je bedoelt met je vraag.. anders kijk maar eens op mijn hyves of blogspot, daar staat alles op. Nou, niet alles trouwens. Gisteren heb ik mijn camera laten vallen en nou doet ie 't niet meer.

Echt heel erg balen, want ik kan niet zonder camera! EM probeert 'm uit elkaar te halen, misschien dat het dan nog goed komt, anders zal ik toch echt een nieuwe moeten.

Het was gelukkig zo'n kleintje, Nikon Coolpix, en.........

ik ben binnenkort jarig
Hai EV

Da's een gevoel dat ik niet het tempo bepalen kan,het ene moment heb ik alles duidelijk en even later twijfel ik weer,ik heb het ook tegen hem gezegd hoe ik me voel maar hij doet nu alleen zijn best veel meer om alles goed telaten komen(als dat nog mogelijk is heb er zelf mijn twijfels over).Mijn omgeving zegt dat ik voor mezelf kiezen moet en diep van binnen weet ik dat ze gelijk hebben ben ik bang..

Biks zijn korreltjes gedroogd gras e.d;droogvoer voor het paard.Meestal krijgt hij dus biks met paardenmuslie gemengd en kuil(halfgedroogd gras)(bij gebrek aan echt gras;het is anders dan hooi).

Ik mag hem alleen kuil geven maar eerst gaf ik hem ook eten na het rijden en dat doe ik nu dus ook alleen geef ik dan brood met wortel ipv. biks want dat werkt ook als een soort beloning na het rijden vind ik. Maar de etens tijden zijn verandert sinds hij naar achteren verhuisd is zodoende.

Speelt er iemand van jullie Farmville?
Voor jezelf kiezen is uiteindelijk de enig juiste keuze en je twijfels zijn er niet voor niks. Veel sterkte met dit hele proces, maar laat je door niemand opjagen hoor. Zoals JIJ het wil, jij bent degene die beslist over JOUW leven!

Dank verder voor de uitleg over de biks. Ik leer nog wat!

Nee, Farmville speel ik niet, ik zie het wel altijd staan als ik inlog bij FB. Maar daar begin ik niet aan, heb het al druk genoeg met bloggen en alles daar omheen. Meer wil ik niet doen op internet.

Sterker nog: ik ben er al een tijdje over aan het denken om hier weg te gaan van het VF.
't'Is rustig op dit topic.

EV, waarom overweeg je dat? Om weg te gaan van het VF?

Ik zit in een "ben moe" modus. Het grauwe weer, de regenbuien doen me geen goed. De bekende herfstdip en als ik nu alweer mensen hoor over kerst wil ik alleen maar aan de zomer denken

Vanmorgen las ik deze uitspraak (krijg elke dag via Dagelijkse Gedachte een uitspraak per mail):

"Ons gedrag is afhankelijk van onze besluiten,

niet van onze omstandigheden"

Stephen Covey

en dat zette me op de vroege morgen aan het denken hierover. Ik denk dat omstandigheden juist erg bepalen welke besluiten je neemt en kunt nemen.

"denkt verder"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven