Las Barettas Otoños
vrijdag 15 oktober 2010 om 16:34
kijk, dat is alvast een begin, toch? Hier ook een inspiratieloze dag, maar daar hadden alle collega's last van. Meligheid was daarentegen geen probleem. Hoofdpijn is na 4 paracetamol wel weg, gelukkig. Ik ga zondag naar de sauna, hoop dat de stoombaden helpen. Zo niet, dan bel ik maandag de huisarts
vrijdag 15 oktober 2010 om 16:48
Maar zaterdag en maandag en dinsdag moeten we ook nog iets eten En zondag begint het feestje om 11 uur dus moet ik ook wat luncherigs bedenken (daar ben ik al wel uit: pan soep en quiches). Ik had het feestje bedacht van 11 tot 3 ongeveer en dan een beetje rust maar een aantal mensen kunnen pas later komen. Omdat er al zoveel afmeldingen zijn vind ik dat een beetje sneu voor Mannie dus wordt het koffie met taart, lunch én borrel. Wat een gedoe.
Ik moet Mannie halen, door de zeikregen. Bah.
Ik moet Mannie halen, door de zeikregen. Bah.
vrijdag 15 oktober 2010 om 19:42
Mini en Mannie waren zo moe dat ze vanmiddag allebei bijna lagen te slapen op de bank. Ik heb ze maar even samen laten eten omdat Pamman er nog niet was en meteen na het eten naar boven. Ze lagen er dus vroeg in. Pamman is boodschappen doen en daarna eten we samen.
Oh. Mini roept, ze hoort een eng geluid
Oh. Mini roept, ze hoort een eng geluid
vrijdag 15 oktober 2010 om 20:31
Nah, het is best wel gek, Limoen is nu d'r stem kwijt, ze was naar de kinderarts vandaag, en die stelde dat het niet persé een blaasontsteking hoeft te zijn, ze wilde ook precies weten wat de huisarts dan wel in de urine had gevonden, volgens haar kan een huisarts alleen zien dat er een ontsteking is, maar kan het ook nog best iets anders zijn. Nou goed, man moest met Limoen nog 2 verschillende kweken inleveren, 1 met een stokje, en een met een midden-plasje. Ze was er wel van overtuigd dat er iets is, want dat het kind om de haverklap het ene na het andere krijgt is niet normaal, dus ze gaat er wel mee verder.
Vergadering was nuttig, maar ik was liever ergens anders geweest vandaag.
Mandarijn vond het wel erg stoer dat ie mocht trakteren. Hij zat vanavond ook steeds heel hard te schreeuwen: ik ben jarig! ik ben JARIG! (morgen pas).
Hmm.. boodschappenlijst en slingers ophangen vanavond, boodschappen morgenochtend, komt goed, ik weet eerlijk gezegd niet of we morgenochtend al visite krijgen, hoop het niet. Het meeste komt s middags. En we eten ook friet.
Balen van holtes Sok, jullie uitjes van gisteren klonk wel gezellig iig.
Vergadering was nuttig, maar ik was liever ergens anders geweest vandaag.
Mandarijn vond het wel erg stoer dat ie mocht trakteren. Hij zat vanavond ook steeds heel hard te schreeuwen: ik ben jarig! ik ben JARIG! (morgen pas).
Hmm.. boodschappenlijst en slingers ophangen vanavond, boodschappen morgenochtend, komt goed, ik weet eerlijk gezegd niet of we morgenochtend al visite krijgen, hoop het niet. Het meeste komt s middags. En we eten ook friet.
Balen van holtes Sok, jullie uitjes van gisteren klonk wel gezellig iig.
vrijdag 15 oktober 2010 om 21:44
Een stokje?
Veel plezier morgen, Citro, en alvast gefeliciteerd!
Eerste werkdag overleefd, helaas wel met een uitstapje naar het kdv halverwege om Nino te voeden, want die dronk helemaal niks. Heb er vannacht slecht van geslapen dat we hem er zo overduidelijk geen plezier mee doen hem naar het kinderdagverblijf te brengen (als hij geen honger heeft, is hij er trouwens wel gewoon vrolijk.) Nog maar even blijven proberen: hij heeft al eerder een weigerfase gehad, en toen is hij uiteindelijk toch ook wel weer gaan drinken.
Positiever: de werkster is vandaag voor het eerst geweest, en het huis is nog nooit zo schoon geweest.
Pammie, wij hebben vandaag een recept van een AH kaartje gegeten dat ondertussen al een paar keer op tafel gestaan heeft: kip met komkommer in oestersaus. Makkelijk te maken en hier vindt iedereen het lekker.
Veel plezier morgen, Citro, en alvast gefeliciteerd!
Eerste werkdag overleefd, helaas wel met een uitstapje naar het kdv halverwege om Nino te voeden, want die dronk helemaal niks. Heb er vannacht slecht van geslapen dat we hem er zo overduidelijk geen plezier mee doen hem naar het kinderdagverblijf te brengen (als hij geen honger heeft, is hij er trouwens wel gewoon vrolijk.) Nog maar even blijven proberen: hij heeft al eerder een weigerfase gehad, en toen is hij uiteindelijk toch ook wel weer gaan drinken.
Positiever: de werkster is vandaag voor het eerst geweest, en het huis is nog nooit zo schoon geweest.
Pammie, wij hebben vandaag een recept van een AH kaartje gegeten dat ondertussen al een paar keer op tafel gestaan heeft: kip met komkommer in oestersaus. Makkelijk te maken en hier vindt iedereen het lekker.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:06
Ik weet niet of je daar nu blij mee moet zijn Citro, dat ze denkt dat er iets niet goed zit. Maar als er standaard iets niet goed zit gedraagt ze zich daar misschien ook wel naar.
Spannend voor Mandarijntje, morgen zijn 3e verjaardag
Hoe bedoel je Mif, dat je Nino er geen plezier mee doet?
Ik heb je recept even opgesnord Mif maar warme komkommer vind ik Echt Heel Vies. Sorry
Pamman deed nogal lang over de boodschappen en toen hij thuiskwam begon net Mannie te huilen, hij had zijn bed volledig ondergeplast. Ik kind verschonen, Pamman bed. Mannie heeft wel even in bad gelegen want hij had het zo koud, heel sneu. Daarna boodschappen opruimen en toen was het half 10 en konden we eten.
Spannend voor Mandarijntje, morgen zijn 3e verjaardag
Hoe bedoel je Mif, dat je Nino er geen plezier mee doet?
Ik heb je recept even opgesnord Mif maar warme komkommer vind ik Echt Heel Vies. Sorry
Pamman deed nogal lang over de boodschappen en toen hij thuiskwam begon net Mannie te huilen, hij had zijn bed volledig ondergeplast. Ik kind verschonen, Pamman bed. Mannie heeft wel even in bad gelegen want hij had het zo koud, heel sneu. Daarna boodschappen opruimen en toen was het half 10 en konden we eten.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:19
daar ben ik ook niet blij mee Pammie, maar ik wil onderhand wel eens weten wat, want ik ben nog nooit zo vaak bij artsen geweest als met haar, ik heb al vorig jaar, bij de kinderarts, toen nog een andere, aangegeven dat ik het raar vond dat ze zo vaak ziek is, niet alleen blaasontsteking, maar sinds ze 2 is, is ze geloof ik nog nooit een maand niet ziek geweest, dat kan natuurlijk allemaal best heel toevallig het ene na het andere virus zijn, maar ze pikt wel alles op wat er rond waart, terwijl ze toch best goed eet, vitamine's enzo, op tijd naar bed gaat. Haar afweer is heel slecht, denk ik en ik ben wel benieuwd of dat toeval is of dat aan iets ligt.
En ik bedacht me laatst toen ik het had opgeschreven wat ze allemaal heeft en had dat dat haar humeur ook niet ten goede zal komen. Keren we het kind straks ook binnenstebuiten bij de pedagogisch medewerker en misschien is ze als ze eens niet ziek of iets heeft vanzelf ook wel veel minder gestresst.
Welkom terug Ank, fijn dat jullie week heerlijk was.
Miffy, hopelijk is het een fase, van wennen.
Oeps, er laat een slinger los.
En ik bedacht me laatst toen ik het had opgeschreven wat ze allemaal heeft en had dat dat haar humeur ook niet ten goede zal komen. Keren we het kind straks ook binnenstebuiten bij de pedagogisch medewerker en misschien is ze als ze eens niet ziek of iets heeft vanzelf ook wel veel minder gestresst.
Welkom terug Ank, fijn dat jullie week heerlijk was.
Miffy, hopelijk is het een fase, van wennen.
Oeps, er laat een slinger los.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:25
Pammie, toen ze belden met het verzoek hem te komen voeden, was hij in elk geval niet erg gelukkig. Tegen de tijd dat ik daar aankwam, viel het wel weer mee, en nadat ik hem gevoed had, was hij weer uitgesproken vrolijk, en 's avonds was hij verder ook echt niet van slag, maar dat niet drinken doet hij toch ook niet voor de lol.
Leuk hoor, dat mijn kind het zo fijn vindt bij me, maar uit een flesje drinken zou toch prettig zijn.
Citro, gaf de kinderarts iets aan over in welke richting ze dacht?
Anky, welkom terug, en beterschap. Jammer dat je niet fit was, dat zal het uitrusten tijdens je vakantie wel niet echt ten goede gekomen zijn.
Leuk hoor, dat mijn kind het zo fijn vindt bij me, maar uit een flesje drinken zou toch prettig zijn.
Citro, gaf de kinderarts iets aan over in welke richting ze dacht?
Anky, welkom terug, en beterschap. Jammer dat je niet fit was, dat zal het uitrusten tijdens je vakantie wel niet echt ten goede gekomen zijn.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:26
Wel grappig: ik zat net foto's van Pluis te bekijken van toen hij net zo oud was als Nino nu, en er zijn allemaal dingen die we op precies dezelfde leeftijd met ze doen: voor het eerst in het grote bed, vader voor het eerst een paar dagen weg ... Bij Pluis ging ik toen hij drie maanden was een weekend naar Engeland. Dat doe ik nu nog maar even niet
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:33
Hai Ank!
Citro, het lijkt me heel logisch dat je gedrag niet om over naar huis te schrijven is als je lichamelijk niet in orde bent. Die pedagogisch medewerker lijkt me geen slechte zet hoor omdat jullie niet altijd even goed op elkaar reageren.
Ik zie trouwens dat mijn zin niet helemaal af is; natuurlijk ben je er niet blij mee maar het is wel fijn onderhand dat een arts er echt in duikt.
Ik ga wijs zijn en naar bed. Dit weekend ook geen uitslaapmogelijkheden en ik ben echt moe.
Remma, ik heb 'Een keukenmeidenroman' uit. Prachtig boek.
Citro, het lijkt me heel logisch dat je gedrag niet om over naar huis te schrijven is als je lichamelijk niet in orde bent. Die pedagogisch medewerker lijkt me geen slechte zet hoor omdat jullie niet altijd even goed op elkaar reageren.
Ik zie trouwens dat mijn zin niet helemaal af is; natuurlijk ben je er niet blij mee maar het is wel fijn onderhand dat een arts er echt in duikt.
Ik ga wijs zijn en naar bed. Dit weekend ook geen uitslaapmogelijkheden en ik ben echt moe.
Remma, ik heb 'Een keukenmeidenroman' uit. Prachtig boek.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:40
Pammie, Nino reageert duidelijk op geluiden op het kdv. Woensdag was hij eindelijk aan het drinken toen er een ander kindje begon te huilen, en toen was het direct afgelopen. Voorlopig hoop ik nog maar even niet dat hij geen kdv-kind is, want het is echt een heel erg prettig kdv. Ze denken er ook echt heel hard mee over manieren om hem aan het drinken te krijgen (Nino hangt graag over je schouder, dus ze hebben ook al geprobeerd 1 leidster hem zo te laten dragen terwijl een ander de fles aanbood , maar ze willen ook best aan de slag gaan met bekers en lepels als het geen kwestie van wennen blijkt te zijn). Als het een beetje kan, wil ik daar dus wel graag gewoon blijven.
Thuis drinkt hij wel iets beter uit de fles, maar na een periode waarin het echt goed ging, gaat het hier ook niet geweldig. Overstappen naar een go zal vast niet meteen alle problemen oplossen.
Slaap lekker, en succes met alle verjaardagsfeestjes.
Thuis drinkt hij wel iets beter uit de fles, maar na een periode waarin het echt goed ging, gaat het hier ook niet geweldig. Overstappen naar een go zal vast niet meteen alle problemen oplossen.
Slaap lekker, en succes met alle verjaardagsfeestjes.
vrijdag 15 oktober 2010 om 23:01
en die go heb je ook niet binnen een weekje ff opgeduikeld.... lastig dilemma hoor, Miffy, maar wel fijn dat KDV meedenkt. ff doorzetten dan maar....
Citro: ik kan me heel goed voorstellen dat je bijna opgelucht bent dat kinderarts denkt dat er iets aan de hand is. Al die onzekerheid wordt een mens ook niet vrolijk van en al die ziektens zal ongetwijfeld ook invloed hebben op haar buien. Maar los daarvan kan een bezoek aan een pedagogisch medewerker ook echt geen kwaad, is zeker geen overbodige luxe
Fijn dat je vakantie zo geslaagd was, Anky! Jammer alleen van je kwakkelende gezondheid, maar ik vermoed, net als Pammie, dat daar wel een oorzaak voor te vinden is.
Sokman vierde vandaag dat hij en 3 andere collega's 12,5 jaar bij 'de zaak' werken. Er was een borrel in de stad en de kinderen mochten ook mee. Was erg gezellig, maar daarna moest ik met 2 kinderen op de fiets door de stromende regen (Sokman ging nog even door met feestvieren)moesten we nog patat halen, lag er bij thuiskomst een glas kapot in de keuken (met dank aan de kat) en was het huis, in mijn ogen, nog een teringzooi. Toen ik het tuig op bed had en een uur aan het opruimen ben geweest, flikkerde ik nog een beker melk om en toen ben ik met de lege beker gaan gooien. Luchtte wel op
Citro: ik kan me heel goed voorstellen dat je bijna opgelucht bent dat kinderarts denkt dat er iets aan de hand is. Al die onzekerheid wordt een mens ook niet vrolijk van en al die ziektens zal ongetwijfeld ook invloed hebben op haar buien. Maar los daarvan kan een bezoek aan een pedagogisch medewerker ook echt geen kwaad, is zeker geen overbodige luxe
Fijn dat je vakantie zo geslaagd was, Anky! Jammer alleen van je kwakkelende gezondheid, maar ik vermoed, net als Pammie, dat daar wel een oorzaak voor te vinden is.
Sokman vierde vandaag dat hij en 3 andere collega's 12,5 jaar bij 'de zaak' werken. Er was een borrel in de stad en de kinderen mochten ook mee. Was erg gezellig, maar daarna moest ik met 2 kinderen op de fiets door de stromende regen (Sokman ging nog even door met feestvieren)moesten we nog patat halen, lag er bij thuiskomst een glas kapot in de keuken (met dank aan de kat) en was het huis, in mijn ogen, nog een teringzooi. Toen ik het tuig op bed had en een uur aan het opruimen ben geweest, flikkerde ik nog een beker melk om en toen ben ik met de lege beker gaan gooien. Luchtte wel op
zaterdag 16 oktober 2010 om 09:05
Ik bedoelde ook niet dat je meteen moet overstappen hoor Mini wat destijds 3 maanden op het kdv en dat was gewoon niet haar plek. Maar dat klopt wel met hoe mini is, zo achteraf. Nino zit er nog maar heel kort, wie weet hoe het gaat als hij er langer is. gezellig sok, jouw avond. tot aan je thuiskomst dan Ik zit bij zwemles met koffie en een tosti.
zaterdag 16 oktober 2010 om 11:38
Hiephiep voor Mandarijntje!
We zijn weer thuis, met taart (die in geen enkele koelkast past - doos is te groot ) en laatste boodschappen, een jongetje zonder oren en een moeder die net ongesteld is geworden en daar sjaggie en doodmoe van is. Gezelligheid hier. Gelukkig hoef ik niet naar de hockey, buren nemen Mini ook weer mee terug. Ik ga therapeutisch soep maken, misschien helpt dat. Maar eerst koffie en paracetamol
Mannie speelt nu overigens heel lief met de Playmais, we hebben net even een gesprekje gehad over die bananen in zijn oren. Eensch zien hoe lang dat duurt.
zaterdag 16 oktober 2010 om 12:40
Mini kwam thuis, barstte in huilen uit dat ze niet met buurmeisje kon spelen, schopte tegen de bank, ging ineengedoken op het kleed zitten en riep alleen maar dat ik mijn mond moest houden Wanneer begint pre-puberen, is dat met 7 al?
Maar goed. Na even met rust laten kwam ze weer gezellig doen en nu staat ze de champignons te snijden voor de quiche. Soep is al klaar.
Maar goed. Na even met rust laten kwam ze weer gezellig doen en nu staat ze de champignons te snijden voor de quiche. Soep is al klaar.
zaterdag 16 oktober 2010 om 14:29
Ze is sinds haar uitbarsting hartstikke lief. Ze spelen samen restaurantje.
Slofje ook wat bewerkelijk vandaag? Sterkte met hem.
Quiche 1 is klaar (spekquiche met champignons in kruidenboter), quiche 2 (ratatouillequiche met feta) is bijna klaar, quiche 3 (spinaziequiche met boursin) staat klaar om in de oven te gaan. Hopelijk is niemand aan de lijn morgen
Pamman belt net dat hij al onderweg is (fijn!) maar hij heeft heel erg hoofdpijn en wil naar bed. Watje. Ik loop ook op paracetamol.
Ik ga een poging doen de puinhoop in de keuken te bezweren.
Slofje ook wat bewerkelijk vandaag? Sterkte met hem.
Quiche 1 is klaar (spekquiche met champignons in kruidenboter), quiche 2 (ratatouillequiche met feta) is bijna klaar, quiche 3 (spinaziequiche met boursin) staat klaar om in de oven te gaan. Hopelijk is niemand aan de lijn morgen
Pamman belt net dat hij al onderweg is (fijn!) maar hij heeft heel erg hoofdpijn en wil naar bed. Watje. Ik loop ook op paracetamol.
Ik ga een poging doen de puinhoop in de keuken te bezweren.
zaterdag 16 oktober 2010 om 15:59
lekker dan, koppijn. Ik was vanmorgen van mijn hoofdpijn af, maar nu begint eht weer. Direct maar weer even gaan spoelen.
net opgeruimd, spullen op MP gezet, spullen naar de kringloop gebracht en weer spullen bij de Leen Bakker gekocht. . iemand nog een blokkenkar hebben, btw?
Slof is wel weer hersteld; net renden oek en Slof heel hard elkaar achterna in de LB, erg grappig.
Poek is trouwens heel druk bezig met letters en lezen; ze 'schrijft' hele 'boeken' vol en leest alle letters die ze begrijpt. Erg leuk om te zien; ben alleen bang dat ze volgend jaar in groep 3 de eerste maanden weinig te doen heeft
net opgeruimd, spullen op MP gezet, spullen naar de kringloop gebracht en weer spullen bij de Leen Bakker gekocht. . iemand nog een blokkenkar hebben, btw?
Slof is wel weer hersteld; net renden oek en Slof heel hard elkaar achterna in de LB, erg grappig.
Poek is trouwens heel druk bezig met letters en lezen; ze 'schrijft' hele 'boeken' vol en leest alle letters die ze begrijpt. Erg leuk om te zien; ben alleen bang dat ze volgend jaar in groep 3 de eerste maanden weinig te doen heeft
zaterdag 16 oktober 2010 om 16:02
In groep 3 moeten ze alle letters al kennen en dan leren ze ook de schrijfletters (geen blokletters meer). En ze moet rekenen en lezen. Denk dat ze genoeg te doen heeft
Mijn dochter wacht op mij met 'thee'. Maar ik geen eerst wat ramen dichtdoen, waai van mijn stoel. Pamman is naar buiten met ontploffende Mannie, zou hij een beetje zenuwachtig zijn voor zijn verjaardag?
Mijn dochter wacht op mij met 'thee'. Maar ik geen eerst wat ramen dichtdoen, waai van mijn stoel. Pamman is naar buiten met ontploffende Mannie, zou hij een beetje zenuwachtig zijn voor zijn verjaardag?
zaterdag 16 oktober 2010 om 17:42
Poekje rekent zich al suf, kent al vrijwel alle letters en 'leest' dus al een paar woorden. Hoop dat ze genoeg te doen heeft met schrijven alleen
Nee hoor, wil niet opscheppen, ze zal echt nog genoeg te doen hebben. Maar ik vind het gewoon erg leuk om te zien dat ze zo enthousiast is en ik vind eht leuk om haar ermee te helpen.
Nee hoor, wil niet opscheppen, ze zal echt nog genoeg te doen hebben. Maar ik vind het gewoon erg leuk om te zien dat ze zo enthousiast is en ik vind eht leuk om haar ermee te helpen.