nieuwbouwhuis, tips?

17-10-2010 11:34 153 berichten
Het is zo goed als zeker, we gaan een nieuwbouwhuis kopen wat op dit moment gebouwd wordt! Dus we kunnen nu nog evt. wensen/veranderingen doorgeven.

We willen graag op elke (slaap)kamer een telefoon en sateliet aansluiting.

Extra wasmachine aansluiting op zolder (nu alleen in de badkamer).

Electriciteit in de garage.

Wie heeft er verder nog tips? Waar moeten we aan denken?
Alle reacties Link kopieren
Telefoonaansluitingen op de slaapkamer? Iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiel? Zou ik niet aan beginnen.

Kijk goed naar de locatie van de stopcontacten en dat je bijv in de keuken genoeg hebt,
Die telefoon wou man... ik zei dat ook al, net als wlan maar goed, zal hem dit straks wel even laten lezen
Ik zou eerder voor tv aansluitingen gaan op de slaapkamers en internet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een kraantje buiten! Dat waren wij toendertijd vergeten en da's behoorlijk lastig als je de planten water wilt geven.
quote:Fame schreef op 17 oktober 2010 @ 11:44:

Ik zou eerder voor tv aansluitingen gaan op de slaapkamers en internet.Je hebt nu ook digitenne. Dus da's niet echt een must!
Kijk goed naar de plekken waar de hotelschakelingen zitten, bij ons waren ze er eentje vergeten.

Wil je vloerverwarming of een kookeiland? Dan kan het handig zijn om dat ook met de bouw mee te laten doen.

Wanneer je je wasmachine en drogeraansluiting verplaatst, denk dan ook even aan de groepen in de meterkast.

Wil je een buitenkraan of een stopcontact in de buitenmuur? Is wel handig hoor.
Kan je ook kiezen voor een hangende wc? Die hebben wij, ideaal
Kijk ook goed naar de indeling van het huis en of je daar nog iets aan wilt veranderen. Zo hebben wij een bijkeuken terwijl de buren die weggelaten hebben. Hun keuken is dus veel groter en zij hebben het kookeiland dat ik graag had willen hebben.

O, bij de keuken is het wel handig om te kijken of alle aansluitingen op de plek zitten die je nodig hebt. Dat betekent dus wel dat je snel moet nadenken over de keuken die je wilt. Achteraf verleggen van de aansluitingen kan natuurlijk altijd, maar kost weer extra geld.
Veel groepen in de meterkast (beter teveel dan te weinig!) en een buitenkraan. Kijk bij de stopcontacten in de keuken op wat voor een hoogte ze moeten komen ivm de apparatuur.

Succes!
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Kraan buiten zit er standaard bij

En wij gaan voor een schotel (wonen in buitenland) maar willen dan wel graag dat van te voren alle kabels al door het hele huis gelegd worden vanaf de zolder).
quote:diedietje schreef op 17 oktober 2010 @ 11:36:

Telefoonaansluitingen op de slaapkamer? Iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiel? Zou ik niet aan beginnen.

Kijk goed naar de locatie van de stopcontacten en dat je bijv in de keuken genoeg hebt,Slapen met je mobiel naast je schijnt niet zo goed te zijn.......
Hangende wc is ook al standaard, tegels moeten we tzt nog wel uitzoeken.

en over keukenindeling heb ik uberhaupt nog niet nagedacht, zal eens kijken hoe ze dat gepland hebben, heb nog geen uitgesproken ideeen over wat waar moet.
Vloerverwarming gaan we ook over nadenken.

zo leuk dit topicm krijg er helemaal zin in!!
Gefeliciteerd!

Paar dingen die voor ons belangrijk waren/zijn:

- tv aansluitingen op alle kamers als je kabel hebt

- geen telefoon of internet, alles gaat nu toch mobiel en draadloos

- buitenkranen

- veel extra wandcontactdozen, vooral in keuken en badkamer (!)

- bedenk goed waar je je lampen aan het plafond wil hebben, misschien is dat ook nog te veranderen

- eventueel een uitstortwasbak in de garage, vinden wij wel handig voor buitenschoonmaakdingen

- absoluut elektriciteit in de garage

- heb je een schuin dak? Kijk dan of je genoeg ramen of eventuele dakapellen hebt. Achteraf kan dat natuurlijk altijd nog maar ik vind dat dan weer zo'n gedoe.

- heb je een vliering? denk dan aan een vlizotrap. Vrienden van ons hadden dat niet aangegeven bij de bouw en zitten nu met een loze ruimte, de vloer zit potdicht

Veel succes en plezier!
Moest ook lachen om de telefoonaansluiting. Wie heeft dat nou nog nodig? Eigenlijk alleen mensen die aangesloten zijn bij het forum van omroep Max.

Stopcontact is belangrijk. Vooral ook waar je ze plaatst.

Investeer in goede materialen. Is handig voor als je doorverkoopt. (mocht je dat ooit willen). Kijk ook naar goede isolatie. Gaat je veel geld schelen in de toekomst en nu is het nog makkelijk aan te brengen.

Als je een buitenruimte hebt is een buitenkraan fijn.
Vloerverwarming is absoluut een aanrader!
Geef niet teveel geld uit aan die extra stopcontacten. Als je man een beetje handig is, dan legt ie in een mum van tijd zelf extra contacten aan, voor veel minder geld!

Controleer tijdens de bouw goed wat de bouwers doen, dit verloopt niet altijd vlekkeloos!
Ik zou voor internet aansluiting gaan in elke slaapkamer. Je weet nooit waar het goed voor is, het kost nu vrijwel niets extra.

Zorg voor genoeg stopcontacten, 2 x zo veel dan je nu nodig denkt te hebben, mn in de keuken.

Houdt rekening met aansluitingen voor extra koelkast en vriezer in de bijkeuken.

Als je een buitenkraan neemt, zorg dan ook voor een putje. Dat hebben wij niet, en is echt een gemis. Alles is direct nat en moet de tuin in lopen als we een keer iets schoon willen spuiten buiten.
Let goed waar de stopcontacten geplaatst zijn. Laat eventueel nog extra loze leidingen leggen.

Kijk goed naar de prijs van een eventueel te plaatsen dakkapel. In ons geval is het stukken goedkoper om dat later zelf te laten doen.

Let goed op bij de keuken. Er is tegenwoordig een systeem in de handel dat wordt geplaatst in een keukenkastje waar alle apparatuur in de keuken op aangesloten wordt. Ik ben even de naam vergeten. Is de indeling van de keuken naar je zin? Goed kijken waar alle leidingen geplaatst zijn.

Inderdaad een buitenkraan. Heb je ook een voortuin dan is het handiger om deze aan de zijkant van je huis te plaatsen.
Kan vloerverwarming ook onder hout/laminaat? Standaard wordt de hele bg betegeld (zijn ze hier nogal van ), maar we twijfelen heel erg of we dat willen.

Ik vind hout mooier, maar we blijven hier niet eeuwig wonen, dus mss verkoopt het wel weer makkelijker als er plavuizeb liggen, want ja darr houden ze hier van...).

Beide zolderkamers krijgen 1 velux venster van 94cm bij 160! dat is toch wel voldoende per kamer?
Meerwerk is vaak heel duur,kan je makkelijk voor minder dan de helft zelf doen.

Zo vroegen ze bij ons voor een wandje en1 extra deur( van 1 slaapkamer 2 maken) 1600 euro!!

Zelf voor 450 klaar..........
Kijk idd even goed waar de stopcontacten en lichtschakelaars zitten. Zit soms heel onhandig. (bijv. als je de deur open doet niet direct aan die kant, maar aan de andere kant, moet je dus om de deur heen).

Wat extra stopcontacten in de keuken is vaak ook wel makkelijk.
Je hebt wel laminaat wat over vloerverwarming kan
Plavuizen zou ik er niet leggen. Is er iemand die dat mooi vindt?

Tips over stopcontacten zijn gegeven. Maar zoveel mogelijk laten plaatsen.

En kijk inderdaad naar de indeling. Vaak zijn badkamers zo ontzettend klein.

En zorg voor een mooie afwerking. Het mooiste is andere deuren met mooie klinken te gebruiken en niet de standaard lelijke nieuwbouwdeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven