Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Ik heb nog veel bruine bonensoep over dus dat eten wij vandaag weer.Wat erbij weet ik nog niet,verzin straks wel wat.
Ik heb witvis over die op moet, dus ga lekker viskoekjes maken! Beetje pittig, Thaise stijl (maar ben bang dat ik niet meer aan citroengras kan komen zo op zondag, dus een beetje geïmproviseerd).
Ben benieuwd naar jouw gerechtje komend weekend Teig!

Klinkt in ieder geval al errug goed.

Ik moet nog even een alternatief bedenken zoals ik gisteren al mailde.
Vrijdag lekker zelfgemaakte nasi inclusief gebakken eitje, kipsaté, gebakken uitjes en kroepoek gegeten bij mijn broer.

Gisteren een andere vispot uitgeprobeerd (ik dacht, laat ik 'ns een andere vispot een kans geven): Provençaalse vissersstoofpot. Erg lekker, maar hij haalt het toch niet bij de Zeeuwse.

Vandaag maak ik weer koolrolletjes met kipgehakt en garnaaltjes. Terwijl ik dit zit te typen, loopt het water me alweer in de mond.
AH ja die rolletjes staan hier ook nog op de lijst (een heel document word vol met recepten inmiddels maar ja er is zo weinig tijd

Gisteren een vol program en manlief kookte; paksoi, roide ui en mango in zoetzure saus met rijst en een lekkerbekje erop.

Vanavond wordt het erwtensoep door oma gemaakt, kreeg een pannetje mee toen we er gisteren op visite waren. Als ik langs een open supermarkt kom haal ik nog even een pakje roggebrood en katenspek erbij.
Had opeens trek in broodjes, dus ben nu zelf broodjes aan het maken. Het deeg is nu aan het rijzen. Ik vul ze met feta en pesto en decoreer ze met sesamzaadjes.
Bedankt voor jullie warme welkom dames.

Wat lees ik veel lekkere dingen zeg! hier kan ik mooi mijn inspiratie op doen.

Wat ik vandaag ga eten staat nog niet vast. Ik heb nog veel hete kip over maar die doe ik in de diepvries. Zo maar even boodschappen doen en dan zien we wel weer verder
Ik heb linzensoep gelunched..en daar is de helft nog van over, dus ik maak nog salade en een paar broodjes. En klaar!
Leuk idee zo'n avondje, Lacomida!

Het was inderdaad pompoen Teigera. En het was heerlijk! De pompoenravioli hadden ze wat pit gegeven met dunne sliertjes zoete peper en de cidersaus was fris en romig. Geroosterde amandelsnippers maakten het af. Het vulde wel erg.
Falafel, met gebakken aardappeltjes, mmm
Ik heb trouwens een vraagje en hoop hier terecht te kunnen. Ik ben namelijk op zoek naar een gezonde verantwoorde pompoensoep (snel, simpel en niet te veel ingrediënten) . Niet te machtig omdat het voor een groep in de ochtend wordt geserveerd. Zelf maak ik altijd pompoenencurry maar dat is natuurlijk te pittig zo vroeg in de ochtend

Alvast bedankt!
Orisue, deze vind ik zelf heel lekker:

Ingrediënten voor 4 personen

* Twee eetlepels zonnebloemolie

* Twee fijngehakte teentjes knoflook

* 1 pompoen van ongeveer een kilo

* 1 liter groentebouillon (tabletten)

* 1 theelepel gemalen komijn

* 1 theelepel citroensap

* zout en versgemalen zwarte peper

* 1 deciliter olie om te frituren

* 1 eetlepel korianderblaadjes

* 1 eetlepel muntblaadjes

* 200 gram kipfilet in reepjes

* mespunt kaneel

Hulpmiddelen

Staafmixer

Bereidingswijze

1. Ontpit de pompoen en snijd deze in stukjes. Schillen hoeft niet.

2. Verhit de zonnebloemolie in een grote soeppan en fruit de knoflook.

3. Voeg de pompoen toe en bak deze al omscheppend een minuut of twee mee.

4. Voeg dan de bouillon, komijn, het citroensap, zout en peper toe en breng

alles aan de kook. Laat de soep dan een minuut of twintig zachtjes

pruttelen.

5. Verhit de frituurolie in een wok of koekenpan en frituur de

koriander en munt knapperig. Schep de kruiden met een schuimspaan uit de

pan en laat ze uitlekken op keukenpapier.

6. Pureer de soep met een staafmixer of in de keukenmachine en breng hem opnieuw aan de kook.

7. Voeg dan de kip toe en laat de soep nog een minuut of vijf zachtjes pruttelen tot de reepjes gaar zijn.

8. Breng de soep op smaak met zout en peper.

9. Schenk deze dan in kommen en strooi de kaneel en gefrituurde kruiden erover. Geef er repen sesambrood bij.

Is de (m)eet volgende week? Ben benieuw hoe het gaat worden
De zelfgemaakte feta/pesto broodjes waren heerlijk. Heb geen trek meer in avondeten, dus eet nog een restje curry van eergister.

Morgen naar Amsterdam. Als iemand nog een leuk adresje kent, hoor ik het wel! Zijn er nog leuke toko's is het centrum? Daar wil ik dan wel even gaan kijken..
Ik ben vrijdagnacht enorm ziek geworden (van de kipshoarma allicht) dus heb gisteren enkel 3 crackers en een halve appel gehad. Vandaag probeer ik voorzichtig een soepje (groentesoep, homemade by mama ) met een mueslibol. Als dat allemaal binnen blijft, morgen maar weer eens een normale maaltijd proberen.
canneloni met aubergine en ricotta en een salade
Morgen naar Amsterdam. Als iemand nog een leuk adresje kent, hoor ik het wel!

Lekker eten op de Zeedijk bij Nam Kee

Zijn er nog leuke toko's is het centrum? Daar wil ik dan wel even gaan kijken..[/quote]

Ja, Oriental op de Niewmarkt
Vandaag zijn het het kipkluifjes met veel sjalotjes en knoflook, chilisaus en ketjap. Daar bij aardappelkroketjes en spercieboontjes.
Oh lekker Suuz... Erwtensoep. Zal mijn mams straks eens opdracht geven om dat binnenkort te maken. Hahaha zal alvast ruimte gaan maken in de vriezer.

Grappig dat jij er ook roggebrood met katenspek bij eet. Als ik dat wel eens tegen mensen zeg kijken ze me altijd zo raar aan...
Klink lekker Sabbb, bedankt voor je recept.

Vandaag toch nog hete kip met rijst gegeten. Smaakte vandaag iets minder pittig.
Mariss, beterschap. Balen!

Oooh, erwtensoep, mjum. Moet idd moeders weer eens lief aankijken

De aardappel-broccoli-taart (ik zag dat ik in m'n staat van ontbinding vanochtend niet meer wist hoe je broccili schrijft... ) was zalig. Lief schepte nog een keer op
quote:koreveen schreef op 17 oktober 2010 @ 19:19:

De aardappel-broccoli-taart (ik zag dat ik in m'n staat van ontbinding vanochtend niet meer wist hoe je broccili schrijft... ) was zalig. Lief schepte nog een keer op

Ein.de.lijk! Ik heb mijn laptop weer!

Maar nu ben ik een beetje gaar. Dus ik houd het weer kort.

Gisteren had vriendin tapas gemaakt. Patatas Bravas, champignons met knoflook uit de oven, gamba's met knoflook en pepertjes, ook uit de oven, salade met kikkererwten, tomaat, paprika & tonijn, olijven en brood met ailioli en kruidenboter. Lekker gegeten.

Nu moet ik nog iets bedenken. Denk een salade met avocado en tomaat. Ofzoiets. Morgen ga ik echt iets schrijven over woensdagavond.

Teigera, ik ben ook wel benieuwd waar dat restaurant is waar jij hebt gegeten...
Hmmm heb heerlijk gegeten vanavond.

Gebakken aardappeltjes met knoflooksaus, entrecote met zelfgemaakte kruidenboter en witlof met ham en kaas uit de oven.

Heb in tijden niet zoveel gegeten.

Goeie restaurant-tips zijn van harte welkom hoor, GB en Teigera!!! Ben altijd op zoek naar leuke tentjes waar je heerlijk kunt eten voor een niet al te bizar hoge prijs. Gezellig voor als ik weer eens met een vriendinnetje op stap ga ofzo.
Ben dus gelukkig niet de enige hier die de erwtensoep niet zelf maakt ... ik bedacht me vanavond wel dat oma inmiddels op een leeftijd komt dat ik binnenkort toch eens moet meekijken en het recept moet noteren...zulke heerlijke recepten mogen niet onverwacht verloren gaan!
Hihihi idd Suuz, dat zou zonde zijn. Ik moet ook leren hoe ik het kan maken, maar op de een of andere manier smaken sommige dingen gewoon lekkerder als mams het maakt. Geldt bij mij ook voor boerenkool en andijvie-stamp met uien-gehaktbal.

Ga eerst maar eens proberen of het me lukt de champignon-roomsaus van mijn moeder na te maken.

Oh nee eerst nog gerechten zoeken/testen voor de (m)eet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven