- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Metis, ik kan me je dillema mbt het dansen voorstellen. Anders misschien eens advies inwinnen bij het CB? Eva is sowieso wat angstig aangelegd toch, dan weet jij weer hoe je daar het best mee kan omgaan?

Feetje, heftigggg die operatie opeens!! Hopen dat Hugo er blijvend van opknapt. Het blijft wel een beetje tobben he?

Peetje, leuk van Luuk! en klinkt heerlijk dat weekend!

Wij hebben vanmorgen voor het eerst sinds een jaar weer eens een poding gedaan met Fiene door een bos te wandelen. Dat werd eerder altijd drama maar nu ging het goed! Vind het zelf ook heerlijk.

Gister echt geen gave dag gehad, onwijs ruzie met UJ. Hij had 2 heule dure overhemden gekocht wat bij mij verkeerd viel ivm onze spaarvoornemens voor de bruiloft. Ik doe zo mijn best elke euro te bespraren en meneer koopt effe 2 hemden voor in totaal 170 eurie. Vervolgens werd ie zo boos op mijn commentaar dat hij een stoel tegen de koelkast aan gooide. Hele dag werd niets meer, bah zeg...

Ik merk dat ook door speelt dat we er samen best stress van hebben dat we geen contact met UJ zijn ouders hebben. Soms wordt het gewoon even iets teveel allemaal, inclusief UJ zijn altijd drukke baan.

Maarrre ik heb ook positiefs, want in december gaan we een weekend met zijn 3en weg!! Heb een hele goede aanbieding gescoord. We gaan lekker naar Landal, ben er nog nooit geweest maar huisje ziet er mooi uit en heeft een open haard!

Zou Tinok al bevallen zijn?! Iemand?!
Hallo allemaal,

Ik kwam even langs zoeven om te vertellen dat ik op 12/10/2010 bevallen ben van een zoon. Hij woog 3830 en was 52.5 cm lang. Een flinke baby dus :-).

Het is ontzettend snel gegaan. Mijn vliezen zijn in de ochtend gebroken maar toen was er nog niets aan de hand. Heb Guy nog van school gehaald en alles. s Avonds ben ik gestript en een uur later begonnen de weeen. En binnen vier en halve uur was hij er al.

Het ging zo snel dat ik het niet eens kon bevatten. Hij drinkt heerlijk aan de borst en we zijn aan het genieten.

Later meer nieuws!

Liefs Tinok
Joehoeeeee Tinok van harte!!!!

Wat snel ging dat zeg!

Maarre hoe heet je nieuwste kanjer nou?!
Tinok: Van harte gefeliciteerd met je tweede zoon!! En inderdaad, heel snel gegaan zeg. Hoe vindt Guy z'n kleine broertje?

Geniet lekker verder en hopelijk tot gauw!
Feetje: Zaterdag was ik er ook niet bij, M was mee met dansen. Ze heeft alleen meegedaan met zakdoekje leggen, de rest heeft ze aan de kant gezeten. De lampen waren direct vanaf het begin al uit dus dat was voor Eef reden genoeg niet mee te gaan doen.

Ik laat het je sowieso nog even weten (vind het zelf wel gezellig namelijk hahaha)

Leuk dat jullie toch een keukentje gaan doen, mij niet de schuld geven als ze er geen bal aan vinden he

UM: Balen zo'n ruziedag, blegh. Ik kan me voorstellen dat gedoe met schoonouders voor hoop spanning zorgt, hakt er lekker in zoiets. Hebben jullie nog contact met ze gehad eigenlijk of helemaal niets meer gehoord?

Gaaf dat jullie een weekendje weg gaan zeg, heerlijk.

Met CB overleggen is inderdaad ook wel een goed plan misschien, geeft ons ook weer wat handvatten.

Eva en ik zijn lekker bij mijn ouders! M heeft allemaal avonddiensten en toen kwamen we opeens op het plan om hierheen te gaan tot woensdag. Erg gezellig eventjes. Eva vindt het helemaal super om hier te logeren.

Vanmorgen hebben we gesprek gehad met de basisschool en we zijn eigenlijk gewoon ontzettend positief. Dus waarschijnlijk gaat dit wel dé school worden. Duurde nog best lang ook, ongeveer een uur een gesprek gehad met de directeur en dan nog een rondleiding van een half uur. Tijdens de rondleiding nog een gesprek gehad met een andere juf. Al met al anderhalf uur daar geweest.
Tinok, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Een supersnelle bevalling zo te lezen. Heb je veel last gehad van naweeën of viel het mee?

Geniet ervan samen!
Tinok: GEFELICITEERD!!!!! Geniet ervan!!

UM: wat balen die ruzies!! Is de lucht alweer geklaard? Hier hebben we ook af en toe ruzie over het drukke werk van M. en dat hij zo weinig thuis is. Meestal gaat het na een ruzie weer een tijd goed en werkt hij weer even iets minder, hi i.

Metis: De basisschool komt nu dichtbij he..??!! Gaat Eva daar ook naar de bso?

Hier gaat en op en af. Ons manneke is na de operatie ook nog getroffen door een lichte vorm van mazelen, grrrrrrrrrrr. Hugo kreeg vanaf zaterdag ineens uitslag en ik ben dinsdag naar de huisarts gegaan. Die gaf aan dat het ondanks de BMR vaccinatie een lichte vorm van mazelen is. Gelukkig is hij er helemaal niet ziek van, maar ik wil gewoon weer en gezond manneke hebben!!! Aanstaande dinsdag hebben we met Hugo een afspraak bij de kinderarts, een algehele check mbt groei/ontwikkeling etc. Zie er wel tegenop. P&H zijn in januari 2009 geboren en sinds die tijd lopen wij ziekenhuis in en uit. Ik hoop dat we met deze afspraak alles kunnen afsluiten.

Wij hebben met vrienden een afspraak staan voor morgen om naar de dierentuin te gaan, maar met dit weer is het geen doen, jammer hoor!! Ga even googlen of er ook iets anders leuks overdekt is.

Wij hebben voor Feetje de basisschool geregeld en de bso, moet er wel even aan wennen. Gaat mijn meiske straks een hele dag naar school inclusief overblijven.
Feetje: Bij deze alvast veel sterkte morgen, ga aan jullie denken hoor!

Hou op, schei uit over die basisschool...het gaat zo snel! We doen geen bso. Gezien mijn gezondheidstoestanden hebben we zo goed als zeker besloten dat ik voorlopig thuis blijf. Haalt nu toch nog even niets uit. Dus 2e uk gaat ook niet naar de opvang voorlopig. Was wel moeilijke keuze want ik zou liever werken maar ja, nu na ruim 2 jr tobben toch knoop doorgehakt.

Vandaag hebben we, nou ja Eva dan, een canvasdoek beschilderd. Die gaan we dan boven Eva's tafeltje in de huiskamer hangen, dus in haar speelhoekje.

Ze wil er ook eentje maken voor de babykamer haha, nadeel is dat ze vooliefde heeft voor erg donkere kleuren dus dat wordt me een partij gezellig!

Zaterdag had M toch wat met haar...ze waren samen naar de stad en in een winkel, M liep net met mandje vol aankopen, kwamen ze een verstandelijk gehandicapte vrouw tegen die nogal hard en met lage stem praatte. Eva schrok zich wild, gilde dat ze de winkel uit wilde want ze wilde weg bij die heks Niet grappig. Dus M proberen uit te leggen hoe en wat maar dat is best lastig merkte hij.

Gisteren nog even naar mijn ouders geweest. Mijn broer en schoonzus (zelfde woonplaats als ouders) vierden hun verjaardag dus daar ook heen geweest. Konden we mooi combineren. Eva kreeg nog een leuk cadeautje van mijn nichtje; een etui die je kunt versieren met allerlei spulletjes die erbij zitten. En een schaar met verschillende..euh hoe noem je dat...kartels. (?) Kun je steeds een andere er op klikken. Ze is er helemaal blij mee iig.

Verder lekker z'n gangetje. Ik heb al een behoorlijke vooruitstekende buik, pfff. Maar tot mijn grote verbazing wel 1.5 kg afgevallen. Da's best gek he.

Zo, ga ik nu zo Eva even douchen, armen zitten nog onder de verf hahaha. Fijne avond allemaal!
Hallo,

Wij zijn dit weekend er met z'n tweetjes tussenuit geweest. Lekker hoor, kunnen gaan en staan waar je maar wilt. We zaten in een viersterren hotel met zwembad en sauna. We hebben flink gewandeld, ik heb behoorlijk spierpijn... M'n ouders pasten bij ons thuis op de kinderen. Luuk heeft het hun soms behoorlijk moeilijk gemaakt geloof ik. Hij heeft zo z'n buien dat er niets met hem te beginnen is en dat hebben ze dus ook meegemaakt. Dan is ie kwaad en wil hij niets meer. Ja, dat kenden ze niet van Femke en ook niet van hun andere kleindochter.

Femke had nog een paar plasongelukjes gehad.

's Nachts gaat het altijd goed, dan heeft ze ook geen luier meer om, al een hele tijd niet eigenlijk. Alleen overdag gaat het dus wel eens mis.

Ja, school......ik had eigenlijk vandaag willen bellen om een afspraak te maken om eens langs te komen. Metis, heb jij toen Eva ook meegenomen eigenlijk? Ik weet eigenlijk helemaal niet of dat dan de bedoeling is, ik neem aan van wel? Volgende week zijn P. en ik allebei op vrijdag vrij, dus misschien dat we dan een afspraak kunnen maken. En dan ook meteen bso regelen...

Het middagslaapje is nu echt afgelopen. Alleen op het kdv slaapt ze zo nu en dan een uurtje, maar thuis niet meer. Eigenlijk heeft ze het nog wel nodig, want ze is best moe de hele tijd. Maar slapen, ho maar. Ik stop haar nu wel eerder in bed 's avonds.
Metis, wat moedig dat je die knoop hebt doorgehakt dat je voorlopig thuismama blijft. Ik kan me voorstellen dat dat heel veel rust geeft. Voor zover ik je ken hier kan ik voorstellen dat dat voor jou gewoon het beste is , en daar gaat het om niewaar. Ik meen ook in je postings te lezen dat je sowieso helemaal happy bent vw de komst van uk 2, fijn voor je hoor.

Betekent dat ook dat je de KDV voor Eva nu hebt stop gezet, of ga je daar wel mee door?

Peetje, wat heerlijk zo'n weekend!

Feetje, hoop inderdaad dat jullie eens klaar zijn bij de kinderarts. Kan misschien een alternatieve natuurgenezer nog wat toevoegen of vind je dat niks?

De ruzie hier met schoonouders is nog hetzelfde maar Uj en en ik kunnen er weer goed over pratenm met zijn 2en. En da's toch het belangrijkste.

Fiene is hier lastig!!!! offfe... een hele grote uitdaging op het moment... Ze roept de hele tijd dat ze mij niet lief vindt. En ook met lelijke dingen roepen en soms pijn doen. Ik vond de herfstvakantie dan ook errug lang duren. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot ze straks naar school gaat!! Dus ik probeer nu alert te zijn om ook weer veel complimenten te geven als ze wel rustig bezig is.

Emmetje, ben jij hier nog wel een van de partij? Dacht laatst aan je , hoe het nou zou zijn met Salomé....

Marianne, hou jij het allemaal nog een beetje vol?

Liegfs, ga zo hard aan de slag, ben alleen al 1,5 week zeer hardnekkig verkoude, zooo vermoeiend...
Peetje: Wat heerlijk zo'n weekendje weg, lekker hoor. Hoe is het met de spierpijn?

Wat plasongelukjes betreft is het hier precies andersom: overdag nooit meer een ongelukje, 's nachts af en toe nog wel.

Wij hebben Eva wel meegenomen naar gesprek met school. Wij wilden haar eerst bij vriendin brengen maar toen kregen we van diverse kanten het advies haar mee te nemen, kijken hoe ze op haar reageren/haar benaderen en om te kijken wat Eva's reactie zelf was op de mensen en de school.

Middagslaapje hier hetzelfde, slapen gaat echt niet meer lukken maar we kakt ze af en toe in halverwege de middag. Nadeel is dat het bij haar niet uitmaakt hoe laat ze naar bed gaat, tegen het einde van de middag is ze weer helemaal fris en fruitig en ook 's avonds niet heel snel moe. Wel leggen we haar nu standaard zelfde tijd op bed (kwart over 8), alleen op zaterdag mag ze wat later aangezien we dan eerst in bad gaan, dan naar beneden, kaarsjes aan en wat lekkers en met z'n allen op de bank of spelletje doen. Heerlijk is dat. Eva kijkt ook altijd echt naar de zaterdag uit daardoor, zo leuk.

UM: Geen idee precies waarom maar je reactie doet me zo goed. Toch een soort bevestiging dat het een goede keuze is. Maar het geeft nu wel even rust inderdaad. Al wil ik, zodra het echt weer goed gaat, wel weer gaan werken hoor. Ik ben, denk ik, minder een echte thuisblijfmoeder ofzo en mis het werken wel. Alleen is het nu gewoon niet zo verstandig.

Eva stopt, zoals het er nu uitziet, miv januari met opvang. Wel hebben we 2 dagdelen peuterspeelzaal geregeld omdat we er wel voorstander van zijn dat ze ergens heen gaan en niet alleen maar met moeders thuis zijn. Ook ivm haar verlegenheid vinden we het voor haar goed om in contact te blijven met andere kinderen. Eva zelf kijkt er naar uit, al zegt ze zelf het wel spannend te vinden want "ik heb daar nog helemaal geen vrienden!"

Vervelend zeg, die ruzie met je schoonouders, pffff. Wel fijn dat jullie er goed over kunnen praten, dat is zo belangrijk.

Eva is momenteel een draak wat opruimen betreft, heel vervelend. Ze weigert pertinent op te ruimen, gaat dan zelf op de gang zitten om er zo proberen onderuit te komen etc. Elke keer zoveel strijd om dat stomme opruimen. Blegh. Ook wanneer je haar vraagt ergens mee te helpen: "nee, ik ben moe/nee, heb geen zin/nee, doe ik straks wel...Grrrrrr.

Beterschap met je verkoudheid!

Jane: Hoe was het in NY?
Vindt Eva het niet jammer dat ze van het kdv af gaat? Ik denk ook dat het goed is dat ze dan nu naar de peuterspeelzaal gaat. Voor haar, maar ook voor jou, haha. Femke vindt het heel leuk op het kdv en ik denk dat ze ook wel 3 dagen erheen zou willen gaan (ze gaan altijd 2 dagen) of misschien zelf wel 4. Dus ze is straks ook wel toe aan school denk ik, net als Fiene zoals UM zei.

En voor jou is het toch ook fijn om even wat tijd voor jezelf te hebben. Wat dat betreft vind ik het ook wel jammer dat Femke niet meer wil slapen. Maar zij kan wel heel leuk alleen spelen, of ik zet haar dan even voor de tv, is ze een beetje aan het rusten.

Feetje, hoe was het gisteren bij de kinderarts? Is Hugo "goedgekeurd"? Hopelijk was alles goed en zijn jullie er nu idd even vanaf.

quote:Metis schreef op 27 oktober 2010 @ 10:02:

Jane: Hoe was het in NY?Zit er nog .

Vanavond voor het eerst een avondje op de laptop. Tot nu toe heb ik heel veel gedaan. Lekker uitgeslapen, heerlijk uit eten geweest een paar keer. Superveel geshopt (moet het allemaal nog in de koffer zien te krijgen vrijdag....). En NYC is werkelijk schitterend. Alle highlights in vogelvlucht gezien. Een enorme belevenis.

Morgen laatste dag. Nog wat klusjes te doen in- en om het huis hier. Zaterdagochtend weer thuis, maar dan heb ik een nacht overgeslagen, dus zal erg brak zijn...

Later reageer ik weer op jullie.

Oh ja en natuurlijk TINOK, VAN HARTE GEFELICITEERD MEID !!!! Alles goed met jou en je nieuwe zoon? En Guy?
Jane: Goede reis!

Even gekopieerd uit topic van april:

Even een egoberichtje hoor... Net het ziekenhuis gebeld, verloor namelijk zo ineens bloed. Schrok me rot zeg. Ze heeft me wel iets gerustgesteld maar erg relaxt ben ik niet moet ik zeggen. Pfff. Moet het wel in de gaten houden, blijft het bloeden of wordt het erger dan weer bellen. Zij vergeleek het met een spontane bloedneus, kan zo zonder oorzaak ineens gebeuren. Nah ja, daar probeer ik dan maar op te vertrouwen. Laat morgen wel weer weten hoe het is! Welterusten allemaal.
Oei Meet, dat is schrikken! Ik hoop heel erg dat er niets aan de hand is. Sterkte!!!!

Later meer van mij. Vanochtend thuis gekomen. Ben dus een beetje brak...
We hebben vanmiddag toch voor de zekerheid nog gebeld voor advies en ze vroeg ons toch maar even langs te komen. Wel gaf ze aan dat zij geen echoscopiste (zij is verloskundige) is, die was er nu ook niet, dus enige wat ze kon doen was proberen het hartje te horen. En ze vond het harte vrij snel! Ook hoorde ze aan de plopjes de kleine bewegen. Pfff, wat een opluchting zeg. Maandag wel tegen de gynaecoloog vertellen over bloedverlies, het in de gaten blijven houden maar zij heeft er wel een goed gevoel over dus stelt ons ook erg gerust.

Jane! Goede reis gehad? Ga maar gauw lekker bijkomen!

Tot snel allemaal!
Gelukkig dat het hartje vrij snel te horen was. Is inderdaad schrikken als je ineens bloed verliest. Fijn dat je vandaag terecht kon bij de verloskundige.

Wil je trouwens weten wat het wordt? Ik denk dat je een jongetje krijgt.

Jane, jij bent dus weer in het natte Nederland. Heb je het leuk gehad? Heb je daar nou familie wonen eigenlijk? Waren de kinderen blij je weer te zien? Vast wel lijkt me zo. En je man/vriend natuurlijk niet te vergeten.
Metis: Jeetje wat schrikken zeg, gelukkig kon de vk snel het hartje horen. Fijn dat jullie iets gerustgesteld zijn!!! Krijg je maandag bij de gyn. een echo voor de zekerheid?

Peetje: wat klinkt jullie weekendje weg met z'n 2-tjes relaxt.

UM: even een knuffel omdat je zo'n lastige tijd met Fiene meemaakt!!!!!

Jane: ben zo benieuwd naar je verhalen!!!!

Hier gaat alles gelukkig weer goed. Zijn toch nog met Hugo naar de kinderarts geweest, was geen mazelen wat hij had. De kinderarts dacht een allergie of exceem, maar ze wilde voor de zekerheid een uitgebreid bloedonderzoek doen bij Hugo. Arm manneke, eerst de operatie, en afgelopen week ook nog bloedprikken. Kon het amper droog houden toen er bloed werd geprikt. Als er iets ernstigs uit zou komen zou ze ons afgelopen woensdag direct bellen en we zijn gelukkig niet gebeld. Nu hebben we op 10 november weer een afspraak.

Wij hebben een abonnement genomen op de dierentuin!! Wat is dat super leuk. De kids genieten er enorm van. P&H vinden de apen en de haaien het leukst. Feetje is helemaal weg van de giraffen en de apen. We zijn er vorige week toch met vrienden van ons naar toe gegaan. Heerlijk om te zien hoe goed de kids zich vermaken. P&H hadden hun middagslaapje overgeslapen, maar hebben geen seconde gemopperd.

Ik heb vrijdag heerlijk een shopdag met mijn beste vriendinnetje. Kan me er zo op verheugen, even een dagje heerlijk voor mezelf.
Vanmorgen weer bij de gynaecoloog geweest en inderdaad een echo gekregen. Ze stelde voor deze direct te doen dus dat was wel erg fijn. Ze heeft goed de baarmoederwand en placenta bekeken ivm eventuele stolsels wat de bloeding veroorzaakt zou kunnen hebben. Ze vond echter niets, het zag er allemaal gewoon perfect uit!

Ook uk zag er goed uit, lag vermoedelijk te slapen, mooie hartslag van 150. Ze heeft de hoofdomtrek opgemeten en dit lag iets voor, namelijk op 15 weken precies. Volgens laatste menstruatie icm laatste echo met 10 weken zou ik nu op 14w3dgn zitten, dus ook dat was (gezien historie met Eva) erg positief.

Verder nog bloeduitslagen teruggekregen en ook dit was allemaal helemaal in orde.

Er is meteen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, deze staat nu op 2 december. Wat gaat het toch snel zeg...

Peetje: Wij willen inderdaad het geslacht wel weten. Gynaecoloog zei al dat we dit waarschijnlijk 2 december wel te horen krijgen. Hoezo denk jij jongetje? Grappig, want iedereen in mijn omgeving denkt namelijk ook dat het een jongetje wordt. Ik heb echt geen idee. In het begin dacht ik het zelf ook maar het kan voor mijn gevoel nu echt zowel een jongen als meisje zijn, geen enkel idee.

Eva vindt het aan de ene kant wel jammer om daar weg te gaan maar eigenlijk pakt ze het goed op vind ik. Het lijkt haar wel erg leuk namelijk om andere kinderen te leren kennen, zeker nadat ik heb uitgelegd dat zij allemaal hier in de buurt wonen vond ze dat helemaal geweldig. Daarnaast heeft ze het idee dat ze natuurlijk al veel te groot is voor de opvang, ze vindt het dan ook gewoon stom dat ze nog niet naar de grote school mag haha.

Feetje: Heerlijk hoor die goed berichten van Hugo, hele opluchting voor nu. En stoere vent man die Hugo met het bloedprikken!

Wat lekker een abonnement op dierentuin. Wij zaten er ook aan te denken maar is er nu wat bij ingeschoten eigenlijk. Toch eens gaan doen, t is ook wel een heel erg mooie dierentuin vind ik. Eva vindt het daar ook altijd geweldig. Hoe vindt Feetje de dierentuin trouwens?

Jane: Hier nog een benieuwde naar de verhalen!

Vanmiddag zo'n lief smeltmomentje, Eva kwam ineens naar me toe en sloeg 2 armen stijf om mijn nek: ik hou zoooo veel van jou! Nog veel veler dan jij van mij!

t Is ook zo'n lekker eigenwijs ding. Zaterdag stond ze voor het raam: mama, het is vistig buiten. Ik huh? wat bedoel je? Zegt ze: weet je niet wat dat is? Dat is dat je niet zo goed kan zien buiten. Ohhhhh mistig!
Pffffffffieuuuw Metis wat fijn dat alles goed is. Toch schrikken he? Het gaat inderdaad snel zeg, wat wordt het geslacht volgens de Chinese kalender? En heb je een stiekeme voorkeur?

Jaaa die uitspraken, daar kan ik ook zo om lachen. Fiene is ook zo met taal en woorden aan het stoeien. Zo had ze vanmorgen championnetjes gemaakt op de PSZ zei ze. Lampionnetjes dus..

Verder heb ik gister een traantje gelaten bij het KDV. Er was geen land te bezeilen met de kleine engel *draak*. Ik heb een goed gesprekje gehad met de leidster, die aangaf dat ik misschien te lief was. Dus nu ben ik weer met frisse moed begonnen dat ze NIET 'mama is niet lief' mag zeggen. Dan gaat ze de trap op en max 3 minuutjes blijven. Dan nog eens zeggen op ooghoogte dat dat niet kan en dan weer terug de kamer in. Ik heb goed hoop dat dit beter werkt dan negeren, dat heb ik al maanden gedaan. Tis toch wel een pittig tantetje die van ons... op zich mooi maar ook intensief...

Jullie nog leuke weekend plannen? Ik ga zondag naar de Jonge Gezinnen Beurs, lijkt me wel erg leuk. Lekker treinen mnet een vriendin, heerlijk. Verder morgen avond gourmetten met vrienden dus een lekker vol weekend, leuk....

Feetje,ik hoop niet dat je vandaag helemaal nat geregend bent tijdens het shoppen? was je in 'Grun' of jouw eigen plaats? Heb je een vrije dag genomen of reserveer je dan een extra dagje KDV? Ik vind dat soms zo lastig, terwijl ik er dan wel zin in heb.

Peetje, voor het echte gesprek op de basisschool zijn UJ en ik samen gegaan. Met Fiene ben ik een keer om 12 uur gaan kijken naar de kindjes op het plein om erover te vertellen . Ze wil dolgraag.... en ik kan ook niet wachten tot het zover is kan ik zeggen....
Even de Chinese kalender opgezocht en volgens hen wordt het een meisje. Maar Eva zou een jongen hebben moeten zijn haha. Ik heb niet echt een voorkeur. Toen ik hoorde dat ik de vorige keer een meisje zou krijgen was ik lichtelijk in shock. Moest er echt zo aan wennen want ik zag mezelf echt als een jongensmoeder en niet als een meisjesmoeder. Had echt zoiets van: help, wat moet ik met poppen, staartjes en roze? Maar ik genoot me meteen suf, een meisje is heerlijk.

2 december krijgen we de 20weken echo en dan weten we het hopelijk.

Hoe gaat het nu? Nieuwe aanpak al uitgeprobeerd? Ik herken veel in wat je schrijft over Fiene. Eva heeft ook tijden gehad "stomme mama dit, mama is niet lief dat" Heel irritant. Wat bij Eva goed hielp is inderdaad naar de gang (nah ja, bij jullie trap dus) maar ook uitleggen waarom we dat niet wilden. We gaven haar dan het voorbeeld omgedraaid, dus hoe zou zij het vinden als.. En dat hielp erg goed, toen snapte ze het wel. Niet dat het per direct over was maar het werd wel snel minder en we hebben het nu al een tijdje niet gehoord. *klopt af*

Nog wel even een dikke voor jou. Gewoon omdat ik je een topwijf en topmoeder vind.

Zo balen he dat weer dat ze hebben opgegeven voor vanavond. Eva loopt zich al weken te verheugen op sint Maarten, en ik ook trouwens hahaha. Hier is weer net als vorig jr om 1715 verzamelen bij het winkelcentrum, gaan de kinderen in een grote optocht achter de fanfare aan. Dat is zo'n mooi gezicht, zo'n hele sliert kinderen met lampionnen. Daarna krijgen ze van de supermarkt een zakje snoep en gaan de kinderen indivdueel de deuren langs. Eva vindt de fanfare overigens wel eng, bang voor harde muziek, maar ze heeft er wel zin in. Als we maar wel achteraan gaan lopen zei ze en dus niet te dicht bij de muziek.

En dan zaterdag alweer de intocht hier van Sinterklaas. Ook al zo'n zin in. Ga jij ook naar de stad Feetje?
En Metis, hoe was Sint Maarten?

Ik ben ook met Femke op pad gegaan. P. had een lampion in elkaar geknutseld en ik "mocht" met haar langs de huizen. Nou goed, we zijn bij 5 buren geweest en bij onszelf, en toen vond ze het ook wel weer genoeg, het waaide ook hard, het was best koud en het regende een klein beetje. Femke moest even inkomen bij de overburen, toen stonden zij en ik te zingen en Femke niet, haha. Maar daarna zong ze dapper haar liedje, met lampion. Zo schattig om te zien.

Wij zijn van de afgelopen 5 weekenden 3 weekenden weggeweest (inclusief de vrijdag). Morgen zijn we weer de hele dag weg en zondag zijn we eindelijk eens thuis. Ik verheug me er nu al op. Het is wel leuk al die weekendjes weg, maar ook best vermoeiend, haha.

UM, hoe gaat het met jou en je nieuwe aanpak wat betreft Fiene? Merk je al verschil? Moeilijk hoor. Femke heeft nu ook wel eens momenten waarop ze zegt dat ik weg moet ofzo. "Jij moet weg, mama" zegt ze dan op een boze toon.

En hoe gaat het met Fiene op het kdv? Is ze dan liever?

Femke wil ook wel naar school, zegt ze. Nou weet ik niet of ze echt snapt wat de school is, maar goed. Ze gaat nu 2 dagen per week naar het kdv maar zou de hele week wel willen. Hoewel....de hele week, misschien 4 dagen ofzo. De laatste tijd had ik het gevoel dat ze het thuis maar saai vond. Nu vermaakt ze zich wel beter thuis.

Met de zindelijkheid gaat het heel goed, op 2 ongelukjes 's nachts na. Vannacht werden we om half één wakker omdat ze in bed had geplast. Ze zei dat ze 's avonds niet had geplast. Ik dacht dat P. het zou doen maar die wist niet meer of hij het gedaan had. Maar goed, zelf begint Femke er dan ook niet over.

Ik ga maar vroeg naar bed denk ik, ben al een paar weken verkouden en het is weer aan het opvlammen. Dat krijg je met al die weekendjes weg :-)

Sint Maarten was ontzettend leuk alleen hebben we niet op de fanfare gewacht. Ze hadden vertraging en het duurde en duurde maar. Eva had het ontzettend koud (wij ook trouwens) en daarnaast vindt ze de fanfare toch al niet het leukste. Ze vindt de harde muziek eng dus ze vroeg al steeds of we wel achteraan gingen lopen. Toen we daar stonden te wachten bedachten we dat het eigenlijk onzin is, zo leuk vindt ze het niet eens behalve dan het langs de deuren gaan en zingen. Dat vindt ze wel geweldig. Dus voorgesteld niet op fanfare te wachten maar gewoon langs wat deuren te gaan en daar was ze het helemaal mee eens. We zijn toen weer langzaam richting huis gelopen en bij een huis of 4/5 aangebeld. Ze vond het fantastisch en zong dapper haar liedje. Zal misschien door de hormonen komen (of is dat gewoon een smoes haha) maar man, voelde tranen opkomen hoor als ik haar zag staan en hoorde zingen. Ze werd wel verwend, mensen vonden het zo sneu dat ze helemaal nat was, kreeg ze vaak 2 of 3 snoepjes tegelijk. Dus ze had echt een hele tas vol snoep.

Gisteren zijn we naar de intocht geweest en ook dat was heel leuk. Eva was vol ontzag haha maar toch minder bang dan ik had verwacht. Ze zei niet veel tegen de Pieten hoor maar ze heeft wel met ze gedanst en is met ze op de foto geweest. Stoere Eef! Gisteravond mocht ze haar schoen zetten en ik was al bang voor een zeer vroege, wakkere Eva vanmorgen maar nee... ze dacht er helemaal niet meer aan haha.

Oh ja, gisteren toen we thuis waren keken we naar het Sinterklaasjournaal en Eva vond het maar raar want dit was toch echt weer een heel andere Sinterklaas dan die bij ons in de stad.

Super dat het zo goed gaat met Femke qua zindelijkheid! Eva is nu gelukkig ook al een tijdje niet meer nat geweest 's nachts. Ik twijfel alleen of zij wel wakker wordt van plassen want ze hoeft dus 's nachts nooit. En als ze moet, plast ze dus in bed. Dus is ze dan wel zindelijk of is het meer geluk?

Lekker zeg, die weekendjes weg. Wel balen nu van je verkoudheid. Beterschap daarmee en hopelijk zet het niet door.
Goedemorgen (nog net)

Ik heb hetzelfde met Femke 's nachts. Ze hoeft eigenlijk ook nooit te plassen 's nachts en als ze moet, heeft ze het al in bed gedaan. Dus volgens mij zijn ze dan nog niet echt zindelijk maar hebben we gewoon geluk, haha.

Femke hoeft soms 's ochtends ook nog niet te plassen. Gisteren bijvoorbeeld gingen we om half tien met de auto weg en halverwege vroeg P. aan mij of Femke wel geplast had vanochtend. Omdat hij haar aangekleed had was ik er vanuit gegaan dat hij haar op de wc had gezet. Lijkt me wel logisch als we meteen na het ontbijt met de auto weggaan en een uur moeten rijden, of niet? P. denkt daar dan niet aan. Dus het kwam er op neer dat ze pas om kwart voor elf voor het eerst ging plassen, vanaf de avond ervoor rond kwart voor acht. Zo lang hou ik het niet vol hoor... In de auto hoefde ze trouwens ook nog niet, ik had het haar een paar keer gevraagd.

Vannacht waren we om kwart voor 2 thuis maar gelukkig werden de kinderen pas rond half negen wakker, dus we hebben best goed geslapen. Ik was rond kwart voor acht al wakker. Meestal ga ik sporten op zondagochtend maar ik mocht van mezelf thuis blijven. Dus ik zit nu nog in pyjama, we maken er maar een lekker rustig dagje van. Ik voel me ook nog niet helemaal fit dus dat heb ik wel verdiend vind ik zelf,

O, Luuk heeft trouwens last van rode billetjes, zo zielig, het was gisteren helemaal kapot. Hij werd gisteravond ook krijsend wakker, toen had hij ook gepoept. We hebben hem maar in bad gestopt en afgespoeld, want het deed echt erge pijn.
UM: Vindt het heel knap hoe je met Fiene omgaat!!!!

Metis: Wat lief dat Eva ging zingen met Sint Maarten. Ik heb je gister niet gezien in de stad, jammer!!

Peetje: wat lekker dat jullie vandaag een relaxt dagje hebben, geniet ervan.

Feetje heeft hier ook in de stromende regen Sint Maarten gelopen met een vriendinnetje en haar moeder (vriendinnetje van mij) en ik de gek, hi hi. Maar we hebben enorm genoten van de meiden. Ze hebben veel snoep opgehaald, alleen Feetje is het volgens mij door alle drukte van Sinterklaas alweer vergeten.

Gisteren zijn we met z'n 5-en naar de intocht van Sinterklaas geweest. Zelfs Pepijn en Hugo vonden het super leuk. Zaten met z'n 2-en te swingen in de buggy. Daarna zijn we nog even naar een kinderschoenenwinkel geweest om te kijken of P&H nog wel in hun schoenen pasten, nou neeheeee, ze waren er uitgegroeid. Niet zo gek hoor, ze lopen vanaf juli op deze schoenen. Voor Pepijn hebben we hippe laarsjes van Shoesme en voor Hugo een soort stoere leren gymp van Shoesme. De mannekes moesten beiden even wennen aan de nieuwe schoenen omdat ze half hoog zijn. Maar ze lopen er nu goed op. Gelukkig heeft Feetje nog laarzen die ze goed past, scheelt weer geld, hi hi.

Vandaag hebben we een lekke rustig dagje. De mannekes liggen al op bed en we willen vanmiddag nog wel even iets leuks doen.

Peetje: vergeet het nog even tegen je te zeggen. Hugo heeft ook regelmatig voorrode billetjes en vooral na een poepluier kan/mag ik het amper schoon maken. Wat heel snel helpt is Weleda billencreme, na 1 dag zie je al verbetering. UM: dat verkopen ze toch ook bij jou in de winkel, volgens mij zag ik het laatst liggen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven