Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
VK-meisje, goddank studeer ik geen bestuurskunde. Mijn opleiding probeert studenten te enthousiasmeren voor werken in de overheid in mijn vakgebied, maar dan hebben ze aan mij toch écht een verkeerde (sorry voor de ambtenaren onder ons...)

Maar goed, misschien had dat ook iets te maken met de docent van dit vak, die eigenlijk al met pensioen was maar ze uit medelijden voor haar maar weer even een tijdje aan het werk hebben gezet op de deeltijders. Dan kom je uitgeput uit je werk aan in de collegezaal en mag je fijn ruim 3 uur naar haar t-r-a-g-e geneuzel luisteren. Trouwens wel lachen als de beamer niet goed aangesloten is op de laptop, de hysterie die dan ontstaan bij een docent die de moderne techniek niet begrijpt haha!
quote:Springstof schreef op 19 oktober 2010 @ 21:39:

VK-meisje, goddank studeer ik geen bestuurskunde. Mijn opleiding probeert studenten te enthousiasmeren voor werken in de overheid in mijn vakgebied, maar dan hebben ze aan mij toch écht een verkeerde (sorry voor de ambtenaren onder ons...)

Haha, hier twee ambtenaren naast elkaar op de bank Heeft ook voordelen, hoor. Vooral de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn bij ons allebei prima! (=handig als je zwanger bent, dus misschien kun je het nog overwegen)
Frutje, ik moet eerlijk zeggen dat tot nu toe de hele zwangerschap me ook erg is meegevallen. Normaal ben ik gelukkig al niet zo'n piepert, ben nooit ziek en heb verder ook weinig. Nou ja, nu even die hoge bloeddruk enzo, maar verder geniet ik vooral met volle teugen van het kindje in m'n buik. Het is gewoon ook zo gezellig! Ik ben gewoon al helemaal verliefd op ons kindje.

Hopelijk begint dit genieten heel snel voor jou, en voor moimoi en pipo!!
@Vk: de hik.. grappig. Heb ik nog niet gehad.. het zal wat zijn als de meiden allebei de hik hebben.

en ik ben vanaf maandag begonnen met 50% werken.. ik weet niet meer wie dat vroeg.. en het is heerlijk. Ben morgen nog vrij en dan do/vrij maar 4 uur per dag.
VK: ik heb gelukkig nergens over te klagen qua ouderschapsverlof. Werk op een 'oudhollandsche' CAO met 43 vrije dagen, mogelijkheid om 4x9 te werken met behoud van de vrije dagen, opnemen van ouderschapsverlof en kinderopvangtoeslag.

heb ik mijn lief dan ook onder het neusje gewreven, alle mogelijkheden voor een kindje qua werk in ieder geval
sorry voor het afslaan van de carrièremaker naar de ambtenarij. Had ik al gezegd dat ik ambtenaren de liefste mensen van de wereld vind?

Janine, dat was ik die dat vroeg. Fijn dat je er al mee begonnen bent. Heb je verdiend en is gezien die dametjes in je buik zeker geen luxe, maar noodzaak. Hopelijk voor jou hikken de meiden trouwens synchroon hihi
Springstof, ik voel me echt niet beledigd, hoor! Moet er wel om lachen. Heerlijk, al die mogelijkheden voor als je straks zwanger bent.
@romo: GEFELICITEERD! Katertje van de champagne nu?

@vkmeisje: dankje voor je lange bericht . Dat van die lange verhalen over specifieke dingen die anderen niet altijd zo interessant vinden: check! Maar we maken elkaar idd wel gelukkig!

Mijn ouders zijn ook nog steeds gelukkig met elkaar, en dat lieten en laten ze nog altijd zien. Knuffelen en kussen waar wij bij zijn, beetje plagerige opmerkingen en zo. Vind ik zo fijn!! Lijkt me echt erg om zwanger te zijn als je moeder er niet meer is... (dat was toch bij jou?)

@frutje en vkmeisje: lang leve de niet-piepende vrouwen! Goed om te horen dat dat ook nog met de razende hormonen in je lijf toch goed kan komen. Ook een voordeel: alles wat ik hier piep, hoef ik niet tegen orchisman te zeuren, dat scheelt weer!

@frutje: jammer van de quality-time met je baas... Maar minimaal een half jaar blijven zitten lijkt me sowieso een goed idee. Je kunt het nu toch niet zo goed beoordelen, na pas een paar weken.

Voor jezelf beginnen, spannend! Handig als je die vrienden in de buurt hebt voor praktische tips en zo.

Maar misschien ben je dadelijk snel zwanger, en is werk toch niet meer prioriteit nr 1 (oei, dat klinkt niet erg geëmancipeerd, en ik lees nog wel de opzij!)

@springstof: hier nog een ambtenaar, fijn dat je me zo lief vindt . Lijkt me wel heftig trouwens, zo'n cursus naast je nieuwe baan. Lekker druk!

enneh, over dat zaad: stond laatst ook in de krant: mannen die gewoon Hollands aardappelen-groente-vlees eten, met veel volkoren producten, die hebben goed zaad. Dat berichtje was Orchisman zelf al opgevallen, dus hij was gisteren op de bank al aan het opscheppen over zijn kwaliteitsgoedje. Ben benieuwd!

@vkmeisje: het is half 9, dus ik begin alvast met duimen, dan werkt het vast extra goed!

duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim!!!
VK: misschien is het berichtje een beetje laat, maar ik zit al vanaf 9 uur te duimen hoor!
@VKmeisje: ik duim mee!
@ Verkademeisje: Ik duim heeeeeeeeeeeeel hard mee, heeft bij mij ook zo goed geholpen haha!

Heeeeel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal, dat doet me echt heel erg goed!! Heerlijke kater nu van veels te veel drank maar dat mocht ook wel!! Heb nu zo een afspraak dus kom later even terug om uitgebreid te reageren, maar moest jullie natuurlijk wel echt even bedanken voor alle lieve felicitaties, dankjulliewel!!!
JAAAAAAAA! Al jullie duimwerk heeft geholpen, onze uk is uit zichzelf gedraaid! Echt zo fijn!

We waren om negen uur in het ziekenhuis, en dan word je voorbereid op het hele riedeltje, buik voelen, ctg, draaien, ctg, evt consult gyn. Maar goed, de verloskundige die dit uit ging leggen, ging eerst voelen. Ze voelde iets hards bovenin, dacht dat dit het hoofdje was, maar wist het niet zeker. Dus een echo. En ze zet 't apparaat op m'n onderbuik en we zien meteen het hoofdje! Vind dit een heel fijn idee. Ik weet dat er genoeg vrouwen anders over denken, maar ik kies (vooralsnog) liever voor een "normale" bevalling dan een keizersnee.

Verder hebben ze nog bloed afgenomen en ik moest weer urine inleveren, dus vanmiddag weer bellen voor de uitslag. Maar m'n bloeddruk is de hele week goed geweest, dus daar maak ik me niet echt zorgen om. In plaats van minimaal twee uur zh, konden we na drie kwartier opgelucht weer naar huis.

Volgende week terugkomen, dan weer ctg, echo, en hopelijk strippen! Tenminste, als onze eigenwijze uk niet al eerder besluit te komen, wat van mij best mag hoor.

Had ik al eens gezegd dat geduld niet mijn sterkste kant is?

Zo, wie is de volgende voor wie we gaan duimen? Pipo, volgende week?
@ Orchis, ja, dat klopt wel. Ik mis mijn moeder op sommige momenten heeeel erg. Gisteravond hadden we het bijv. over welke mensen we iig willen bellen na de bevalling. En dan is mijn rijtje ineens wel heel kort. Dan heb ik ook wel echt een brok in mijn keel, omdat degene met wie je dit het liefst wilt delen er niet meer is. Het speelt niet constant, maar zo af en toe zijn de gevoelens wel heel heftig. Gelukkig begrijpt m'n lief dat goed, en ook al weet hij soms niet wat hij dan moet zeggen, me stevig vasthouden werkt ook goed.
Verkademeisje wat fijn dat het gelukt is Verkadebaby is een braverik!

Kan me heel goed voorstellen dat je in deze periode van je leven je moeder enorm mist! voor jou.

Ja dames en nu graag duimen voor mij Geduld is ook niet mijn sterkste kant dus ik ga zondag een vroege test doen, twee dagen voor mijn NOD. Who knows...
We beginnen vast, Pipo!
Hoi! Zo, ik heb het hele topic doorgelezen. Mag ik nu ook meeschrijven?

Ik ben Jannepanne, 23 en samenwonend met Janneman (27) in ons sinds kort eigen huisje. Hoewel ik een paar jaar geleden nog dacht dat ik misschien helemaal nooit kinderen zou willen is het sinds ik samen ben met mijn vriend flink aan het kriebelen. Mijn vriend wil sowieso heel graag kinderen, maar zag dit altijd als iets voor later.

Sinds een paar weken zijn de kriebels bij mij echter niet meer te houden, dus toch maar eens een serieus gesprek aangegaan. Daar kwam uit dat hij bang is dat als hij me nu een datum 'belooft', ik heel teleurgesteld zal zijn als het er op dat moment dan toch om een of andere reden niet van komt (lijkt me logisch toch?). Het liefst zou ik nu beginnen, maar aangezien ik/we nog een paar grote reizen op het programma hebben staan die we niet kunnen maken als ik zwanger ben of met een baby, wil ik wachten tot oktober volgend jaar. Ook speelt trouwens mee dat ik nog studeer (ben nu derdejaars). Als we oktober volgend jaar gaan beginnen beval ik pas als ik klaar ben met studeren en mocht ik eerder rust moeten nemen, dan staan er alleen nog wat dingen op het studieprogramma die ik met gemak na de vakantie kan afmaken (geen colleges etc. meer).

Vorige week dan toch min of meer afgesproken dat we dan inderdaad gaan beginnen, maar vriendlief toont zich nog niet heel erg enthousiast. Ik kan daarentegen even nergens anders meer aan denken en ben druk bezig met het opzoeken van informatie etc., die ik vervolgens natuurlijk ook met hem wil delen. Helaas krijg ik het idee dat hij het er nog niet zo over wil hebben, het daarvoor nog een beetje vroeg vindt allemaal. Wat bij mij weer zorgt voor emotionele buien (die hij overigens erg lief opvangt en waarbij hij bevestigt dat hij het echt wel ziet zitten, maar er nu nog niet zo enthousiast over is als ik)...

Kortom (ik twijfel even of dit woord nog op zijn plaats is gezien deze uber lange post...), ik herken me erg in jullie verhalen en zou het erg leuk vinden om mee te doen!

P.s.: Verkademeisje, fijn dat de baby is gedraaid! Laat hem/haar maar komen
@jannepanne: welkom!

@vkmeisje: heeeeeel goed van verkadebaby. Fijn dat je nu naar alle waarschijnlijkheid een gewone bevalling krijgt.

@pipo: we duimen voor je... wij alle drie..

ben net ff wezen (baby)shoppen, beetje kleertjes gekocht... en verder badcape, aankleedkussensloop, lieve koffertjes in roze en rood (met bloemetjes). Net alles in de babykamer gezet.. ach, ziet er zo leuk uit! Zit nu even op een roze wolk (letterlijk haha)

En ik heb een gehaakte grijze poef gekocht voor in de woonkamer, die wilde ik al zooooo lang maar ze zijn zoooo duur.. en net liep ik er tegenaan in de karwei.. en meegenomen. Ziet er gaaf uit! Vanavond heb ik verjaardag van schoonpa en dan eten we daar mee. Heerlijk!

En wat zitten er hier veel ambtenaren.. soms baal ik wel van mijn superubercommerciele baan zonder goede cao.. bah! Niks geen voortreffelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Misschien moet ik ooit eens aan de slag als vormgever bij een gemeente ofzo.
@Jannepanne: welkom! Ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet na je studie met een kind. Heb je geen zin om eerst een baan te zoeken en een beetje aan het werkende leven te wennen in plaats van direct aan kinderen te beginnen? (gewoon interesse hoor, niet lullig bedoeld.)

@Janine: ow heerlijk dat tutten, I'm jealous, kan niet wachten tot ik kan gaan babyshoppen. Binnenkort hoor ik het geslacht van mijn nieuwe neefje of nichtje. Kan ik toch alvast even losgaan
@ Jannepan: Welkom hier! Ik herken helemaal NIKS van wat je zegt, en ik denk dat niemand hier snapt waar je het over hebt, hoe bedoel je dat je man niet zo enthousiast is, hoe kan DAT nou .

Haha, sorry hoor, blijf hier vooral lekker posten, want (uiteraard) begrijpen we je heeeel erg goed!!

@ Janine: Ik ben ook niet zo heel emotioneel (meer), vreemd genoeg. Tenminste, niet over het zwanger-zijn zelf. Sommige mensen om me heen beginnen wel eens over de 'roze wolk' en ik kijk dan verbaasd naar boven en vraag me af 'waar dan'??

Super trouwens dat je meiden het zo goed doen. En het feit dat je dan zo trots op ze bent bewijst wel dat je helemaal niet afstandelijk bent, hoor!

@ Romo: Gefeliciteerd met je nieuwe baan, super!!!

@ Saartje: Schattige reactie van je ouders. Leuk is dat, hè? Alsof het dan ineens echt écht is.

@ Orchis: Heftig hoor, als zulke jonge mensen alweer gaan scheiden. Helemaal met zo'n klein ventje erbij. Hoorde het laatst ook weer in mijn kennissenkring. Ik hoop het zelf nooit mee te maken...

@ Springstof: Dat klinkt als een hele grote stap voorwaarts, joh!! Fijn dat er schot in jullie gesprekken zit.

En katten: love them!! Heb er twee, het zijn echt geweldige beesten (kom je ook nooit meer vanaf, goede oefening voor een kind ).

Ow, en daar woon ik ook

@ Pauley: Zelf hout zagen voor de kachel... wat klinkt dat heerlijk naar wijdse landschappen, groene velden en rust, zwijmel...

@ Assie: Zie je wel!! Goede gesprekken en blijven praten, that's the secret!

@ VKmeisje: JAAAAAAH, VKbaby is gedraaid!! Jeetje, meid, ik ben super blij voor je !
@ Pipo: Hm, ben benieuwd of het echt je verrotte matras blijkt te zijn... Maar de kans dat je geest je voor de gek houdt is ook erg groot, helaas.

@ Frutje: Dat gesprek komt nog wel een keer, ik zou me er niet al te druk om maken als ik jou was. Misschien had je baas ook een keer een slechte dag en lag het sowieso niet aan jou. Wat onze buren betreft: ik ga het gesprek pas aan als het echt niet meer door de beugel kan. Tot die tijd wil ik het contact zoveel mogelijk beperken (ik vind het geen leuke mensen, ze zijn een beetje zeikerig). Ik ben ook bang dat ik me in zo'n gesprek niet in kan houden wat hun opvoedingstechnieken betreft, want daar mag ik me natuurlijk niet mee bemoeien (maar ik ben soms nogal een flapuit als dingen me hoog zitten, dus ik wil het risico niet lopen dat ik over de schreef ga ).

Hier alles goed. Heb het idee dat mijn buik niet echt meer groeit ofzo. En voel ook al een tijdje niks meer. Ga ik me toch weer zorgen maken... Goed dat ik volgende week die controle heb!
@ Pipo: ik heb zeker zin om aan het werkende leven te beginnen! Ik zie het niet als een probleem om eerst een kindje te krijgen, liever zo dan dat ik net aan het werk ben en er dan tussenuit moet. Bovendien ga ik waarschijnlijk freelancen (misschien dat ik nog iets voor 1 of 2 vaste dagen erbij zoek), dus dan heeft de werkgever er ook niet zoveel mee te maken dat ik een kleine thuis heb. Daarnaast heb ik natuurlijk gewoon ontzettend veel zin om een kindje te krijgen, eventuele bezwaren op carrieregebied vind ik niet groot genoeg om het uit te stellen .

Financieel gezien is het gelukkig ook geen probleem zijn, als mijn vriend de eerste periode (tot ik voldoende werk heb) vijf dagen blijft werken redden we het allemaal wel. Hij vindt dat zelf ook prima.

@ Janine: leuk zo'n grijze poef! Ik kwam gisteren ook zoiets tegen bij de Hema, had hem bijna meegenomen.
@vkmeisje: Wat goed! Ik voel echt een positieve vibe hier op het forum, al dat duimen helpt echt

Zullen we dan nu maar allemaal voor Moimoi gaan duimen? Die mag eerst, toch?

@jannepanne: jee, helemaal doorgelezen.... dat is nogal wat. Maar welkom dus! Je haalt onze gemiddelde leeftijd goed naar beneden , maar de gedachten en gevoelens zijn zeer herkenbaar!

De rest komt binnenkort weer. Salukes!
quote:orchis schreef op 20 oktober 2010 @ 13:14:

@jannepanne: jee, helemaal doorgelezen.... dat is nogal wat. Maar welkom dus! Je haalt onze gemiddelde leeftijd goed naar beneden , maar de gedachten en gevoelens zijn zeer herkenbaar!

Nu nog wel, maar als alles goed gaat ben ik 25 als er bij ons een babietje wordt geboren, dat valt wel mee toch?
Hehe, even tijd om op jullie te reageren !

@ Verkademeisje: Wil toch maar meteen met jou beginnen natuurlijk: wat goeeed!!! Wat het ook geweest mag zijn, wat heerlijk dat ze zelf al gedraaid is!! Kan me voorstellen dat je toch wel op zag tegen al dat ziekenhuis gedoe en nu was je gewoon weer snel buiten, top!! Blijf wel voor je duimen dat het nu mooi blijft zitten en wie weet ben je wel heel snel mama, zo leuk!!

Ik vind het heel erg moeilijk om te bedenken dat ik mn moeder niet meer zou hebben, heb hele sterke band met haar, dus ik vind het niet meer dan logisch dat je haar juist op zo'n moment heel erg mist

@ Assie: wat fijn dat je met Assieman hebt gesproken, goed dat je hem alles verteld hebt en ik hoop inderdaad ook dat je nu niet meer huilend in bed ligt maar dat jullie voor het slapen nog even heerlijk samen kunnen wegdromen en kunnen praten over kindjes! (en natuurlijk actie ondernemen om ze ook daadwerkelijk te gaan maken ) Ben heel erg benieuwd hoe het boek is dat je besteld hebt, eerlijk gezegd durf ik dat nog niet echt aan...

@ Pipo: De duimen draaien nu alweer op volle toeren voor jou (en voor Moimoi natuurlijk!!! Als t duimen zo goed gaat kan t ook voor 2 tegelijk toch!!) aangezien we daar hier op dit topic erg goed in zijn verwacht ik dat je binnenkort met een mega goed bericht hier gaat komen!!! Kan me voorstellen dat je vroeg wil gaan testen, maar het zou wel zonde zijn als dat negatief is alleen maar omdat je te vroeg bent... misschien nog iets meer geduld en toch op je NOD zelf testen? Snap dat dat lastig is hoor haha zou er zelf ook moeite mee hebben...

@ Nukje: Hoop dat je je niet al te ongerust maakt, maar gelukkig heb je snel weer een controle!! Als je wel echt twijfelt (niets voelen etc...) moet je wel eerder aan de bel trekken he! Liever dat je daar 1x extra komt voor niets, daar zijn de mensen tenslotte voor!

@ Frutje: Fijn dat je zo goed met je man erover kunt praten! Ik hoop dat je werk in de tussentijd goed vol te houden is en dat je over een half jaar kunt doen wat je wil en wie weet komt er nog wel ergens een mogelijkheid om je hart te luchten! Succes en voel je vrij om hier ook lekker te klagen en eventuele frustraties van je af te typen!

@ Springstof: Haha heerlijk docenten die uit het stof zijn getrokken en in paniek schieten bij een niet werkende beamer, had er vorig jaar ook zo eentje... Fijn dat alles op je werk zo goed geregeld is, heb je daar tenminste geen zorgen over straks!! Bij mij is alles gelukkig ook straks heeeel goed geregeld, vertel nog wel ns per mail wat ik precies ga doen!!!

@ janine: Heeerlijk dat babyshoppen lijkt me, mooi dat je allemaal van die leuke dingetjes gekocht hebt, daar kun je zo vrolijk van worden he? Heb ik wel altijd! Geniet lekker van je vrije dagje vandaag en succes alvast met je halve dagjes morgen en overmorgen! Fijn dat het zo goed met de meiden gaat!!!

@ Orchis: daar was ik ook heeeel benieuwd naar, hoe het met de hormonen zou zijn na het stoppen met de pil, maar tot nu toe vind ik niet dat ik er (op lichamelijke dingen na) heeel veel van merk... Ben wel wat vrolijker denk ik, maar dat komt ook gewoon door het feit dat ik afgestudeerd ben en van mn vorige baan af ben (waar ik het echt niet naar mn zin had..)! Vriend heeft wel ns opmerkingen gemaakt van 'als je maar niet zo'n hormonaal draakje wordt als je zwanger bent, want dat trek ik niet' haha, ach we zullen zien! Ben normaal ook niet echt een zeikerd...

@ Jannepanne: Welkom hier!! Denk dat wij ons allemaal heel erg goed in je verhaal kunnen verplaatsen! Goed dat je in elk geval eerst (de belangrijkste dingen van) je studie af wil ronden! Ik ben zelf 24 en heb dat ook eerst gedaan voordat ik mn hormonen los liet gaan haha, maar nu merk ik dat ik het lastig vind hoor! WIl wel eerst aan het werk, maar hoe lang ik dan nog kan en wil wachten... Gelukkig is daar dan ook nog vriend die het een en ander nog even tegenhoudt, dus we zullen zien! Als ik dan denk aan oktober volgend jaar... stiekem hoop ik eigenlijk dat ik dan zwanger ben... Gister voorzichtig met vriend gehad over starten met in het voorjaar en hij vond dat wel een goed plan mits mn werk natuurlijk allemaal goed gaat lopen... Ach tis iets om naar toe te gaan leven!! Schrijf vooral lekker mee!! Zo te lezen hebben jullie een flink aantal zaken al prima voor elkaar!!
@ Romorantin: Wow, dat klinkt toch hartstikke goed? Je bent ook al gestopt met de pil he? Wat dat betreft ben je dan wel echt klaar om te beginnen. En je hebt natuurlijk nu een baan, dus je voldoet aan jullie voorwaarden!

Ik denk dat het voor ons wel goed is om pas over een jaartje te beginnen. Wat betreft studie, maar ook omdat ik de juridische dingen goed geregeld wil hebben. Op dit moment hebben we bijvoorbeeld nog geen samenlevingscontract en ook de verzekeringen wil ik op orde hebben voordat ik zwanger raak. Nu hebben we nog een heel jaar om dat soort dingen te regelen, ik moet er niet aan denken dat er straks een kindje is en er iets met een van ons gebeurt. Sowieso verschrikkelijk natuurlijk, maar het scheelt wel als je je dan hierover in ieder geval geen zorgen meer hoeft te maken.

Hoe hebben de andere ongetrouwden hier dat gedaan? Samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap? Of willen jullie allemaal eerst trouwen voor er een baby komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven