Mode & Beauty alle pijlers

De hedendaagse mode

21-10-2010 14:06 41 berichten
Alles heeft korte mouwen (jurken, vesten), en wortelbroeken en uggs zijn in. Welkom terug in NL!
Alle reacties Link kopieren
Even voor mijn informatie: wat is de mode op dit moment in Nederland? En dan met name; welk soort schoenen, nog iets bijzonders qua bovenkleding, sieraden, jassen etc?

Ik kom aan met een koffer vol luchtige zomerjurkjes, slippers, pumps en shirtjes en vrees dat ik daar weinig aan zal hebben..

Dus, ...vertel!
Gevulde jassen, dus dons, zie ik veel, langere modellen, sommige met glans (yuk) of lange wollen mantels.

grove laarzen.

Vesten met halve of geen mouwen, grof gebreid.

Etc.

Kijk anders ff op bijv, wehkamp.nl kan je een impessie op doen, wel bij de merken kijken en niet bij de grote maten natuurlijk.
Korte mouwen? Het vriest toch al zowat?

Enne, wortelbroeken? Die dingen met een laag kruis? En Uggs, nog steeds?!
Peep toe laarsjes. Alleen is dat ook niet echt lekker warm voor de winter
Kym toch, daar moet je dan wel een kek langmouwig shirt onder dragen hoor en een leuke riem er om.
Ik heb plaatjes nodig geloof ik. Het meeste wat jullie schrijven klinkt als Chinees voor me

(kan zelf ook googlen, maar plaatjes hier is leuker!)
Oh, dat klinkt dan wel weer leuk Zus. Riemen zat. Alleen die vesten nog dan. Die zijn ook heel lang of niet?
De legging is er nog steeds, nu in combinatie met oversized truien/trui-jurkjes of poncho/parka-achtige dingen. Ook lange vesten (met korte mouw, dat dan weer wel), smalle broeken en tunieken/bloesjes tot op de bovenbenen. Ik zie ook veel leren laarzen met platte zolen en ronde neuzen, en enkellaarsjes (in het ergste geval met bontrandjes).

Dit alles in de jolige kleuren zwart, grijs, bruin, donkerblauw en beige. Qua sieraden zou ik zo niet weten, ik geloof niet dat er iets geks gebeurt op dat gebied.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

(wel mooi hoor, maar wanneer kun je daar nou op lopen?)

(lekker vrouwelijk...)

Sommige dingen vind ik best mooi; ik hou van breisels en laagjes en ronde neuzen. Maar idd, blote armen in de winter? En als het wel practisch is, is het vaak weer zo saai.
Leggings: check

Broeken: check

Lange vesten en blousjes heb ik niet.

Normale schoenen ook niet.

De kleuren-trend, daar ben ik dan wel weer blij mee!
Ik heb even gezocht en dit soort laarsjes bedoel ik; ik weet niet hoe ik dat kan plakken:

http://www.jimmychoo.com/ ... follow/invt/102followsnl/

En hier zie je iemand (de 3e) die hem aanheeft: http://www.jimmychoo.com/collections/ic ... ectionsuk/
Wortelbroeken, hoge hakken, blouses, bont, leer, loafers en ribstof.

Aubergine, marine, groen, zwart, bruin, tan en mosterd.

When in doubt, add glitter.
Dat vest van de bijenkorf vind ik erg leuk! Mag je dat dan gewoon op een legging dragen?

En laarzen eronder of die lage pumps mag ook (die jij plakte vind ik trouwens echt afschuwelijk..).
Van mij mag alles.

Ik zou onder dat vest nog een jurkje dragen (of een lang shirt, iig iets dat de voorkant ook bedekt), maar dan kan het best op een legging. Ik hou zelf niet van leggings maar zolang ze eruit zien als een maillot (en je dus en boven- en onderkant niet ziet) vind ik het nog wel kunnen.
Leuk!

quote:tyche schreef op 21 oktober 2010 @ 14:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

(wel mooi hoor, maar wanneer kun je daar nou op lopen?)

[afbeelding]

(lekker vrouwelijk...)

[afbeelding]

Sommige dingen vind ik best mooi; ik hou van breisels en laagjes en ronde neuzen. Maar idd, blote armen in de winter? En als het wel practisch is, is het vaak weer zo saai.Wow, mooi jurkje dat middenste! Van welk merk zijn ze?
quote:zusenzoo schreef op 21 oktober 2010 @ 14:09:

op bijv, wehkamp.nl kan je een impessie op doen, wel bij de merken kijken en niet bij de grote maten natuurlijk.
quote:SeptemberGirl schreef op 21 oktober 2010 @ 14:48:

[...]

Idd!
quote:lolliebollie schreef op 21 oktober 2010 @ 14:45:

[...]

Wow, mooi jurkje dat middenste! Van welk merk zijn ze?Als je met je muis op het plaatje gaat staan zie je de link van de website. Ik heb op sweater dress gegoogled.
Omdat de grote maten niet representatief zijn voor het modebeeld van nu dames, ooit weleens een wortelbroek gezien in maat 48, dat staat niet, maak je niet zo druk zeg!
Dit vind ik wel een goede website: http://www.modeblog.nl/

Winterjassen 2010 - 2011

Enkellaarsjes en overknees.

Noorse breisels en ruit-motief zie je ook best wel veel.
Ik vind enkellaarsjes helemaal niet zo leuk eigenlijk. Maar misschien een kwestie van wennen..

En de jassen die jij plaatst Sophie vind ik ook al niet leuk
Chipz. De jassen waren maar een voorbeeldje.

Op de blog staat veel meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven