3000+ deel 72
maandag 25 oktober 2010 om 20:49
Welkom bij alweer een nieuw deel van 3000+!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!
Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje
Nog even een paar regels:
* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.
* Toon respect naar elkaar in elke situatie.
* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
donderdag 28 oktober 2010 om 18:17
Even een vraagje aan de moeders hier: ik heb net taalles gegeven aan mijn taalmaatje. Ze is zwanger en heeft een tijdelijk contract. Klopt het dat ze zwangerschaps/bevallingsverlof betaald krijgt van het UWV, of betaalt haar baas dat? Volgens mij niet (dat laatste dan).
En is het gebruikelijk dat je via het bedrijf waar je werkt de aanvraag voor verlof laat regelen, of moet je dat zelf bij het UWV doen?
En is het gebruikelijk dat je via het bedrijf waar je werkt de aanvraag voor verlof laat regelen, of moet je dat zelf bij het UWV doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 28 oktober 2010 om 18:19
Altijd het UWV Hima. Zelfs als je een vaste baan hebt krijg je het geld via de UWV. Althans, die betaald het dan aan de werkgever en ik krijg gewoon mijn salaris van mijn werkgever.
Tot wanneer loopt haar contract? Als haar verlof volledig in het contract valt dan moet haar werkgever dat allemaal regelen. Zij krijgt dan gewoon haar salaris (100%) van haar werkgever.
Tot wanneer loopt haar contract? Als haar verlof volledig in het contract valt dan moet haar werkgever dat allemaal regelen. Zij krijgt dan gewoon haar salaris (100%) van haar werkgever.
donderdag 28 oktober 2010 om 18:24
donderdag 28 oktober 2010 om 18:26
quote:Gravinnetje schreef op 28 oktober 2010 @ 18:19:
Tot wanneer loopt haar contract? Als haar verlof volledig in het contract valt dan moet haar werkgever dat allemaal regelen. Zij krijgt dan gewoon haar salaris (100%) van haar werkgever.
Bedankt Vin!
Haar contract loopt tot 1 april, ze is half maart uitgerekend en zou dus ergens in februari met verlof gaan.
En krijgt ze dan ná haar einddatum haar uitkering alsnog van het UWV, in plaats van haar werkgever (omdat ze daar dan niet meer werkt)?
*het is wel duidelijk dat ik geen kinderen heb he? *
Tot wanneer loopt haar contract? Als haar verlof volledig in het contract valt dan moet haar werkgever dat allemaal regelen. Zij krijgt dan gewoon haar salaris (100%) van haar werkgever.
Bedankt Vin!
Haar contract loopt tot 1 april, ze is half maart uitgerekend en zou dus ergens in februari met verlof gaan.
En krijgt ze dan ná haar einddatum haar uitkering alsnog van het UWV, in plaats van haar werkgever (omdat ze daar dan niet meer werkt)?
*het is wel duidelijk dat ik geen kinderen heb he? *
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 28 oktober 2010 om 18:29
quote:marmul schreef op 28 oktober 2010 @ 18:26:
alvast een fijn weekend hima, in je comforthome...
neem je je snuggie en nieuwe sloffen mee?
Haha, nieuwe sloffen durf ik wel, maar mijn snuggie... laat ik dat maar privé houden.
We betalen een all-in prijs, dus als ik het koud krijg mag de kachel gewoon wat hoger...
alvast een fijn weekend hima, in je comforthome...
neem je je snuggie en nieuwe sloffen mee?
Haha, nieuwe sloffen durf ik wel, maar mijn snuggie... laat ik dat maar privé houden.
We betalen een all-in prijs, dus als ik het koud krijg mag de kachel gewoon wat hoger...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 28 oktober 2010 om 18:29
donderdag 28 oktober 2010 om 18:30
quote:himalaya schreef op 28 oktober 2010 @ 18:29:
[...]
Haha, nieuwe sloffen durf ik wel, maar mijn snuggie... laat ik dat maar privé houden.
We betalen een all-in prijs, dus als ik het koud krijg mag de kachel gewoon wat hoger...
schaam je je nou voor je snuggie
haha maar de kachel hoger werkt ook, als je toch al een all in prijs hebt
[...]
Haha, nieuwe sloffen durf ik wel, maar mijn snuggie... laat ik dat maar privé houden.
We betalen een all-in prijs, dus als ik het koud krijg mag de kachel gewoon wat hoger...
schaam je je nou voor je snuggie
haha maar de kachel hoger werkt ook, als je toch al een all in prijs hebt
a docter a day keeps the apple away
donderdag 28 oktober 2010 om 18:31
donderdag 28 oktober 2010 om 18:38
Ik heb trouwens gereageerd in de nieuwe blog. Er wordt daar een foto geplaatst van het nichtje van de schrijfster en een toevallig ontmoet "vriendinnetje".
Op foto's geldt portretrecht. Als deze in het openbaar wordt geplaatst moet er dus toestemming zijn van degene die op de foto staat, in dit geval dus haar ouders.
In het kader der veelbesproken privacy vind ik dit dus niet kunnen. Ik heb er dan ook de vraag geplaatst of de ouders toestemming hebben gegeven voor het plaatsen.......
Op foto's geldt portretrecht. Als deze in het openbaar wordt geplaatst moet er dus toestemming zijn van degene die op de foto staat, in dit geval dus haar ouders.
In het kader der veelbesproken privacy vind ik dit dus niet kunnen. Ik heb er dan ook de vraag geplaatst of de ouders toestemming hebben gegeven voor het plaatsen.......