Buurvrouw voert buurtkatten

05-11-2010 10:25 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een buurvrouw van de flat naast mij (woon zelf ook in een flat) voert de buurtkatten meerdere keren per dag, zoals brokjes, snoepjes maar ook rauw vlees.

De katten uit de buurt zijn best aan de stevige kant en zijn zo mak als een lammetje. Je ziet dan bijvoorbeeld een groepje van 8 katten naast elkaar voor het balkon zitten met op een halve meter afstand vogeltjes ernaast zitten, en geen 1 kat die eraan denkt om een vogel te vangen. (zo vetgemest worden die katten dus)

Nou gaan mijn katten binnenkort ook naar buiten, alleen ben ik hier dus niet zo gecharmeerd van.

Ik heb een kat die hele gevoelige huid, darmen en maag heeft, en dus bang ben dat hij verkeerde dingen te eten krijgt zodat hij ziek word. (hij word al ziek van goedkope brokjes)

Heeft iemand zoiets meegemaakt en hoe heb je dit opgelost?

Zal ik er wat van zeggen? En wat als ze ermee doorgaat?
Ga een gesprek aan met haar en leg het uit.

Anders katten binnen houden.
Je kan er wat van zeggen, maar meestal zijn dat soort mensen niet voor reden vatbaar. Is het niet mogelijk dat de jullie katten alleen in de tuin blijven?
quote:vlinder72 schreef op 05 november 2010 @ 10:27:

Je kan er wat van zeggen, maar meestal zijn dat soort mensen niet voor reden vatbaar. Is het niet mogelijk dat de jullie katten alleen in de tuin blijven?Hoezo niet? Het lijkt me dat ze het doet omdat ze dol is op katten. Kun je haar niet uitleggen dat je kat ziek wordt van normaal voer en dat je hem daarom niet moet bijvoeren?
Tja, dát is het risico als je je kat naar buiten doet.

En, eigenlijk toch heel fijn dat die katten geen vogeltjes willen vangen??? Kunnen ze lekker blijven vliegen enzo...

Als je niet wilt dat je kat wordt (bij)gevoerd door andere mensen moet je ervoor zorgen dat je kat niet bij die andere mensen terecht kan komen.
Wat voor type is je buurvrouw
Lijkt me lastig in een flat, kat in de tuin

Maar ik denk idd ook dat je er weinig aan kunt doen. Misschien dat ze een uitzondering wil maken voor jouw kat, maar grote kans dat hij toch wat van het voer te pakken krijgt.
Zoals Luna zegt, je kan toch vragen of ze het alleen niet bij jouw katten kan doen? Zou het iig wel vragen. Wat voor recht heeft iemand om te bepalen wat jouw katten eten??
Misschien zijn er zat mensen niet gecharmeerd van jouw kant in hun tuin of op hun balkon, zouden ze daar nou eens wat van komen zeggen.... wat doe jij dan?

Als je je katten buiten laat bestaat er altijd een kans dat mensen ze binnen halen, of bijvoeren. Als je dat niet wilt zit er maar één ding op, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Poeszie schreef op 05 november 2010 @ 10:34:

Zoals Luna zegt, je kan toch vragen of ze het alleen niet bij jouw katten kan doen? Zou het iig wel vragen. Wat voor recht heeft iemand om te bepalen wat jouw katten eten??

Natuurlijk kun je het vragen.

Ik vind echter wel dat je niet boos kunt/mag worden als de buurvrouw zich daar niet aan houdt, bijvoorbeeld omdat ze medelijden heeft met de kat(ten).

Als jij als kattenbezitter niet wilt dat anderen jouw kat(ten) voeren dan moet JIJ er voor zorgen dat die gelegenheid niet ontstaat. En dat is veelal: dat jouw kat(ten) niet bij anderen in de tuin komen...
Gewoon binnen houden.
Ik krijg er een punthoofd van!
Waarom hou je je katten niet binnen en op hun eigen balkon?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja fijn als de vogeltjes blijven vliegen, daar ging het me niet om, gebruikte het als voorbeeld hoe veel ze die katten wel niet voert.

Het is een vrouw die geloof ik alleen woont, rond de 25 a 30 jaar denk ik. (heb d'r niet zovaak gezien)

En ze helemaal niet naar buiten doen is geen optie, het zijn echte buitenkatten.

En in de tuin kan niet, want ik woon in een flat
Wie neemt er dan ook buitenkatten als je in een flat woont?
quote:druifje87 schreef op 05 november 2010 @ 10:38:

En ze helemaal niet naar buiten doen is geen optie, het zijn echte buitenkatten.

En in de tuin kan niet, want ik woon in een flat Waarom heb je ze dan op een flat?
Of......wie gaat er op een flat wonen als je al buitenkatten hebt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 november 2010 @ 10:35:

Misschien zijn er zat mensen niet gecharmeerd van jouw kant in hun tuin of op hun balkon, zouden ze daar nou eens wat van komen zeggen.... wat doe jij dan?

Als je je katten buiten laat bestaat er altijd een kans dat mensen ze binnen halen, of bijvoeren. Als je dat niet wilt zit er maar één ding op, lijkt mij.

Mijn katten kunnen niet op andersmans balkon komen of in de tuin (want die zijn er niet)

En af en toe een keer iets lekkers geven vind ik niet erg, maar dit is echt meer dan 3 keer per dag.
Dus je wilt een buurvrouw vertellen hoe ze met jouw katten om moet gaan? Ik zou zeggen, laat ze lekker binnen of maak je balkon katproof.
Je kunt proberen om haar er op aan te spreken, maar als het niet helpt zou ik je balkon (als je die tenminste hebt) kat-proof maken (gaas voor spannen) zodat ze wel naar buiten kunnen, maar niet van je balkon afkunnen. Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan, ook vanwege een bijvoerende buurtbewoner en een kat met nierproblemen. Gaat hartstikke goed, katten blij, jij blij, buurvrouw blij en buurtkatten blij. Win-win situatie dus...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 november 2010 @ 10:39:

Of......wie gaat er op een flat wonen als je al buitenkatten hebt?Ik woon op de 1e, en met een trappetje kunnen ze vanaf het balkon naar beneden.
quote:druifje87 schreef op 05 november 2010 @ 10:38:

Ja fijn als de vogeltjes blijven vliegen, daar ging het me niet om, gebruikte het als voorbeeld hoe veel ze die katten wel niet voert.

Het is een vrouw die geloof ik alleen woont, rond de 25 a 30 jaar denk ik. (heb d'r niet zovaak gezien)

En in de tuin kan niet, want ik woon in een flat

Tja, ik zou zeggen: Je weet het risico van het naar buiten doen van katten.

Mensen, in dit geval jouw buurvrouw, kunnen ze bijvoeren, ze kunnen aangevallen worden door honden, overreden worden door auto's.
Grote kans dat als je tegen de buuf zegt dat jouw katten het niet mogen, dat ze toch daar gaan staan bedelen, en dat zij het zielig vindt, en dan toch snoep geeft.

Ik zou het risico niet nemen.
En op het balkon vind ik niet naar buitengaan, kunnen ze ook niet lekker rondhuppelen. (mijn balkon is geen 5 m2 ofzo)
quote:Hasse88 schreef op 05 november 2010 @ 10:40:

Je kunt proberen om haar er op aan te spreken, maar als het niet helpt zou ik je balkon (als je die tenminste hebt) kat-proof maken (gaas voor spannen) zodat ze wel naar buiten kunnen, maar niet van je balkon afkunnen. Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan, ook vanwege een bijvoerende buurtbewoner en een kat met nierproblemen. Gaat hartstikke goed, katten blij, jij blij, buurvrouw blij en buurtkatten blij. Win-win situatie dus...Dit dus...
quote:druifje87 schreef op 05 november 2010 @ 10:40:

[...]

Mijn katten kunnen niet op andersmans balkon komen of in de tuin (want die zijn er niet)

En af en toe een keer iets lekkers geven vind ik niet erg, maar dit is echt meer dan 3 keer per dag.

Dus die katten lopen op straat... klinkt namelijk als een weg met flats.

Ik denk dat je je drukker zou moeten maken over het verkeer en de gevaren dan die buuf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven