Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Ik ben er geloof ik wel klaar voor.

Niet gedweild. Geen was gedroogd (want boehoeheoweèeheèkutdrogertkapot). Geen bed verschoond deze week, want hij houdt van Nest. Geen badkamer gesopt. En geen afwas gedaan.

Wel: Surpise met Kjongen afgemaakt waarbij hij echt weer een waanzinnig gedicht heeft geschreven. Ontbijtje voor in de auto gesmeerd. Kjongen en Chipita reeds in joggingpak gehesen, dus nu al klaar voor vertrek.

Lamakomme.

En de drank ook. Ik ga eens een doppie nemen. Met een Heinekje erbij. Mis ik alleen nog de Sigaret.

Hihi. Het is net of ík aan het kofferpakken ben (dus ik ga lekker niet reageren).
Kjong, ik denk dat je nu al op Schiphol staat.

Veel plezier!!!!!!!
!
Vriendje was ook een maatje van me. Kon altijd mijn ei kwijt bij hem, dus in die zin was ik verdrietig dat hij nu uit mijn leven is. Maar al met al voel ik me goed. Dus zo diep zat het niet.

Isiss: echt leuk dat marrokaans koken!

Kjong: al op skippie??

Ik moet weer hard aan het werk!
OhKjongohKjongohKjongohKjong.... geniet geniet geniet!!!!
Spannenddddddddddddddddddddddd!!!
Spontaan ongesteld geworden na douanedeuren, want hij was binnen een 20 min na landing zonder geneuzel waardanook ineens de deur door. Sjok.

Bijna 2 keer van mijn stokkie gegaan, 3 huilbuien gehad, omdat hij in mijn huis liep, op mijn bank hing, in mijn auto zat, met Kjongen aan mijn lunch zat. En hij lag net uren te slapen met Chipita in mijn bed.

Ik ga zo maar eens wat te eten maken. Mm. Dat betekent 2 gehaltballen erbij. Heb ik wel genoeg vlees...?
Kjong! Ik zie het helemaal voor me hoe jullie met z'n allen aan de boerenkool met gehaktballen zitten. Maak je wel foto's? Zowel voor het nageslacht als voor ons? En wat super dat hij er gewoon is. In je huis, bij Chipita. Geniet er lekker van.

Nemo, ik vind die fiets superleuk klinken. Met fietstassen nog wel.

Isiss, wat goed dat je etentje zo succesvol was! Nu de mond op mondreclame nog en straks staan er rijen voor je huis!

Jooles, wat goed dat hij zo open is en voor jullie wil gaan. En superleuk dat je uitgenodigd bent bij zijn ouders. Zou leuk zijn om te gaan toch? Qua wanneer gesprek voeren heb ik niet zoveel wijze raad. Ik vind het zelf nooit heel fijn echte dingen op afstand te bespreken, maar bij mij zit er nooit zoveel tijd tussen als bij jou. Maar goed, waarom zou je het niet (binnenkort) opbrengen? Het klinkt alsof hij er zelf voor open staat.

Magnolia, misschien zat het niet zo diep of misschien had je onbewust al wat afstand/afscheid genomen. Of misschien komt het nog.

Ik ben weer thuis (best fijn vind ik, toch best vermoeiend zo'n tripje) en heb dus ook weer de B-versie van het forum.
Eens met Fille: we willen gewone foto's thuis zien.

Wat super! Geniet! (overbodige opmerking, kweet 't, maar wil 't toch graag even zeggen)

Fille weer thuis. Kan jij ook bewijs in de vorm van foto's laten zien dat je er écht was?

En als we toch bezig zijn: Nemo's fietstassen zijn ook wel 'n showtje waard lijkt me.
Hé Nemo, is een vlag op je fiets niet wat? Of acheruitkijkspiegels en linten aan je stuur?

Ik zal ook bewijs leveren. Dat duurt misschien nog even want ik heb niet mijn eigen fototoestel gebruikt.

Zeg Ies, al meer nieuws over definitieve verblijfsvergunningen etc?
Raad 's wie zojuist met een meetlint in haar atlas (uit 1948) heeft opgemeten wat in het midden ligt?
Agadir? En dan om precies te zijn de straat waar Nemo woont en de fiets met heel-NLse fietstassen voor de deur staat geparkeerd?

Het nieuws over de definitieve verblijfsvergunning is dat de tijdelijke afloopt op 30 dec., de gemeente daarna officieel dicht is tot 2 januari en we dus 2 januari de definitieve zouden gaan krijgen. Zóuden gaan krijgen ja, want hoewel de gemeente eigenlijk gewoon gesloten is op 31 dec., is er een medewerker die toch even open gaat, ons belt hoe laat en de verblijfsvergunning dan uitgeeft. Hihi! Ik mag hopen dat ze ook om andere dingen gaat werken, en niet alleen voor R's papiertje, maar oud op nieuw wordt met veel drank op dus in 'n kroeg in NL gevierd!
Oh. Wie, niet wat.
Oh. Wat lief van diegene. Kijk Belgen, daar heb je wat aan.

Dus 2008 begint dan al helemaal goed! Ik ben er van overtuigd dan 2008 een beter jaar gaat worden dan 2007.

Er staat nog een restje wijn in de koelkast van vorige week en ik ben morgen nog vrij. Hoera!
Inderdaad.

Wat is hier aan de hand?! Vaag forum! Dit schiet niet op, ik kom morgen wel weer terug.
Zooo hee, Kman gearriveerd en ik heb hem natuurlijk lekker al gezoend \\:-)// (moest even wat afgeven en wilde ab-so-luut niet naar binnen, en toen kwam hij naar de deur )

Ben erg benieuwd hoe hij het hier gaat vinden.

Fiets met achteruitkijkspiegels?? Ik moet vaker reageren want mèn, als je alles telkens in een keer gaat lezen dan gaat alles dansen voor je ogen en weet je het allemaal niet meer. Ik probeer weer wat vaker langs te hobbelen.

Oh Isiss, dat zou toch heeerlijk zijn als hij dat papiertje krijgt. Boeie dat ze alleen voor dat papiertje opengaan, als je het maar krijgt!
En, Cadi, hing er een warme gloed rond Huize Kjong?
Kjong: VEEEEEL PLEZIER!!!!!

Bij deze een foto van mijn geweldige fietstassen!

Oh.. hmm toch niet, het lukt niet. Kijk zelf maar even op:http://www.mijnalbum.nl/Album=T46QRUDV

Intussen is gisteren ALydientje ook gekomen en het is errug gezellig! Habibi moest overwacht naar Casa dus dat kwam eigenlijk goed uit. We zijn naar de hamam geweest, naar souk, lekker rondgefietst, bij het zwembad gelegen van een duur hotel, kortom: genieten!

Vandaag zijn ze ook warm water aan het plaatsen, het is puinhoop boven, de helft van de muur ligt eruit. Maar als ik strak heb puin geruimd kan ik wel onder een warme douche en is wel mijn wasmachine aangesloten!
Jawel Nemo, wat een gave tas!!! En wat goed van het warme water en de wasmachine, stukje bij beetje komt het allemaal wel!

Kjong: Enjoy!

Isiss: wat geweldig! Dat wordt een knalfeest de 31e En wat een gaaf idee, dat bij-iemand-thuis-koken. Het klinkt echt heerlijk wat jullie maken, ik ga je idd binnenkort even mailen voor dat visitekaartje. Koken jullie ook bij mensen in NL?

En meiden bedankt voor jullie suggesties. Ik denk dat ik er voor mezelf uit ben: wachten tot maart, hoe moeilijk het ook is, maar ik denk dat het beter gaat als we elkaar erbij aan kunnen kijken

Kreeg vandaag trouwens even een kleine shock. Afgelopen weekend hadden lief en ik afgesproken om onze ouders de emailadressen te geven, zodat als er iets met de ander gebeurt (gaan we natuurlijk niet van uit, maar je weet maar nooit) de ander geïnformeerd kan worden. Kreeg ik vandaag een mailtje van zijn ouders...ik schrok wel even. Bleek dat ze wat wilden weten over de goedkope nummers die ik gebruik om hem te bellen...pfff, pak van mijn hart. Oja, en ze wilden graag eens kennis maken Nog niets concreets verder, maar ik zie m al aankomen: gaan ze straks vragen of ik een keer op de koffie kom, haha! Lijkt me wel vreemd, zo zonder lief erbij. Maar ja, we merken het wel.

Geniet van Sinterklaasvond als jullie het gaan vieren!
Nemo: geweldig! Die tassen zijn echt cool! Is superleuk om mee rond te fietsen, je wordt echt binnen no-time 'n bekende in de stad.

Jooles: NL zit ook bij de mogelijkheden ja!

Wat leuk dat zijn ouders je willen ontmoeten. Lijkt me wel een vreemde situatie als hij daar zelf niet bij is, maar 't komt wel positief over vind ik. Ga je ze 'n kerstkaartje sturen?

Oh Kjong, kan je 'n dagelijkse update geven? Als Kman bij Chipita 'n middagdutje doet en jij er net even niet bij ligt? Of zo? Ben heel benieuwd hoe 't gaat! Hoe heerlijk 't is om in iemands warme armen te slapen, hoe bizar als ie z'n tanden staat te poetsen in de badkamer. Of de telefoon opnemen, vond ik ook heel raar (R. nog meer, die heeft daar 'n week mee gewacht, terwijl er de hele tijd allemaal mensen voor hem belden ) of dat samen naar de supermarkt ineens leuk is, enzo.

(beter is natuurlijk helemaal geen updates, zonde van de tijd om achter die stomme computer te gaan zitten als die lekkere kerel eindelijk bij je thuis is)
Ik heb een tijdje geleden het concept Sinterklaas uitgelegd aan R., aan de hand van 'n bezoek aan de hema en een rek gevulde speculaas. Zwarte piet, schoen zetten, paard, stoomboot, Spanje, ik dacht dat ik vrij uitgebreid was geweest. Hij kon er niet veel mee, vond zwarte pieten maar vreemd omdat ze overduidelijk niet echt zwart waren, waarom zou je je zwart willen schminken?, en van dat schoen zetten zag ie 't nut ook niet in.

Afgelopen zondag Sinterklaas op tv. "Dit is toch die kerel die met de boot uit Spanje komt?" Ja. Maar hij komt niet echt uit Spanje hoor, is een verhaal (ik dacht al dat 't er niet duidelijker op zou worden als ik zou gaan vertellen dat ie éigenlijk uit Turkije komt maar dat het om de een of andere -voor mij onduidelijke- reden nu Spanje is). "Oh. Maar hoe zit dat dan, gister zag ik hem hier in de straat, maar die zag er wel anders uit?!"

Blijkbaar ben ik toch niet geheel duidelijk geweest dat het een verhaal is, wat een soort van eigen leven is gaan leiden. Voor mij is 't zo overduidelijk dat 't niet echt is. Ik vond 't wel schattig, maar hij vond het maar een stom iets. Waarom zou je zo'n verhaal nou rondvertellen?
Raad 's wie een half uur eerder is opgestaan om gebruik te maken van de Transavia-aanbieding? Gisteravond deed ideal het niet en heb ik meteen een pinnig mailtje gestuurd, maar nu is alles in orde. Ik ga in januari weer! Van vrijdagavond tot zondagavond. Jeeej!

Jooles, de ouders ontmoeten zonder het kind zelf! Spannend. Maar wel leuk dat ze zo geïnteresseerd zijn. En wat goed dat jullie dat zo regelen (als er iets gebeurd dus). Ik moet ook 's een lijstje voor mensen gaan maken.

Isiss,
Goed nieuws!!

Meer tickets!

Heb gisteravond zelf ook nog effe gekeken voor tickets naar marrakech, en er staan ook gratis tickets bij, maar ik kon geen combi heen & terug vinden allebei gratis. Terugreis was dan ineens 200 euro ofzo. Ik ga vanavond nog 'n keer zoeken.

Ik wil ook!
Fille!!!

Wat gaaf.

Isiss, wat een mooi verhaal over R. en Sinterklaas. Volgens mij is het concept voor iedereen, die er niet mee is opgegroeid, niet te begrijpen En succes met zoeken naar een ticket.

Ik kreeg gisteren weer een email van mijn "schoonmoeder", heel erg enthousiast...met twee keer een hint, dat ze mij graag willen ontmoeten ed. Net even met lief gechat en hij denkt dat ze bedoelen: kennis maken in Sevilla. En zijn vader heeft nogmaals bevestigd dat ik ben uitgenodigd, hij betaalt En hij gaat in januari boeken, dus of lief en ik dan wel even avn te voren zeker weten of ik mee ga ja dan nee... en lief wil me er héél graag bij hebben. Tja, volgens mij wordt het dus toch een gesprek aan de telefoon... ik ben zelf allemaal een beetje verward door al die ontwikkelingen, dus excuus als ook mijn verhaal warrig is denk dat ik het even maar moet laten bezinken allemaal.
Jooles wat leuk die enthousiaste schoonouders in spé.

En Fille alweer een ticket naar Berlijn. Wie had er nu gedacht dat dit zo uit zou pakken tussen jullie? Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg.

Isiss, ik denk dat R. Sinterklaas nog wel beter gaat begrijpen zodra hij wat meer verstaat en ingeburgerd is. Al kan ik mij voorstellen dat je het alleen maar suf vindt als je het niet kent. Maar volgens mij kennen alle cultuuren toch wel iets van sprookjes en verhalen over cadeautjes. Krijgen moslimkinderen cadeautjes bij het Suiker of Offerfeest?

Het is natuurlijk ook wel zo dat wij er in Nederland wel echt een heel spectacel van maken, maar ik vind het juist weer leuk. Wisten jullie dat Sinterklaasliefdjes een veel gebruikte bron zijn als het gaat om de ontwikkeling van de Nederlandse taal en cultuur?

Ik heb gisteren voor het eerst in jaaaaaren weer Sinterklaas gevierd. Met de schoonfamilie, jawel. En alles erop en eraan aangezien vriend's zus een kindje van bijna drie heeft. Dus werd er op de deut gebonkt en stonden er jutezakken voor de deur met de cadeautjes.

Het was heel leuk en ik heb heel leuke cadeaus gehad. Die welliswaar allemaal op mijn wensenlijstje stonden of die ik al geraden had, maar vriend had mij heel overtuigend wijs gemaakt dat ik op het verkeerde pad zat en heel andere dingen zou krijgen. Vooral vriends ouders waren heel lief en er werd echt geen onderscheid gemaakt tussen mij en de 'eigen' kinderen.

Dus, ik ben blij. Nu volgt de Kerst met mijn familie. Op traditioneel Duitse manier met liedjes zingen, woonkamerdeur op slot (raampje open zodat het 'Christkind' de cadeaus binnen kan brengen), echte kaarsen in de boom en een belletje dat aangeeft dat de deur weer open kan (dat mijn vader daarvoor even is weggeslopen om naar de 'wc' te gaan, vergeten wij even).

Daarna cadeaus uitpakken en lekker eten. Helaas hebben wij wel alles van kerstavond naar eerste Kerstdag verschoven omdat vriend en ik samen met mijn zwager pas dan komen. Zwager wil Kerstavond met zijn familie vieren en vriend wil Kerstavond nog in der Kerstmis van zijn eigen koor zingen en ik ga mee naar die mis.

Kjong, heel veel plezier nog steeds! Hoe von Kman Sinterklaas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven