Auto dilemma
maandag 8 november 2010 om 14:20
Ik zit met een luxe probleem. Rij al wat jaartjes in mn 1e auto maar aangezien ik nu wel wat luxer wil ben ik hard gaan sparen. Nu heb ik door een meevallertje het geld ineens onverwacht bij elkaar. Maar wat nu te doen. Ik ben echt gehecht aan mn autotje (mn aller 1e dus, ja noem me een emotionele muts haha)en hij rijdt nog prima maar als ik m nu zou verkopen kan ik er ook nog wel wat geld voor vangen. Inruilen is geen optie, de dealer zit niet op zo'n bakkie te wachten maar particulier verkopen levert nog wel wat op.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
maandag 8 november 2010 om 14:31
Ik heb mijn oude bakkie een paar jaar geleden verkocht aan een kennis. Die heeft hem helemaal opgepoetst en hij ziet er nu weer prachtig uit. Ik heb zelf een jonge tweedehands gekocht en liep meteen tegen allerlei kosten aan. Kennis rijdt nog probleemloos rond in de oude auto. Dus soms heb ik een beetje spijt.
.
maandag 8 november 2010 om 14:43
maandag 8 november 2010 om 14:44
mijn eerste auto heb ik echt letterlijk opgereden, je weet nu wat je hebt. Rijd hem lekker door, als je echt kosten moet gaan maken die niet in verhouding staan tot de waarde van de auto, dan zou ik om me heen gaan kijken.
Luxe? Ik had in mijn 2de auto zoveel onzindingen zitten die ik nooit gebruikte. Ik heb hem verkocht en weer een oud autootje gekocht.
Luxe? Ik had in mijn 2de auto zoveel onzindingen zitten die ik nooit gebruikte. Ik heb hem verkocht en weer een oud autootje gekocht.
maandag 8 november 2010 om 14:49
Hoeveel denk je er particulier dan nog voor te kunnen krijgen? Dealers geven er bij inruil meestal nog zo'n 500 euro voor als sloopprijs. Bij zo'n oud bakkie als de jouwe denk ik niet dat je er particulier veel meer voor zou kunnen krijgen eerlijk gezegd.
Waarom wacht je niet gewoon tot maart als dan de apk is? Dan rijdt je er de winter nog mee door en koop je van 't voorjaar 'n andere.
Waarom wacht je niet gewoon tot maart als dan de apk is? Dan rijdt je er de winter nog mee door en koop je van 't voorjaar 'n andere.
maandag 8 november 2010 om 14:58
Ik hoef geen airco hoor, raampje open is voor mij ook voldoende.
Op marktplaats staan ze tussen de 700 en 1000, zelfde auto als ik nu heb. De mijne heeft ook nog wat extra's zoals sportuitlaatje, donkere ramen achter, verlaagd met sportveren, stabilisatiestang etc (ja ik was erg fanatiek toen ik m net had) dus het is net effies meer dan een standaard model.
Ben aan het rondkijken voor een seat arosa nieuw model, dus uit 2002/2003.. Wat meer gewicht op de snelweg zegmaar! Dat bdoel ik met luxe Geen poespas zoals boordcomputer, navigatie en weet ik het allemaal.
Op marktplaats staan ze tussen de 700 en 1000, zelfde auto als ik nu heb. De mijne heeft ook nog wat extra's zoals sportuitlaatje, donkere ramen achter, verlaagd met sportveren, stabilisatiestang etc (ja ik was erg fanatiek toen ik m net had) dus het is net effies meer dan een standaard model.
Ben aan het rondkijken voor een seat arosa nieuw model, dus uit 2002/2003.. Wat meer gewicht op de snelweg zegmaar! Dat bdoel ik met luxe Geen poespas zoals boordcomputer, navigatie en weet ik het allemaal.
maandag 8 november 2010 om 15:12
quote:Hightea schreef op 08 november 2010 @ 15:07:
Misschien niet wachten tot APK als er zoveel aan moet gebeuren voordat auto weer goedgekeurd word, dan kan je hem pas verkopen als het hebt laten repareren/vervangenWaarom? De oude apk is toch nog geldig dus je kunt hem verkopen tot die verloopt. Of vervalt je oude apk soms op het moment dat je een nieuwe keuring laat doen?
Misschien niet wachten tot APK als er zoveel aan moet gebeuren voordat auto weer goedgekeurd word, dan kan je hem pas verkopen als het hebt laten repareren/vervangenWaarom? De oude apk is toch nog geldig dus je kunt hem verkopen tot die verloopt. Of vervalt je oude apk soms op het moment dat je een nieuwe keuring laat doen?
.
maandag 8 november 2010 om 15:17
Een tweedehands auto is zo gekocht dus ik zou hem gewoon wegbrengen voor apk en zeggen dat ze eerst moeten bellen als er wat moet gebeuren. Als dit meer kost dan verwacht gewoon niet laten maken en laten opkopen bij de sloop of via marktplaats met melding wat er moet gebeuren.
Mocht het meevallen dan kan je misschien nog wel een jaartje doorrijden en verder sparen!
Ik denk trouwens eerlijk gezegd dat een wat luxere versie van een auto uit 1993 niet perse meer oplevert. Ik bijv. zou niets extra's over hebben voor een sportuitlaat etc..
Mocht het meevallen dan kan je misschien nog wel een jaartje doorrijden en verder sparen!
Ik denk trouwens eerlijk gezegd dat een wat luxere versie van een auto uit 1993 niet perse meer oplevert. Ik bijv. zou niets extra's over hebben voor een sportuitlaat etc..
maandag 8 november 2010 om 15:33
quote:zero181 schreef op 08 november 2010 @ 15:17:
Ik denk trouwens eerlijk gezegd dat een wat luxere versie van een auto uit 1993 niet perse meer oplevert. Ik bijv. zou niets extra's over hebben voor een sportuitlaat etc..Jij niet, maar heel veel 18jarige jongens met nog niet al te veel geld, vinden dat ontzettend stoer. Althans in de stad waar ik woon, zie ik veel jonge jochies in zo'n auto rijden.
Ik denk trouwens eerlijk gezegd dat een wat luxere versie van een auto uit 1993 niet perse meer oplevert. Ik bijv. zou niets extra's over hebben voor een sportuitlaat etc..Jij niet, maar heel veel 18jarige jongens met nog niet al te veel geld, vinden dat ontzettend stoer. Althans in de stad waar ik woon, zie ik veel jonge jochies in zo'n auto rijden.
maandag 8 november 2010 om 15:52
quote:impala schreef op 08 november 2010 @ 15:12:
[...]
Waarom? De oude apk is toch nog geldig dus je kunt hem verkopen tot die verloopt. Of vervalt je oude apk soms op het moment dat je een nieuwe keuring laat doen?Ik denk dat Hightea bedoelt dat een auto met een APK die over drie dagen verlooopt lastiger is om te verkopen.
[...]
Waarom? De oude apk is toch nog geldig dus je kunt hem verkopen tot die verloopt. Of vervalt je oude apk soms op het moment dat je een nieuwe keuring laat doen?Ik denk dat Hightea bedoelt dat een auto met een APK die over drie dagen verlooopt lastiger is om te verkopen.
maandag 8 november 2010 om 18:16