Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Goed om te lezen dat jullie tenminste nog goed bezig zijn geweest. Ik ben deze week helaas nauwelijks aan mijn scriptie toegekomen, maar ik heb wel een afspraak met mijn scriptiebegeleider gehad en ze was wel positief, dus dat is in ieder geval goed om te weten. Dit weekend staan ook alweer allerlei andere dingen gepland, maar hopelijk kan ik tussendoor nog wat doen. En anders meld ik me hier maandag weer (en dan wil ik ook een begin op papier zetten)!

Mijn scriptie wordt qua omvang ongeveer net zo groot als die van jou Inkjee, 15000 woorden en ook vooral gebaseerd op literatuur. En dat moet dan ook ongeveer 40 pagina's zijn, Bootje.
@ Kuifeend: En wanneer heb jij de deadline? Begrijp dat jij ook nog niks op papier hebt? Haha, af en toe maak ik me een beetje zorgen of het me wel gaat lukken. Heb nog dik 6 weken voor de eerste versie.

Vandaag ben ik thuisthuis en mijn pc dus niet bij de hand. Ga dus nog maar wat literatuur bestuderen voor mijn eerste hoofdstuk. Misschien dat het schrijven maandag dan weer wat lekkerder gaat. Moet verder het hele weekend werken, dus kan ook pas maandag weer echt bezig...
Vandaag m'n eerste hoofdstuk besproken met mijn begeleider. Pff, dat viel tegen, heel wat strepen door mijn mooie tekst, maar goed, alles voor het goede doel.

Commentaar was voornamelijk dat het nog niet zakelijk/wetenschappelijk genoeg geschreven was en dat ik wat meer wetenschappelijke termen moet gebruiken, ipv het omschrijven van het begrip.

Hij had ook wel positieve dingen, maar die herinner ik me waarschijnlijk morgen pas weer :-)

Lees dat een aantal van jullie deze week weer bezig zijn geweest al dan niet met het gewenste resultaat!

Gaan er nog mensen dit weekend aan de slag?
Ik wil ook een motto
Ja, ik. Bezig met BA-scriptie. Wil hem voor februari afhebben om dan in de MA te kunnen starten.

Heb een hele mooie casus gevonden, begeleider vindt het een mooi idee en had het al over een beurs aanvragen, want de bronnen die ik wil bekijken liggen niet in Nederland....

Vraagstelling heb ik nog niet, theoretisch kader wel. Moet eerst de bronnen gaan bekijken.
Klinkt interessant Ceci, leuke stad waar je naartoe moet?

Ik zit nu in de Letterenbieb en ga een dagje knallen! In het weekend studeer ik in principe niet, afgezien van wat leeswerk in de trein. Dus nu weer fris aan de slag!
Klinkt inderdaad interessant Ceci! Wat voor studie doe je??

Ik ga vandaag ook weer aan de slag. Heb nog wat extra literatuur gevonden voor mijn eerste hoofdstuk en daar ga ik vandaag even mee verder. (Tis een boek in het Nederlands, dus verwacht er niet zo heel lang mee bezig te zijn) Verder zou het mooi zijn als ik vandaag nog weer een pagina op papier kan krijgen. Zo dus maar hard aan de slag!
Ik ga de stad niet zeggen, want dan weet je meteen wie ik ben. Studie valt onder de geesteswetenschappen.
Okay, kan ik begrijpen.

Studeren ging echt heel goed vandaag, maar nu is de rek eruit qua schrijven. Ik ga even de stad in, en dan aan het eind van de middag een artikel lezen, en dan ben ik tevreden
Hier is vanmiddag nog niks op papier gekomen. Heb wel de literatuur die ik wilde bestuderen bekeken en heb ook aantekeningen gemaakt. Maar echt concrete tekst heb ik vanmiddag niet geproduceerd... Deze week wil ik mijn eerste hoofdstuk helemaal af hebben en een begin maken met het tweede... Ik zit nu te twijfelen of ik nog even zal proberen wat op papier te krijgen, misschien lukt het nog een uurtje. Sowieso morgen maar weer hard aan de slag!
Heb toch nog een dikke pagina geschreven... Ben nu best wel beetje blij! (haha, niet dat het veel is, maar toch...)
Het is lastig om weer in de 'flow' van het schrijven te komen, als je er een paar dagen uit bent geweest, maar ik heb mezelf weer een schop onder de kont gegeven, dus vandaag ben ik bezig met statistiek. Ik heb inmiddels uitgevogeld welke test ik moet gaan doen, nu moet ik er nog achter zien te komen hoe... Het demotiverende van statistiek vind ik dat je er soms uren mee bezig bent om er daarna achter te komen dat je iets fout hebt gedaan en dan moet je dus weer opnieuw beginnen.

@ Inkjee, ik heb inderdaad nog niks op papier voor ***, maar ik heb een flexibele deadline. Ik heb de deadline zelf gezet op eind januari conceptversie af ***.

Is er nog iemand aan het werk vandaag?
Ja, ik ben ook van de partij! Niet dat ik al veel zinnigs gedaan heb sinds ik vanmorgen achter mijn computer ben gaan zitten, maar toch... Ben nu eigenlijk net begonnen met schrijven en heb eerst even de pagina die ik gister geschreven heb samengevoegd met wat ik al eerder gedaan heb. Ik heb dus nu al wel 2 pagina's waar ik redelijk tevreden over ben. Hopelijk kan ik er nog sowieso eentje bij schrijven vandaag, dan zit ik al wel op 10% van mijn scriptie... Haha, het schiet op.

Schrok me vanmorgen wel helemaal lam, want dacht dat ik mijn tekst van gister kwijt was. In het bestand en op usb was alles wat ik gisteren getypt had verdwenen. Werd gewoon misselijk van schrik... Maar heb het al eens eerder gehad en toen ik van de schrik bekomen was heb ik mijn computer maar even goed doorzocht. Blijkt dat ik het bij ontvangen bestanden heb opgeslagen ofzo, heel apart. Is dus al eens eerder gebeurd, weet ook niet zo goed waar dat aan ligt... Maar gelukkig is alles er weer!

@ Kuifeend: veel succes nog vanmiddag. Statistiek is echt lastig.. Heb expres een studie gekozen waarbij ik nooit meer iets daarmee te maken hoefden te hebben!
Hoi Inkjee! Dat is schrikken, zeg! Gelukkig was het niet echt weg, maar wel heel irritant dat soort dingen. Succes met schrijven, ik hoop dat je je 10% haalt :-).

Ik ben nu een uur verder en ik ben nu al totaal gefrustreerd. Ik wil het liefst 'even snel' SPSS doen (zodat ik daarna weer iets interessants kan doen), maar ik raak al in de problemen bij alleen nog maar het invoeren van de data. Ik denk dat ik even een hulplijn ga inschakelen .
Balen zeg Kuifeend, dat het niet wil lukken. En frustratie werkt over het algemeen ook niet erg motiverend... Als het echt niet 'snel' lukt, zit er misschien niks anders op dat dat te accepteren en er rustig mee bezig te gaan. Anders zit je jezelf straks helemaal op te vreten, omdat het steeds fout gaat. Maar inderdaad eerst nog maar even een hulplijn proberen.

Bij is het vanmiddag nog wel goed gekomen, heb de 10% gehaald! Morgen proberen dit hoofdstuk af te krijgen, maar het is ook geen ramp als dat donderdag pas lukt. Pfff, heb eindelijk het gevoel dat ik er een beetje in begin te komen!

Ik ben net trouwens nog ongeveer een half uur bezig geweest om te kijken of ik alles nu wel goed had opgeslagen...
Ik heb de hele middag verspild met iets wat ik blijkbaar een jaar geleden al had gedaan, alleen was ik dat vergeten en het document had zich verstopt. Nu heb ik het document weer gevonden, maar snap ik niks van wat erin staat. Note to self: als dit af is doe je noooooooooit meer statistiek!
Hey Inkjee, had je nog niet gezien. De hulplijn heeft wel geholpen inderdaad, maar dat bleek later dus voor niets. Je hebt wel gelijk dat rustig ermee bezig gaan het beste werkt, ik zal het proberen te onthouden, want op die manier moet het toch ooit wel afkomen hopelijk . Fijn dat het bij jou zo goed gaat!

Morgen moet ik werken, maar donderdag ben ik weer van de partij (misschien snap ik dan opeens alles wel, dat zou leuk zijn)!
Vandaag al weer een uurtje bezig...heb deadline vanmiddag dus ik moet wel :p
Ik ga vanmiddag ook nog even aan de slag. Hopelijk kan ik vanmiddag mijn eerste hoofdstuk afkrijgen qua schrijven, zodat ik morgen alleen nog even naar de annotatie hoef te kijken. Betekent wel dat ik minstens 2 pagina's op papier moet krijgen vandaag en dat is meer dan ik tot nu toe per dag gedaan heb.

@ Lady_Eowyn: Lukt het bij jou een beetje?? Succes nog met het halen van de deadline!
Dames, wat goed at jullie zo hard bezig zijn met jullie scriptie. Knap hoor! Jullie werken motiverend

Ik heb deze week, en het afgelopen weekend te weinig gedaan vin dik zelf. Maar ik ga vanmiddag ook weer proberen hard aan de slag te gaan.

Eowyn: ga je de deadline halen denk je? Of is het nog heel veel werk?

Inkjee: fijn dat je nu eindelijk goed opweg bent met je scriptie. Succes met je 2 pagina's. Het gaat echt makkelijker hoor, als je eenmaal goed in je 'verhaal' zit.

Kuifeend: jouw scriptie klinkt echt heel ingewikkeld. Knap dat je de moed er in houdt! Het komt uiteindelijk af hoor ;)

Laten jullie weer weten hoe het vandaag gegaan is? Dan doe ik dat ook!

Ik wil ook minstens 2 pagina's geschreven hebben vandaag.

Succes!
Hey Dames, is het bij jullie een beetje gelukt vandaag? Hebben jullie jullie doelstellingen kunnen halen?

Ik stop er mee voor vandaag en kan niet zeggen dat ik ontevreden ben. Heb mijn eerste hoofdstuk zo goed als af, dus dat is in ieder geval gelukt. Morgen ga ik nog even goed kijken naar de annotatie en het hele stuk nog eens doorlezen en als ik daar een beetje tevreden mee ben, laat ik dat hoofdstuk eerst even rusten. En dan weer vrolijk verder met nummer 2! Morgen ben ik dus ook gewoon weer van de partij...
Goed gedaan Inkje! Klinkt veelbelovend

Ik heb weer eens opstart problemen. Ik heb maar 1 pagina geschreven ipv 2. Zit nu weer mijn (al eerder bestudeerde) literatuur uit te pluizen, waar, en hoe ik dat in mijn scriptie wil inpassen. Al met al; morgen weer een dag, misschien lukt het dan wel. ;)

Tot morgen! En een fijne avond iedereen.
Wie gaat er vandaag ook weer aan de slag? Zijn jullie er trouwens gisteren nog een beetje uitgekomen?

Succes iig
Goedemorgen! Ik heb niet zo'n goede nacht gehad vannacht, dus stap eigenlijk net onder de douche vandaan. Maar ga me even snel klaarmaken om ook weer een de studie te gaan.

@ Bootje2006: Balen zeg dat het gister niet zo wilde lukken. Maar je hebt tenminste nog iets op papier gekregen. Ben je daar wel een beetje tevreden over? En wat is je doel voor vandaag?

Ik ga straks even mijn eerste hoofdstuk even bekijken en hier en daar de annotatie wat aanpassen. En daarna verder met hoofdstuk 2, maar dat zal eerst wel weer wat literatuur bestuderen worden... Maar als ik de eerste alinea op papier zou krijgen, zou dat ook al heel fijn zijn. Dan heb ik morgen tenminste een begin waar ik mee verder kan.

Succes vandaag!
Ik ben ook weer van de partij! De vorige keer ben ik toch nog even verdergegaan met de statistiek en het is toch nog wel aardig gelukt een beginnetje te maken met het beschrijven van de resultaten, dus daar ga ik vandaag weer met frisse moed mee verder.

@Bootje, dank voor je bemoedigende woorden :-). Ja, dat idee dat het toch echt ooit afkomt moet je er wel altijd inhouden. Ik stel me dan voor hoe blij ik zal zijn als ik eindelijk afgestudeerd en dat werkt wel motiverend! Zo vreselijk ingewikkeld is mijn scriptie trouwens niet hoor, maar het is gewoon erg lang geleden dat ik statistiek heb gehad en ik heb wel een beetje een lastig of eigenlijk verwarrend design.

@Inkjee, jij bent echt goed bezig! Ga zo door!
Hey dames, schiet het een beetje op vandaag?

Ik moet straks mijn eerste hoofdstuk inleveren en schiet dus nu in de stress. Heb ik altijd wel een beetje voor een inlevermoment, maar dit is mijn scriptie, dus nog extra belangrijk! En alhoewel ik er zelf wel een goed gevoel over heb, ben ik toch bang dat mijn begeleider daar straks helemaal anders over denkt...

Stress is verder ook niet echt goed voor de productiviteit, heb nog bijna niks gedaan vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven