Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
We kennen elkaar nu 2 maanden waarvan hij dus al 5 weken weg is..

Tevens hoop ik voor jou ook niet dat hij je aan het lijntje houd!
quote:Tinus1485 schreef op 11 november 2010 @ 18:17:

Hai lady's

Bedankt allemaal voor de reactie's! Heb helaas nog niets van hem gehoord... Vraag me af of het uberhaupt nog wel gebeurd :-S

Echt duidelijkheid krijg ik niet, de een zegt dat het wel kan dat hij langer weg is en de ander niet. Ik moet gewoon maar afwachten, anders is het helaas weer zo'n vent die iemand voor de gek houd... Bahbah

Kijk, bij de KM is het gevleugelde gezegde: "je weet pas dat ze thuis zijn als ze daadwerkelijk thuis zijn".

ik heb altijd wel data gehad waarop een schip binnen kon lopen, maar ik wist ook dat dat rustig een dag eerder of later kon zijn. Of nog langer...

tja, ik heb daar nooit zoveel problemen mee gehad, maar het is dus voor mijn begrippen (KM echtgenote) redelijk normaal.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Hee vlindertje,

Heb ff gegoogelt en KCT is korps commando troepen.

Opzich zou het wel kunnen ja dat hij kan mailen niet kan bellen en smsen. Is bij mijn vriend toch ook zo. Hij zit dan wel niet op het land, maar op de zee, maar zal misschien via hetzelfde principe gaan. Niet dat ik er verstand van heb, maar mn vriend zei dat voor smsen en bellen geen bereik is, maar mailen gaat via de satelliet en is dus overal mogelijk waar je ook bent... En dat hij niet altijd tijd heeft om te mailen, ja ze zijn druk. Mijn vriend probeert echt wel zo vaak mogelijk te mailen, maar hij moet ook leren en andere dingen doen.. heb je al wat gehoord van hem btw?

En als de missie van je vriend geheim zou zijn, zou het ook echt niet tegen jou vertellen hoor, dus je hoeft echt niet bang te zijn dat het nu op internet staat.. :P ik denk dat het gewoon een oefening is.. maar dat kan je hem natuurlijk ook zelf vragen straks.. en zoals ik zei de missies van mijn vriend zijn ook vaak op het laatste moment bekend, vind het wel asociaal van defensie, maar het komt echt voor..

hoop voor je dat hij na die 8 dagen wel weer thuis is. !!

Het contract van mijn vriend verloopt gelukkig volgend jaar. Hij wil zelf ook stoppen en doet het niet alleen voor mij, maar ik ben er wel ontzettend blij mee. IK weet niet of ik het zou trekken als hij elke keer weer opnieuw weg is, heb ook veel bewondering voor vrouwen die dit wel kunnen, maar ik heb mijn mannetje toch wel het liefst bij me hoor...
Hey,

Ik weet het echt niet dit kreeg ik door vanmorgen via mail. Weet jij de afkorting van KCT dan? Nee hij heet geen Jos en ook geen 50 jaar.
Zijn er toevallig geen vrouwen van kerels die in steenwijk/havelte zitten?
ik zei net wat de afkorting betekende :P maar iig het is de Korps Commando Troepen.. zou toch best kunnen dat ze in korea een oefening aan het doen zijn.. ?

Anders bel je de thuisfrontcommisie om te vragen of het kan dat hij daar is, heb je ook contact met zijn ouders..? Anders kan je die eens vragen??

ik zou me echt niet teveel zorgen maken, misschien is het allemaal onnodig, belangrijk dat je elkaar vertrouwt.. ik heb er zelf ook heel veel moeite mee dat alles zo 'geheim'' is maar goed dat hoort er nou eenmaal bij...helaas!!

Dus in principe is hij nu over 8 dagen weer terug zg maar?
uhh nee Tinus.. helaas!

Ik woon zelf wel vlakbij steenwijk/havelte.. !

Wat doet je vriend precies??
Hij zit bij de pantserinfanterie en is 1e commandant...
Ok.. en hij is nu al 5 weken weg?? Mijn vriend ook !

Nog 5 weken te gaan,.......en jij
jij hij is nu al 5wkn weg en heb geen idee wanneer hij weer thuis is. Ik verwacht eigenlijk het weekend maar zeker weten doe ik het niet omdat ik niets meer hoor van hem..
Ok, nou hoop voor je dat hij thuiskomt dit weekend.. dan kan je hem meteen om uitleg vragen toch.. ?
Ja dan geef ik hem gelijk een kruisverhoor haha....
Hallo,

Nee dat dacht ik ook niet maar ja.. Nee hij heet geen Jos en ook geen 50 jaar,

Groetjes.
Tinus, is hij groepscommandant? Pelotonscommandant? Compagniescommandant?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Vlindertje, ik vind het erg ongeloofwaardig en verdacht allemaal. Heb net iets te veel van dit soort gevallen gezien.
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... Ik weet wel dat hij ook les geeft in 'schieten' etc..
Hey BWitched,

Hoe bedoel je dat je dit ongeloofwaardig en verdacht vind??

Het enige wat ik kan doen is wachten dat hij weer terug komt en dan vragen hoe het allemaal in elkaar zit.
Omdat wij als Nederland geen missies naar Servië of Korea hebben, ten eerste. Dat kan je gewoon vinden op de website van het Ministerie van Defensie. Een oefening in het buitenland zou kunnen, maar die zijn altijd van tevoren gepland en zeker onderofficieren (zoals jouw vriend) zijn daarvan altijd op de hoogte, en er gaat veel voorbereiding aan vooraf aangezien je nooit zomaar in het buitenland in vol ornaat aan de gang mag.

In theorie zou er iets geheimzinnigs kunnen zijn. Maar als jouw vriend stiekem iets ging doen in Korea, ging hij jou ECHT NIET aan je neus hangen waar hij naartoe ging. Dat was dan namelijk wel heel erg stiekem namelijk, en er zouden grote problemen komen als in Nederland bekend werd dat militairen van ons buiten alles om in Korea zitten.

Om nog maar even te zwijgen van de voorbereiding. Niemand is 24/7 standby, en bovendien als hij mogelijk een dergelijk telefoontje zou verwachten, zou hij wel zorgen dat hij ook in staat is om zonder al te veel ruchtbaarheid een paar dagen weg te kunnen. En dus niet met jou afspreken en zich om 22:30 laten weg bellen.

Het is dus al een raar verhaal, twee keer achter elkaar is nog veel vreemder. Ik kende ooit iemand die wel eens dat soort dingen deed, en wist zijn eigen vrouw niet eens precies waar hij was, en hij vertrok echt NOOIT onverwacht, maar altijd buitengewoon goed voorbereid en hij zei niet waar hij naartoe ging, maar hij wist altijd wanneer hij vertrok.

Je kan het hem vragen, hij zal tegen je liegen als hij dat nu ook al doet. Ik kende iemand die ook zo'n vriend had: hij moest plotseling weg naar Bosnië, in de jaren '90. Jaja, op vakantie met zijn vrouw dus. Later bleek dat ze er nog zo eentje had, om het nog even erger te maken. Gingen ze elkaar natrekken, bleken het alletwee leugenaars. Als het niet zo triest was, was het een leuk verhaal.

Een andere voormalige vriendin van mij had er ook zo eentje. Toen bleek een oud collega van mijn man hem te kennen: hij had een baan bij de huishoudelijke dienst ergens en ging..... op vakantie met zijn vrouw. Andere man, zelfde verhaal. Ook een sergeant trouwens.
toch ook hier maar even reageren.... Heb me ook proberen in te lezen maar nu al vast mijn verontschuldigingen als ik niet alles heb gelezen!! Het was ook zo veel:-)

Leuk om alle herkenbare verhalen te lezen... en volgens mij ook van dames van een ander forum!

Mijn vriend is ook militair, en al meerdere malen op oefening geweest alleen nu voor het eerst zonder enige vorm van contact. wat echtttt balen is:( heerlijk dan ook om hier de gedachten van meiden te lezen die in het zelfde (of ongeveer zelfde) schuitje zitten of hebben gezeten....

hoop dat jullie het goed vinden dat ik vanaf nu actief mee zal lezen (heb immers toch niet iemand met wie ik kan smsen ;)

groetjes
Hallo,

Welkom op deze site Jeuhhhh hoop dat je antwoord krijg op al jou vragen hier.

BWitched het is wel even heftig om dit te lezen. Maar ja ik kan op dit moment niet zoveel. Ik ga hem zeker vragen als hij terug komt. Is liefde soms blind? Ik hoop het niet want ik ben echt stapel gek met hem.

Groetjes
Hee Jeuhhh...

hah klopt, had ook ff op fok een berichtje getypt, zag jou reactie ook.. ik vind het ook echt fijn om andere ervaringen te lezen, doet me goed ;) alleen had ik het meer nodig in de eerste weken. Man ik was kapot van verdriet echt niet meer normaal, kon de hele dag wel janken. Nu is het gewend en denk ik ach ik zie hem zometeen weer.. al vind ik het nog steeds kut en moeilijk en had ik hem liever hier uiteraard. IK heb ook geen vorm van contact, maar krijg wel steeds lieve cadeautjes opgestuurd.. heb al 2 x een enorme bos rode rozen gekregen.. en kaartjes. Nu wil ik ook een leuk, lief maar vooral bijzonder cadeautje teruggeven.. iemand ideeeen???

Vlindertje ,ik snap echt dat dit heftig om te lezen is. Ik hoor van mijn vriend ook zulke verhalen, ook van mannen die getrouwd zijn en kinderen en vreemd gaan..

Maar goed, laten we even positief blijven en er vanuit gaan dat jou vriend wel gewoon een oefening heeft..

Ik zou wel gek worden trouwens als ik niet wist wanneer ik thuis kwam zoals jou...

maar zoals ik al zei bij defensie is alles heeeel onvoorspelbaar dus voor t zelfde geld klopt zijn verhaal wel.

Hebben jullie trouwens nog nooit over zijn werk gepraat verder ofzo ?
Hey Sharryk,

Nou ik ken mijn vriend nog niet zo lang net drie maanden.

En wij praten wel heel veel maar over zijn werk wil hij niet zoveel los laten. De ene kant kan ik het best begrijp ook omdat wij elkaar niet zo lang kennen maar de andere kant vind ik het wel belangrijk wat hij doet ect.. Hij weet dat ik altijd voor hem ben en dat waardeerd hij ook.

En daarom is het voor mijn even heftig om te lezen wat hier allemaal staat.
Oke, ik lees mijn eigen berichtje terug, en misschien komt het wat onaardig over of jullie nog nooit over zijn werk gepraat hebben, maar dat is absoluut niet zo bedoelt hoor ;)

Oke dat is nog niet zo lang. Ik moet zeggen, mijn vriend liet op het begin ook niet zoveel los over zijn werk. Het is natuurlijk ook wel een wereldje apart bij defensie.. ik heb toen echt gezegd dat ik wil dat hij alles tegen mij zegt en sindsdien is hij ook heel open over alles. Als ik jou was zou ik mezelf echt niet te gek maken met al deze reacties hoor.

Je weet altijd dat er mannen zijn die vreemdgaan of een dubbelleven leiden, maar vraag eerst eens duidelijkheid aan hem. Ik vroeg het volgens mij al eerder, maar geen reactie; heb je geen contact met vrienden/ ouders/ familie van je vriend.. dan kan je daar het één en ander aanvragen?

Laat je wel even weten wat je vriend zegt als ie weer thuis is ? Ben heel benieuwd..
@ vlindertje

het hoeft idd niet allemaal zo negatief te zijn. Mijn ervaring is dat mijn vriend ook niet veel over zijn werk vertelde in het begin. Nu is dat wel anders ook om dezelfde reden die sharryK aangaf. Ik zou als ik jou was niet meteen van t ergste uitgaan.... T is nou eenmaal altijd onzeker en lastig als je geen contact kan hebben om dingen te vragen.

@ sharryK

wat ontzettend lief van hem!! Hoe regelt ie dat dan?? Ik hoop idd dat t beter wordt deze weken want deze week is echt bagger. Trok t echt altijd super goed en had niet verwacht dat t geen contact me zo zou nekken. Voel me echt zo'n stumpertje bleghhhhhhhhhh. Gelukkig morgen lekker met vriendinnen op stap!!

Weet helaas ff zo geen leuk kado voor je, maar ga er nog ff over nadenken

truste
@sharryK nee ik heb nog helemaal geen contact met zijn ouders en vrienden van mijn vriend. En ik ga het zeker na vragen als hij weer terug komt. En tot die tijd ga ik vanuit dat hij de waarheid spreekt. Mis mijn vriend wel hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven