***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Jee, Swissie, dus toch....

arme Finn! En dan nog wel 3 dingen tegelijk! Zo zie je toch maar weer dat je als moeder wel goed aanvoelt dat het iets meer is als alleen maar koorts.... (ik sta ook nooit gelijk bij de ha, maar je vertrouwde het toch niet en bent vanddag toch weer gegaan..hoezo dan te laat? Helemaal niet hoor! Je bent toch ook al eerder bij de ka geweest!)

Kom op klein vechtertje, beter worden hoor!!!

Wat is pseudo-krupp? Of bedoel je pseudo kroep misschien?

Zal eens even googelen...
Oke, gevonden... ter informatie voor de anderen...

Pseudo-kroep

Kinderen tussen de 3 maanden en 3 jaar kunnen pseudo-kroep krijgen.

Het is meestal een –voor de huisarts - klassiek verhaal:het kindje heeft overdag gewoon gespeeld, gegeten etc. maar was wel wat verkouden. Het is op de normale tijd gaan slapen, maar na een paar uur slaap werd het benauwd wakker. Het hoest met het geluid van een blaffende zeehond.Het kind wordt onrustig en hierdoor wordt de benauwdheid erger.

Pseudo-kroep is een virale ontsteking van de bovenste luchtwegen in de buurt van de stembanden. Door deze ontsteking zwelt het slijmvlies rondom de stembanden op, met benauwdheid als gevolg. De benauwdheid ontstaat doordat er vanwege de gezwollen bovenste luchtpijp minder lucht ingeademd kan worden. De behandeling is gericht op het doen afnemen van de zwelling, waarna het probleem van de ziekte verholpen is. De infectie zelf gaat altijd binnen een paar dagen over.

Het komt veel voor bij peuters tussen 3 maanden en 3 jaar, en is voor ouders die het voor de eerste keer meemaken, erg beangstigend. Het is dan ook heel normaal om ’s avonds of ‘s nachts je huisarts wakker te bellen, als je kind een aanval van pseudo-kroep heeft. Jongens hebben het vaker dan meisjes, en het komt het meeste voor als de “R”in de maand is, vooral in de herfst.

Het advies om te stomen bij pseudo-kroep is verouderd. Het effect hiervan is niet aangetoond, maar kwaad kan het ook niet. Wat wel belangrijk is dat je als ouder rustig blijft. Waarschijnlijk is de rust die je als ouder uitstraalt werkzamer dan stoom. Bij matig ernstige gevallen geldt dat rust en afwachten voldoende is. Bijvoorbeeld op schoot een boekje lezen, desnoods naast de lopende douche, als je dat zelf prettiger vind.

Tegenwoordig wordt er bij ernstige benauwdheid als gevolg van de pseudo-kroep (als ondanks rust en afwachten de benauwdheid aanhoudt) vaker met corticosteroïden (bijnierschorshormoon, zoals prednison, in bv pulmicort)gewerkt, omdat dat effectiever is. De corticosteroïden zorgen ervoor dat de zwelling in de larynx (het deel van de keel dat dicht zit) sterk afneemt.

Stomen met koude vochtige lucht – of wandelen in de vochtige buitenlucht – helpt wel een beetje, maar het gunstige effect ervan is veel minder dan dat van medicijnen. Het voordeel van stomen of wandelen is echter dat je daarvoor niet naar een dokter of een ziekenhuis hoeft.

Pseudo-kroep heeft, behalve de symptomen, geen relatie met kroep (difterie), wat wel een levensgevaarlijk infectieziekte is, waartegen –gelukkig- bijna iedereen tegenwoordig is ingeënt.(zie ook difterie
Gelukkig is hij op het moment alleen maar hees. Maar we hebben al wel gemerkt dat hij 's nachts moeite kan hebben met ademen. Nu weet ik gelukkig wat we moeten doen. Dan is het best de douche heel warm te zetten en in de dampen te gaan zitten.

Volgens mijn schoonmoeder (mijn zwager had het vroeger ook), kan het echt verschrikkelijk eng klinken. Dat worden dus een paar wakkere nachten.

Ga zo maar even mijn baas bellen dat ik nog een aantal dagen thuis blijf, dan even lunchen en dan even slapen. Dat kan ik wel gebruiken.
Ik moet nog een sinterklaasgedicht maken en ik heb zooooo geen inspiratie.

pfff dan is dichten echt niet leuk

** zoekt in alle gate en hoeken naar inspiratie **
hmm, stomen heeft dus minder effect.

Mijn schoonmoeder zei dat het bij mijn zwager echt goed hielp, maar eens even verder googelen.
Arme Finn! Wat een bikkeltje is hij, zeg! Swissie, ik geef je groot gelijk dat je nog even een paar dagen met hem thuis blijft! Sterkte!
Arme Finn wordt maar snel beter jij kleine man !! Een dikke knuffel voor jou en je mama.

Heb weer nieuws over de rechtzaak.. :(( Mijn hart doet pijn :( Heb het op de groep gezet ..
Donderdag moet ik naar de controlearts van het ziekenfonds willen jullie duimen dat ze willen bijpassen voor halftijds te gaan werken ??
oww wat een mooie foto's van de muisjes als piet !! Binnenkort hoop ik een foto online te kunnen zetten van Xander bij de Sint.
Witchke, ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Heel veel succes weer.

Ik zal heel hard voor je duimen.
Wat een eng verhaal Swissie! Dat is schrikken! Ik snap heel goed dat je bang bent te snel bij de ka te staan, maar ik denk dat je ingeval van een baby beter te vroeg dan te laat daar kan zijn.

Pfff ik heb diep respect voor moeders zonder auto. Net de stad ingegaan met de tram, wat een drama! Op de heen- en terugweg eerst een tram over moeten slaan omdat we niet in de oude trams passen en het duurt zo lang...
Swissie: ik bedacht me nog even dat mijn ouders mij vroeger "klopten" omdat ik zo benauwd was. Je maakt een kommetje van je hand en "klopt" de benauwdheid er als het ware uit. Geen idee of dat werkt bij pseudokroep (want dat had ik niet, meer een probleem met mijn longen), maar misschien helpt het?
Dank je Lara, heb al een nieuw topic geopend om te vragen naar ervaringen.

Ik vind mijn tijger zo vreselijk zielig momenteel. Hij huilt zonder geluid te maken (maar wel tranen) en als hij op het aankleedkussen ligt jammert hij alleen maar. Klinkt als "aaaaauuuuwwww maaammaaa", daarbij steekt hij bijne vuisten in zijn mond. Mijn lieve kleine held.

We gaan maar even een uurtje slapen (tot nu toe weer eens niet aan toe gekomen vandaag). Begin zelf een lekkere hoofdpijn te krijgen.
Beterschap richting Zwitserland, Swissie.

We weten maar al te goed hoe het voelt om je kleintje zo ziek te zien. Hopelijk knapt hij snel weer op. Als het een virus is, duurt het meestal niet zo lang.
Jee, swissie, wat een nare situatie meid! Heb echt te doen met de kleine Finnman.......Niet niks hoor, drie keer ziek tegelijkertijd.

Goed dat je toch hebt volgehouden en naar de arts bent blijven gaan!

Slopend voor jullie alledrie he?

Sterkte vrouwke!

Ik ben typmoe ofzo want ik heb geen zin om te schrijven verder. Heb eigenlijk helemaal nergens zin in.

Ruben heeft trouwens 2 nachten redelijk geslapen! Zal hij geschrokken zijn van het voorstel van de kinderarts?!:)

En overdag heeft hij vandaag 2 keer 2 uren geslapen. Zonder huiltjes tussendoor! Gister ook al een keer. Weet echt niet wat me overkomt. Ben steed gefixeerd op een kik via de babyfoon, ben natuurlijk powernaps van 30 minuten gewend. Zal hij de smaak te pakken krijgen?....

Ohja, Xaloy, de schommelstoel is een succes hoor! Lieve papa heb je!

En heul veul succes en vooral plezier gewenst met de verhuizing!!!!!

Ik krijg kriebels van die plaatjes van je. Ben oprecht JALOERS!

x
Compliiiiiiiii , bijna zwitser! Heb je al afscheid genomen van je Nederlandse burgerschap?

Hoe staat het met je Zwitserduits, zeker geen tijd gehad voor een spoedcursusje?
Icke!!!! Dat klinkt goed!!!

En nu doorzetten kleine Ruben! Je kan het! Je papa en mama kunnen de rust goed gebruiken!
Swissie, misschien kun je z'n matrasje bij het hoofdeinde wat omhoog leggen? Kennelijk wordt de benauwdheid het ergste als hij plat ligt, misschien helpt een opengesneden ui ook?

Sterkte..

Icke, lieve papa he? Fijn dat je de stoel hebt!
waw icke goed !! Hoop dat Ruben de smaak te pakken krijgt, en de volgende dagen zo verderdoet !!
Fachat, hoop dat Ole ook wat beter zijn best gaat doen vannacht!......
Swissie, ik las net je andere topic.. ik hoop dat Finn er zonder aanval vanaf komt! Maar als het gebeurt ben je er tenminste op voorbereid! Sterkte..
Icke, gaan jullie nog even afwachten met het hele opname verhaal of hebben jullie al een beslissing genomen om het niet te deoen (of wel)
quote:Icke schreef op 06 december 2007 @ 17:07:

Fachat, hoop dat Ole ook wat beter zijn best gaat doen vannacht!......**Duim, duim, duim**
Icke, ikke ben er helemaal klaar voor. Heb niet veel tijd gehad om me er echt mentaal op voor te bereiden, maar heb er heel veel zin in! Deze week kom ik nog aan mijn trekken qua typisch hollandse kost als pizza, shoarma, patat en sjinees, dus ik kan er in CH wel een tijdje tegenaan. Bovendien heb je daar ook allerlei hele lekkere dingetjes zoals bijvoorbeeld kaasfondue, racletten en hele lekkere room- en krijdenkaasjes enzo. Dus.

Swissie, op momenten dat Finn heel benauwd is, kun je ook proberen met hem een poosje in de badkamer te zitten, terwijl je de douche heet water laat stomen.
[quote]complicated schreef op 06 december 2007 @ 17:13:

Deze week kom ik nog aan mijn trekken qua typisch hollandse kost als pizza, shoarma, patat en sjinees, dus ik kan er in CH wel een tijdje tegenaan.

quote]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven