uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Ach, Sosofie, misschien krijg je deze keer wel een meisje (tip van je zoontjes: dionne? )

Wel schattig die reactie van je oudste hoor. Hoe oud zijn jouw kinderen?
Vriend wil liever dat ik in t zkh beval en ik wil liever thuis bevallen.

Maar weet iemand hoe dat zit met je verzekering ? Ik heb nl een basisverzekering bij Groene land kan je dan ook in t zkh bevallen en zitten daar kosten aan verbonden en hoeveel is dat dan ?
Zespri, iedereen mag in het ziekenhuis bevallen als je dat zelf wilt. Als het medisch niet noodzakelijk is doet gewoon je eigen VK dan de bevalling en kost het (uit mijn hoofd) zijn 300-400 euro. Zodra het medisch wordt dan kost het niks, nou ja, niks- de verzekering betaalt het dan volledig.

Sososfie wat ontzettend schattig van je zoontjes! Bijzonder hoor, dat ze het al zo kunnen meekrijgen.

Nakur, leuk dat je het op je werk hebt verteld! Mag je nog wel met alle stoffen werken als apotheker?

Mijn oma belde net, zo schattig! Ik spreek haar eigenlijk zelden, maar sinds dat ze weet dat ik zwanger ben belt ze best vaak en ze is zo enthousiast! Dit wordt haar eerste achter-kleinkind en ze is helemaal in de wolken. Ze vertelde net dat ze 2 van de 4 kinderen zonder assistentie van de huisarts is bevallen, hij kwam iets te laat Daar moet ik toch niet aan denken hoor!
Dolfijntje, tja vroeger he.... daar kan je je nu af en toe niets bij voorstellen! Maar wel bijzonder voor je oma dat je zwanger bent.

Ik werk bij een overheidsinstantie waar zowel artsen als apothekers werken en sta niet in de apotheek, maar zit achter een bureau. (wil er niet meer over vertellen ivm herkenning, sorry). Maar dus ook geen gedoe met schadelijke stoffen, dat scheelt weer.

Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie is volgens mij 300 euro. Echter vaak met aanvullend pakket wordt het vaak vergoed, evenals eigen bijdrage kraamzorg. Wellicht slim om even te bekijken voor janauri.
Nakur, mijn zoons zijn net zes en drieeneenhalf.

Bevallen zonder vk komt nog steeds voor hoor! Mijn tante heeft drie van haar vijf kinderen zonder vlos gekregen!
Nakur.. ik werk in de zorg en werk veel met medicijnen. Waaronder ook morfine pleisters e.d. Ik weet dat wanneer mensen chemo kuren hebben ik daar beter uit de buurt kan blijven. Maar hoe zit het bv met morfine pleisters vervangen mag ik dat als zwangere gewoon uitvoeren of kan ik beter een collega vragen ?
Zespri, volgens mij is het voornamelijk met VTGM producten, dus die nog deels bereid moeten worden voor toediening. Chemo valt hier idd ook onder.

Morfinepleisters geven natuurlijk wel morfine af, maar dit gebeurt niet direct in zulke hoge doseringen dat dat schadelijk kan zijn volgens mij (duurt toch ook een paar dagen voordat ze werken) dus volgens mij kan dat geen kwaad.

Ook oppassen met de niveau-2-stoffen (althans dat is de oude naam, weet de nieuwe naam niet: de kankerverwekkende stoffen).

Wellicht weet Beatle hier meer vanaf want die is ook apotheker en staat meer in de praktijk dan ik. Misschien haar een keer vragen?
Sosofie, leuke leeftijden hoor en dan nu nog een kleintje erbij..

En echt waar van je tante? Sjonge. Hoe kan dat zo?
Even snel;

@Sofie: ik ben het je zoon eens: Dion(ne) is een leuke naam :-D

@Nakur
Lady's, hier weer een berichtje van mij.

Gister op verjaardag geweest bij de oma van mijn man. 93 is ze geworden! En dit wordt als het goed is haar 5e achterkleinkind. En zo groos als een aap haha! Erg leuk.

Verder is het hier nog steeds misselijk en overgeven... en ongeduldig wachten tot de echo. Zal een hoop rust geven als dat goed is. Nog 4 nachtjes!!
Ha dames!

Wat gaat het toch snel hier op het forum, moest echt even bijlezen!

Zespri, Sosofie, Nakur, wat fijn dat alles er goed uitziet! Wat een opluchting he?

Blaumeertje, veel plezier vandaag!

Raar, leuk om het verteld te hebben he? Zondagmiddag hebben we het dus onze ouders en broer en zussen verteld, ' s avonds hebben we onze vrienden gemaild en maandag heb ik het op mijn werk verteld. Kwam voor veel mensen als een verrassing omdat ik steeds van wel-niet-wel-niet was . Opvallend vind ik wel dat vooral mijn mannelijke collega's die al kids hebben, ineens heel beschermend worden, echt schattig! Mijn baas wist het al bij 5 weken want ik was moe, moe, moe!

Dionne, ik sport eens in de week onder begeleiding van de fysio voor mijn rug, maar ben nu al drie weken niet meer geweest. Ben niet vooruit te branden. Maar moet eigenlijk wel weer, mijn rug protesteert...

Dolfijntje, wat stinken die MvM containers he? Mijn buuf moest er ook van overgeven en ik houd mijn neus altijd dicht, hahaha!

Nelleke.... seks? Ik ben even helemaal niet lief voor mijn lief! Geen puf en wil nog ff voorzichtig doen met mijn baarmoeder na al die rotzooi de laatste tijd. Misschien tweede trimester ?
Blaumeertje succes vandaag met je echo.

Hier gaat alles in een slakkengangetje.. Moe en s avonds ben ik zo beroerd. En ik drink mij suf in de melk en roosvicee liters...
Hoi Dames!

Ik merk dat ik het heel erg fijn vind dit forum; omdat er altijd wel iemand is die met een onderwerp komt waar ik net zo hard over aan het nadenken was!

Zo ook over het bevallen in het ziekenhuis; wel of niet.

Je wilt graag dat alles goed gaat, en dat wanneer het niet goed gaat je dicht bij het vuur bent. Daarom zou ik voor mijn eigen gerustheid wel in het ziekenhuis willen bevallen. Je kunt dit doen onder begeleiding van je eigen VK toch? Ben benieuwd wat dat bij ons ziekenhuis kost. Of is dat overal gelijk? Vind het toch wel een hoop geld hoor 300euro, kan je een hoop leuke andere dingen voor kopen. Lastig....

Ik heb twee echo's gehad, en de meting klopt ook steeds niet.

Ik weet precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden (vanwege puregon/pregnyl) dus hou me ook vast aan 'mijn eigen datum'.

Zespri: mooie foto!

Sosofie: wat leuk om het aan je andere kinderen te vertellen!

En wat een lieve reactie van je oudste.

Mijn vriend heeft al een dochter (bijna) en we kunnen niet wachten om het haar te vertellen. Ze vraagt regelmatig om een zusje (ai, dat heb je niet in de hand) en spoort ons dan aan om daar werk van te maken. Haha, heel bijdehand. Ik ben zoooo nieuwsgierig hoe ze gaat reageren. We gaan het denk ik volgend weekend vertellen.

(ben dan 11 weken). Daarna door naar families! Eindelijk...

Blaumeertje: veel plezier bij je echo vandaag. Kom later even spieken hoe het geweest is!

Doei!!!
(bijna 9)
Goedemiddag! Bello, jij was het toch met die prikjes bij je baarmoedermond? Ik lag gisteren op de bank en ineens voelde ik dat ook! Ik moest gelijk aan jou denken, geen idee wat het is/was. Na een uurtje was het wel weg, en kwam af en toe en ging dan weer. Zelfde idee?

Blaumeertje, succes met de echo!

Hier vandaag weer een goede dag, voel me een stuk gelukkiger. Ik heb het idee dat het ook sterk samengaat met de vermoeidheid. Gisteren niet gewerkt en echt NIKS gedaan, vannacht echt super goed geslapen en dan voel ik me dus een stuk beter. Ik ga er op letten of het echt verband heeft.

Het kdv belt als het goed is zo terug, we willen graag een rondleiding voordat we in gaan schrijven.
De babydump catalogus valt nu net op de deurmat. Ik weet wat mij vanmiddag te doen staat!
@ KDV: vandaag hebben wij een rondleiding gehad bij het KDV in de wijk. Wat een ongezellig en steriel zooitje!

Daar wordt je als kind toch niet vrolijk en blij van.

De 1e waar we waren geweest was veel rommeliger. Dat vond ik in eerste instantie een nadeel. Maar dat straalde tenminste een sfeer uit!

Volgende week hebben we nog 1 rondleiding en dan gaan we een knoop doorhakken!

Spannend!

@ echo: iedereen met een goede echo gefeliciteerd!

Wij mogen maandag voor het eerst naar de verloskundige en hebben dan ook een eerste echte echo samen (de andere echo's heb ik in mijn eentje gehad even snel bij de gyn tussen andere patienten door).

Omdat we dus al weten dat het hartje klopt zijn we niet zo heel gespannen. Maar aan de andere kant ook wel weer een beetje!

Voor de rest gaat het qua gezondheid ietsjes beter. Therapie voor mijn bekken begint aan de slaan en heb minder pijn.

Mijn therapeut raadt me echter aan om niet meer te gaan werken dan ik nu doe (5 uur per dag, ivm herstel na burn-out achtige klachten).

Vindt dat wel een lastige beslissing. Want lichamelijk gaat het beter, en ik wil ook zo graag dat het geestelijk goed gaat.

Alhoewel ik van de week wel merkte dat ik het niet leuk/prettig vond toen mijn leidinggevende de druk ging opvoeren.

Nou ja, we zien het wel!

Allemaal een goed weekend!

En sorry als ik niet zo vaak reageer. Was afgelopen weken gewoon doodop dagelijks door de pijn van mijn bekken.

Hopen dat het de komende tijd de goede kant op gaat.

p.s. hebben jullie al een idee van namen/babykamers etc etc?
Ja Dolfijntje, dat was ik!

Het voelt echt anders dan krampjes he?

Nou maar hopen dat het er gewoon bij hoort. Ik heb het soms een dag niet, en dan een dag heel veel. Of soms 1 keer per dag.

Geen pijl op te trekken.

En wat jij zegt klopt helemaal: gister had ik toevallig ook een Kdag.

Ik voelt het al bij het wakker worden/opstaan. Misselijk, moe, hoofdpijn. Terwijl ik genoeg geslapen had. Hele dag moe op het werk, eten lukt dan ook niet goed...wil alleen maar slapen.

Vanochtend werd ik wakker: hartstikke fit! ben vrolijk en heb energie. Ben nu ook op het werk en net lekker uitgebreid geluncht met collega's. De moodswings hangen daar volgens mij dan ook echt mee samen.

Vraagje voor iedereen (lijkt me wel grapig even te horen van jullie):

Wat ga je de komende maanden het meest missen qua eten en drinken wat nu niet mag?

Moi:

Eten: gerookte zalm (lekker op een pistoletje met kruidenkaas en salade)

Drinken: droge witte wijn (mmmmmmmmmmmmmmmmm)

Groetjesss
@Beatle:

Fijn dat je je steeds beter voelt. Luister naar jezelf en naar je therapeut, samen weet je het beste wat goed voor je is!

En gun jezelf en de baby deze maanden alles wat je nodig hebt, dat kun je maar 1 keer doen voor deze baby.

Namen: we hebben al een aantal namen die wel leuk vinden, omdat we al lange tijd bezig zijn met zwanger worden. Het wordt nog lastig om definitief te kiezen denk ik, dan is het echt en voor altijd he.

Jongesnamen vind ik een stuk moeilijker dan meisjesnamen trouwens.

Kinderkamer: nog niet mee bezig. Gaan over een aantal weken wel een keer lekker shoppen en rondkijken. Heb ik wel zin in hoor!

Maar wil eerst maandag weer een goeie echo zien!
Beatle, fijn dat de therapie voor je bekken aan lijkt te slaan. Goed van je therapeut ook zegt om niet meer te werken dan die 5 uur. Heb je toch een beetje een houvast en hoef je het zelf niet aan te geven. Ik werk nu 3 uur per dag, maar ga daar vaak overheen om nog even dit en nog even dat te doen. Heel fout want dat merk ik gelijk in mijn hoofd.

Bello, wat missen qua eten? Hmm, ik denk het niet nadenken en gewoon alles eten. Nu is het bij veel dingen, mag dit wel, zal ik dit wel doen etc. Qua drinken mis ik nog niks, ik hield wel van een lekker wijntje bij het eten, maar kan nu niet zeggen dat ik het mis.

Namen, we hebben de afgelopen jaren hel veel nagedacht en we waren er helemaal uit. Maar nu dat ik zwanger ben vind ik de meisjesnaam helemaal niks meer Jongensnaam staat wel al vast.

KDV belde net en we hebben over anderhalve week de rondleiding, ben benieuwd want als ik Beatle zo lees... Volgens de manager ben ik gelukkig ruim op tijd met inschrijven en heb ik dan bijna gegarandeerd een plekje als we die nodig hebben. Dat is toch wel erg fijn.

Ik ga weer even een boterham eten, heb weer trek
@ dolfijntje: KDV is natuurlijk erg persoonlijk. Maar als al het speelgoed achter mega grote deuren zit waar niet eens een deurklink op zit en alleen maar een slot dan vind ik dit niet bepaald uitnodigend voor de kinderen.

Ik snap ook wel dat de kinderen niet al het speelgoed uit de kast moet trekken en er een puinzooi van moet maken. Maar dat is toch ook een kwestie van orde en discipline bij brengen.

Mijn voorkeur ging dus eigenlijk uit naar het KDV in de wijk, omdat het nieuw is en dus ruim/schoon. Maar het kwam op mij als ongezellig, sfeerloos en steriel over.

Dan vond ik dus het 1e KDV leuker. In eerste instantie vond ik het wat rommeliger en klein (het zit in een oud gebouw). En het slaapkamertje voor de baby's erg bedompt. Maar kinderen waren er lekker aan het spelen. Midden in de gang werd met een kleed een hut gebouwd en de leidster deed lekker mee. Gewoon een gezellige chaos. Nou dat spreekt me nu dus veel meer aan dan een orderlijke netheid!

Het KDV waar we volgende week gaan kijken is een zusje van het 1e KDV. Zit alleen bij een school in. En als we ons kind ook naar die school willen "sturen" dan is het in de doorloop gemakkelijker. Het betreft een jenaplanschool, en aangezien ik daar vroeger zelf ook op heb gezeten spreekt dit concept me erg aan en zou ik dit ook voor mijn kind willen.

Het KDV werkt samen met de jenaplanschool en ook het pedagogisch beleid ligt dicht tegen het jenaplanprincipe aan.

Want ook al moet elk KDV tegenwoordig een pedagogisch plan hebben, op papier klinkt het leuk maar doen ze er ook echt iets mee??

@ eten: ik mis mijn wijntje bij het eten. Ik drink vrijwel nooit, maar nu het niet mag mis ik het.

Zalm eet ik wel, maar dan in warme gerechten! Gerookte zalmsnippers door de saus voor op de pasta.

Ik mis ook wel een kaasplankje van de kaasboer, met lekkere buitenlandse kazen.

Toastje filet americain volgende week op de verjaardag van mijn moeder!

Damn, ik krijg honger!
Is er weer iets veranderd dan? Gerookte zalm mag je toch gewoon eten, of niet dan?

Ik ben nogal van rood vlees. Biefstuk, tartaar, rosbief, carpaccio... We hebben een goede slager om de hoek die aan mij een goede klant heeft. Dat mis ik dus nu al, rood vlees...

Alcohol ook wel. Lekker likeurtje bij de koffie, roseetje op zaterdagavond, biertje bij de nasi, etc.

Verder laat ik me niet gek maken. Ik las laatst ergens dat kaneel ook slecht zou zijn. Schoonzus zegt: als je er 16 kg van opeet wel ja...

Over namen: onze zoons hebben korte hollandse, tikkie ouderwetse namen. We hebben dus al een duidelijke richting voor de derde naam. Joris, Bart, Hidde, Anna, Cato, Loes, zoiets zal het wel worden, denk ik...

Over kinderkamer: eerst wil ik weten wat het wordt. We zijn ook nog aan eht bedenken of we nog een interne verhuizing qua slaapkamers gaan doen... We hebben vijf slaapkamers, dus het past allemaal precies. Nu nog even denken wie het best waar kan gaan slapen.

Dolfijn, laat je niet gekmaken door de babydump he!

Over vermoeidheid: als ik moe ben, voel ik me klote, ben ik misselijk, chagrijnig, etc.

Als ik genoeg slaap, voel ik me goed. Bij mij hangt dat echt voor 100% samen.

Beatle, fijn joh, dat het wat beter gaat met je bekken!

Wij weten nog niet waar ik ga bevallen. De oudste was in het ziekenhuis, de jongste thuis, beide keren is goed bevallen. De jongste was echter zo groot en wat complicaties bij de bevalling, dat ik afvraag of het verstandig is, thuis. Gevoelsmatig zeg ik: thuis. (en dan het liefst weer in vier uur, net als bij de oudste twee, maar dan 's nachts, zodat de jongens niet weg hoeven).

De juf van de oudste is ook zwanger. Een maand verder. De klas werkt nu dus volgens het thema sinterklaas, daarna kerst, en ik denk dat er daarna wel een babythema verzonnen wordt. Komt wel leuk uit voor de oudste, hij is er vol van.

Nou, ik stop maar weer eens met kletsen, fijn weekend allemaal!
Ladies, was net bij de VK. Wat n aanfluiting. Ze hadden n fout gemaakt in de planning, waardoor ze maar 15 minuten voor me hadden.

Kwam binnen en voelde geen klik. In moordtempo werd er een vragenlijst doorheen gejast, folders mee en klaar! Luisteren en echo had geen zin, was nog niet ver genoeg. Terwijl ik aangaf niet regelmatig te zijn en telefonisch een ander beeld was geschetst. Ben des duivels!

Mag wel over 1,5 week een eerste termijnsecho doen in t ziekenhuis. Lees later bij en kom nog met een uitgebreidere reactie. Ben zo teleurgesteld. Kan echt wel huilen.
Nou, Blaumeertje, dat klinkt inderdaad als een aanfluiting. Ik zat bij de eerste ook bij zo'n onpersoonlijke praktijk die recordhouders waren in het afraffelen van hun spreekuur. Is overstappen naar een andere praktijk een mogelijkheid?

(als je in de buurt van Alkmaar of Hoorn woont, weet ik waar je terecht kunt...)
Een echo zou waarschijnlijk niet gelukt zijn, trouwens, dan moet het al een inwendige echo zijn. Ik weet niet of zo'n apparaatje overal hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven