Mijn dochter gaat intern.

02-06-2010 23:34 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
&
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik weet het op dit moment ook even niet meer Mamzelle.

En zoiets is dan altijd in het weekend hé.

Het vertrouwen tussen mij en mijn dochter was net weer een beetje de kant in aan het gaan,maar dat valt nu dus ook inelkaar als een kaartenhuis.
Het is ook heel lastig. Heb je geprobeerd op een niet-aanvallende manier erachter te komen wat er nu aan de hand is? Heb je haar gezegd dat je er van baalt dat het nu weer zo loopt en dat je net je vertrouwen in haar weer aan het opbouwen was? Heb zelf een oester thuis dus weet wel dat het vaak niet werkt, maar soms, een hele kleine opening kan net genoeg zijn. Als het je lukt: zeg haar dat je verwacht dat ze terug gaat, maar dat jij niet van je eerdere plannen gaat afwijken omdat zij de plannen wijzigt. Thuis lekker relaxed tv gaan liggen kijken op de kamer is geen optie (dat kan ze op de H., indien aldaar mogelijk) maar haar mee naar de verjaardag van oom is een plan dat je nu eenmaal had en dat dus wat jou betreft blijft staan.

En dat jij in haar belang de Jeugdzorg gaat bellen. Dat zal niet best binnenkomen. Toch is het heel belangrijk dat ze weet dat ze juist met jou, zonder dat je extreem boos hoeft te worden of te straffen, erachter komt dat ze geen kant op kan dan die kant die jij in gedachten hebt. En dat is nog steeds de H.

Ik moet gaan slapen nu, hoop dat jij dat ondanks alles ook nog even kan.
Ik ben hééél boos geworden en heb gezegd dat ze haar eigen ruiten aan het ingooien is.

Als ik haar morgen zover krijg dat ze terug gaat,ben ik echt niet van plan om haar zondag weer op te halen om mee naar een feestje te gaan.

Ik geloof niet dat ik veel slaap.

slaap lekker Mamzelle
Heb net heel je topic gelezen. Na alle positieve berichten ineens het bericht dat ze niet meer terug wil.

Je wilt helemaal niet zulke stappen tegen je kind zetten. Maar je zult wel moeten.

Wat een klote situatie zeg.
Ik zal inderdaad wel moeten,Mirjam.

Ben bang dat ik de voogdij tijdelijk kwijt zal raken.

En dat doet zeer,heel zeer...

Heb het gevoel dat ik overal in faal.. Ik wil dat mijn kind gelukkig is en ik zie dat ze dat niet is..

God,wat moet ik nu??
Als ik jouw berichten lees over hoeveel je van je dochter houdt denk ik niet dat jij iets verkeerd gedaan hebt. Volgens mij heb je alles voor haar geprobeerd en heeft zij gewoon hulp nodig. Die kun jij haar niet meer geven helaas, alleen in de zin van die hulp verplichten.

Het is een tweestrijd en dat zal het misschien wel altijd blijven. Maar het beste voor je dochter is dat ze hulp krijgt.
Ik denk niet dat je hierdoor de voogdij gaat kwijtraken LB, waarom denk je dat?

Misschien is het niet verkeerd om haar gedwongen te laten opnemen. Nu ze dit trucje doorheeft en weet dat zowel de instelling als jij haar niets kunnen maken, is de kans groot dat ze deze stunt nog eens gaat uithalen.

Is dat vooruitgang?

Sterkte ermee LB, ik hoop dat je toch wat slaapt vannacht.
Haar vader is toch nog in huis?

Kan hij haar niet met enige kracht in de auto zetten?

Ik bedoel, hoeveel heeft een meisje van die leeftijd te willen?

Jullie zijn de baas.

Ze doet waar ze zelf zin in heeft en ze valt ze ook nog eens lichamelijk aan. Dat kan je absoluut niet tolereren
Volgens mij woont vader ergens anders, want ze zijn bijna gescheiden.

Maar eens met NoahTe, als ze dit trucje doorheeft doet ze het zo weer. En zo heeft zij weer alle regie.
Lichtbron,

Je hebt er niets aan, maar wil je heel veel sterkte wensen.

Wat een ellende. Op de aaifoon geen smileys derhalve maar geschreven. Hele dikke knuffel, van iemand die je niet kent , maar die wel met je meeleeft.
Vader woont nog hier. Heb nog geen huis.. Ik ga hier weg.

Bijna-exman blijft hier.

Dochter is net zo groot als ik en weegt nogal wat.krijg je dus niet met tweeën in de auto..
En jullie zijn allemaal zo lief weer.

Ik heb zo'n verdriet om mijn dochter.En moet altijd alles alleen dragen. Bijna-exman is altijd zo verwijtend naar mij toe..

Dat heb ik toch ook niet verdiend?

Ik heb het afgelopen jaar dag in dag uit voor mijn dochter klaar gestaan,me 20 maal in de rondte gereden van de ene afspraak naar de andere.
Lichtbron, dit verdient niemand.

Maar helaas, je krijgt het wel. Ik weet zeker, dit topic alleen al lezend, dat jou niets te verwijten valt.

Misschien moet je zo meteen de pc / aaifoon uitzetten en toch proberen om te gaan slapen.

Evt. ontspanningsoefeningen tevoren doen.

En misschien ziet alles er morgen beter uit.

Toch welterusten gewenst
Op dit moment is het wel of niet hebben van de voogdij niet meer belangrijk. Meisje is nog niet in staat om zelf weloverwogen keuzes te maken dus daar moet je haar bij helpen, alleen als het kan, samen met een toeziend voogd als het moet.

Dat betekent niet dat je gefaald hebt.

Kijk naar de doelen die je je gesteld hebt met het meiske. En kijk daarna over hoe die te behalen zijn, if ever. Meer dan goed je best doen kun je niet.

Het is voor mij op dit moment theorie, en ik hoop dat dit zo blijft, maar als ik mijn kind werkelijk niet meer kan vertellen wat hij moet doen komt er een toeziend voogd. Het is heel wat anders of je die krijgt omdat je je kind verwaarloost, of omdat je je kind kennelijk niet aan kan. Dat laatste doet verdomd pijn, maar het gebeurt, het gebeurt nu jou, en het kan over een paar jaar mij gebeuren. De toekomst van je kind is belangrijk. Niet of jij de belangrijkste factor bent in het veiligstellen daarvan.
Ik wil eigenlijk zo graag reageren op jullie mooie,lieve postings,maar er gaan zoveel vragen door mijn hoofd.

Ook angst voor haar toekomst.

Ik zou willen schreeuwen willen gillen,haar door elkaar schudden om tot haar door te dringen dat ze haar eigen ruiten ingooit.

En dat als ze niet naar de H. gaat,dat ze dan ergens terecht komt waar ze helemaal niet zoveel mag en kan als nu. dat ze niet om de veertien dagen,zelfs wel nooit een weekend naar huis mag..

En wat jij Mamzelle schreef over die toeziend voogd dat soet inderdaad pijn ja.

Je verwaarloost je kind niet je doet je enorme stinkende best en zelfs meer en toch komt er een toeziend voogd.

Mamzelle,ik begrijp uit jou posting dat het bij jullie ook niet allemaal van een leien dakje gaat.

Ik hoop voor je dat het zo blijft dat je geen toeziend voogd nodig zult hebben..
Lees net wat er nu allemaal speelt, heftig.

Hoe is het nu?

Heb je al tegen haar verteld dat je heel trots op haar was omdat ze naar de H. ging en dat vast lastig is voor haar maar dat je ook echt verbetering zag (minder slaan, beter contact)?

En dat je het lastig vindt om te zien dat ze het nu moeilijk heeft? Want ik denk niet dat ze 'zonder reden' niet terug wil gaan, als dat de afgelopen 3 maanden nog nooit gespeeld heeft.

Ik denk dat je juist een goede moeder bent wanneer je inziet dat je soms fouten maakt en soms hulp nodig hebt van anderen.
quote:lichtbron schreef op 20 november 2010 @ 17:17:

En wat jij Mamzelle schreef over die toeziend voogd dat soet inderdaad pijn ja.

Je verwaarloost je kind niet je doet je enorme stinkende best en zelfs meer en toch komt er een toeziend voogd.Een onder toezicht stelling is er om je te ondersteunen hé. Je kunt dan de verantwoordelijkheid delen, dingen overleggen, ze kunnen dingen voor je regelen en weten de weg bij instellingen enzo. Ookal voelt het misschien in eerste instantie naar, je kan er ook voordeel van hebben....
Lichtbron, met een OTS raak je de voogdij niet kwijt. Je krijgt alleen ern sterkere hand naast je! En een OTS gaat om de bedreigde ontwikkeling van het kind, in dit geval jullie dochter. Zij wordt onder toezicht gesteld, niet jullie als ouders. Er worden jaarlijks heel wat OTS'en uitgesproken, omdat de ouders ondanks hun stinkende best en hun goede wil aan hun grenzen komen. Omdat hun kind niet te handelen is. Een gezinsvoogd heeft wat meer afstand en kan samen met jullie de vuist maken die nu nodig is.

Tegelijkertijd is het zo dat ik hier lees dat jullie alle hulpverlening toestaan. Wat je ook zou kunnen doen is zorgen dat de vrijwillige plaatsing omgezet wordt in een gedwongen plaatsing. Maar ik weet niet of ze aan de criteria daarvoor voldoet. Haar behandelaar zou je eens daarnaar kunnen vragen.

Maar nogmaals jij raakt de voogdij niet kwijt, echt niet. Daar mag je op vertrouwen!
Ik heb haar in die drie maanden regelmatig verteld dat ik trots op haar ben dat ze het zo goed doet.

Er is een reden waarom ze dit doet,maar welke?

Hier thuis is niks voorgevallen,op de woongroep ook niet. Dus het enige wat ik kan bedenken is dat ze een aanvaring/ruzie heeft gehad met iemand op hyves/msn..

Ik weet dat OTS is ter ondersteuning.. maar gevoel wil hierin niet zo mee..

Dat van die vrijwillige plaatsing naar een gedwongen plaatsing ga ik na vragen..
Deze week veelvuldig contact gehad met de H.

Donderdagmiddag komt er iemand van de H. met mijn dochter praten en de coach komt met mij praten.

Ondertussen heeft dochter ook al contact gehad via de telefoon met S. van de woongroep (van de leiding) en met haar vriendinnetje K. Ze heeft aan K. beloofd dat ze terug komt.

Ik ben er een beetje terughoudend in. Ze heeft in het verleden (vorig jaar) ook allerlei beloftes gedaan aan iedereen en die nooit na gekomen.

Dus ik wacht af..

Heb zelf vanmiddag met dochter een heftig en emotioneel gesprek gehad.

Waarin ik benoemd heb dat we de afgelopen maanden zo trots op haar waren,dat ze zo goed haar best deed dat ze zelfs examen mag gaan doen in Taal.

Dat ze het niet voor ons moet doen maar voor zichzelf. We willen haar heel graag helpen,maar ze moet ons wel toelaten.

Ook benoemd dat ze nu de keuze heeft om uit zichzelf terug te gaan want dat het anders een gedwongen opname gaat worden,waarbij ze haar komen halen met ambulance en politie..

Da's heel heftig,maar het gebeurd.en dat we dat geen van allen willen.

Ik heb nog veel meer gezegd,maar het was zo heftig voor mezelf en haar ook,dat ik gewoon het eerste wat in me opkwam vertelde.

heb natuurlijk ook verteld dat ik ontzettend veel van d'r hou.

Nu maar hopen dat ze het ter harte neemt..

Ik hoop dat de H. op korte termijn iets weet te bereiken bij dochter. Wat moet jij je machteloos voelen nu.
Mamzelle,ik ben volkomen lamgeslagen.Ik kan het niet anders benoemen.

Vorig jaar was ik druk bezig op internet aan het zoeken naar therapieën/psychologen/psychiaters en met gesprekken op school enzovoorts.

Maar nu kan ik helemaal niks,weet gewoon dat dit haar laatste kans is..

Anders komt ze in een andere instelling met veel minder vrijheidsbeweging en minder(veel minder!) weekenden naar huis..
Hey lichtbron, kan me voorstellen dat dit je even helemaal uit het lood heeft geslagen. Er zijn al veel zinvolle dingen gezegd, kan er weinig aan toevoegen maar wens je sterkte
Dank je,Twompie..

Kan nu alleen maar wachten op het gesprek van morgen. Mocht ze daarna uit zichzelf teruggaan,wil ik niet dat ze de eerste weekenden naar huis komt. Maar daar gaan we het morgen ook over hebben.
Gesprek heeft niks opgeleverd..

Dochter weigert nog steeds..

ben totaal,volkomen uit het veld geslagen.

We zijn weer gewoon terug bij af. En veel alternatieven zijn er niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven