De tuin stofzuigen
zondag 21 november 2010 om 03:37
Onze overbuurvrouw stofzuigt haar tuin regelmatig. Met zo'n ronde stofzuiger zoals de schoonmaker bij bouwwinkels gebruikt, niet zo'n kleine thuisstofzuiger. Op haar hurken want ze gebruikt alleen de slang. En dan de hele tuin door, tussen de struiken, rond de bomen, hele grasveld en natuurlijk de veranda. Leukste is als er een blaadje van de boom valt nadat de stofzuiger al opgeboren is want ze haalt de stofzuiger weer te voorschijn en zuigt dan dat ene blaadje op.
Nu sneeuwt het en ik vroeg me ineens af of het mogelijk is om sneeuw te verwijderen met een stofzuiger?
Maar wat is erger, op je hurken de hele oprit en de hele stoep over of toch maar ouderwets met de schep?
Sorry, beetje onzinnig topic maar ik heb weer eens geen zin om aan m'n huiswerk te beginnen.
Nu sneeuwt het en ik vroeg me ineens af of het mogelijk is om sneeuw te verwijderen met een stofzuiger?
Maar wat is erger, op je hurken de hele oprit en de hele stoep over of toch maar ouderwets met de schep?
Sorry, beetje onzinnig topic maar ik heb weer eens geen zin om aan m'n huiswerk te beginnen.
zondag 21 november 2010 om 04:32
quote:OrangeCowgirl schreef op 21 november 2010 @ 04:23:
Hier is het maar net onder het vriespunt. Valt dus nog mee. En een mall hebben we hier nergens. Raar eigenlijk, je zou denken dat ze in een staat waar het zo vaak en zo veel sneeuwt voor overdekte winkels zouden kiezen. Maar nee, hier rij je van de ene winkel naar de volgende. In de grote stad zijn wel een paar winkelgedeeltes waar je in de garage parkeert en dan kan je lopen van winkel naar winkel maar da's met dit weer ook niet echt leuk.
Maar de schotel begint serieus onder te sneeuwen dus ik ga een boek zoeken en op de bank hangen. Da's wel vervelend, met slecht weer hebben we vaak geen internet of tv. De tv vind ik niet zo heel belangrijk maar geen internet is lastig.Joh, in NL plenst het toch vaak en is ook relatief weinig overdekt. Maar zeg nou zelf je bent naar Canada verhuisd niet naar de US, kortom, je bent geen sissy.
Hier is het maar net onder het vriespunt. Valt dus nog mee. En een mall hebben we hier nergens. Raar eigenlijk, je zou denken dat ze in een staat waar het zo vaak en zo veel sneeuwt voor overdekte winkels zouden kiezen. Maar nee, hier rij je van de ene winkel naar de volgende. In de grote stad zijn wel een paar winkelgedeeltes waar je in de garage parkeert en dan kan je lopen van winkel naar winkel maar da's met dit weer ook niet echt leuk.
Maar de schotel begint serieus onder te sneeuwen dus ik ga een boek zoeken en op de bank hangen. Da's wel vervelend, met slecht weer hebben we vaak geen internet of tv. De tv vind ik niet zo heel belangrijk maar geen internet is lastig.Joh, in NL plenst het toch vaak en is ook relatief weinig overdekt. Maar zeg nou zelf je bent naar Canada verhuisd niet naar de US, kortom, je bent geen sissy.
zondag 21 november 2010 om 04:54
Nou, ik ben vooral benieuwd of je het er twee weken leuk kunt hebben als je maar 1 week gaat wintersporten. En ik moet eerlijk zeggen dat ik die eisen niet stel aan het Vorarlgebergte ofzo, gewoon omdat dat niet zo'n takke-eind reizen is. Ik vind 1 week naar Calgary gewoon te kort, qua kosten en moeite, daarom zou ik 2 weken willen, maar dan moet de regio wel wat te bieden hebben natuurlijk.
zondag 21 november 2010 om 04:55
Oh absoluut. We hebben hier een paar hele leuke theaters. 't Is natuurlijk niet zoals Londen of Parijs maar vooral als je de weg weet kun je hier heel leuk uiteten bijv. er zijn een paar hele leuke uitgangsgebieden, niet direct downtown maar een beetje uit de richting. Ik ben al een poosje bezig met het verkennen als organizer van een culinaire club hier, Calgary wordt alsmaar Culinairder. Verder heb je in Banff het Fairmont Chateau, echt heel leuk om rond te lopen.
Optimist tot in de kist!
zondag 21 november 2010 om 05:16
quote:Vl43inder schreef op 21 november 2010 @ 05:11:
[...]
Ja, maar ben eigenlijk wel weer toe aan een nieuwe, heb jij nog een idee?
Ik zag laatst op een ander forum een avatar van Tara Singh Varma, daar heb ik hartelijk om moeten lachen.
Stond er als onderschrift: Ik lieg nooooooooooooooit..echt waar!
[...]
Ja, maar ben eigenlijk wel weer toe aan een nieuwe, heb jij nog een idee?
Ik zag laatst op een ander forum een avatar van Tara Singh Varma, daar heb ik hartelijk om moeten lachen.
Stond er als onderschrift: Ik lieg nooooooooooooooit..echt waar!
zondag 21 november 2010 om 05:18
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 november 2010 @ 05:04:
Tuurlijk, beginnen we bij ons en dan gewoon de restaurants af. Deal? Oh en natuurlijk wings eten, das pas snacken!
Trouwens wat ben jij nog laat op? Werk je een nachtdienst?
Ik maal zelf ook wel eens wings klaar, neem aan dat je het over kippenvleugels hebt.
Nee, ik werk geen nachtdienst, het is zaterdagavond en ben wel met 6 vriendinnen op stap geweest en ik heb een adrenaline-melotinine issue denk ik. Dwz ik kan niet slapen door enhousiasme/vrolijkheid.
Tuurlijk, beginnen we bij ons en dan gewoon de restaurants af. Deal? Oh en natuurlijk wings eten, das pas snacken!
Trouwens wat ben jij nog laat op? Werk je een nachtdienst?
Ik maal zelf ook wel eens wings klaar, neem aan dat je het over kippenvleugels hebt.
Nee, ik werk geen nachtdienst, het is zaterdagavond en ben wel met 6 vriendinnen op stap geweest en ik heb een adrenaline-melotinine issue denk ik. Dwz ik kan niet slapen door enhousiasme/vrolijkheid.