Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Maar Philemijn... je hebt toch niets met die anderen te maken?

Ik kan me voorstellen dt je je niet wil schamen voor je huis, maar dat zit toch vooral in je eigen hoofd hoor!

Wij zorgen dat het er dus altijd NETJES uitziet, vandaar het rondje opruimen 's avonds. Dan kan je tenminste spontaan bezoek krijgen en kun je mensen gewoon binnen laten.

Maar er zijn vast mensen die ons huis niet net genoeg vinden. Jammer. Tis namelijk mijn huis, niet dat van hen.

Het is een keuze. Ik vind het belangrijk voor mezelf dat ik werk. Ik vind het belangrijk dat ik nog tijd heb om met mijn man te spenderen (of alleen, of met vriendinnen).

Als ik dat niet vond, en het wel belangrijk vond dat mijn huis smetteloos schoon was, dan zou ik mijn tijd vast anders indelen.

Ik vind ook dat ik geen recht van spreken heb als ik bij een ander in huis ben. Tenzij ik daar echt van viezigheid niet op de bank durf te zitten, of van de borden durf te eten... of mijn kinderen daar voor oppassen zou moeten achterlaten ofzo. Maar ook dat is weer mijn eigen keuze.

Laat je leven en je gevoel niet zo van anderen afhangen. Zorg dat je niemand kwaad doet en zelf tevreden bent. Dan voel je je echt beter hoor!

Mijn nick betekent Amandel in het grieks en het plaatje is een amandelbloesem. Ruikt lekker, doucheschuim stond naast me toen ik een nick moest verzinnen :-)

En ja, toevallig ken ik een beetje grieks, maar het heeft verder niets met mijn werk te maken (communicatie) :-)
[quote]Amygdala schreef op 19 november 2010 @ 15:55:

Maar Philemijn... je hebt toch niets met die anderen te maken?

Ik kan me voorstellen dt je je niet wil schamen voor je huis, maar dat zit toch vooral in je eigen hoofd hoor!

Wij zorgen dat het er dus altijd NETJES uitziet, vandaar het rondje opruimen 's avonds. Dan kan je tenminste spontaan bezoek krijgen en kun je mensen gewoon binnen laten.[quote]

Tsja, dat zou ik dus ook wel willen, maar zo ver krijg ik het helaas bijna nooit...

Maar er zijn vast mensen die ons huis niet net genoeg vinden. Jammer. Tis namelijk mijn huis, niet dat van hen.

Het is een keuze. Ik vind het belangrijk voor mezelf dat ik werk. Ik vind het belangrijk dat ik nog tijd heb om met mijn man te spenderen (of alleen, of met vriendinnen).

Als ik dat niet vond, en het wel belangrijk vond dat mijn huis smetteloos schoon was, dan zou ik mijn tijd vast anders indelen.

Ik vind ook dat ik geen recht van spreken heb als ik bij een ander in huis ben. Tenzij ik daar echt van viezigheid niet op de bank durf te zitten, of van de borden durf te eten... of mijn kinderen daar voor oppassen zou moeten achterlaten ofzo. Maar ook dat is weer mijn eigen keuze.

Laat je leven en je gevoel niet zo van anderen afhangen. Zorg dat je niemand kwaad doet en zelf tevreden bent. Dan voel je je echt beter hoor!

Groot gelijk, ik denk er ook zo over. Het is meer dat ik het zelf wat opgeruimder en schoner zou willen hebben dan dat ik dat voor anderen doe. Maar dat lukt me gewoon niet altijd en daar moet ik me ook maar bij neerleggen. Schema of geen schema. Een dag ziek of druk en je loopt alweer achter...

Mijn nick betekent Amandel in het grieks en het plaatje is een amandelbloesem. Ruikt lekker, doucheschuim stond naast me toen ik een nick moest verzinnen :-)

En ja, toevallig ken ik een beetje grieks, maar het heeft verder niets met mijn werk te maken (communicatie) :-)

Ok, ik ken het namelijk uit de (psycho)neurologie! Of nu ja, uit boeken die ik daarover gelezen heb en een therapie die ik krijg om mijn hersenen weer op orde te krijgen
Zo we zitten weer.

Vandaag is mijn man 40 geworden.

Vanavond thuis een etentje met ouders en broer en morgen een groot feest thuis met 30 man.

Alles weer in huis vandaag.

Was gedaan, gezogen en opgeruimd.

Ik heb lasagne gemaakt en dat staat al klaar.

Afwas is klaar en nu even zitten.

Voordat ze zo komen.

Iedereen een fijn weekend en we horen elkaar weer.

Trouwens ik heb ook een schoonmaak rooster.

En dat is erg prettig.Op die manier hou je alles goed bij en weet je in de week precies wat je te doen staat.

Ik werk trouwens 32 uur en ben altijd op de maandag vrij.
Hoi Jet,

Gefeliciteerd! Jee, wat heb jij je best gedaan vandaag. En zo te zien is het nog niet eens je vrije dag, hoe doe je dat! Een hele fijne avond en dag gewenst, klinkt allemaal erg gezellig.

Verjaardagen vind ik altijd maar een must en een gedoe. Alles aan kant maken, boodschappen doen, hapjes maken, de hele avond serveren zodat je niemand hebt kunnen spreken en vervolgens de hele boel weer aan kant maken. Nee, bedankt! Wij gaan lekker saampjes uit eten als we jarig zijn...
Klopt, de amygdalae zijn twee dingetjes in je hersenen die je zintuigelijke waarnemingen koppelen aan je emoties.

Daar heb ik wel wat mee... maar dat blijkt denk ik wel uit het merendeel van mijn posts.

Als je je huis voor jezelf wat netter wilt hebben, denk ik dat je inderdaad op zoek moet naar een manier om dat voor elkaar te krijgen. Bij ons betekende dat voldoende tijd om het bij te houden, en veel weggooien, zodat wat je over houdt allemaal een vaste plek kan krijgen. Anders blijf je je zooi verplaatsen van het ene plekje naar het andere.

Jet, gefeliciteerd. Mij niet gezien, met die verjaardagen.

Maar jij heel veel plezier en zo te horen heb je t goed voor elkaar!!!

Het einde van het gequote stukje moet je volgens mij aangeven met [/quote]. Het loopt nu een beetje door elkaar :-)
Hoi Amygdala,

Ha, ja ik ken je nog niet zo goed. Het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatst op het forum was. Er is ook nogal wat veranders, zoals die quotes. Ging niet helemaal goed (OT: heb je het boek Vrijen, slapen, eten, drinken, dromen van Jennifer Ackerman gelezen?)

Ja, weggooien helpt echt he. Steeds dezelfde rotzooi opruimen heeft alleen maar meer werk. Zijn al druk bezig geweest. Zal er nog eens goed over nadenken hoe ik toch elke dag de boel hier wat opgeruimd kan HOUDEN. Maar dat is best moeilijk met al dat verbouwen hier...
oooooohhhh weekend, heerlijk, ik ben er echt aan toe.

En wat hebben jullie veel geschreven zeg!

Ik heb vorige week een soort rooster gemaakt. Niet met wat er welke dag gedaan moet worden, maar met welke klusjes er hoe vaak gedaan moeten worden. Nu heb ik globaal een idee wat ik in een bepaalde week moet doen en kan ik het hopelijk indelen.

Deze week werkte het alvast erg prettig

Ik ben een paar jaar geleden een dag minder gaan werken. Puur omdat ik het allemaal niet trok. Een baan die energie vreet, huishouden waar nooit iets klaar kwam, geen tijd, zin en energie om vrienden en familie te bezoeken. Die ene dag vrij voelt nog steeds als mijn geluksdag!

Ik heb een huis van 3 verdiepingen. Beneden een grote woonkamer met open keuken, toilet en gang.

Boven 3 slaapkamers, 1 echt groot en 2 toch ook wel ruime kamers. 1 is voor mij, voor de knutselhobby, de ander is voor mijn man met zijn pc en verzamelhobby. Verder is er nog een badkamer met dubbele wasbak, douchecabine en toilet.

Een grote zolder waar de was word gedaan, dient ook als logeerkamer. Op de zolder is een extra plafond gemaakt onder de punt, dat is de opslag. Op het gangetje voor de zolder staan dan nog de kattenbakken.

Klussen waar ik het meest hekel aan heb: strijken, kasten opruimen en het vuilnis wegbrengen.

Na woensdag heb ik niets meer gedaan aan het huishouden. Wel braaf de afwasmachine ingeruimd (je wilt niet weten hoe vaak hier ondanks dat apparaat toch de gootsteen vol staat) Ik ben best een beetje trots op mezelf.

Dit weekend boven stofzuigen, de badkamer, was draaien, boven de deuren afnemen en een begin maken aan kledingkasten opruimen.

Ook nog leuke dingen dit weekend: een etentje bij mijn schoonouders en misschien nog even naar een edelsteenbeurs.
Wat goed dat je daarom minder bent gaan werken! Klinkt inderdaad als een groot huis, daar ben je vast wel even mee bezig.

Ik heb op een gegeven moment het boek: Hoe Schoon Is Jouw Huis gekocht om te kijken of ik het allemaal een beetje goed deed en hoe ik het dan beter in moest delen.

Ben het niet met alles eens, sommige dingen moeten volgens die dames veel vaker dan ik doe maar aan de andere kant verschoon ik elke dag alle handdoeken weer en dat adviseren zij om de dag ofzo. Maar ik heb er wel veel aan gehad en zo mijn eigen 'schema' opgesteld. Me er nu nog aan houden, is een tweede...!
Ik heb best een redelijke dag gehad vandaag!

Vanmorgen de hele benedenverdieping opgeruimd en schoongemaakt. Heerlijk weer.

Verder bij dochter op school geholpen, groot stuk met de honden gelopen en een was gedaan dus ben verder best nuttig geweest.

Tja, vanmiddag heb ik dvd's van friends zitten kijken, mét zak M&M's

Maar ja, moet nu nog de hele avond werken, dus vond dat dat wel mocht.

Morgenavond boven doen, denk ik....

@dubbelfris, ze hebben ontzettende leuke leeftijden, zijn helemaal hyper door sinterklaasgebeuren. Leer ze trouwens al beetje om mee te helpen, helpen afruimen, eigen kamer netjes en ze geven in de ochtend de katten eten. Doen ze keurig, vergeten ze nooit, jong geleerd is oud gedaan toch?
Philemijn, veel mensen vinden dat ik bijzonder in het leven sta. Niet raar in de zin van apart, maar wel anders dan veel mensen.

Ik heb een hekel aan mensen te veroordelen. Ik zal ook zelden iemand iets verwijten. Een ieder mag zijn/haar eigen mening hebben. Het staat soms alleen erg af van wat ik zou doen/kiezen.

Ook mijn visie op relaties schijnt nogal apart te zijn en schril af te steken tegen het alom geldende gedrag.

Ach, ik weet het verder ook niet. Ik voel me er goed bij en voel me steeds meer mezelf. Ik sta daar achter, en dat lijkt me het belangrijkst.

Angenita... geniet van je weekend!

Studiez, wat ben jij goed bezig.

MDF, had je mijn mailtje nog ontvangen?

Fijne avond allemaal!
hoi!

@ Amygdala, ik heb geen mail van je gehad. Ik vermoed dat je een dubbele letter vergeten bent. missdubbelfriss 'at' hetemail.com is nl met dubbel s, dubbel b, dubbel s.

Ik hoop dat je het nog eens wil proberen.

Overigens heb ik vanmiddag met het instituut gebeld wat onderzoek gaat doen; wachtlijst van een jaar!!!!

@ Studiez, Leuk om bezig te zijn met je kinderen rond sinterklaas. Morgen hier inkopen doen voor onze nichtjes, leuk leuk! Wel goed dat je ze al leert dat ze moeten helpen hoor, moest ik vroeger ook. En ik ben er niet slechter van geworden! Ben nog steeds erg behulpzaam (niet alleen thuis hoor). In mijn werk ook (nu dan even zonder werk).

@Jet, Gefeliciteerd met je man's verjaardag, Hopelijk ben je nu aan het genieten van een leuk etentje met je naaste familie. Voor morgen wens ik jullie een knallend feest toe!!

@ Angenita, hier geen vaatwasser, dus we moeten wel regelmatig de afwas doen. En als je dat elke dag doet, is dat ook geen probleem. Ik lees dat je voor morgen volop plannen hebt, dus bij deze alvast Succes!!

@ Philemijn, ik vind je een druk bijtje. Zo ijverig en opruimerig. Wel leuk dat je daarmee mij en ws ook anderen wel motiveert!

Neem je op tijd je rust? Je moet ook genieten hoor!

Liefs MDF
dank voor alle leuke reacties.

Nu alweer vroeg wakker en mijn lange lijstje afwerken wat ik allemaal nog moet doen..

als ik er naar kijk word ik al moe zeg.

Maar ja alles over voor een feestje voor mijn liefje.

Ik wordt in mei 40 dus hij weet dat hij wat moet doen dan...

hahahaha

iedereen een fijn weekend en liefs van mijx
en morgen lekker weer opruimen en dan verdient met een wijntje de bank op....

en daar kom ik dan niet meer van tot dat ik naar bed ga.
Goedemiddag!

Hoewel het weekend zou moeten zijn, heb ik toch al wel wat gedaan:

- gestofzuigd boven

- tuin bladvrij gemaakt

- tuinpad geveegd

Man heeft ook nog de poort gerepareerd (maar moet in het voorjaar echt vervangen gaan worden) en een bankje gesloopt wat weg moet.

De sintinkopen voor man's familie zijn gedaan, viel gisteren nog wel mee. Waren sneller klaar dan verwacht.

@ Jet,

hoe was de verjaardag? en heb je nu alles al opgeruimd?

@ de rest, hoe is het met jullie?
Dag dames,

Voor een zondag heb ik het best goed gedaan vind ik zelf.

Vanochtend voor het ontbijt al een was opgevouwen, nieuwe was erin, na ontbijt meteen gestofzuigd en vaatwasser ingeruimd. 2x een groot stuk met de honden gelopen (hoort erbij vind ik )

Verder gewoon een leuke dag met mijn dochters gehad!!

Ik heb trouwens een enorme hekel aan strijken, daar heb ik nog wel een berg van liggen.

Ramen lappen, durf het bijna niet te zeggen, heb ik echt nog nooit gedaan. Had een man die het deed, maar sinds ik alleen ben (ruim een jaar) heb ik het nog niet gedaan. Verder ben ik best zelfstandig hoor...
@ studiez, strijken vind ik juist niet vervelend. Heb zelfs al eens overwogen om mezelf aan te bieden bij mensen als strijkhulp. Juist omdat iedereen erover klaagt.

Voorwaarde om het strijken leuk te houden: tv aan (en liefst een goede dvd of film) en anders de radio hard met meebrulmuziek. En niet eerst alle zakdoeken en dan de overhemden en blousjes, maar juist afwisselen.

Ramen lappen doe ik hier 3 tot 6 keer per jaar. Man doet het echt niet Ik heb er geen hekel aan, maar ik vergeet het altijd om te doen.

Nu is het bedtijd. Duimen jullie morgenmiddag voor me? Heb sollicitatiegesprek!

Liefs MDF

Vandaag, in de tuin gewerkt.

Morgen, weer slaapkamer en badkamer schoonmaken. Verder was doen.
Morning all!

MDF: ik doe duimen!! Spannend hoor!

Van het weekend hebben we de rommelkamer aangepakt, en die hoeft nu alleen nog maar gezogen te worden. Volgend weekend hebben we een aanhanger geregeld: er kwam zoveel zooi af, dat we een kar vol naar het grof afval kunnen brengen... Verder een nieuwe lamp opgehangen en een andere verhangen, nou ja, de echte 'mannen'-klussen... Kan ik ook goed hoor, maar mijn man vind het zo leuk om te doen

Vandaag heb ik weer een hele lijst:

- Bed verschonen

- Wasjes draaien en ophangen

- Halletje opruimen, stoffen en zuigen

- Logeerkamer stofzuigen

- Boodschappen doen

- Gordijnen woonkamer en logeerkamer ophangen

- Kamer stoffen en zuigen

- WC schoonmaken
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse, ik moet mijn lijstje wel uitbreiden.

-afwassen

-was doen (ophangen hoort erbij)

-Slaapkamer stoffen en zuigen

-Badkamer nat afdoen

-Naar de markt gaan

-Toilet onder schoonmaken
Nu eerst even een drukke werkdag. Met een beetje geluk ben ik vanmiddag iets eerder thuis. Dan kan ik snel aan de slag met de lasagne en terwijl die in de oven staat aan de slag met badkamer en toilet.

Voor vanavond staat of een stukje administratie of wat naaimachine-werkzaamheden op het programma.
Ik sta op het punt om de zolder op te gaan ruimen.

Het is een grote vergaarbak van rommel geworden. Poosje terug hadden we ook nog een lekkage en is alles op een grote hoop geschoven. Het is echt zo'n zootje!

Ik voel me vandaag dapper genoeg om te beginnen aan die ellende. Nu nog het goede muziekje erbij vinden.

In de huidige staat van de zolder denk ik dat 'the eye of the tiger' het enige juiste kan zijn.

Er zitten vast ook spinnen...wens me succes!
Bleegh, heb helemaal geen zin om te poetsen. Afwassen is gedaan.
hoi daar ben ik weer na een vreselijke drukke week en een heel gezellig weekend.

Vrijdag een etentje thuis met familie.

Zaterdag al vroeg uit de veren en alles voorbereid voor het feestje.

de eerste gasten waren er al om 16.00 uur en de laatste ging om 03.00 uur weg.

het was zeer geslaagd.

de zelfde nacht nog met man en een huisvriend die bleef slapen opgeruimd en de afwas gedaan.

Gisteren de laatste dingen opgeruimd en gezogen.

Vandaag de rest gedaan en alles is weer klaar.

Dus Gezogen, gestoft, dweilen , was draaien, wc en douche.

strijk en straks de boodschappen.

nu ook effe van mijn vrije dag genieten.

Het is er maar een deze week helaas.

Maar we kunnen er weer goed op terug kijken en mijn man was erg blij dat ik een feestje heb georganiseerd.

Jammer alleen dat gasten zeggen dat ze komen maar ze komen helemaal niet.

het is niet anders.

iedereen weer een fijne dag en een goede en gezellige week.
Goedemorgen allemaal!

Wat een lekkere dag wordt het vandaag weer. Ik heb er gewoon zin in. Ik heb net de was aangezet (ben om 10 uur opgestaan). Ontbijtje op, krantje gelezen, dus nu tijd om aan de slag te gaan.

Dadelijk ga ik de boodschappen doen. Ben nu nog aan het bedenken wat we eten deze week. Als ik terugkom, ga ik 1 wasje opvouwen en in de kast leggen. Volgende was kan dan hopelijk ook in de droger. Die vouw ik vanavond wel op.

Ook moet ik me nog mentaal voorbereiden op het gesprek. Ik heb gisteren al wel geoefend met wat ik wil zeggen en wat ik beter niet kan doen.

Vanavond eten we pasta met zalm. hmm lekker!!

@ Steph, ik heb ook niet altijd heel veel zin in poetsen, maar net wat Guinevieve zegt: muziekje aan en gaan! Gewoon doen en je lijstje komt op tijd af.

@ Guinevieve, wbt je spinnen; jij bent 1.000 x groter dan zo'n beestje, dus hup in de stofzuiger ermee! Succes met je zolder! Echt stoer dat je dat gewoon gaat doen vandaag!

@ Amygdala, zou wel lekker zijn als je eerder weg kan, hopelijk kun je dan vlug aan de slag met dat wat je nog wil doen, dan hou je nog ietsje van de avond over. Heb je mail nog steeds niet

@ Hasse, goed van je om de zolder zo grondig aan te pakken!! Hier is dat ook echt wel weer hard nodig! Misschien dat ik me daar morgenmiddag aan ga wagen of anders woensdag.

Tijd om naar de super te gaan. Menu-week-lijstje is klaar.

Hopelijk is het er niet zo druk....

Liefs MDF
Zo! Bed is verschoond, gordijnen boven hangen, logeerkamer 2/rommelkamer is gestofzuigd, toen ik toch boven was met de stofzuiger heb ik gelijk de slaapkamer nog maar meegenomen, dus die is ook weer schoon, 1e was hangt aan de lijn en de tweede was draait... Schiet lekker op zo!

Boodschappen zal ik aan het eind van de middag doen, de monteur komt vandaag (begin van de middag is beloofd) langs vanwege twee radiatoren op zolder die het niet doen... en het word verrotte koud aankomende week. Vind het een beetje lullig om de nieuwe huurder gelijk in de kou te laten zitten...

Nu eerst een kopje koffie, daarna nog de afwas, kattenbakken, woonkamer stoffen en zuigen, halletje poetsen, gordijnen beneden ophangen en wc schoonmaken...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven