
Geen geld terug bij de HEMA
vrijdag 26 november 2010 om 14:20
Grrr, ik ben boos op de Hema. Ik had panties gekocht voor 4 euro maar wilde deze terugbrengen omdat ze uiteindelijk niet nodig waren. Krijg ik bij de kassa met veel stemverheffing te horen dat ze nooit panties ruilen omdat ze niet kunnen zien of ze gedragen zijn. Nou ja zeg. Dus ik wijs de verkoopster op de bon waar op staat dat je binnen 30 dagen mag ruilen/terugbrengen. Maar nee hoor want "IK kan niet zien of ze gedragen zijn". Ik voelde me echt lullig want je staat met een hele rij, dus ik zei dat ik dan wel de site zou opzoeken. Dat heb ik inmiddels ook gedaan en ik heb mijn klacht gemaild. Wie heeft bij de Hema ook wel eens problemen gehad met iets terugbrengen en hoe liep het af? En voor iemand roep "het is maar 4 euro"; voor dat geld zet ik mijn gezin een warme maaltijd voor, ik wil dat geld gewoon terug.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
vrijdag 26 november 2010 om 23:40
quote:qwertuu schreef op 26 november 2010 @ 14:30:
[...]
Juridisch gezien niet hoor. Ruilen is geen recht, maar een service die een winkel kan bieden. Maar ze mogen dus ook besluiten om die service in sommige gevallen niet te bieden of om bepaalde artikelen ervan uit te sluiten. Hoeven ze nergens aan te geven volgens mij, omdat dat de normale situatie is, wettelijk gezien.Ja maar als dan op de bon staat dat je mag retourneren binnen 30 dagen, onder de betaling van die panty, dan zou ik zeggen dat de verkoper daarmee aangeeft dat dat ook geldt voor die panty.
[...]
Juridisch gezien niet hoor. Ruilen is geen recht, maar een service die een winkel kan bieden. Maar ze mogen dus ook besluiten om die service in sommige gevallen niet te bieden of om bepaalde artikelen ervan uit te sluiten. Hoeven ze nergens aan te geven volgens mij, omdat dat de normale situatie is, wettelijk gezien.Ja maar als dan op de bon staat dat je mag retourneren binnen 30 dagen, onder de betaling van die panty, dan zou ik zeggen dat de verkoper daarmee aangeeft dat dat ook geldt voor die panty.
zaterdag 27 november 2010 om 00:42
quote:zeester65 schreef op 26 november 2010 @ 15:55:
ik heb gisteren nog 2 paar panties terug gebracht naar de hema. aan het doosje kon je zien dat ik het geopend had, heb ze zelf gepast maar ze waren te klein, kreeg meteen mijn geld terug
we hebben hier een hele kleine hema , kan gewoon bij de kassanou, lekker dan, gepaste panties terugbrengen. Als het vrij dunnen zijn, dan kunnen er nog ophaaltjes inzitten ook
ik heb gisteren nog 2 paar panties terug gebracht naar de hema. aan het doosje kon je zien dat ik het geopend had, heb ze zelf gepast maar ze waren te klein, kreeg meteen mijn geld terug
we hebben hier een hele kleine hema , kan gewoon bij de kassanou, lekker dan, gepaste panties terugbrengen. Als het vrij dunnen zijn, dan kunnen er nog ophaaltjes inzitten ook
zondag 28 november 2010 om 00:54
Laatst een jurkje in de aanbieding gekocht van 25,- voor 20,- bij de hema. Maar deze was te groot dus ben ik het jurkje gaan ruilen. Wanneer ik deze thuis ga passen, zie ik dat er een gat bij de naad zit....Kan daar zo van balen! Dus ik na het weekend terug om wéér te ruilen, bleek dat ze 'm niet meer hadden.... Ik kreeg 25,- terug terwijl ik 20,- voor het jurkje had betaald. Dus ik kreeg nog geld toe ook! Haha. Ik heb mijn mond gehouden en het maar gezien als een vergoeding van het bezinegeld
To school for cool
zondag 28 november 2010 om 09:53
quote:qwertuu schreef op 26 november 2010 @ 14:30:
[...]
Juridisch gezien niet hoor. Ruilen is geen recht, maar een service die een winkel kan bieden. Maar ze mogen dus ook besluiten om die service in sommige gevallen niet te bieden of om bepaalde artikelen ervan uit te sluiten. Hoeven ze nergens aan te geven volgens mij, omdat dat de normale situatie is, wettelijk gezien.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, ruilen en geld terug hoeft een
winkel niet te doen BEHALVE als ze dat zoals de HEMA
achter op hun kassabon printen.
Dan is het weer onderdeel van de overeenkomst die je
sluit bij de aanschaf van goederen.
Nu zullen daar wel voorwaarden aan verbonden zijn
bijvoorbeeld binnen 30 dagen in originele verpakking
maar als kleding niet expliciet is uitgesloten heeft
TO gewoon recht op haar geld terug.
[...]
Juridisch gezien niet hoor. Ruilen is geen recht, maar een service die een winkel kan bieden. Maar ze mogen dus ook besluiten om die service in sommige gevallen niet te bieden of om bepaalde artikelen ervan uit te sluiten. Hoeven ze nergens aan te geven volgens mij, omdat dat de normale situatie is, wettelijk gezien.
Je hebt gedeeltelijk gelijk, ruilen en geld terug hoeft een
winkel niet te doen BEHALVE als ze dat zoals de HEMA
achter op hun kassabon printen.
Dan is het weer onderdeel van de overeenkomst die je
sluit bij de aanschaf van goederen.
Nu zullen daar wel voorwaarden aan verbonden zijn
bijvoorbeeld binnen 30 dagen in originele verpakking
maar als kleding niet expliciet is uitgesloten heeft
TO gewoon recht op haar geld terug.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 7 december 2010 om 16:58
Update: na enkele dagen kreeg ik een mail van de Hema met excuses en dat ik idd recht had op teruggave van het aankoopbedrag en de mail moest uitprinten en met panty's en mail wederom naar de Hema kon voor teruggave van mijn geld.
Maar nee, hoor,eenmaal daar, ondanks de mail van de klantenservice, nul op request. Ik wees de verkoopster op de mail waarin staat:
"Bij HEMA geldt: "niet tevreden, geld terug". Wij verzoeken u om met het product waarover u niet tevreden bent naar een van onze HEMA winkels te gaan en daar te retourneren. Dit kunt u doen op vertoon van deze brief in combinatie met de aankoopbon. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak wat u hierdoor ondervindt. "
Volgens de verkoopster zijn er echter uitzonderingen: "Wij nemen geen panty's van 20 denier terug omdat er haaltjes in zouden kunnen zitten". Met andere woorden, dus precies het zelfde liedje.
Ik heb op ijzige toon meegedeeld dat deze Hema hier wel heel bijzonder was en dat ik het toch echt niet eens was met de gang van zaken en het meer dan klantonvriendelijk vond.
Ik vind het vet waardeloos. Heb thuis maar weer een mail naar de klantenservice gestuurd......
Maar nee, hoor,eenmaal daar, ondanks de mail van de klantenservice, nul op request. Ik wees de verkoopster op de mail waarin staat:
"Bij HEMA geldt: "niet tevreden, geld terug". Wij verzoeken u om met het product waarover u niet tevreden bent naar een van onze HEMA winkels te gaan en daar te retourneren. Dit kunt u doen op vertoon van deze brief in combinatie met de aankoopbon. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak wat u hierdoor ondervindt. "
Volgens de verkoopster zijn er echter uitzonderingen: "Wij nemen geen panty's van 20 denier terug omdat er haaltjes in zouden kunnen zitten". Met andere woorden, dus precies het zelfde liedje.
Ik heb op ijzige toon meegedeeld dat deze Hema hier wel heel bijzonder was en dat ik het toch echt niet eens was met de gang van zaken en het meer dan klantonvriendelijk vond.
Ik vind het vet waardeloos. Heb thuis maar weer een mail naar de klantenservice gestuurd......
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.


dinsdag 7 december 2010 om 19:50
Ik ben helemaal verbijsterd door je 2de ervaring met de Hema, ben je weer naar dezelfde Hema geweest? Ik hoop dat de verkoopster door je mail even flink op de vingers getikt wordt. In 1 woord belachelijk. Anders kom je maar naar "mijn" Hema hoor, krijg je zonder problemen je geld terug. Regio Den Haag trouwens.
dinsdag 7 december 2010 om 20:16
En toch hoop ik maar dat onze Hema geen panties terug neemt, lijkt me echt vies om een nieuwe panty te kopen die dan al door een ander gepast is. Dadelijk zit er hier of daar een ladder in want wie belooft mij dat er voorzichtig mee is omgesprongen bij het uit en in het doosje doen.
TO, vind dus dat je overdrijft. Bewaar die panty gewoon voor een volgende keer.
TO, vind dus dat je overdrijft. Bewaar die panty gewoon voor een volgende keer.
dinsdag 7 december 2010 om 21:00
quote:maruschka schreef op 07 december 2010 @ 20:16:
En toch hoop ik maar dat onze Hema geen panties terug neemt, lijkt me echt vies om een nieuwe panty te kopen die dan al door een ander gepast is. Dadelijk zit er hier of daar een ladder in want wie belooft mij dat er voorzichtig mee is omgesprongen bij het uit en in het doosje doen.
TO, vind dus dat je overdrijft. Bewaar die panty gewoon voor een volgende keer.Ondergoed en badkleding kun je ook bij verschillende ketens en winkels ruilen of terugbrengen.dat vind ik nog onsmakelijker..
En toch hoop ik maar dat onze Hema geen panties terug neemt, lijkt me echt vies om een nieuwe panty te kopen die dan al door een ander gepast is. Dadelijk zit er hier of daar een ladder in want wie belooft mij dat er voorzichtig mee is omgesprongen bij het uit en in het doosje doen.
TO, vind dus dat je overdrijft. Bewaar die panty gewoon voor een volgende keer.Ondergoed en badkleding kun je ook bij verschillende ketens en winkels ruilen of terugbrengen.dat vind ik nog onsmakelijker..
woensdag 8 december 2010 om 01:22
Waar het mij omgaat is dat Hema niet op de bon moet zetten dat je je geld altijd terug kunt krijgen, terwijl dat bij tenminste 1 Hema dus niet zo is. Voor bederfelijke waar geen geld terug, zoals een Hemaworst, kan ik dat nog begrijpen, maar voor onbederfelijke waar niet.
@maruschka, ik heb al aangegeven dat ik de panty's niet gedragen heb....en er dus geen ladder in zit....*zucht*
@Dora, yep, zelfde Hema. Ik kon naar elke Hema gaan, maar wil uiteraard mijn gelijk halen bij de Hema in mijn woonplaats waar het hele gebeuren begonnen is. En als er nooit iemand moppert over hoe het er bij "mijn" Hema aan toe gaat dat weet men dat bij de klantenservice ook niet en nu worden hun excuses dus door bepaalde (kleine?) Hema's gewoon overruled.
Ik begrijp dat het geen wereldprobleem is, maar het irriteerde me en dat doet het eigenlijk nog steeds. Verder gaat alles goed hoor.
@maruschka, ik heb al aangegeven dat ik de panty's niet gedragen heb....en er dus geen ladder in zit....*zucht*
@Dora, yep, zelfde Hema. Ik kon naar elke Hema gaan, maar wil uiteraard mijn gelijk halen bij de Hema in mijn woonplaats waar het hele gebeuren begonnen is. En als er nooit iemand moppert over hoe het er bij "mijn" Hema aan toe gaat dat weet men dat bij de klantenservice ook niet en nu worden hun excuses dus door bepaalde (kleine?) Hema's gewoon overruled.
Ik begrijp dat het geen wereldprobleem is, maar het irriteerde me en dat doet het eigenlijk nog steeds. Verder gaat alles goed hoor.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
woensdag 8 december 2010 om 01:46
Ik zou hier echt zo slecht tegen kunnen!
Heb je daar toen je de 2e keer terug ging niet gevraagd of ze de klantenservice wilde bellen?
Dat je ze zelf ook wilde spreken. Dan moeten ze jou wel gelijk geven en staat die verkoopster lekker voor lul.
Misschien is iemand van GeenStijl erop af sturen.
Gewoon omdat het kan..
Heb je daar toen je de 2e keer terug ging niet gevraagd of ze de klantenservice wilde bellen?
Dat je ze zelf ook wilde spreken. Dan moeten ze jou wel gelijk geven en staat die verkoopster lekker voor lul.
Misschien is iemand van GeenStijl erop af sturen.
Gewoon omdat het kan..
woensdag 8 december 2010 om 02:06
Precies, gewoon weer een mail naar hema en uitleggen dat die filiaalleidster niet echt meewerkt. Nu wordt het een principe kwestie.
Ik let altijd op of verpakking open is geweest. Maakt me niet uit of je kan ruilen als iets kapot is. Ik heb geen zin in de discussie en vind het zonde om terug te moeten naar de winkel.
Ik let altijd op of verpakking open is geweest. Maakt me niet uit of je kan ruilen als iets kapot is. Ik heb geen zin in de discussie en vind het zonde om terug te moeten naar de winkel.
woensdag 8 december 2010 om 08:59
quote:sweetfirefly schreef op 08 december 2010 @ 01:22:
Waar het mij omgaat is dat Hema niet op de bon moet zetten dat je je geld altijd terug kunt krijgen, terwijl dat bij tenminste 1 Hema dus niet zo is. Ho! Ik begrijp dat je pissed off bent (zou ik ook zijn en ik zou er ook een principekwestie van maken), maar hier sla je de plank mis. Het is immers niet de schuld van de Hema dat in dat ene filiaal het beleid niet goed uitgevoerd wordt. Jouw stelling is hetzelfde als zeggen: De wetgever moet niet in de wet zetten dat stelen verboden is, want mijn fiets is gestolen.
Waar het mij omgaat is dat Hema niet op de bon moet zetten dat je je geld altijd terug kunt krijgen, terwijl dat bij tenminste 1 Hema dus niet zo is. Ho! Ik begrijp dat je pissed off bent (zou ik ook zijn en ik zou er ook een principekwestie van maken), maar hier sla je de plank mis. Het is immers niet de schuld van de Hema dat in dat ene filiaal het beleid niet goed uitgevoerd wordt. Jouw stelling is hetzelfde als zeggen: De wetgever moet niet in de wet zetten dat stelen verboden is, want mijn fiets is gestolen.

woensdag 8 december 2010 om 09:04
Inderdaad, maar de HEMA is wel verantwoordelijk voor het feit dat een filiaal de algemene voorwaarden niet nakomt. Zo zit het nou eenmaal, je hebt verantwoordelijken die het werk uitvoeren, en je hebt eindverantwoordelijken die je aanspreekt op een bepaald resultaat. Diegene hoeft niet altijd de (domme!) beslissing te hebben genomen om toch het probleem te moeten oplossen.
Wat een idioot filiaal trouwens, daar zou ik ook m'n tanden in zetten!
Wat een idioot filiaal trouwens, daar zou ik ook m'n tanden in zetten!
woensdag 8 december 2010 om 10:06
quote:sweetfirefly schreef op 08 december 2010 @ 01:22:
@maruschka, ik heb al aangegeven dat ik de panty's niet gedragen heb....en er dus geen ladder in zit....*zucht*
Ja, ik snap dat jij ze niet gedragen hebt. Het gaat mij erom dat je dat niet kunt zien als het panty's in zo'n doosje waren en je dus als winkel je volgende klant met een risico op zadelt.
@maruschka, ik heb al aangegeven dat ik de panty's niet gedragen heb....en er dus geen ladder in zit....*zucht*
Ja, ik snap dat jij ze niet gedragen hebt. Het gaat mij erom dat je dat niet kunt zien als het panty's in zo'n doosje waren en je dus als winkel je volgende klant met een risico op zadelt.
woensdag 8 december 2010 om 10:16
quote:sweetfirefly schreef op 26 november 2010 @ 14:20:
Grrr, ik ben boos op de Hema. Ik had panties gekocht voor 4 euro maar wilde deze terugbrengen omdat ze uiteindelijk niet nodig waren.
Ik snap dat het je om het principe gaat. Daar kan ik zelf ook behoorlijk ver in gaan. Ik wil ook het bedrag niet opnieuw ter discussie brengen, ieder mag voor zichzelf beslissen hoeveel een euro waard is.
Maar hoe zo zijn die panty's niet nodig? Panty's zijn toch altijd wel een keer nodig? Ik heb ook een mandje vol panty's liggen en heb er nu geen nodig. Dus als ik vandaag een stuk of 3 panty's krijg of haal heb ik ze niet nodig. Maar over een maand of wat is die situatie al weer veranderd want het zijn panty's, en die sneuvelen altijd*!! Ofwel: panty's zijn altijd nodig.
*= ik geloof trouwens dat dit echt een soort van complot is. Ze kunnen met de huidige technologie vast allang panty's maken die levenslang meegaan, maar ja dan verkopen ze ze niet meer he?
Grrr, ik ben boos op de Hema. Ik had panties gekocht voor 4 euro maar wilde deze terugbrengen omdat ze uiteindelijk niet nodig waren.
Ik snap dat het je om het principe gaat. Daar kan ik zelf ook behoorlijk ver in gaan. Ik wil ook het bedrag niet opnieuw ter discussie brengen, ieder mag voor zichzelf beslissen hoeveel een euro waard is.
Maar hoe zo zijn die panty's niet nodig? Panty's zijn toch altijd wel een keer nodig? Ik heb ook een mandje vol panty's liggen en heb er nu geen nodig. Dus als ik vandaag een stuk of 3 panty's krijg of haal heb ik ze niet nodig. Maar over een maand of wat is die situatie al weer veranderd want het zijn panty's, en die sneuvelen altijd*!! Ofwel: panty's zijn altijd nodig.
*= ik geloof trouwens dat dit echt een soort van complot is. Ze kunnen met de huidige technologie vast allang panty's maken die levenslang meegaan, maar ja dan verkopen ze ze niet meer he?
woensdag 8 december 2010 om 21:02
quote:sweetfirefly schreef op 07 december 2010 @ 16:58:
Update: na enkele dagen kreeg ik een mail van de Hema met excuses en dat ik idd recht had op teruggave van het aankoopbedrag en de mail moest uitprinten en met panty's en mail wederom naar de Hema kon voor teruggave van mijn geld.
Maar nee, hoor,eenmaal daar, ondanks de mail van de klantenservice, nul op request. Ik wees de verkoopster op de mail waarin staat:
"Bij HEMA geldt: "niet tevreden, geld terug". Wij verzoeken u om met het product waarover u niet tevreden bent naar een van onze HEMA winkels te gaan en daar te retourneren. Dit kunt u doen op vertoon van deze brief in combinatie met de aankoopbon. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak wat u hierdoor ondervindt. "
Volgens de verkoopster zijn er echter uitzonderingen: "Wij nemen geen panty's van 20 denier terug omdat er haaltjes in zouden kunnen zitten". Met andere woorden, dus precies het zelfde liedje.
Ik heb op ijzige toon meegedeeld dat deze Hema hier wel heel bijzonder was en dat ik het toch echt niet eens was met de gang van zaken en het meer dan klantonvriendelijk vond.
Ik vind het vet waardeloos. Heb thuis maar weer een mail naar de klantenservice gestuurd......Hier kan ik als ex-hema medewerker erg boos om worden. Zo ga je niet met je klanten om. Ik begrijp alleen niet dat je niet om de bedrijfsleider oid gevraagd hebt.
Update: na enkele dagen kreeg ik een mail van de Hema met excuses en dat ik idd recht had op teruggave van het aankoopbedrag en de mail moest uitprinten en met panty's en mail wederom naar de Hema kon voor teruggave van mijn geld.
Maar nee, hoor,eenmaal daar, ondanks de mail van de klantenservice, nul op request. Ik wees de verkoopster op de mail waarin staat:
"Bij HEMA geldt: "niet tevreden, geld terug". Wij verzoeken u om met het product waarover u niet tevreden bent naar een van onze HEMA winkels te gaan en daar te retourneren. Dit kunt u doen op vertoon van deze brief in combinatie met de aankoopbon. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak wat u hierdoor ondervindt. "
Volgens de verkoopster zijn er echter uitzonderingen: "Wij nemen geen panty's van 20 denier terug omdat er haaltjes in zouden kunnen zitten". Met andere woorden, dus precies het zelfde liedje.
Ik heb op ijzige toon meegedeeld dat deze Hema hier wel heel bijzonder was en dat ik het toch echt niet eens was met de gang van zaken en het meer dan klantonvriendelijk vond.
Ik vind het vet waardeloos. Heb thuis maar weer een mail naar de klantenservice gestuurd......Hier kan ik als ex-hema medewerker erg boos om worden. Zo ga je niet met je klanten om. Ik begrijp alleen niet dat je niet om de bedrijfsleider oid gevraagd hebt.
dinsdag 14 december 2010 om 21:14