Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Sabai di boh?

dichan poet passa lao nid nid nid noy :P
kun mi nangseu annai?

555, sanoek!
Lieve Thailandkenners,

Mag ik een beroep doen op jullie vele ervaring met reizen in en naar Thailand? ik ben een beetje geschrokken van de prijzen die momenteel gehanteerd worden. We zijn al 4 keer voor een maand naar Thailand geweest en we wilden dit keer een wat luxer *rust*vakantie houden in Hua Hin. Eerst 4 dagen (drie nachten) Bangkok in bijvoorbeeld het Royal Benja hotel (goedkoop en prima gelegen t.o.v. een skytrainstation), daarna drie weken in het Hilton Hua Hin of het Sofitel, omdat die zo goed gelegen zijn in het hartje centrum en aan het strand.

We hebben dit al eerder gedaan door zelf de reis samen te stellen bij de Jong Intra, maar de bedragen die nu gerekend worden zijn echt extreem. Wie heeft goede raad? het moet toch goedkoper kunnen? we willen wel graag van Amsterdam vertrekken.

Alles samen inclusief transfers komt bij de reisbureaus op ongeveer 5400 euro, wie heeft er goede tips voor ons?

vast bedankt!
Mi nangsue leeo!

Nim, djou wou pasaat Lao daai noi nueng boh?
Gelukkeling heb je gekeken waar je op komt door alles zelf te boeken?
daar ben ik nu mee bezig....
Het komt ongeveer op hetzelfde bedrag, het zit hem in de dure hotels in Hua Hin, ik ga eens kijken voor een alternatief.
En ik zou toch ook naar vluchten van Air Berlin en Emirates kijken vanaf Dusseldorf. Kan veel schelen (hoewel China ook vaak goeie aanbiedingen heeft)

En alles zelf boeken inderdaad.
Ik ben helemaal niet thuis in dat sjieke segment, ik slaap altijd voor een habbekrats. Sorry Gelukkeling!
Hoi Gelukkeling,

Sofitel is sowieso belachelijk duur, waar ook ter wereld. Zelfde geldt voor Hilton.

Wanneer willen jullie ongeveer gaan? Ook dat kan een hoop schelen. En verder, heb je al op tripadvisor gekeken bij hotels? Daar kun je ook de data invoeren en dan zoekt'ie automatische verschillende aanbieders (bookings.com, expedia etc. etc.) dan heb je gelijk alle prijzen naast elkaar om te vergelijken.

Als je via google hotels Hua Hin intikt, krijg je vanzelf tripadvisor. Je kunt ook hotels selecteren op aantal sterren.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
@neele

dank voor je reactie! Ik hoopte al dat jij zou reageren omdat ik had gezien dat je zelf met kind van 3 naar Thailand was geweest.

Alleen hebben we ons inmiddels bedacht. We gaan waarschijnlijk over een jaar of 2 pas....

We gaan nu naar de Antillen 2 weken in feb.

(redenen; inentingen, we houden zelf van veel uitstapjes en rondwandelen bij bezienswaardigheden en zoon houdt daar nog niet zo heel erg van (alleen als ie gedragen wordt en daar is ie nu toch echt te zwaar voor) Daarom dus Curacao; veel minder verleidingen qua cultuur en wel lekker warm (we houden wel alle3 van zon, zee, strand en zwembad)...

nogmaals dank!

groetjes

Emma
dubbel
Hoi allemaal,

Ik wil graag in de zomer met mijn vriend naar Thailand, maar ik weet niet zo goed waarheen precies, dus misschien kunnen jullie me helpen.

We willen graag ergens heen waar het niet overdreven toeristisch is, waar je mooi kunt duiken en het zou mooi zijn als er nog meer dingen te doen zijn.

Ik ben zelf al een paar keer in Thailand geweest, o.a. Ko Phangan, Ko Phi Phi, Ko Samui, Krabi maar ik wil graag naar iets waar ik nog niet ben geweest (plus dat de 1e drie wel te toeristisch zijn).

Iemand tips??
Hallo,

Ik wil graag in maart gaan rondreizen voor ongeveer 4 maand. Op dit moment even aan het orienteren op Thailand. Blijf denk ik een week in Bangkok (acclimatiseren en stad verkennen) en daarna door naar Chiang Mai. Daar jungle trekking etc doen. En cultuur snuiven.

Nu is mijn vraag: welke steden/gebieden kan ik het beste aandoen om te reizen door Thailand en vervolgens de grens voor Laos, Vietnam etc over te gaan. Ik wilde eerst vanaf Chiang Mai naar Laos etc redden.

Zouden jullie eerst de kust af gaan en later naar Chiang Mai of heeft iemand nog een mooie route voor mij? (ik wil ook wel 1 van de eilanden aandoen, iets rustiger dan het party eiland).

Groetjes!
Woz: niet overdreven toeristisch en mooi duiken gaan niet zo heel goed samen in Thailand. Ik zou dan voor Phi Phi kiezen, weliswaar toeistisch maar erg mooi duiken. Als je op een rustig stukje Phi Phi gaat zitten (long beach of zo) valt het trouwens erg mee met de drukte. Je kunt ook op Ko Lanta (erg rustig eiland) gaan zitten en vanaf daar gaan duiken (oa naar Hin Daeng en Hin Muang),maar het duiken daar was toen ik er was een stuk duurder dan vanaf Phi Phi.

Marit: realiseer je wel dat maart-juni de heetste periode is in Thailand. Ik zou eerst zuid en dan noord doen en dan vanaf CM via Mae Hon Son en Pai naar Taton. Vanaf daar de boot (als het lukt ivm, laag water) of bus naar Chiang Rai nemen en daar een trekking doen ipv in CM en dan daarna daar ergens de grens over naar Laos. En verder zou ik het topic doorlezen, staan genoeg goeie tips.
Oh jongens, het wordt steeds kouder hier! Nog eventjes en dan lig ik op het strand.
Woz, naar wat ik gehoord heb kun je prachtig duiken bij Similan en Surin Islands. Richting Kao Lak. Zelf niet geweest maar die omgeving heb ik nog wel op mijn lijstje staan. Schijnt ook nog niet helemaal ontdekt te zijn door het massatoerisme.
Frizzy, bij de tweede zin moest ik even nadenken want kan niet elk woord vertalen. "djou" "wou" "nueng".

Maar:

dichan pai khon keng leoo.

illy :P
Het beste om Similan/Surin te doen is per liveaboard (kan alleen van nov-mei). Ik heb het 2 x gedaan en het is geweldig, met name Richelieu Rock. Maar het is dan wel alleen maar duiken wat de klok slaat.

Na een beetje googelen zie ik dat er nu ook duikdagtrips zijn naar Similan en zelfs Richelieu Rock, Koh Bon en Koh Tachai (ook erg mooi) Klik en deze vertrekt uit Kao Lak. Maar het is niet echt goedkoop.

Ik krijg weer helemaal zin om te duiken!
Bedankt voor de tips! Phi phi ben ik al geweest, dat is inderdaad prachtig duiken maar ik wil graag nieuwe plaatsen zien Ik ga me even verdiepen in de andere dingen die jullie gezegd hebben, bedankt!
@ Gelukkeling; Wat ik je zou aanraden is gewoon de taxi naar HH te nemen en daar ter plekke gaan onderhandelen.

Vraag eerst de prijs per nacht. Dan krijg je de website prijs op als het goed is.

Dan vraag je wat er met de prijs gebeurt als je bijv. 5 nachten blijft. Dan gaat er een deel af.

En dan speel je je troef 10 nachten uit.

Vrolijk glimlachend bedank je voor de informatie en zeg je nog even bij een ander hotel te informeren. Je vraagt het bedrag wel op papier.

Handig is bij het Hilton beginnen. Die zijn een stuk goedkoper dan Sofitel. Met dat bedrag op papier voer je het zelfde stukje bij Sofitel uit. Als laatste laat je het Hilton papiertje zien en vraag je hen hun rate daar ook op te schrijven.

Ik heb zelf een nacht op doorreis met mijn man en dochter in het Mariott gezeten in Hua Hin ( ik vind het geen leuke plek) en dat is echt af te raden.

Muffige kamers, viezig zwembad en geen goed en gezellig ontbijt.

Zou dat dus niet doen.

Succes!
Is Thailand fijn de eerste twee weken van mei?

Ik hou zelf wel van warmte, als we naar Spanje, Griekenland of Florida gaan, gaan we het liefst in juli/augustus. Bij een temperatuur van 26C 's avonds vind ik het al frisjes *blush*. Maar de lucht in Thailand is natuurlijk een stuk vochtiger en het is regenseizoen, is dat net als in Florida één flinke bui per dag?
quote:Neele01 schreef op 01 december 2010 @ 16:36:

@ Gelukkeling; Wat ik je zou aanraden is gewoon de taxi naar HH te nemen en daar ter plekke gaan onderhandelen.

Vraag eerst de prijs per nacht. Dan krijg je de website prijs op als het goed is.

Dan vraag je wat er met de prijs gebeurt als je bijv. 5 nachten blijft. Dan gaat er een deel af.

En dan speel je je troef 10 nachten uit.

Vrolijk glimlachend bedank je voor de informatie en zeg je nog even bij een ander hotel te informeren. Je vraagt het bedrag wel op papier.

Handig is bij het Hilton beginnen. Die zijn een stuk goedkoper dan Sofitel. Met dat bedrag op papier voer je het zelfde stukje bij Sofitel uit. Als laatste laat je het Hilton papiertje zien en vraag je hen hun rate daar ook op te schrijven.

Zo doen wij dat ook inderdaad! Gewoon ter plekke gaan 'shoppen' en ook laten zien dat je bij de concurrent bent wezen shoppen. Maar ik wel dat het afhankelijk is van wanneer je gaat. Buiten het hoogseizoen zijn er natuurlijk veel makkelijker dealtjes te sluiten.

Wij zitten er in maart weer, yeeeha! Net geboekt. Nu nog even hier die koude maanden doorkomen, in ieder geval een warm vooruitzicht.
Thailand is altijd fijn dus ook in mei!
quote:Winterdip schreef op 30 november 2010 @ 21:06:

Hoi Gelukkeling,

Sofitel is sowieso belachelijk duur, waar ook ter wereld. Zelfde geldt voor Hilton.

Wanneer willen jullie ongeveer gaan? Ook dat kan een hoop schelen. En verder, heb je al op tripadvisor gekeken bij hotels? Daar kun je ook de data invoeren en dan zoekt'ie automatische verschillende aanbieders (bookings.com, expedia etc. etc.) dan heb je gelijk alle prijzen naast elkaar om te vergelijken.

Als je via google hotels Hua Hin intikt, krijg je vanzelf tripadvisor. Je kunt ook hotels selecteren op aantal sterren.

Ja dat heb ik al gedaan, bedankt voor jullie tips, ik ken Tripadvisor en heb er al gekeken.

Het Hilton daar vinden wij een heerlijk hotel, midden in het centrum en aan het strand. We zijn er al twee keer eerder geweest en het is duur, dat klopt, maar dit seizoen is het jammer genoeg behoorlijk veel duurder dan vorig jaar.

We willen eind februari gaan voor een maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven