Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Brugge, het is alleen maar goed hoor! Af en toe heb ik even een schop terug in de realiteit nodig! Want, nee een echt stijgende lijn zit er niet in.. Hoewel ik hoop dat het hem tot nadenken heeft aangezet.. Omdat het nu toch misschien echt over is..

Dus ja, ik weet dat ik het moet accepteren! En ja dat is moeilijk en het voelt kut en het doet pijn! Accepteren dat het over is, oke, dat wil misschien nog.. Maar de manier accepteren/snappen, hoe het is gegaan.. Daar heb ik veel meer moeite mee!

Voor nu een plan van aanpak opgesteld voor mezelf (die ik ten alle tijde kan veranderen, ligt aan de situatie)..

Maar ik ga het nu laten rusten, proberen te accepteren, mn gedachten op iets anders te zetten.. Maar voorlopig blijf ik hoop houden, blijft de deur openstaan.. Omdat ik hoop dat hij veranderd..

Ik ga geen contact met hem zoeken, proberen hem te ontwijken (voor zover ik dat kan en dat lukt, want dat wil ik niet).. En het gaat moeilijk worden, want ik wil helemaal niet geen contact.. En ik wil geen pijn..

De laatste week ging het met vlagen beter.. Ik wil dat gevoel weer.. Ik ga nadenken wat ik wil (of een huisje, of toch nog eenmaal op reis) en laat hem doen wat ie wil..

Tegelijkertijd vraag ik mezelf heel erg af.. Wat als hij het wil proberen.. Ik wil het heel graag.. Maar kan ik het dan nog? Ik wil namelijk wel dat hij het zelf ook wil en niet voor mij..

Maar goed, misschien komt het zover niet eens, dus laat ik me daar maar niet zo druk om maken..

Dames, echt super van jullie posts! Ze helpen me helpen de boel te relativeren.. Beide op jullie eigen manier! :huh:

Brugge.. Jou situatie is anders.. Bij jou zit je nog in een vroeger stadium en ik hoop voor jou echt dat het goed uitpakt!! Doe waar je je goed bij voelt, blijf bij jezelf, en geef niet alles aan hem over.. Geef aan wat je wil, luister naar wat hij wil.. en probeer er samen uit te komen! En gebruik de adviezen van Amy (ook die gekleurde in het begin van die topic), want die zijn echt goed!
-
Meisjes meisjes toch...Mootje wat ontzettend balen en Muisje, hoe is het ondertussen met jou?

Mootje, ik begrijp dat je in de war raakt als zijn non verbale communicatie niet strookt met wat hij zegt. Maar bedenk dat het voor hem waarschijnlijk ook zo is. Hij heeft rationeel gezien een besluit genomen waar hij gevoelsmatig misschien (nog) niet achter staat. Voor vrouwen vaak niet te begrijpen maar mannen zijn daar een stuk beter in. Je hebt dus waarschijnlijk gelijk, hij zendt verschillende signalen uit! En toch...pfff.... hij moet dit zelf inzien, zelf voelen, zelf bedenken. Want jij kan het hem wel vertellen maar je gaat hem met argumenten niet overtuigen. Zijn hoofd heeft namelijk een beslissing genomen. Het is afwachten of hij die gevoelsmatig ook kan volgen.

Muisje, wat een dappere actie van je. Ben benieuwd hoe het nu gaan.

Brugge, ook jij krijgt continu gemixte signalen maar bedenk dat het bij jullie ook nog zo vers is. Dat hij vraagt om zijn eigen exemplaar van een fotoboek doet pijn, hij denkt aan een gescheiden toekomst. Maar ergens is het ook mooi dat hij zelf een fotoboek van jullie beide wil hebben, hij koestert het. En ach..dat ene extra fotoboek mochten jullie toch weer bij elkaar komen....!

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Heb ex deze week vrij uitgebreid aan de telefoon gesproken en moet zeggen dat ik emotioneel gezien vrij stabiel ben gebleven. Hij gaat volgende week mee naar mijn afspraak en dat vind ik fijn. Maar ik verwacht er verder helemaal niets van eigenlijk. De afstand wordt met de dag groter merk ik en dat geeft rust. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik hem weer zie!.
Ragazza, je zegt dat de afstand met de dag groter wordt en dat dat je rust geeft.

Betekent dit dat je je aan het verzoenen bent met een eventuele definitieve scheiding?
Oh Ragazza, het is zo waar wat je zegt! Ik kan het niet snappen dat je een rationeel besluit neemt waar je gevoel zo tegen in gaan! Maar ja, hij moet het zelf inzien, beseffen en willen.. En ik wil dat hij dat ok zelf doet! Maar zou hem daar graag bij helpen!

Ik ga nu gewoon even geen contact zoeken, afstand proberen te nemen.. Dan gaat het beter, totdat ik weer wat van hem hoor, hem zie of alleen zn naam maar hoor! Pff..

Ben benieuwd hoe jou afspraak gaat volgende week Ragazza!
-
Mootje: als het helpt:

Ik wil ook geen contact meer opnemen met mijn ex tot volgende week zondag.

Wil het even bij hem laten.

En ookal denk ik nu dat me dat best gaat lukken (zoals ik me vandaag voel), ik weet dat ik me morgen weer heel anders kan voelen.

Zullen we er samen voor gaan??
Ik doe ook mee! (ook geen contact tot over een weekje ongeveer, dan hebben we weer afgesproken)

Heel rot om jullie verhalen te horen, voor jullie natuurlijk, maar ook voor mezelf. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje volgens mij!!! Mootje, jouw verhaal; heel Kl*te (met een grote K). Ik las het en dacht; hee! Zo is het bij mij ook! Al is mijn ex wat onvolwassener en pakt hij het een stuk onhandiger aan, tenminste, mijn gevoel zegt dat het hetzelfde is. Ex zegt bijvoorbeeld:

Ik heb ook nog hoop! En ben bereid te investeren! Van de andere kant; zie ik er totaal geen heil meer in..Was opgelucht toen jij zei geen contact meer te willen en geniet enorm van mijn vrijheid. Voor jou kiezen betekent voor mij: teruggaan naar hoe het was en dat wil ik niet. Ik ben bang dat we over een paar maanden of zelfs jaar op hetzelfde punt staan en dat kan ik ons/je niet aandoen. Maar wil het wel een kans geven! Op een hele rustige manier, daten, en dan zonder verplichtingen.

Niet in die precieze bewoordingen, maar daar komt het op neer. Ik denk dus; zijn gevoel ligt nog bij mij, wat de twijfel brengt. Zijn verstand zegt echter: dit gaat niet werken, wat ook twijfel brengt (kan ook andersom zijn haha, gevoel zegt nee, verstand zegt ja, weet het niet). Nu denk ik voor hem, ik weet het, maar ik denk dat hij moeite heeft met loslaten, maar ook ergens weet: ik moet het wel doen. Hij is alleen erg bang om de verkeerde beslissing te nemen (geeft hij zelf ook aan), daarom neemt hij gewoon geen beslissing...

Bij mij is het dus nog steeds de tussenoplossing....nu geen contact en dan weer een afspraakje. Geeft wel rust moet ik zeggen, al kan dat ook komen doordat ik voor mezelf besloten heb dat ik doorga. En zelf ook enorme twijfels heb waar ik niet aan toe durf te geven. Ik bedoel; er is wel iets heel heftigs gebeurd, kan ik hem weer vertrouwen in dat hij mij echt wil zonder dat hij daar zelf uberhaupt moeite voor hoeft te doen?? (ik ben er nog steeds voor m) Nee is mijn rationele antwoord. Mijn gevoel zegt; jaaa, maar jij was OOK niet leuk tegen hem...En dan denk ik weer: zal ook wel, maar vind maar eens iemand die wel altijd leuk tegen je doet!!! Geen smoesjes!

Zo is het met mij dus..:)
O ja, hij zei ook nog: moet er niet aan denken om je nu 2 keer per week te zien. Het ging toen over dat daten en hoe frequent ed...

Toen dacht ik wel: me hoela. Het is goed. Ga jij maar eens nadenken, dan doe ik dat ook, want dit is me toch wel een beetje te gortig aan het worden! Wel fijn, die eerlijkheid naar elkaar toe ;) Maar ik snap m van de andere kant ook wel weer hoor, want moet er nu eigenlijk ook niet aan denken...twee keer per week getwijfel en gezeur..;)
Even kort een reactie, heb sinterklaas straks! Ga lekker veel warme chocomelk met rum drinken (of wijn ofzo haha)..

Maar ik doe graag mee met het geen contact zoeken!!!

Ik wil hem morgen denk ik ook gewoon niet tegenkomen, dus ga dat ook proberen.. Verder ga ik hem vooral niet smsen!Met niet vertellen hoe het gaat, en lekker heel veel leuke dingen doen! (En stiekem blijven hopen dat hij wel smst ofzo)..

Brugge.. We doen het samen! Als je je ex wilt contacten, post dan maar hier! Maakt niet uit waarover

Weet je ex dat je even geen contact zoekt? Of is dit een beslissing van jezelf?

En muisje.. Jou ex is inderdaad ook waardeloos bezig.. Lijkt me ok een gevalletje van gevoel en verstand druist tegen elkaar in! Gewoon ook dus even geen contact.. laat hem maar nadenken over wat ie wil en hoe hij het voor zich ziet.. En stel zelf ook een soort van plan op.. Dan over het weekje maar gewoon zien hoe het gaat toch? Probeer het dan iig gezellig te hebben! (Tenminste, dat is mijn insteek)..

En posten als je hem wil mailen/smsen/bellen, ok!!!

Later meer! Ik ga nu hapjes maken!!

Denk dat het een drukke week gaat worden hier
-
Weet je wat het allemaal extra moeilijk maakt, die feestdagen. Echt geen groter besef dat je alleen bent als in de maand december!! Vreselijk, te bedenken dat je vorige keer nog heerlijk knus met hem zat en nu only the lonely.. Maakt niet uit hoeveel lieve vriendinnetjes je om je heen hebt.

Heb vanavond even terugvalletje.... Mis hem, mis ons ... maar mis ook gewoon wat ik niet heb.. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Oeps.. 2x
Muisje: Jaaaa! Doe mee! Met zijn drie-en moet het toch lukken! En de eerste van ons die "door de mand valt" trakteert op virtuele cocktails!!!! En nee, mijn ex weet niet dat ik geen contact zoek. Nu hadden we sowieso niet zoveel contact hoor, dus ik vraag me af of het hem opvalt hahaha.

Maarreh... die ex van jou, dat is er een hoor. Wat willen die mannen nou? En dan zeggen ze dat vrouwen moeilijk zijn! Ik snap wel dat je gevoel hierbij alle kanten opgaat, want ik zou ook geen idee hebben wat je hier nou mee moet.

Het enige wat ik kan verzinnen is eigenlijk mijn oplossing voor ons allemaal: geen contact en laat hem maar voelen wat hij mist! We zijn ook zo available voor de heren!

Effe lekker generaliseren hoor: het lijkt wel alsof wij vrouwen handelen naar wat ons gevoel zegt (en ons verstand kan wat anders zeggen, maar als de 2 niet overeenkomen handelen we toch naar wat ons gevoel zegt) en bij mannen lijkt het wel andersom te zijn: alsof ze beslissen met hun verstand en als hun gevoel daar niet bij klopt, vertrouwen ze toch op hun verstand.

Mmm, wat zou verstandiger zijn?

Mootje: Jaaa, hier ook een sinterklaas weekend voor de boeg. Zie er wel een beetje tegenop eerlijk gezegd. Vorig jaar vierden we nog uitgebreid sinterklaas in ons huis, was hartstikke leuk. Nu vier ik het morgen met mijn familie (en ik ben nu al bang voor de gedichtjes waar vast en zeker melding gemaakt wordt van "de breuk") en ik ben helemaal niet in de stemming...

Zondag vier ik weer sinterklaas, maar dan met het dobbelspel.

Je zegt dat je gewoon veel leuke dingen gaat doen, maar ik merk dat ik helemaal niet veel plezier haal uit de dingen die ik normaal leuk vind om te doen. Overal hangt momenteel zo'n grauwe sluier over. Misschien toch nog omdat normaal gesproken "hij" erbij zou zijn... hebben jullie dat niet?

Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in, Sinterklaas. ik heb de laatste tijd alleen maar behoefte om op mezelf te zijn, me terug te trekken. Ik geniet ook best van de tijd die ik voor mezelf heb merk ik.

En idd Ragazza, ik zie ook vreselijk op tegen de komende periode. Echt, de hele maand december mag van mij overgeslagen worden, ik zal blij zijn als het januari is... vorig jaar zaten we met kerst in de zon in Afrika... nu zit ik... tja... weet niet, heb ook nog geen plannen voor kerst. Eigenlijk wil ik er ook helemaal niet aan meedoen dit keer. Ik vind zelfs de kerstboom opzetten voor mezelf te veel moeite en aan de andere kant vind ik mezelf extra zielig als ik geen kerstboom heb...!

Ik begrijp wel wat je bedoelt denk ik als je zegt dat je mist wat je niet hebt. Ik mis het hebben van een relatie. Helemaal nu. Ik mis het feit dat ik nog geen kerstplannen heb (ik wil gewoon weer kunnen klagen dat ik "standaard" ouders/schoonouders doe), ik mis het hele idee van ons. Hoe we als "ons" naar buiten treedde... gewoon de helft van een duo te zijn... en ik merk dat ik moeite heb met het veranderde toekomstbeeld. Nu had ik niet echt een toekomstplan voor ons uitgestippeld ofzo, maar toch...
Heb het ook Brugge, alleen zijn = fijn nu. Niet te lang hoor, maar soms middenin een gezellig gesprek met een groepje vrienden of wat dan ook: denk ik opeens: nee, niet huilen!!!

Dit heb ik niet in de kroeg met een drankje in mijn hand! Tip voor de kerstdagen?? Ik mis ook vooral mijn "aanspreekpunt" heel erg ofzo...hem ook natuurlijk, maar wil vooral delen. En dan alle stomme dingen die je normaal deelt..maar we wennen er wel aan dat dat niet meer kan. Komt goed!!!!!
Nouu, die eerste cocktail komt van mij.. Okee niet helemaal.. Ik zou het even uitleggen:

Vandaag ex wel gezien en met hem gepraat.. Echt, heeft ie een bord voor zn kop of snapt ie het gewoon niet..

Zag hem bij de sportclub.. Ik wou net gaan, hij gaat ook en spreekt mij aan. 'Neutraal gesprekje' , over hoe gisteravond was.. Of ik verder nog plannen heb dit weekend.. Gezegd dat ik vanavond met vriendinnetjes ga zitten en dan even het dorp in hier.. En dat ik voor morgen nog geen plannen heb (moet normaal altijd zondags werken, ben morgen vrij.. dus wil dan ook wat doen).. Maar dat iedereen sinterklaas heeft.. Dat ik dat wel jammer vind, omdat ik het met de sneeuw ook altijd wel fijn en leuk vind om even het door het bos te lopen.. Zegt ie, ja dan wil ik anders wel met je mee, moet je me morgen maar even smsen en anders spreek ik je vanavond er nog wel over...

Heb hem dus juist donderdag gezegd dat hij maar iets afstandelijker moet doen tegen mij, als hij verder niets wil.. Omdat ik overal wat uithaal.. Dat hij bijv. best in de kroeg met me mag praten, maar dat hij dan ook na een minuutje of 5 maar weer door moet lopen en daarna maar bij zn vrienden moet gaan staan.. Nou dat snapte hij, en zou hij rekening mee houden.. (Omdat ik dus vind dat zn lichaamstaal wat anders zegt dan hij schijnt te bedoelen en ik daar klaar mee ben)

Maar zojuist dus wel zo'n 15minuten staan praten (buiten), en hij wil morgen wel mee het bos in..

Ja sorry, is het dan raar dat ik hier verwarrend van wordt..

Misschien had ik naar huis moeten gaan, niet zo lang met hem moeten praten.. Maar niet gedaan, omdat ik hoop dat hij er wat mee bedoeld..
-
Zo, dat was mijn verhaal.. nu even verder op jullie posts..

December met al zn feestjes, sinterklaas, kerst, oud&nieuw, zn sneeuw, donkere avonden, knusse zondagen is gewoon k*t!

Dat zijn de momenten dat je samen wil zijn! Dat je hem mist.. maar inderdaad (Helaas maar waar) ok gewoon het hebben van een maatje/relatie mist..

En helemaal als je dan vriendinnen hebt die dan liever ok met vriendje samen zijn (zooo begrijpelijk en zelfs jaloersmakenend) of liever thuis bij familie zitten.. Maar degene die wel meegaan een drankje nuttigen in de kroeg zijn er gelukkig ook nog!

Tot 2 weken terug wou ik gewoon nog niet beslissen wat ik met oud en nieuw wou doen, omdat ik eerst wou weten hoe het dan met ex zou zijn.. gelukkig heb ik lieve vriendinnetjes die op dat moment voor mij beslissen

Jullie tot zover nog geen contact gehad?
-
Ooooow jawel Mootje, ik ben ook een cocktailtje schuldig... We hadden juist besloten afstand te nemen, toen ex begon te sms'en over praktische zaken (wel echt nodig trouwens). Die kans heb ik gepakt! (slecht). Gisteren even gebeld omdat ik hem niet begreep via sms (was wel echt zo) en vandaag zette de sms-sessie zich voort, hij begon...maar daarna voornamelijk van mijn kant eerlijk gezegd. Mojito voor jullie!!

Mootje, ik vind het wel apart dat je ex met je mee wil lopen in het bos...Wel gezellig, maar inderdaad..verwarrend. Ik denk dat hij ergens toch nog erg graag bij je is, maar wil je geen valse hoop geven!

Nog even jullie mening over iets. Bij ex en mij speelde een verliefdheid op een ander mee he..zoals jullie al wisten denk ik. Meteen nadat het tussen ons over was lag hij in haar armen, maar die verliefdheid speelde al een paar maanden, van haar kant zelfs al veel langer (jaar ofzo). Nou is het iemand die hij elke dag ziet (en ik zit ver weg dus zie m nooit!). Hij zegt dat hij denkt dat de gevoelens voor haar over zijn..maar ik denk dan; hoe kan dat nou?? Verliefdheid is toch niet opeens zomaar weg of wel? Want "ze konden het zo goed vinden". Hij zelf zegt dat hij denkt dat het een vlucht was uit onze "slechte" relatie, omdat zij er toch al was en hij haar steeds leuker begon te vinden. Ik twijfel over deze volgorde...denk ook; iemand anders is leuker, makkelijk, dan steek ik geen tijd meer in mijn eigen relatie, kijkt eens hoe stom mijn vriendin ook doet trouwens! (gevolg van die desinteresse natuurlijk)

Volgen jullie me nog? Wat denken jullie ervan..?
Ik wil namelijk gewoon niet dat hij nu een soort van gaat "kiezen" en niks durft te beslissen over ons. Van de andere kant denk ik ook; nou ja, dan was het meteen wel goed gegaan tussen die twee...het ging juist meteen fout. Hij zelf zegt: zij heeft er niet zoveel mee te maken (HOEZO NIET?? ZE WAS ER METEEN?) Maar hij bedoelt denk ik: had net zo goed iemand anders kunnen zijn op wie ik mijn pijlen had gericht, ik stond ervoor open blijkbaar, omdat het tussen ons niet lekker liep.

En dan nu die eeuwige twijfel!!!
Oh, lekker mojito ;)

Maar inderdaad.. die ander.. Ik denk wel dat het kan.. Wat hij zegt.. Dat het een uitvlucht was.. Het zat in jullie relatie niet helemaal meer lekker, dus dan lijkt opeens alles beter.. En toen het uit was, was zij er voor hem.. Zij wou hem al dus tja, wie is hij om er dan niet op in te gaan (hoewel het snel is gegaan).. Dus hij hoefde er niets voor te doen.. Soort van uitvlucht.. Maar daarna besefte hij dat dit het ook niet was.. En zit hij nu te twijfelen of het met jou beter is.. Omdat dat ook niet meer fijn liep op het eind.. En het kost hem moeite omdat voor zichzelf helder te krijgen.. HIj wil het zeker weten misschien? Terwijl je het nooit zeker kan weten..

Dus ja ik volg je nog, en snap je nog.. Maar ik denk dat hoe hij het redeneert, wel kan kloppen.. En zij was er, vond hem leuk.. dus tja dan 'pakt' hij haar.. Hoewel het net zo goed een of ander iemand kunnen zijn die hij in de kroeg had opgepikt..

(er vanuit gegaaan dat het eemalige sex was en er verder niets is).. Spreekt hij die ander nu nog wel of is hij daar helemaal klaar mee? Heb je het met hem wel is over dat hij dit heeft gedaan?

Nog een advies voor mij toevallig ;) ??

Stel dat ik mn ex nog spreek vanavond,, en hij heeft het weer over morgen het bos in gaan.. Wat is dan wijsheid? Er maar op ingaan? Of moet ik dan maar zeggen dat dit niet verstandig is?

Want ja, misschien wil hij gewoon alleen maar graag bij me zijn, vind hij het alleen maar gezellig, zonder bijbedoelingen..

Maar dan denk ik weer.. Ik heb je toch de laatse x verteld hoe ik het allemaal zag.. doe daar dan wat mee!

Maar ja, misschien is hij na gaan denken?

En als ik hem niet tegenkomen, hem dan smsen zoals hij vroeg? En dan, hem smsen dat ik het niet doe, of dat ik het wel wil? Of wachten tot hij er misschien over smst?

Ps. Sorry, denk dat rationeel denken op dit moment niet mn sterkste punt is!
-
Het was geen eenmalige sex. Ze hebben een weekje gescharreld, toen besloten het rustig aan te doen en daarna naar elkaar uitgesproken dat het niks ging worden. Heb het er met hem over ja en hij baalt van de manier waarop hij het uit heeft gemaakt. Toen ik m laatst vroeg of de verliefdheid op die ander echt over was zei die: denk het wel. Maar over hoe het gegaan was (in zijn hoofd dan, qua gevoel) kon hij niks zeggen. Of ze contact hebben vind ik moeilijk, want dat weet ik niet zeker natuurlijk. Ex zegt dat het nihil is en ik me daar geen zorgen over moet maken (moet ik aannemen dan maar).

Advies voor jou, even denken. Als jij het leuk vindt om met hem het bos in te gaan zou IK het doen (maar dat ben ik). Tijdens een wandeling kun je misschien nog eens goed met elkaar praten? Maar als jij denkt dat je een terugval krijgt als hij er niks mee bedoelt verder, dan zou ik mezelf beschermen denk ik (maar doe het zelf ook niet). Of ben gewoon eerlijk tegen hem en zeg dat je het moeilijk vindt om nu puur vriendschappelijk met hem om te gaan, omdat je daarvan in de war raakt en niet meer weet hoe hij erin staat? Zelf heb ik voor de eerlijkheid gekozen; ik zeg ex wat ik voel en vind (niet te dramatisch, maar gewoon wel zoals het is, dat ik nog van hem hou en hem mis, maar niet voor hem kan beslissen wat hij wil of moet doen etc.)....weet niet of dat het beste is, maar voelt voor mij wel fijn. Er zullen echter ook vast voorstanders zijn van "hard to get". Alleen; mijn vriend is niet het type om echt achter iemand aan te lopen, tenminste, al zijn vriendinnetjes en scharrels komen m aanwaaien op een of andere manier. Vandaar dat ik ook dacht: hm, hard to get...doe maar niet .

Nou, fijn advies van mij, maar vind het gewoon echt heel erg moeilijk! Volg je gevoel?! Of je verstand?!
Meestal als je uit elkaar bent ga je de mooie dingen die je had idealiseren en dat moet je niet doen! Denk vooral aan waar het misging en zowel de mooie dingen als de slechte dingen horen bij het verleden, niet bij nu of de toekomst. Kijk verder en heb ervan geleerd. Jullie hebben van elkaar geleerd, wees daar dankbaar voor en ga door met je leven!
voer eendjes geen oorlog!
Dankje Petit, dat is inderdaad een hele wijze raad. Ik zou er alleen zo graag van willen leren MET die persoon . Maar dat is naief misschien..
Klopt inderdaad wat je zegt petit.. Maar in mijn geval is er niet zo veel misgegaan, zien we het beide hetzelfde en is het zo makkelijk te voorkomen de volgende x.. Dus ja, zou er, net als muisje, graag van willen leren met een bepaald persoon.. Gewoon omdat ik denk dat dat nog kan!

- Ik vroeg hem donderdag nog of hij eerder twijfels had gehad tijdens onze relatie.. Nee, dit was de eerste x.. Was nooit wat misgegaan.. En dan blijf ik het toch niet snappen dat je dan gelijk maar zegt van ik stop ermee- , En ja, ik weet dat ik moet accepteren dat ik het niet ga snappen!

Maargoed, mn zondag was kut.. Ex zegt nee, en doet nog altijd ja.. Pfff, hij snapt het echt niet denk ik..

Ik heb hem toch maar gesmst.. Of hij nog mee wou het bos in (hij een bord voor zn kop, ik een bord voor mn kop)..

Ja dat wou hij wel.. Hoewel het wel dooide en er kans was op natte voeten.. Tja mijn reactie.. Ik wil wel even een frisse neus halen, maar was vooral benieuwd of jij nog wou.. Zijn reactie: Als jij daar geen problemen mee hebt of verkeerde dingen van gaat denken, dan wil ik wel mee hoor!

Pfff, hoe stom ben je.. Zeg dan (als hem zijnde) van, ja stom dat ik dat gezegd heb, ik bedoel er niets mee (want dat moet ik horen op zo'n moment, en hoopte dat hem dat nu duidelijk was)..

Heb hem ook gezegd dat ik niet zo goed wist wat ik ervan moest denken, en of dat raar was.. Zijn reactie: Nee is waarschijnlijk niet raar hoor.. En dat hij het had gezegd dat hij anders toch maar de hele dag binnenzit en in je 1tje wandelen is niet zo gezellig..

Gooit hij er ook nog een sms achteraan met dat het nadeel van verstandig zijn is dat je meestal leuke dingen moet missen en dat dat nu wel blijkt..Inderdaad, fijn, heb ik echt nodig op zo'n moment ;)

Maargoed, vandaag weer een nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Dus ga maar weer verder met het proberen te accepteren dat ik hem nooit zal snappen, en dat hij zegt dat het over is voor hem.. En niet na te denken over hoe tegenstrijdig hij dan is!

Hoe was jullie sinterklaasweekend? Lief geweest dit jaar?

Brugge, viel het nog mee met de gedichtjes? Niet te veel over jullie breuk hoop ik? En amy, jij nog gezellige sinterklaas gehad?

En muisje? Jij? En nog wat wijzer geworden van jou ex?
-
hoi mootje, even voor mijn begrip: ben je nu wel of niet met ex bos in geweest? begreep uit zijn reactie dat hij wel wilde maar niet is gegaan? Wat ging er mis? Sorry, maar misschien lees ik het niet goed.
Haha grappig Mootje, ik kan er ook niet echt uithalen of jullie nou wel geweest zijn..:) Denk het niet he?

Zit nu tot eind deze week in een geen contact periode. Geen idee dus...niks wijzer, ook bij mezelf niet. Volgens mij mis ik hem wel, maar kan het ook wel een klein beetje sturen soms. Als ik aan al zijn leuke dingen denk...dan mis ik 'm. En als ik aan zijn acties en negatieve eigenschappen denk: dan niet. Eind deze week dus een afspraak in RL staan weer..

Het gekke is, misschien hebben jullie dat ook wel, maar dat ik aan mezelf merk dat als ik het minder voel (missen, verdriet etc.) dat ik dan denk: nee! Dan zal hij het ook wel minder voelen nu!! En als ik hem heel erg mis denk ik: hij zal mij ook wel heel erg missen...

Maar ben me ervan bewust dat dit totale onzin is hoor!!! Alleen gek hoe dat werkt in mijn hoofd. Je eigen gevoelens projecteren op de ander ofzo...
Jongens!! Waar zijn jullie? Ben ik dan echt het wanhopigste geval ..

Vind het verschrikkelijk moeilijk geen contact te zoeken met ex, dus dan even hier maar posten..
He muisje... sorry. Was er niet van t weekend... naweeen van ziekzijn en Sinterklaas.

Ik moet eerst even bijlezen.

Muis... zoek afleiding. Ga lekker in de sneeuw lopen. Het landschap is mooi met dat witte dekentje erover!

Geniet van kleine dingen om je heen. Draai een lekker muziekje, steek kaarsjes aan, ga naar de nieuwe Harry Potter of begin een nieuwe hobby. Ga sporten met vriendinnen...

GA DINGEN DOEN!

Want relatie of niet... je moet dingen voor jezelf hebben. Eigen interesses, eigen hobby's. Dwing jezelf om niet op de bank te hangen en je zielig te voelen. Geef jezelf dan op je kop en ACTIE.

Zet m op meis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven