Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Even met spoed... Voor zover dat mogelijk is :-) Ik ben nu even online aan het shoppen en vroeg me af of jullie weten hoe bepaalde merken vallen wat betreft de maat... Want ik vind het de laatste tijd erg lastig inschatten. Heb nl meestal een L of XL gewone kleding. De hardloopbroek van de Appie had ik in een XL gekocht, wat veel te groot was. Bij esprit (gewone kleding uiteraard) moet ik vaak wel een XL en laatst bij de Hema verzoop ik echt in een XL. Dus geen idee of jullie mij kunnen helpen hoor, maar heb nu de volgende dingen op mijn lijstje staan...

Falke Coolshirt (dus voor onder mijn kleding, mag dus wel wat strakker) een L

Een hardlooptight van Craft: maat 42 of toch beter 40? Hij moet me nl ook niet van de kont afzakken natuurlijk...

NewBalance een shirt met lange mouwen als laatste laag, dus in het zicht en mag wel wat ruim... Maar dan een L of toch XL?

James Nicholson shirt met lange mouwen, zelfde verhaal als NewBalance.

Iemand die er verstand van heeft? Of sowieso nog merken af of aanraadt?
Nou ik ben eruit.

Heb een wintertight van Craft gekocht maat 40.

Verder een thermoshirt met lange mouwen van Craft maar M. Want zo'n shirt heb ik wel eens in de winkel gepast en toen zat een L nog erg ruim en ik vind het wel fijn als een eerste laag lekker aansluit. Die van vriend is me ook te groot en ik merk dat ik het bij mijn borsten dan niet prettig vind... Nou heb ik wel een goede sportbh, maar mijn eigen zweetshirtje zit lekker strak en dat houdt de boel dus nog wat verder op haar plaats

Verder van Craft een loopshirt met lange mouwen en een ritjes van boven als bovenste laag. Ik loop nu altijd of met een jasje aan of lange mouw met daar overheen een shirt met korte mouw, dus een lekker shirt als bovenste laag was ook geen overbodige luxe. Lekker in de kleur fuchsia! Ben maar voor maat 42 gegaan, aangezien de bovenste laag van mij juist wel weer ruim mag zitten en ik er vanuit ga dat ik er nog lagen onderdraag.

En doordat ik met deze bestelling net boven de 100 euro zat mocht ik ook nog wat uitzoeken op de site en ik heb er nu van Falke nog een singlet bij in een leuke oranje kleur wat volgens de site behoort tot de top van thermisch ondergoed.

Even opsommen wat ik dan straks allemaal in huis heb...

Jasje

Bovenshirt met lange mouw

Vier bovenshirtjes met korte mouw

Ondershirt met lange mouw

Ondershirt met korte mouw

Thermo met lange mouw

Thermo singlet

Driekwart tight

Lange tight

Wintertight

Handschoenen

Haarband

Zomersokken

Sportbh's

Hesje + lampjes

Het enige wat ik zo nog kan bedenken wat nog ontbreekt is een extra paar wintersokken... Volgens mij ben ik nu wel aardig compleet toch? En als ik na de winter nog loop dan schaf ik mezelf nieuwe loopschoenen aan.

Even een egopostje dus van mij. Helpt me ook even om voor mezelf op een rijtje te zetten wat ik nu allemaal heb.
Lekker geshopt Simooon!

Volgens mij ben je wel compleet hoor, erg handig om gewoon veel verschillende dingetjes te hebben. Het is trouwens de bedoeling dat thermo-onderkleding goed aansluit op je lichaam hoor, dus zeker niet ruim kopen.

Ik zit ook altijd met die maten, ja wie niet haha. Confectiemaat is 40, maar de ene keer koop je een xl en de andere keer past een ruime m ook. Ligt puur aan het merk inderdaad.

Ik heb zelf 2 setjes thermo-onderkleding, eentje van een Lidl-merk en een van Nomad. Van Lidl is van een lelijke kleur, maar wat dikker qua stof. Nomad maakt wandelkleding, dus die hebben er ook wel verstand van. Ben over beide sets tevreden (lange broek en lange mouw shirt) en je kan er inderdaad gewoon een t-shirt met lange of korte mouw overheen dragen en als het echt koud is gewoon nog een hardloopjack. Laagjes zijn goed haha!

Verder heb ik ondertussen ook aardig wat bij elkaar gekocht, alleen ben nu wel toe aan een nieuwe tight, moet een winter-variant hebben. Waar heb je die van jou gekocht? Laat ons even weten of het allemaal goed zit en de kwaliteit en zo!
Simooon, 'als ik na de winter nog loop', hoezo dat?

Vandaag mn rennen in de sneeuw vuurdoop gehad. Het was een graadje of 1, windstil, was goed te doen. Zal maandag wel blubberig zijn, vind ik toch n beetje zonde van mn schoenen, dus dan doe ik wel mn programma op asfalt. De afwisseling lijkt me ook wel goed.
Ik ben ook overstag gegaan, ik liep in een gewone joggingbroek van een tientje en een hoodie van H&M, maar afgelopen dinsdag voelde het alsof ik in mijn ondergoed liep, die wind waaide er dwars doorheen. Dus toch maar officiële wintertight gekocht, een thermoshirtje, een loopshirt en een windstopper. Als er nog andere mensen zijn die warme spulletjes willen aanschaffen: bij Runners World hebben ze een goeie aanbieding: een broek, een shirt en een windstopper voor 75 euro bij elkaar. Ik heb er donderdag lekker in gelopen. Maar vandaag sneeuwt het zo hard, dat ik het hardlopen ondanks mijn nieuwe warme pakje maar even uitstel tot morgen...
quote:tijgermeisje schreef op 03 december 2010 @ 18:01:

Simooon, 'als ik na de winter nog loop', hoezo dat?

Omdat ik nog wel eens wil afhaken namelijk... Ik heb nog nooit een heel jaar gelopen. Altijd paar maandjes lente/zomer en dan weer stoppen. Ik ben nu weer begonnen in september en hoop het nu vast te houden, maar het is dus weer even afwachten. Die kleding heb ik nu wel nodig, anders ga ik sowieso niet lopen, maar mijn schoenen zijn opzich nog wel goed. Maar als ik dus ook na de winter nog loop en het lijkt erop dat ik nu doorzet, dan mag ik nieuwe schoenen kopen. Ik zwem momenteel als student zijnde niet in het geld, dus moet even prioriteiten stellen. En ik weet dat schoenen superbelangrijk zijn hoor, maar de hardloopschoenen die ik momenteel draag zijn nog goed genoeg, dus dat kan nog wel even wachen.

Ik heb de kleding helaas nog niet binnen. Ik hoop op vandaag! Ik twijfel trouwens of ik ga lopen of niet. Werd vammorgen namelijk met een hele zere keel wakker. Ben snotterig en voel me hangerig. Aan de ene kant wil ik erg graag lopen, aan de andere kant wil ik morgen ook niet ziek op bed liggen! Als ik vandaag niet ga wordt het maandag pas weer en dat is uiteraard geen ramp, maar nu ik weer met die lessen ben gestart wil ik ook echt graag weer om de dag lopen... Stom is dat, want dat gevoel had ik helemaal niet toen ik even was uitgelest! Werkt dus echt motiverend voor mij.
@Simooon ik zou zelf niet gaan lopen als ik me zo voelde.
Is wel verstandiger hè? Het zal toch echt nog wel koud zijn buiten en dan kan ik misschien beter wachten op die wintertight Dan later vandaag maar lopend boodschappen doen met de snowboots aan. Dan kom ik toch nog even buiten en krijg nog wat beweging. Het is hier echt mooi buiten! De zon schijnt! Echt loopweer
Hier dus ook iemand die vanmorgen honsberoerd wakker werd na een hele nacht hoesten. Man was zo lief me zelfs een ontbijtje op bed te komen brengen en de beestenboel te doen zodat ik kon blijven liggen. Heb dus tot negen!!!! uur op bed gelegen. Jongste dochter was er gezellig bij komen liggen en had ook maar gelijk gebruik gemaakt van de roomservice.

Alleen het ontbijtje had me goed gedaan, en bovendien ben ik ook niet echt ziek als ik met smaak broodjes naar binnen kan werken.

Dus me toch maar gelijk in mijn hardloop outfit gehezen en mijn zoontje naar het bos gebracht voor zijn training. Heb ik daar zelf gelijk ook een uurtje door het sneeuw gelopen in het bos.

Simoon goed aan het shoppen geweest zeg. Moet ook tot mijn schaamte bekennen dat ik veel meer hardloop kleding heb dan gewone kleding.

Hier sneeuwt het overigens weer behoorlijk. Beetje balen want morgen wil ik nog met de kinderen naar een wedstrijd en dat durf ik alleen maar als het niet glad is. Is toch ruim 3 kwartier rijden.

Appelsientje lekker dat je nu ook goed voorzien bent van goede beschermende looopkleding.
Ik heb echt een record gebroken: Al twee weken niet hardgelopen! Dat is in twee jaar nog niet voor gekomen...

Morgen wil ik naar Geldrop (waar vorige week de tis voor niks loop is geweest) Ik zal eens op afstandmeten.nl een mooie route uitzoeken. Ik ben nu in de stad en er ligt een dik pak sneeuw. In het bos loop ik graag in de sneeuw maar op de stoepen en fietspaden vind ik het een beetje te gevaarlijk.

Simoon en Baukje: ook ik heb een zwaar hoofd vol met snot. Oudste dochter is hondsberoerd. Ik hoop zo dat ze zich morgen een beetje beter voelt als de Goedheiligman komt...

Heb vandaag bij Perry een mooie loopmuts gekocht. Voor de rest heb ik al een belachelijk grote uitzet aan hardloopkleding. Ik heb van allerlei broeken geprobeerd maar ik hou het nu bij Nike, die vind ik het fijnst
Ik kom er ook nauwelijks uit hoor. Mijn loop-route is praktisch ondergesneeuwd (heb je denk ik snel in en rond een dorp) en het blijft hier maar sneeuwen...Misschien morgen? Maar ik vrees het ergste...

Als de dooi nu een beetje inzet kan ik aankomende week wel weer ergens. Deze gedwongen rust ik wel weer goed voor mijn kuiten.

Nou Baukje doe maar voorzichtig, ze waarschuwen voor vanavond voor gladheid...Weet niet hoe dat morgen is, maar succes voor als jullie gaan!

En aan alle snotteraars: Beterschap!
Vandaag wel 20 min. gelopen. Wilde eigenlijk naar het fietspad wandelen of fietsen, maar het waaide wel erg hard, dus goed aangekleed en gewoon over de weg gelopen, en nog een stuk fietspad. 10 min. heen en 10 terug. Wel in een niet al te snel tempo, maar het is wel weer gelukt. Vooral de terugweg was wind tegen.

Simoon, zou even wachten of je moet een winddichte broek over een gewone tight aan doen en een winddicht jack, als je dan niet te lang gaat, moet het ook lukken. Oh en nog wel iets op je hoofd doen, haarband of muts. Anders krijg je zo'n koud voorhoofd. Maar als jeje zelf niet zo lekker voelt is het nu wel de tijd om eens over te slaan. Vervelend dat je dan weer net de motivatie hebt gevonden.

Baukje, doe maar voorzichtig ja. Vanmiddag in een sneeuwbui naar Tilburg gereden voor sinterklaas bij oma, maar de rotondes waren erg glad!! Gelukkig was het op de terug weg alweer een stuk beter. Morgenvroeg hopelijk ook want dan komen er nog meer kadootjes aan bij de andere opa en oma.

Dream, in het dorp wordt waarschijnlijk veel minder gestrooid en geschoven dan in de grotere plaatsen, mijn geluk is dat ik nu nog niet zo lang kan lopen, dus kan ik nog wel een schoon stuk fietspad vinden. Em heb ik nu ook nog de sportschool waar ik wat energie kwijt kan.

Charlar, 2 weken niet gelopen nu en toen met je blessure dan heb je toen niet langer dan 2 weken stilgelegen? Ik heb toch wel een paar weken niet gelopen, voordat ik weer aan de gang kon met 10 min. Lekker een nieuwe muts gekocht, ik heb meestal aan een haarband voldoende. Bij mij moet er toch nog ergens wat warmte afgevoerd kunnen worden. Zelfs de haarband wordt nog wel eens te warm en gaat hij jeuken.

Voor de rest voorzichtig aan met lopen!!!!
De wedstrijd is afgelast dus ik hoef morgen de deur niet uit.

Fijn dat die 20 minuten ook weer goed gingen.

Charlar jammer dat je vorige week niet in geldrop was. Er waren ook kortere afstanden. Zou zeker de stabrechtste heide aandoen.
Hallo allen!

Ik heb hier (heel kort) een poosje meegeschreven maar vorig weekend heb ik me definitief ingeschreven voor 2 loopwedstrijden in het voorjaar, allebei de 10 km loop. Het zou natuurlijk leuk zijn als ik de onder het uur kan voltooien.

Ondertussen ren ik alweer een paar maanden 1 x per week 10 km en 2 x per week 5 km. Nu het zo vreselijk koud is merk ik wel dat ik veel langzamer wordt, dus ik denk dat ik iets meer aan warming up moet doen. En verder ga ik de intervaltraining van Evy Start to Run 2 opnieuw doen, om het tempo toch weer wat op te krikken.

Ik heb nog nooit een loopwedstrijd gedaan dus ik ben erg benieuwd hoe dat in z'n werk gaat. Ik heb ook allemaal - in mijn ogen - domme vragen. Misschien dat jullie wat licht op de zaken kunnen schijnen!

Bv:

- Hoe werkt zo'n gezamenlijke warming up?

- Mag je tijdens een loopwedstrijd met mp3 speler rennen, of niet?

- Zijn er toiletten aanwezig op het start en finish terrein?

- Waarom moet je aangeven op welke schoenen je wil rennen?

Morgen ga ik de eerste intervalles weer doen, vandaag is alles hier in de stad zompig, vies, bruin, en modderig, ik hoop dat alle sneeuw en blurrie resten morgen definitief het riool in zijn gedropen!
Hoi Videlle, mooie stok achter de deur he, nu je je daadwerkelijk voor een paar evenementen hebt ingeschreven. Je hebt ook mooi de tijd je goed voor te bereiden.

Wat betreft je vragen; een gezamelijke warming up is vaak gezamelijk een tiental minuten springen en huppelen op de plaats. Zelf doe ik er nooit aan mee omdat ik voor mijn eigen warming-up kies. (vooral heel goed in een rustig tempo inlopen, eventeueel wat oefeningen tussendoor en een aantal steigerungen).

Rennen met een mp3 speler is geen enkel probleem.

Het aantal toiletten en of ze ook daadwerkelijk een beetje in de buurt staan is afhankelijk van het evenement.

Tegenwoordig worden inderdaad bij inschrijven vaak vragen gesteld betreffende je loopschoenen. Waarschijnlijk is dat puur gegevens verzamelen voor onderzoek.

Op zich is het logisch dat bij hoge en hele lage temperaturen je tempo iets omlaag gaat. Buiten dat het altijd goed is om regelmatig op snelheid te trainen is die omgevingstemperatuur afghankelijke snelheidsdaling niet iets waar je iets mee hoeft te doen. Zodra de temperaturen weer oplopen zul je vanzelf weer iets sneller gaan.

Persoonlijk zou ik een van je 5km trainingen vervangen door een speelse training waarin je varieert in tempo en ondergrond. Of inderdaad gericht intervallen traint.

Ik denk ook met het oog op de 10km wedstrijd je lange duurloop de komende maanden iets uit te breiden. Je krijgt dan iets meer inhoud waardoor je het iets hogere wedstrijd tempo ook daadwerkelijk 10km zult kunnen volhouden.

Vanmorgen zelf weer een uurtje gelopen. Ondanks dat er gisterenavond hier een hele pak gevallen is is alles inmiddels zo goed als weggedooid. Alleen hier en daar nog wat glibberige stukjes.
Hoi dames,

Videlle, da's een fijne stok achter de deur ja. Dan 'moet' je toch wat sneller de deur uit om te trainen. Ik durf zelf nog niet zo goed in te schrijven, toch een beetje bang dat ik uiteindelijk moet afhaken vanwege iets wat nog niet gebeurd is :S

Dat ze willen weten op wat voor schoenen je loopt heeft misschien iets te maken met statistieken of zo? Of dat fabrikanten dit weer gaan gebruiken?

Lauwe, fijn dat er vooruitgang in zit. Is toch weer 20 minuten!

Vanmorgen gingen wij wandelen aan het strand en op weg ernaar toe leek het wel of heel hardlopend noord- en zuidbeveland erop uitgetrokken was! ;)

Nou ja ik overdrijf, maar de sneeuw is hier zo gesmolten, dat het nergens glad was en alle fietspaden waren weer hartstikke schoon. Mijn voeten begonnen te kriebelen! Ik ga morgen ook weer lekker!
gelopen: 7238 stappen (incl. in- en uitlopen) das ongeveer 4,5 km.

Ik rende n stuk achter n strooiwagen aan, how cool is that?

Tip tegen koude tenen van n Start to Run topic gejat: boterhamzakjes om je sokken! Scheelt n hoop, dat gaas bovenop mn schoenen is nou niet echt wind- en waterdicht.

Ook nog n mooie grote bonte specht van vrij dichtbij gezien, gister n ooievaar. I love birds

Videlle ik weet dat soort dingen (nog) niet, maar tof dat je een doel hebt! Op internet vind je echt talloze schema's, o.a. specifiek voor trainen voor n snellere tijd. (Ow daar heb je Evy al voor lees ik net)
@ Baukje: dankjewel voor je inzichten! Ik ren nu meestal 1 x 10,9 km (afstandmeten.nl is best handig) en 2 x iets van 6,4 km. Wat zou je aanraden voor de langere 10 km afstand? 11,5? Of nog meer? En inderdaad wat meer variëren in tempo en terrein, dus intervaltrainingen gestart en hoop ook weer in de duinen te kunnen trainen. Voor de rest zie ik het hopelijk vanzelf wel.

Hoe lang ben jij al een hardloopster als ik vragen mag? Ik bedoel, marathon rennen enzo, pff, respect hoor.

@ Dreamlogic: ik vond het ook heel spannend om me in te schrijven. Gaat het me wel lukken? Wat als ik een blessure oploop? Wat als (het regent, sneeuwt, hard waait, als ik verkouden ben, keelpijn heb, geen zin meer heb)? Maar mijn doel was ooit de City-Pier-City (in Den Haag) te lopen. Vorig jaar kon ik 5 km misschien wel doen, maar dan blijk je niet eens in de buurt van de pier te komen (Scheveningen) dus dat vond ik een domper. Toen heb ik met mezelf afgesproken om door te trainen voor de 10 km. Ja, en als je dat dan behaald hebt...Wie A zegt moet ook B zeggen nietwaar? Dus na een jaar trainen denk ik wel dat ik in staat moet zijn de CPC te voltooien!

@ Tijgermeisje: gaat het niet slippen in je schoen met zo'n zakje erom? Ik zie het nut wel in, ik stapte vanochtend dik in een plas ijswater, hele koude en natte voet, bah!

Vanochtend de eerste intervaltraining weer gerend, ging naar omstandigheden prima maar wat was het nog glad op sommige stukken! Soms heb ik als een dronken ballerina op een glazen vloer gewaggeld en een paar keer flink de schrik te pakken omdat ik geen grip had en bijna onderuit ging. Heb de hele les dus ook op gras gerend (ik ren normaal op asfalt), dat zal ik morgen vast wel voelen.
Mooi he Tijgermeisje dat je tijdens het rennen zo nu en dan ook beloond wordt door de natuur. En jij hebt in ieder geval veilig gelopen met betrekking tot de gladheid.

Koude voeten heb ik tijdens het lopen eigenlijk nooit last van.

Videlle ik zou nog iets verder uitbouwen dan die 11,5. Je hebt nog ruim de tijd dus dan zou je kunnen proberen een 4 en 3 weken voor de 10km wedstrijd een paar keer een 12,5-13km te lopen in een rustig tempo.

Ik loop nu precies 5 jaar. (ben een laatbloeier)

Dreamlogic gewoon inschrijven joh, Begin anders met een laagdrempelig trimloopje. Bij iedereen kan er wat tussen komen. Je kunt goed getraind zijn maar die dag ziek uit bed stappen maar ook goed getraind hebben en te hard van start zijn gegaan. Of overvallen door de man met de hamer. Geloof me ik heb het allemaal meegemaakt. Tot de ambulance aan toe. En ja heel genant als je dan twee weken later elders aan de start staat en iedereen lijkt je te kennen. Maar ik heb het allemaal overleefd. En gelukkig zijn het de uitzonderingen die de regel bevestigen dat een wedstrijdje vooral een leuke uitdaging is.
Ik ben vandaag ook wezen lopen, 5 km in 33 minuten. Ik had echter het gevoel dat ik sneller gelopen had...Maar vond het toch wel okay, had al anderhalve week niet gelopen!

Hier was het op het eerste stukje asfalt een beetje glad, maar verder gelukkig nergens last van gehad.

Van te voren heb ik m'n kuiten goed opgewarmd, voelde ze wel tijdens het lopen, maar viel verder erg mee.

Laatste stukje gewandeld en thuis rek-oefeningen gedaan. En een koelelement (met een theedoek erom) op de spier gelegd die wat prikkelig aanvoelde. Moet zeggen dat dit erg goed lijkt te hebben geholpen want ik heb vanavond geen pijn en voel het alleen licht trekken.

Eens kijken hoe het de rest van de week gaat, ik wil woensdag of vrijdag weer gaan lopen.

@Videlle, ik hoop voor je dat het toch nog een beetje mee valt met de spierpijn morgen! Aan de andere kant, ook best een goede training, toch? Ik loop ook nooit op gras, maar gelukkig bestaat mijn looproute uit dijk op en dijk af, en ook een paar trappetjes.

@Tijgermeisje, ik kan me dat wel voorstellen van die plastic zakjes ja...Soort broeikas-idee?

Lijkt mij niet prettig en heb eigenlijk nooit last van koude voeten :S Misschien komt dat nog. Ik zal 'm onthouden!

Loop je al 4,5 achtereen nu?
dreamlogic ja die trapjes, daar zijn ze in zeeland heel goed in. Dat is me de laatste wedstrijden daar wel duidelijk geworden.

Vandaag weer gewoon met mijn eigen tijdgroepje de intervallen gedaan. Het was de bedoeling met de snelste 1000tjes wat achter te blijven maar kon het toch niet laten om gewoon mee te gaan. Het tartan was spiegelglad dus we zijn naar een fietspad uit moeten wijken. Maar daar heeft de andere loopvereniging mooi 1000m uitgezet met steeds de 100m punten. We hadden dus even de "baan" van de collegaś ingepikt. Die kwamen zelf daar ook trainen dus het werd aardig druk.
Die boterhamzakjestruc werkt idd als broeikas, mn sokken waren n stuk vochtiger dan normaal.

Het slipt niet, maar je kan het wel horen kraken

Ik hou van mn veters lekker strak dus het bleef prima zitten.

Volgende keer dat ik met vrieskou ga lopen doe ik ze zeker weer om, die plastic zakjes.

Haha 4,5 km achter elkaar rennen, dat wordt op zn vroegst februari, misschien wel maart!

Tis nu nog ongeveer 1/3 wandelen en 2/3 rennen. Dit is pas mn 6e week he, en ik volg n traag schema.

Voor deze week is dat 3X3 rennen en 3X2 wandelen.

Volgende week 4X3 R en 3X1 W en de week daarop 3X4 R en 2+1 W.

In week 52 5 min. achter elkaar lopen, das voor mij echt al n serieuze mijlpaal!
Hey Tijgermeisje, ja je was idd nog pas kort bezig, dat was ik even vergeten! Gek is dat, kan me ook herinneren dat ik toen ik begon al blij was dat ik 2 minuten volhield.

Op een gegeven moment liep ik een keertje 8 minuten achtereen en toen ging het opeens hard. Dus zometeen 5 minuten is gewoon een hartstikke goed begin. Voor je het weet zit je op een half uur!

Weet nog niet of ik vandaag ga lopen.

Ik voel me een beetje kriegelig, heb ook slecht geslapen en ben de hele dag alleen thuis (heerlijk, wat een rust), maar het is bewolkt en grauw...

Als ik niet ga word het vrijdag...Want morgen heb ik 3 uur auto-rijles achtereen en ga ik naar Rotterdam rijden, ook spannend!

Wie gaat er nog lopen vandaag/heeft gelopen vandaag?
@ Baukje: alweer bedankt voor je inzichten, ik ga eens een rondje uitzetten van 12 km om mee te beginnen.

@ Tijgermeisje: het gaat snel hoor, 10 maanden geleden ben ik gestart met de Start to Run reeks 1, en nu dus aan het trainen voor een serieuze 10km! En 5 min achter elkaar is ook een heuse mijlpaal. De weg naar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd zeg maar

Normaal gesproken ren ik altijd na mijn werk (ben rond 5 u thuis dus kan rond kwart over 5 de straat op) maar elke keer is het al zo aan het schemeren dat ik me écht niet prettig voel om nog te gaan hardlopen bij mij in de buurt en in het stadspark. Op mijn vrije dag en in het weekend vind ik het geen probleem om in deze kou te gaan rennen, maar als thuiskom en ik met het licht al aandoen en het is fris en nog geen kwartier later is het donker... Dan krijg ik mezelf de deur niet meer uitkrijgen. Mijn vriend zou ook niet willen dat ik in het donker hardloop.

Hoe doen anderen dat!?
Videlle: Als je vriend niet wil dat je in het donker hardloopt, dan gaat hij toch lekker met jou mee?

Ik loop heel vaak in het donker en ik heb nog nooit iets raars/engs meegemaakt.

Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest....

Na 2,5 week bind ik vanavond mijn schoenen weer eens onder en ga weer eens een stukkie van 5km lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven