Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ibi, wat naar.

Hoe verklaren de artsen de verwardheid dan? Is dat een bijwerking van medicatie die hij krijgt?
The time is now

Weet verder niets te zeggen IBI.
Klote IBI. Bij de vriend van m'n zus ging dit ook zo. Heel naar en moeilijk voor jou en HIH. Dikke knuffel en heel veel sterkte!!
Sterkte IBI. Wat afschuwelijk om je man zo in de war te zien,
Verschrikkelijk om hem zo te moeten zien. Hopelijk dinsdag meer info wat te doen. Misschien dat je bed op zijn kamer mag staan. Dat het voor hem vertrouwelijk is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De kamer is te klein om er echt een bed extra neer te zetten. Ik vrees ook dat hij juist dan heel de tijd aandacht wil en haast niet kan slapen.

Over slapen gesproken, ik ga kijken of het gaat lukken.
Bah, lijkt me vreselijk om je man zo te zien.

Ik blijf hopen op lichtpuntjes voor jullie
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 06 december 2010 @ 00:45:

De kamer is te klein om er echt een bed extra neer te zetten. Ik vrees ook dat hij juist dan heel de tijd aandacht wil en haast niet kan slapen.

Over slapen gesproken, ik ga kijken of het gaat lukken.Jee Lieve Ieb, hoop dat het slapen wat lukt. Moeilijk om hem zo mee te maken. Zoals je weet, mobiel gaat mee op nachtkastje, dus bel als het nodig is, ook als je 'gewoon' in de nacht even wilt kletsen. . Ik mail of sms je morgen nog wat opties.
En sorry, of eigenlijk geen sorry, ik gooi 'm nog even in de herhaling: thee39 at hotmail dot com.
IBI

Thee, ik heb je even gemaild.
Ieb, wat vervelend die verwardheid. En wat moet dat angstig voor hem zijn... voor jou trouwens ook.
IBI, het lijkt mij heel zwaar om je grote liefde zo verward te zien.
ibi, wat vreselijk om je man zo te zien en mee te maken. Hopelijk heeft hij er zelf geen weet van dat hij zo doet en is momenteel??!

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je morgen weer iets wijzer wordt als je een gesprek hebt gehad.
IBI en HIH

Thee, you've got mail.....
Mijn eerste reactie hier.

Allereerst wil ik even zeggen dat het me echt heel veel doet als ik zie hoeveel mensen hier lief reageren. Tsja je kunt natuurlijk ook weinig anders, ik krijg er helemaal een warm gevoel van.

Ik lees al even mee maar wilde me niet mengen, er zijn al zoveel mensen die hier vast schrijven.

Wat een verschrikkelijk nieuws 10 juni en wat hebben jullie een lange weg afgelegd. Ik hoop dat je veel steun krijgt van je omgeving en wat geweldig dat je hier op het forum zo'n leuke groep mensen om je heen hebt verzameld.

Veel van je berichten komen wel erg laat, let goed op jezelf hè? Slaap is belangrijk.

Voor iedereen:

Net verpleging aan de lijn. Omdat hij soms mis plast en zichzelf bevuilt willen ze weer een katheter plaatsen. Heb gelijk aangegeven het hie niet mee eens te zijn. Arme man heeft nog pijn met plassen van de ontsteking vorige keer. Voelt zich al zo onzeker kan niks meer zelf behalve plassen en dan pakken ze dat ook van hem af! Ben echt kwaad

heb gezegd dat ik dan zorg dat er 24 uur per dag iemand bij hem is en hem stuurt bij het plassen.

Arme man ame hih. Hij kan al zo weinig zelf en heeft zo'n hekel aan draadjes op zijn lichaam en word panisch van een katheter. Ben echt van slag af
IBI, wat krijgen jullie het toch voor de kiezen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lichtpuntjes worden jullie niet gegund, wat ontzettend rot zeg.
IBI, wat ontzettend rot zeg

Hoop dat je het inderdaad voorelkaar krijgt dat hij katheterloos kan blijven.
a docter a day keeps the apple away
Ibi, kan een comdoomkatheter/ uritip geen (tijdelijke) oplossing zijn? Een soort condoom met plakrandje met daar een slangetje en zakje aan..
Ja een plascondoom is misschien wel een redelijke tussenoplossing? Niet wanneer hij dat ook losmaakt natuurlijk maar dat is toch even afwachten, je weet niet of dit hem misschien minder stoort?

Beetje stom plaatje met die banaan maar het zou best kunnen werken misschien?

Ik verpleegde jaren geleden een patient met onvolledige dwarslaesie en daar gebruikte we dit ook, met succes. Een heel enkele keer lekte er nog wat.

De bovenrand van het condoom tape je nog wat dichter met zelfklevend band (plakt niet aan de huid).
Hoi IBI,

Ik kan me voorstellen dat je van slag bent. Heel goed dat je er niet mee akkoord gaat hoor. Laat HIH dat weinige wat ie nog zelf kan dan ook aub zelf doen. Misschien is zo'n plascondoom nog niet zo'n slecht idee.

Een hele dikke virtuele knuffel van mij!
Plascondoom is al eerder idd geprobeerd maar dat trekt hij er helaas uit.

Ben zojuist gebeld door ziekenhuis hij zit er al in!!! Grr ik ben echt pissig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven