Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens andere suggesties zijn ook welkom :-)
Regina;

Persoonlijk vind ik Jasmijn de mooiste naam en ook heel erg mooi bij de andere 2 passen, dus daar zou ik voor gaan. Op nr twee zou ik dan Anne zetten, omdat ik die naam mooi vind combineren maar een iets minder mooie naam vind. Anna vind ik trouwens wel heel prachtig, misschien een optie?

Charlotte vind ik wat minder mooi en ook wat minder mooi bij de andere 2 passen.

Wat vind je misschien nog van:

Gijs, Elise en ...

Merel, Veerle, Myrthe/Mirthe, Kirsten, Roos/Rosa, Leanne, Vera, Janna, Nora, Romée, Julia/Julie, Mirjam, Laura/Lauren, Inge, Linde, Marieke.
Gijs, Elise en Jasmijn vind ik de mooiste combinatie, heel mooi zelfs.
Ja vind ik ook een mooie combi met Jasmijn.
Gijs,Elise en Jasmijn mooi dat de S en de I in alle 3 de namen terugkomen. Anne Charlotte

suggesties

Carlijn

Annelijn

Lotte

Susanne

Merel

Milou

Annemijn

Florine

Robine

Jolijn

Phileine

Rosalie

Valerie

Livia

misschien dat er nog iets voor je bij zit
quote:regina75 schreef op 14 december 2010 @ 18:05:

Dames even een vlug vraagje. Ik ben zwanger van de derde en twijfel enorm over een eventuele meisjesnaam. Manlief heeft ook niet echt een voorkeur, dus misschien kan ik hier eens polsen.

Mijn oudste is een zoon en heet Gijs, mijn middelste is een dochter en heet Elise, nu dus de vraag wat jullie het mooiste vinden passen:

Gijs, Elise en Anne

Gijs, Elise en Charlotte

Gijs, Elise en Jasmijn

Ben benieuwd naar jullie mening.

Ik vind het alle drie heel goed kunnen.

Charlotte vind ik persoonlijk de mooiste naam.

Ik vind de namen van je oudste twee trouwens ook prachtig.
The time is now
Vind Charlotte het leukst passen.

Gijs, Elise en Joella vind ik ook erg mooi.
Gijs, Elise, Jasmijn of Charlotte. Anne vind ik minder
Dank jullie wel dames! Ik zelf heb een lichte voorkeur voor Charlotte, maar vind Jasmijn ook erg leuk..ik twijfel nog even verder, maar denk dat Anne in ieder geval afvalt
Ik vind Charlotte iets meer kak, minder stoer dan Jasmijn. Jasmijn vind ik lief + stoer, Charlotte wat lieflijker, zoeter.

Maar dat is helemaal persoonlijk hoor.
Ik vind Jasmijn het mooist.
ik vind alledrie de namen passen bij Gijs en Elise. Persoonlijk zou ik kiezen voor Jasmijn. Anne en Charlotte komen ook erg veel voor. Jasmijn heeft wat meer karakter vind ik.

Nog een paar variaties:

Gijs, Elise en Annemijn

Gijs, Elise en Karlijn

Gijs Elise en Lotta (Lotte of Lotti, Lot, Lotje)

Gijs Elise en Rozemarijn (Roosmarijn)

Gijs Elise en Annelot (Annelotte, Annalotta)

Gijs Elise en Jannemijn (Jannemien)

Gijs Elise en Willemijn.
Ik vind Jasmijn dan weer wat minder.(en ben ook niet kapot van Charlotte en Anne...sorry) Terwijl ik Gijs en Elise echt geweldig vind!

Milou vind ik er erg goed bij passen, maar ook Margot, Olivia, Felice/Felicia, Annelot, Mabel, Marie-Claire, Claire, Roos/Rozemarijn, Lauren(!)

Ik vind Gijs en Elise mooi, klassiek maar ook wel stoer en vlot. Jasmijn vind ik wat truttiger.Veel succes! Doe wat goed voelt!
Hallo,

wat vinden jullie van: Nina Magdalena? De achternaam eindigt ook nog op een A! Is de combinatie dan nog wel mooi? Mijn man twijfelt daar namelijk heel erg aan! Mijn moeder heet Magdalena dus dat wordt sowieso de 2e naam!

Hebben al een zoon genaamd Jens.

Andere suggesties zijn welkom.

Bedankt
@annemirthe; ik vind het juist mooi die twee a's aan het einde. Veel mooier dan bijvoorbeeld Sophie Magdalena.
The time is now
Maria Magdalena;-)?

Ik twijfel tussen Tinka of Tinke. Wat zouden jullie doen?
quote:bosaapje schreef op 14 december 2010 @ 19:58:

Gijs, Elise en Jasmijn vind ik de mooiste combinatie, heel mooi zelfs.Helemaal mee eens!
quote:Punkiedunkie schreef op 17 december 2010 @ 13:11:

Ik twijfel tussen Tinka of Tinke. Wat zouden jullie doen?Tinka. Maar ik houd wel van volledige namen ipv afkortingen dus ik zou voor Katinka gaan. En dan kan je haar altijd nog Tinka noemen, maar officieel heet ze dan anders.
Tinka, en ben het eens met blogbabe, zou ook voor Katinka gaan, eventueel roepnaam Tinka.
Nina Magdalena.... ik zou niet zo blij zijn als ik Magdalena als naam zou hebben (sorry dat ik het zeg). Zou dan gaan voor bijvoorbeeld Nina Lena Jansma (voorbeeldachternaam)
@Catoo: het is de bedoeling dat Nina haar roepnaam wordt en

Magdalena gewoon als 2e naam die je later alleen

nog hoort bij officiele gelegenheden.:)

En vind dat als je gaat vernoemen je het ook goed

moet doen.
Nina Magdalena vind ik wel mooi. Magdalena vind ik niet super, maar het is inderdaad zo dat je toch meestal alleen Nina zal zeggen. Ik heb zelf 3 extra namen van mijn ouders gekregen ook allemaal naar iemand vernoemd. Nou, die gebruik ik dus nooit. Ze staan alleen op mijn paspoort. Dus zo erg is het niet als een 2e naam niet helemaal super is. Zolang de 1e naam maar prachtig is!
Ik ben het met jullie allebei eens, in veel gevallen vind ik ook; gebruik maar de hele naam bij vernoemen ipv een vage variant, maar bij magdalena zou ik toch echt voor lena gaan. En het is idd ook wel maar een tweede naam.. Maar toch zou ik voor lena gaan. Mooie naam, niet te vaag afgeleid van magdalena, alleen afgekort en een veel mooiere naam.

Maar goed, het blijft mijn mening hoor
Ik zou in principe ook Lena doen, maaaar! In combinatie met Nina vind ik Magdalena weer mooier.

Nina Lena

Nina Magdalena

Ja.
Eens met Blogbabe Katinka vind ik ook mooier. Hoor je niet veel meer trouwens, echt leuke naam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven