Met de auto met dit weer

20-12-2010 16:37 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. woensdag heb ik een vrij belangrijke afspraak. Dit een uur of 6 rijden, heen en terug. Zit erg te twijfelen om het af te zeggen. Veel mensen zeggen dat het op de snelweg goed te rijden is, maar ik lees toch andere berichten. Wie zit er veel op de weg nu, en heeft er een beetje verstand van? We hebben geen winterbanden.
Nou, voor woensdag voorspellen ze ijzel.... en je mag nu max. 50 km/h op de meeste snelwegen.

Toch maar verplaatsen die afspraak, we hebben jou ook graag in 1 stuk in 2011!
Ik moet eigenlijk morgen de weg op, met mijn kleine dochtertje, maar ik denk dat ik de boel cancel. Ik wil geen risico nemen als het niet nodig is.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Mijn man zit elke dag op de weg, door grote delen van Nederland en hij komt elke dag weer thuis hoor

Snelwegen worden zowiezo goed bijgehouden. En ach, het is ook nog geen woensdag toch!
Ik rij elke dag 225 km en heb geen winterbanden.

Als je, je aanpast aan de weersomstandigheden is het goed te doen.

Ja het is soms verradelijk glad maar vaak zie je door de vekleuring op de weg waar het is.

Geen idee waar je heen moet maar ik rij van A'dam voorbij Zwolle.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Voor mij zou het afhangen van hoe belangrijk die afspraak is. Is ie echt heel belangrijk en het soort afspraak wat je niet snel opnieuw krijgt, zou ik gaan, al zou ik 10 uur moeten rijden. En ondertussen wel hopen dat de ander voorstelt te verzetten.
Am Yisrael Chai!
Woensdag ijzel??? Slik!

Ik moet naar Belgie, zo'n 600 km heen en terug.
Dan zou ik niet gaan Sunny
Ik moet a.s. donderdag van Twente naar Amsterdam (met twee kleine kinderen), ik lees dus mee.

Als de afspraak erg belangrijk is en ik zou alleen gaan, dan zou het me inderdaad niet zoveel uitmaken hoe lang ik er over doe. Met twee kleine kinderen achterin vind ik het toch wat lastiger. Ik wacht de weerberichten dus maar af.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:fashionvictim schreef op 20 december 2010 @ 16:41:

Voor mij zou het afhangen van hoe belangrijk die afspraak is. Is ie echt heel belangrijk en het soort afspraak wat je niet snel opnieuw krijgt, zou ik gaan, al zou ik 10 uur moeten rijden. En ondertussen wel hopen dat de ander voorstelt te verzetten.Afspraak is wel belangrijk, maar het is niet heel erg als hij verzet wordt, alleen zal het misschien lang duren voordat we dan terecht kunnen. Maargoed, veiligheid staat wel voorop natuurlijk
@Kampen. Hoe snel kun je op de snelweg rijden tussen Zwolle en Amsterdam?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:mizuki schreef op 20 december 2010 @ 16:44:

Ik moet a.s. donderdag van Twente naar Amsterdam (met twee kleine kinderen), ik lees dus mee.

Als de afspraak erg belangrijk is en ik zou alleen gaan, dan zou het me inderdaad niet zoveel uitmaken hoe lang ik er over doe. Met twee kleine kinderen achterin vind ik het toch wat lastiger. Ik wacht de weerberichten dus maar af.Dat kan ik me voorstellen.
Zou je niet de nacht daarvoor kunnen overnachten dat je dinsdag overdag rijd?
naar België? Niet doen, dat wegdek is al kud met peren, laat staan in de winterse omstandigheden
@Bessiezoveel, dat gaat niet lukken helaas.

@Tutttjemeteenrietje, zag foto's van de snelwegen daar vol met sneeuw .

Ik neig nu naar afbellen. Ben wel een bangig type, maar denk toch ook dat het onverstandig is.
Belgie heeft sowieso snel gaten in het wegdek met dit weer (woon zo'n eh... 20 meter van de grens, dus kan het wel weten ). En 600 km met een kind in de auto? Je doet er al 2x zo lang over meid, ik zou het risico toch niet nemen.

@Kampen. Hoe snel kun je op de snelweg rijden tussen Zwolle en Amsterdam?Ik waarschuw je wel even dat er helemaal nergens in Amsterdam is gestrooid.....
Lastig. Zelf heb ik wel een afspraak afgezegd die ik wel heel graag wilde houden.. zou mijn nichtje van 10 ophalen om bij mij te logeren maar heen en weer ook 4 uur. En dat wil ik niet met de auto doen nu...helemaal niet met haar drin file staan enzo is ook al niet leuk. Bovendien ben ik echt geen held met autorijden als het glad is (heb vorig jaar ook een heel zwaar ongeluk gezien toen sneeuwde het dus slecht zicht maar was in het midden van traject.. op zo'n 80km weg..) maar zelfs blikschade zou ik al van balen (dus ik zou het laten afhangen van hoe belangrijk, hoe makkelijk je rijdt (ik rij dan iets verkrampt en is noet goed) en morgen weerbericht afwachten.. (en even bellen met daar waar je heen moet wat de eventuele volgende optie is misschien valt het mee,met twee volwassen vind ik ook al anders, kan je afwisselen, wat te kletsen.. geen winterbanden... heb je dan wel 'alle seizoen banden'? of zijn het echt zomer/lente banden bijna zonder profiel? Bel waar je heen moet ook even om te vragen hoe de omstandigheden daar zijn (als je dat niet weet)
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 20 december 2010 @ 16:46:

naar België? Niet doen, dat wegdek is al kud met peren, laat staan in de winterse omstandigheden

Ik vind die overgang altijd zo mooi, van NL naar België:

*lekker rustig rijden tralala*

Welkom in België!

*kedoeng kedang door-elkaar-geschud-worden*

Dan weet je dat de vakantie is begonnen!
o en kan je ook met de trein? (misschien vertragingen wel...)

(bij mij lukte dat niet want ze wonen niet in een plaats met treinstation..en ze kan niet gebracht worden naar trein die dag)
quote:BarbaraAnn schreef op 20 december 2010 @ 16:50:

Belgie heeft sowieso snel gaten in het wegdek met dit weer (woon zo'n eh... 20 meter van de grens, dus kan het wel weten ). En 600 km met een kind in de auto? Je doet er al 2x zo lang over meid, ik zou het risico toch niet nemen.Mijn vriend hoor, al is dat af en toe ook een kind .

@Kampen. Hoe snel kun je op de snelweg rijden tussen Zwolle en Amsterdam?

Ik rij over de a6 a1 en a9 en op de a6 kan je 100 tot 120, a1 ook en a9 is verradelijk glad daar reed ik als een muts 50.

Amsterdam zelf weet ik niet ik moet naar schiphol
quote:jopje2 schreef op 20 december 2010 @ 16:52:

Lastig. Zelf heb ik wel een afspraak afgezegd die ik wel heel graag wilde houden.. zou mijn nichtje van 10 ophalen om bij mij te logeren maar heen en weer ook 4 uur. En dat wil ik niet met de auto doen nu...helemaal niet met haar drin file staan enzo is ook al niet leuk. Bovendien ben ik echt geen held met autorijden als het glad is (heb vorig jaar ook een heel zwaar ongeluk gezien toen sneeuwde het dus slecht zicht maar was in het midden van traject.. op zo'n 80km weg..) maar zelfs blikschade zou ik al van balen (dus ik zou het laten afhangen van hoe belangrijk, hoe makkelijk je rijdt (ik rij dan iets verkrampt en is noet goed) en morgen weerbericht afwachten.. (en even bellen met daar waar je heen moet wat de eventuele volgende optie is misschien valt het mee,met twee volwassen vind ik ook al anders, kan je afwisselen, wat te kletsen.. geen winterbanden... heb je dan wel 'alle seizoen banden'? of zijn het echt zomer/lente banden bijna zonder profiel? Bel waar je heen moet ook even om te vragen hoe de omstandigheden daar zijn (als je dat niet weet)

Geen idee wat voor banden we hebben eigenlijk. Ik denk alle seizoenen, maar zal mijn vriend eens vragen.

Zal ook zeker overleggen met de mensen daar.

We reizen met 2 volwassenen, en we kunnen ook afwisselen met rijden etc.

Kan me voorstellen dat je niet graag je nichtje ophaalt met dit weer.
quote:jopje2 schreef op 20 december 2010 @ 16:54:

o en kan je ook met de trein? (misschien vertragingen wel...)

(bij mij lukte dat niet want ze wonen niet in een plaats met treinstation..en ze kan niet gebracht worden naar trein die dag)Dat is ook nog een optie inderdaad.
quote:Kampen86 schreef op 20 december 2010 @ 17:00:

[...]

Ik rij over de a6 a1 en a9 en op de a6 kan je 100 tot 120, a1 ook en a9 is verradelijk glad daar reed ik als een muts 50.

Amsterdam zelf weet ik niet ik moet naar schipholA9 is altijd pet, maakt niet uit wat voor weer het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven