Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:poezemoeder schreef op 24 december 2010 @ 17:22:

Ik ben vandaag ongesteld. Dan ben ik op mijn venijnigst Met gevaar voor eigen leven dan: Dat is wel een beetje te merken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:iris1969 schreef op 24 december 2010 @ 17:12:

[...]

Als je vanaf jonge leeftijd bij kinderen duidelijk je grenzen aangeeft dan krijg je dat dramgedrag ook niet in een kledingwinkel, want dan weet je gewoon als kind dat je het toch niet krijgt en dat is niet het einde van de wereld. Op accessoire-niveau kan TO dan haar dochter tegemoet komen.Ja hoor je hebt helemaal gelijk.
anoniem_114699 wijzigde dit bericht op 24-12-2010 17:27
Reden: Maar niet heus!
% gewijzigd
Ik dacht dat op dit forum iedereen zijn mening mag laten horen, binnen de regels van het vivaforum. Dat geldt dus ook voor Iris.

Iemand afzeiken is wel heel makkelijk, in plaats van inhoudelijk argumenten Dat zegt meer over jezelf dan over de ander.
quote:shahla schreef op 24 december 2010 @ 17:23:

[...]

Zo eenvoudig werkt het niet. Je hebt er kopstukken bij onder kinderen. Die hebben bv. een sterk karakter waarbij ze zullen blijven strijden voor de dingen die ze willen en ze laten zich niet de kaas van het brood eten.

Onderschat overigens ook niet het autoritaire opvoeden. Dat werkt op een dag echt tegen je als je juist een kind hebt met een sterk karakter wat daarin op zeker de strijd met je aan zal gaan.Laat gaan. Mevrouwtje Iris haalt nl al haar wijsheid uit boeken, denk ik zo.. Wij weten allang beter dat het echte leven iets anders in elkaar steekt
quote:shahla schreef op 24 december 2010 @ 17:23:

[...]

Zo eenvoudig werkt het niet. Je hebt er kopstukken bij onder kinderen. Die hebben bv. een sterk karakter waarbij ze zullen blijven strijden voor de dingen die ze willen en ze laten zich niet de kaas van het brood eten.

Onderschat overigens ook niet het autoritaire opvoeden. Dat werkt op een dag echt tegen je als je juist een kind hebt met een sterk karakter wat daarin op zeker de strijd met je aan zal gaan.Je hebt er inderdaad sterke karakters bij (net als ik als kind) en dan moet je zeker niet autoritair opvoeden. Daarom heb ik het over duidelijke grenzen aangeven en tegemoet komen op accessoiregebied. Zo krijgt ze toch de vrijheid om te experimenteren, maar zonder dat ze er bij loopt zoals jij niet wil.
quote:Guinevieve schreef op 24 december 2010 @ 17:24:

[...]

Oma's en tante's die het achter de rug van de betreffende ouders om over de opvoeding van hun resp. kleinkind en nichtje hebben: En jij denkt dat je familie het nooit over je opvoeding kwaliteiten (of andere dingen van je leven) heeft? Think again. ;)
quote:Bertha schreef op 24 december 2010 @ 17:25:

Ik dacht dat op dit forum iedereen zijn mening mag laten horen, binnen de regels van het vivaforum. Dat geldt dus ook voor Iris.

Iemand afzeiken is wel heel makkelijk, in plaats van inhoudelijk argumenten Dat zegt meer over jezelf dan over de ander.Precies!
Ik gooi hem er even in; het is Kerstavond! Vrede op aard enzo.
Ik denk dat sommige ouders (zoals TO) vergeten dat je een kind slechts te leen hebt. Er komt een dag en dan heb je geen reet meer te vertellen over kledingsmaak, studierichting of welke keuze dan ook.
quote:iris1969 schreef op 24 december 2010 @ 17:22:

Het is dat ik tegenwoordig zo ZEN ben, maar sommige mensen verdienen een prachtige sneer.

Heeft iemand een mooie op voorraad?

Dit vind ik dan weer bijzonder onaardig Iris.
quote:mamalief schreef op 24 december 2010 @ 17:25:

[...]

Euh....dat poezemoeder maar terug moet komen als ze kinderen heeft ipv kittens?O.. die zijn al lang weg hoor. Nu mijn kids nog
quote:Guinevieve schreef op 24 december 2010 @ 17:24:

[...]

Oma's en tante's die het achter de rug van de betreffende ouders om over de opvoeding van hun resp. kleinkind en nichtje hebben: Wij zijn 6 handen op 1 buik en mijn nichtje is fantastisch, dus don't worry .
quote:shahla schreef op 24 december 2010 @ 17:25:

[...]

Met gevaar voor eigen leven dan: Dat is wel een beetje te merken. lol
Als alle vrouwen zo gaan lopen sneren omdat ze ongesteld zijn op dit forum, dan brak de pleuris (nog meer dan nu) uit.
quote:miloo schreef op 24 december 2010 @ 17:25:

[...]

Ja hoor je hebt helemaal gelijk.

Niet? Hoe zie jij het dan?

Leuk toch die verschillende meningen.
quote:miloo schreef op 24 december 2010 @ 17:28:

[...]

Dit vind ik dan weer bijzonder onaardig Iris.Verdient ze aardig? Zeg eens eerlijk?
quote:iris1969 schreef op 24 december 2010 @ 17:26:

[...]

Je hebt er inderdaad sterke karakters bij (net als ik als kind) Oh toen nog wel?
quote:Julus schreef op 24 december 2010 @ 17:30:

Als alle vrouwen zo gaan lopen sneren omdat ze ongesteld zijn op dit forum, dan brak de pleuris (nog meer dan nu) uit.Ik vind het in ieder geval nu erg hinderlijk, dus hopelijk trekt deze bui snel over en gaan we terug on-topic.

[...]

Je hebt er inderdaad sterke karakters bij (net als ik als kind) en dan moet je zeker niet autoritair opvoeden. Daarom heb ik het over duidelijke grenzen aangeven en tegemoet komen op accessoiregebied. Zo krijgt ze toch de vrijheid om te experimenteren, maar zonder dat ze er bij loopt zoals jij niet wil.

En waarom moet een kind er perse precies zo bij lopen, zoals jij dat wilt? Ik snap dat werkelijk niet.

Mijn dochter heeft toen ze 4 was een 'roze periode' gehad. Prima, als jij dat mooi vindt. Die heeft dus een half jaar lang alleen maar in het roze gelopen.
quote:poezemoeder schreef op 24 december 2010 @ 17:26:

[...]

Laat gaan. Mevrouwtje Iris haalt nl al haar wijsheid uit boeken, denk ik zo.. Wij weten allang beter dat het echte leven iets anders in elkaar steekthet feit dat iemand geen kinderen heeft, wil niet zeggen dat je dan geen mening kunt hebben en misschien ook nog wel iets zinnigs kunt zeggen. Ik ben het niet eens met de mening van Iris, maar je zou ook haar ideeën kunnen weerleggen met goede argumenten ipv alleen maar te sneren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:mamalief schreef op 24 december 2010 @ 17:33:

[...]

Oh toen nog wel?

Jij ook al? Ook ongesteld?

Back on topic maar weer.
quote:iris1969 schreef op 24 december 2010 @ 17:29:

[...]

Wij zijn 6 handen op 1 buik en mijn nichtje is fantastisch, dus don't worry .Arm kind, drie opvoeders...

[...]

Je hebt er inderdaad sterke karakters bij (net als ik als kind) en dan moet je zeker niet autoritair opvoeden. Daarom heb ik het over duidelijke grenzen aangeven en tegemoet komen op accessoiregebied. Zo krijgt ze toch de vrijheid om te experimenteren, maar zonder dat ze er bij loopt zoals jij niet wil.

Ik was juist vrij timide en meegaand en werd volledig overheerst door wat mijn moeder wilde en vond dat ik ook moest willen en nodig vond voor mij. Op mijn 16/17e werkte dat niet meer. Volgens mij is ze daar nog steeds niet helemaal van bekomen . Dat ging trouwens niet eens over kleding want dat interesseerde mij op die leeftijd nog helemaal niet. Ik was al tevreden met een spijkerbroek of legging met daarop een t-shirt of een trui.

Waarom zou de dochter van F trouwens alleen wat vrijheid met accessoires mogen hebben? Ik vind dat ze wel wat meer inspraak mag hebben. Dan krijg je tenminste ook niet dat ze kleding verstopt in een hoek van de kast.
quote:iris1969 schreef op 24 december 2010 @ 17:33:

[...]

Ik vind het in ieder geval nu erg hinderlijk, dus hopelijk trekt deze bui snel over en gaan we terug on-topic.Ik ben de hele tijd on-topic hoor. Jij laat je afleiden.
quote:iris1969 schreef op 24 december 2010 @ 17:34:

[...]

Jij ook al? Ook ongesteld?

Nee ik heb gewoon een kutkarakter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven