Het is het allemaal net niet...

08-01-2011 17:00 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb voor dit topic een nieuwe account aangemaakt...

Ik ben het net niet.

Ik zou zo graag mn leven over willen doen en andere keuzes maken. Ik heb het idee dat ik het verkeerde pad aan het bewandelen ben. Teveel verkeerde afslagen. Ik denk dat ik van dit pad ook nog wel wat leuks kan maken, want hier zal ik het toch echt mee moeten doen, maar het blijft maar door mn hoofd spoken hoe mn leven zou zijn als ik op de 'hoofdweg' gebleven was. En ik weet dat dit niet realistisch is, maar wat zou ik toch graag een tijdmachine hebben.

Nu het idee dat ik maar achter de feiten aan blijf lopen. Bejaard voordat ik eindelijk een studie heb afgerond. En was dat wel de juiste keuze? En wat voor baan ga ik krijgen?

Me te laat in de datingwereld gestort. Nog te groen op relatiegebied, waardoor je slechte keuzes blijft maken. En ik ben het steeds net niet. Ze vinden me geweldig, maar net niet goed genoeg voor een relatie. En wanneer ben ik dat wel? Als ik net weer te oud ga zijn voor kinderen?

Als ik naar mn leven kijk zie ik verloren jaren en gemiste kansen. Belangrijke jaren die meestal gebruikt worden om jezelf te leren kennen, waarin je relaties ontdekt en levenlessen leert om je uiteindelijke relatie te kunnen laten slagen, een carrierepad moet kiezen, volwassen wordt.

Ik ben bang voor een leven van net niet. Bang om mn hele leven een paar stappen achter de rest aan te rennen.

Weet niet wat ik hiermee wil. Hopelijk iemand die dit ook herkent... Of dat dit gedachten zijn die horen bij de drempel naar het volwassen leven. Ik weet het niet. Het is niet alsof ik dit constant denk en super depressief ben, maar moest het toch even kwijt.
quote:infeliz schreef op 08 januari 2011 @ 18:01:

Ik weet nog niet of ik kinderen wil. Ten eerste moet er dan op de juiste leeftijd een juiste vent in mn leven zijn. En ten tweede moet ik dan ook nog weten of ik het wil. En ik wil niet met 50 terugkijken dat dat weer een momentje was van verkeerde afslag...

Hoe oud ben je?

En daarbij:

Ik ben 36 en geen kinderen en misschien komen ze er nooit.

Genoeg gelegenheid voor gehad, maar ik zal zeker over 10 jaar niet denken wanneer ik nog geen kinderen heb: verdorie, was ik maar wel bij die ene vent blijven hangen, had ik nu een kind gehad.

Dat is volgens mij een verkeerde gedachte.
Je hebt een keuze gemaakt in je leven, op dat moment, met de feiten die er toen waren. Je hebt vanwege A, B en C die bewuste keuze gemaakt.

Dat maakt het een gedegen beslissing.

Dat je het nu anders zou doen, dat kan. Maar die kennis had je op dat moment niet, anders had je een andere keuze gemaakt.

Het is dus eigenlijk zonde om te denken in goed of fout, je maakt op dat moment die keuze omdat de juiste keuze lijkt.

Je hebt erover nagedacht, dingen afgewogen en bent tot keuzes gekomen.

Daar kan je vrede mee hebben en verantwoordelijkheid nemen voor het besluit en de uitkomsten.

Als de uitkomsten niet zijn wat je ervan gedacht had, geeft dat jou de gelegenheid weer nieuwe keuzes te maken.

Nou ja, het klinkt een beetje vaag, maar misschien heb je er wat aan
Ik geloof ook zeker dat er altijd wel een oplossing is. En dat elk nadeel een voordeel heeft.

Ik zit er denk vooral mee dat ik niet eeuwig de tijd ga hebben om ook bij een berustend eindpunt te komen. Het idee om achter de feiten aan te blijven lopen. Dat ik straks op mn sterfbed er nog steeds niet echt ben. Dat ik eigenlijk nog een paar jaar nodig had gehad.. Klinkt dat logisch?
@infeliz

Die uitspraak ken ik ook. En mij benauwd het niet, maar het stelt me juist gerust. 'Onverwachts gaat op zijn best' past namelijk ook erg goed bij me. Soms komen er dingen op je pad die je niet had zien aankomen en die je leven erg kunnen verrijken. Denk maar aan relaties, die komen meestal niet als je 'op zoek' bent, maar juist als je er even helemaal niet mee bezig bent.

Ik denk ook dat jij je teveel richt op wat achter je ligt. En wie achterom kijkt, ziet niet wat er voor hem ligt. Als je niet happy bent met je studiekeuze, zoek dan werk wat beter bij je past. Vaak kun je dan evengoed nog wat hebben aan je eerdere keuze. Stel bijv dat je voor de zorg hebt gekozen maar liever boekhouder wordt. Dat lijkt totaal tegenover gesteld. Maar richt je pijlen dan bijv. op een boekhoudkundige startfunctie bij een zorginstelling. Geheid dat je een streepje voor hebt op de medekandidaten!
quote:infeliz schreef op 08 januari 2011 @ 18:01:

Oh reactie ineens weg...

Keuzes kunnen ook meestal wel terug gedraaid worden, maar die tijd krijg je nooit terug. Heb je nooit het idee dat je veel verder zou kunnen zijn op het 'juiste pad' als je niet tijd verloren had aan het verkeerde weggetje?

Je weet niet wat het juiste pad is, de juiste afslag.

Het zijn meer jouw gedachten over een hypothetische toekomst die je gehad zou hebben.

Je weet helemaal niet of dat zo gelopen zou zijn, als je die keuze daadwerkelijk gemaakt zou hebben. Dat weet je echt absoluut niet.

Door iedere keuze die je maakt, leer je wat en geeft je weer meer informatie over wie jij bent en wat je wilt in je leven, zo ervaar ik dat althans.

Met die informatie kan je weer nieuwe keuzes maken. Het leven is niet zwart of wit.
Het gaat niet om de eindbestemming maar om de reis er naartoe. Een reis met veel omwegen en verschillende afslagen zal boeiender zijn dan wanneer je rechtstreeks via de snelweg op je eindbestemming aan komt.
quote:infeliz schreef op 08 januari 2011 @ 18:07:

Ik zit er denk vooral mee dat ik niet eeuwig de tijd ga hebben om ook bij een berustend eindpunt te komen. Het idee om achter de feiten aan te blijven lopen. Dat ik straks op mn sterfbed er nog steeds niet echt ben. Dat ik eigenlijk nog een paar jaar nodig had gehad.. Klinkt dat logisch?

Je weet niet wat een berustend eindpunt is, of wanneer je dat zo zou ervaren. Het leven heeft geen finish.

Het gaat er meer om waar jij voldoening uit haalt in je leven. Als je nu het gevoel hebt dat je leven onvoldoende spannend, motiverend of leuk is, kan je gaan kijken naar wat je hieraan kan veranderen.

Ik denk dat daar meer de crux in zit, dan in het willen nastreven van iets wat eigenlijk alleen in je hoofd bestaat; een berustend eindpunt.

Jíj bepaalt namelijk waar jij in wilt berusten en wat jou energie geeft.
Ik zie omwegen dus niet als verloren tijd. Ik kies niet voor niets een bepaalde weg, dus zal ik er ook wel (tijdelijk) plezier uit halen.
quote:Kier_V schreef op 08 januari 2011 @ 18:03:

Ik ook niet nummerzoveel, die momenten zijn heel kloten en daar zit TO op dit moment in.

En over een poosje gaat ze ons advies aan anderen geven, omdat zij dan ook een stap verder is met nieuwe beslissingen maken :-)Zo werkt dat :-)

Haha ik hoop zo dat dat waar is! Over het algemeen moet ik ook eigenlijk niet zeuren en klinkt het nu dramatischer dan het is, maar zit me duidelijk wel dwars allemaal.

Ben halverwege de twintig.

@Ises. Daar heb ik zeker wat aan. En je hebt ook gelijk. Soms lastig om alles zo rationeel te blijven 'goedpraten'. Maar gelijk heb je zeker.

@nummerzoveel. Ook jij hebt gelijk. En dat weet ik ergens ook wel. Maar wat zou ik graag willen weten dat het allemaal wel goed komt. Hoeft niet op de manier zoals ik zou willen, maar komt het goed?
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2011 @ 18:14:

Ik zie omwegen dus niet als verloren tijd. Ik kies niet voor niets een bepaalde weg, dus zal ik er ook wel (tijdelijk) plezier uit halen.Eens, je haalt er altijd iets uit. Soms valt het mee, soms valt het tegen. En dát is nou het leven.
Begin eens met het veranderen van je nickname...benader het leven positief. Kijk wat je wél hebt en schrijf op wat je kunt verbeteren. Neem 1 veranderpunt en ga daar aan werken. Als dat doel is bereikt, pak het volgende punt aan. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het geeft wel rust denk ik.
Ben nu al helemaal blij dat ik het topic geopend heb. Hoewel er ook tranen naar bovenkomen.

Alle dingen die jullie zeggen heb ik ook ooit bedacht. En zijn ook momenten daar ik daar naar leef. Maar in doemdenken ben ik blijkbaar ook heel goed als dingen in mn leven me dwars zitten.

Maar nu al blij dat ik dit ooit van andere mensen op mn beeldscherm ooit weer terug kan lezen. Weird hoe dat helpt.
quote:infeliz schreef op 08 januari 2011 @ 18:07:

Ik geloof ook zeker dat er altijd wel een oplossing is. En dat elk nadeel een voordeel heeft.

Ehmnee, dat klinkt mij niet logisch, maar wel begrijpelijk, omdat je NU niet tevreden bent, komen die vragen in je op.

Okay, met de billen bloot jij :-)

Met welke situatie ben jij op dit moment het meest ongelukkig?

Ns kijken of we met zijn allen een oplossing kunnen vinden voor dat probleem, want blijven hangen in deze gedachten, zetten geen zoden aan de dijk.

Weet zeker dat er voor elk probleem iemand hier rondloopt met een advies/oplossing :-)
Tuurlijk komt het goed! Maar realiseer je dat je daar wel iets voor moet doen. Het leven gaat met pieken en dalen. En er zullen ongetwijfeld dingen op je pad komen waar je veel verdiet van hebt of erg ongelukkig van wordt. Maar daarna komt er weer een piek, zolang je zelf maar bereid bent om naar een nieuwe piek te zoeken en weer uit dat dal te klimmen.
Eens met Kier.. Vertel, waar kunnen we je bij helpen?
Was even eten, maar ben er weer. Wat zijn jullie allemaal lief!!

Is niet echt 1 ding. Het is mn studie. Mn bachelor komt in zicht, maar dan is er ook nog een master. En dat alles gecombineerd met die regeling die waarschijnlijk in gevoerd gaat worden, komen er nog meer geldzorgen bovenop.

En voordat ik straks een baan begin ben ik in verhouding echt wel oud. Dus naar mijn idee voor eeuwig een beetje achter op de rest. Die achterstand jaren krijg ik niet meer terug.

En natuurlijk mannen. Eerste relatie was er pas heel laat en er toen achtergekomen dat liefde inderdaad blind maakt. Heel veel over mezelf geleerd, maar dus weer een bevestiging dat niet alles in 1 keer gewoon maar goed gaat. En verder ben ik grappig, lief, sexy en geweldig blijkbaar, maar geen relatiemateriaal. Ik ben het net niet.

In sport. Ik was eeuwige nummer 4 soort van. Ik ben goed, maar net niet goed genoeg om de top te bereiken.

En zo kan ik vast nog aantal dingen opnoemen. Ik streef naar mn persoonlijke top en kan daar vaak ook trots op zijn, maar soms het gevoel (nu bijvoorbeeld dus) dat het in vergelijking met het gemiddelde mens net niet goed genoeg is. Is lastig uit te leggen...
Wat vind je wel/niet leuk aan je studie? Kunnen we met je meedenken over een master die misschien beter bij je past?

Ik ken de regels niet zo goed, maar is het nog mogelijk om een 'pauzejaar' in te lassen? Dat kan soms ook erg verhelderend werken, mits je het verstandig invult!

En die achterstand valt echt wel mee, hoor! Ik studeerde in deeltijd voor mijn bachelor af op mijn 30e en was in mijn studie verreweg 1 van de jongsten!
Voor wat betreft die relatie en je sport en dergelijke. Ik baalde ooit van een 5,5 die ik haalde in mijn studie. Het was mijn 1e lage cijfer en om een goede reden (een sterfgeval in de familie), maar ik baalde echt. Totdat mijn leraar op mij af kwam en enthousiast uitriep:

Goed gedaan, je hebt efficient geleerd!

Dat is mij altijd bijgebleven en ik vind dat echt een hele waardevolle les.

Waarom zou je altijd alles heel erg goed moeten doen? Gewoon goed is ook prima. Veel belangrijker is dat je je best doet en geniet van het doen op zich.
Door met mijn hobby nog wat bij te verdienen krijg ik toch nog extra bevrediging.

Deze klinkt erg leuk!! wat is jouw hobby dan?? Hij klinkt echt dubbel......
quote:peecee schreef op 09 januari 2011 @ 09:43:

Door met mijn hobby nog wat bij te verdienen krijg ik toch nog extra bevrediging.

Deze klinkt erg leuk!! wat is jouw hobby dan?? Hij klinkt echt dubbel......Hahaha! Mijn hobby is fotografie, maar hij klinkt idd leuk
Te oud om een studie af te ronden ben je nooit hoor :-)

(goedemorgen trouwens) :-)

Kan me voorstellen dat die geldzorgen bij het 'Masteren' een zorg zijn.

Over hoeveel geld extra hebben we het dan?

Wellicht dat een studielening een optie is?

De mannen:

Ach... je bent het net niet, voor DIE man!

Voor die andere ben je het WEL helemaal.

Ik heb mijn neus zo vaak gestoten aan de verkeerde mannen, dat ik uberhaupt nog blij ben dat ik een neus heb :-)

Zou me eerst maar ns richten op die studie en hoe je verder kunt zodat je dat afgerond hebt!

Sporten:

Ik denk, dat wanneer je je daar helemaal op richt, je best bij de beste zal horen. Maar je bent,neem ik aan, gaan sporten voor de LOL!

Professionals zou ik even niet benijden, die zijn daar alleen maar bezig. Jij hebt gekozen om andere dingen op nummer 1 te zetten (je studie, je leven, de fun-dingen etc)

Dus... Je studie:

Wat hangt je boven je hoofd met de nieuwe regels die ingevoerd gaan worden en hoe zou je dat eventueel kunnen opvangen?
Hhahaha ik dacht gelijk aan een andere hobby ...we begrijpen elkaar he hahhaha
Een pauzejaar klinkt heel goed wat Nummerzoveel al zei maar inderdaad... je moet er dan wel echt volledig voor gaan het jaar erop.

Klinkt dat jou interessant, of zeg je: Nee,ik wil NU door
Mn bachelor moet ik deze zomer af hebben gerond, want alle uitloop vanaf september kost me 5000 euro. Een lening heb ik al. Mijn ouders zullen me, als het echt zover komt, denk wel willen helpen, maar ik wil ze niet teleurstellen. En mezelf ook niet. Ik ben de koningin van net niet. Gewoon halen zou ik al geweldig vinden. Maar een of andere manier krijg ik het steeds voor elkaar om 5.4 of 5.3 te halen. Net niet dus weer.

Een pauze jaar voor mn master zou kunnen. En ben ook aan het twijfelen om dat te gaan doen. Een jaar werken. Werkervaring opdoen, deukje maken in mn schuld en fris beginnen jaar erop. Alleen het leeftijd gedeelte houdt me tegen. Geen stoere verhalen over wereldreizen of grote liefdes, maar gewoon studievertraging omdat het niet allemaal meteen lukt.

En ja mannen... Ik geloof niet echt in ware liefde. Ik geloof dat er meerdere mannen op de planeet zijn waar een relatie mee zou kunnen werken. Met de een beter dan de ander en het hangt ook af van timing en gebeurtenissen en hoe je daar mee omgaat.

De mannen die ik nu tegenkom vinden me wel leuk, maar het verliefde blijft uit. Ze hebben een ideaal beeld in hun hoofd van de ware liefde en hoewel ze allemaal hebben getwijfeld of ik het toch niet ben, wachten zo toch liever op dat ene meisje waarvan ze het meteen in 1 oogopslag gaan weten.

Ik vind dat een mooi romantisch idee, maar ook onrealistisch. Ik ben sowieso niet het type wat blijkbaar met eerste indruk al impact maakt. Nog nooit iemand ontmoet die de juiste eerste algemene indruk van mij had.

Ligt het aan de leeftijd dat mannen zo denken? Of weet ik ze toevallig te vinden? Gaan mannen op latere leeftijd het idee van een type en liefde op het eerste gezicht loslaten? Of noemen we dat dan setteling for less? Ze lijken nooit tevreden te zijn. Hoewel heel veel klopt bij mij, ze lijken allemaal toch nog even opzoek te willen gaan naar de verbeterde versie van mij... Frustrerend!!
Je kunt dat 'net niet' ook anders zien. Ik had hetzelfde: was een goeie student, maar niet briljant zoals sommigen. Doe het leuk in de sport en bij toneel, maar wel 'subtop'. Er zijn er altijd een paar in de groep beter.

Enzovoort enzovoort!

En ik voelde het ook zo van "net niet" en dacht "ik moet eens echt ergens voor GAAN, iets vinden waar ik helemaal voor wil gaan en supergoed in worden". Totdat een vriendin ooit, in een gesprek dat heel ergens anders over ging, spontaan zei: "ik vind jou zo veelzijdig".

Sindsdien zie ik het heel anders. Het was echt een bevrijdende opmerking. Hopelijk heeft mijn bericht op jou dezelfde bevrijdende uitwerking .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven