De echt simpele mensen op datingsites

11-01-2011 22:08 204 berichten
Zo, ik heb mij vandaag ingeschreven op Relatieplanet en ben bedolven (voor mijn gevoel is dit al heel wat) onder de mailtjes van simpele mensen. Mensen die niet kunnen schrijven, of niet kunnen lezen omdat ze flink ouder zijn dan wat ik heb aangegeven, of omdat ze er gewoon wat sneu uitzien of gewoon niet zo'n spannend leven hebben (wat ik uit hun profiel haal). Iemand schrijft mij dat hij mij wil ontmoeten en dat hij ook snel kan reageren omdat hij toch werkloos is en bij zijn ouders in woont (43 jaar). Weer iemand anders vraagt of ik leuk woon, hij moet namelijk binnenkort zijn huis uit en ik woon in de plaats waar hij werkt (nou ja, deze werkt in ieder geval). Een ander iemand heeft als hobby het houden van duiven en geeft aan dat hij mij wel erg leuk vindt, maar dat een relatie in zou houden dat we nooit op vakantie kunnen dus dat ik dat punt moet laten vallen. Ik vind het keilullig dat ik die 36 mensen nu moet gaan afwijzen. Het voelt zo snobistisch. Normaal neem ik bij wijze van ieder half dood vogeltje mee naar binnen om te verzorgen en nu wijs ik keihard mensen af omdat ze te simpel voor mij zijn. Kan er wel een leuk verhaal om heen gaan breien, maar zo is het.

Zou ook voor deze mensen gelden dat op ieder potje een deksel past? Ik vind het zo sneu. Zouden deze mensen nu tot in de eeuwigheid rondzwerven op RP? Zij vallen toch niet op tussen de rest van de vlotte mensen die wel op RP staan?

Overigens zijn niet alle 36 mensen zo erg, maar zit er geen echte match bij.
Ofwel, wat Woordenaar zegt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Woordenaar schreef op 13 januari 2011 @ 17:21:

[...]

Wat een typische opmerking weer. Toen ik zelf nog ingeschreven was op een datingsite, selecteerde ik ook op opleidingsniveau. So what? Intelligentie en een grote algemene kennis zijn voor mij nu eenmaal belangrijk in een man.

Waarmee ik niet zeg dat er geen intelligente lassers, bewakers of wat dan ook bestaan... maar selecteren op opleidingsniveau maakte de kans op een match gewoon groter.

Ik snap dat nooit zo. Als een man een buikje heeft, kaal is, kinderen heeft, rookt, weet ik veel wat.... daar mag je allemaal wèl op afknappen. Maar als je niet wil daten met iemand die overduidelijk andere interesses heeft en een ander cultureel kader... dan ben je ineens een snob? Wat een kul.Ik respecteer iedereen, en elke vent die mij een serieus bericht stuurde kreeg een antwoord terug. Maar als ik 'm niet intelligent genoeg vond overkomen, was het voor mijn part over.

Ben het helemaal met je eens.

Ik heb ook een poos gedate via diverse sites en ik knapte ook af op slecht taalgebruik of simpel gedrag.

Onzin dat dat niet zou mogen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Vraagje voor alle dames (en heren) die vinden dat je niet mag selecteren op opleidingsniveau:

Hoe zoek je een leuke man? Je mag niet veroordelen op opleiding, of op het feit dat een 43 jarige nog bij zijn moeder woont (als een man dat in de kroeg tegen mij zou zeggen maakte ik ook dat ik wegkwam) of weet ik veel. Betekent dat dan dat je in jullie ogen verplicht bent om iedereen die reageert een kans te geven? Wijzen jullie nooit iemand af omdat hij een stomme mail stuurt? Zijn er helemaal geen profielen die jullie totaal niet aanspreken? Geen mannen die je bij voorbaat niet opzoekt?

Ik heb geen ervaring met dating sites (ben al jaren samen met mijn man), en ik vraag me serieus af hoe jullie dat dan doen, want ik kan me niet voorstellen dat jullie in zee gaan met iedereen die zich meldt.

Ik zou denk ik ook selecteren op opleidingsniveau, hoewel ik ook weer moet zeggen dat ik in mijn directe omgeving genoeg mensen heb die ik dan bij voorbaat en zeer onterecht zou afschrijven. Bovendien selecteer je in zekere zijn ook op uiterlijk denk ik, en mijn ervaring is dat aantrekkelijkheid vooral wordt bepaald in real life. Ik kan tenminste twee mannen noemen die ik op basis van een foto ECHT NIET zou willen daten, maar die in het echt waanzinnig leuk en aantrekkelijk zijn (sexy zelfs). Sterker nog: ik denk dat ik mijn eigen man, waar ik echt heel gelukkig mee ben, niet zou hebben uitgezocht op basis van een profiel.

Het lijkt mij dus eigenlijk best wel moeilijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Het is ook zeker niet eenvoudig! Het is meestal de mix van foto, profiel (interesses en tekst) én het bericht (als jij de reactie krijgt) op basis waarvan je besluit om verder contact te leggen.
@BWitched Selectie op datingsites is nou eenmaal gemankeerd. Je laat ongetwijfeld allerlei mensen afvallen met wie je IRL wél wat zou kunnen hebben. Ik ken ook meerdere vrienden die elkaars profiel op een datingsite volledig links zouden laten liggen, maar wel al jaren gelukkig samen zijn.

IRL val je voor iemand en daarna ontdek je pas al zijn 'features'. Op internet is het andersom. Waarom zou ik een roker selecteren als ik toch nog geen verliefde gevoelens heb? Selectie vindt dus grotendeels op rationele gronden plaats, terwijl de liefde weinig met rationaliteit te maken heeft...
Volgens mij vindt de selectie plaats op basis van:

- uiterlijk

- humor

- status

Dit kwam vast te staan toen ik ging experimenteren met een willekeurig profiel. Een arts kreeg met de dezelfde foto en profieltekst meer reaktie dan een winkelfiliaalleider.

En de 80/20 regel is van toepassing in de datingwereld: 80% van de mannen is geinteresseerd in slechts 20% van de vrouwelijke daters. En ook omgekeerd: 80% van de vrouwen wil 20% van de mannen, de overige 80% van de mannen is kansloos (daar gaat dit topic over) en alleen interessant voor de omzet van RP.
@Rasa: zo zou ik inderdaad ook selecteren, denk ik. Maar dat roept hier veel weerstand op en nu vraag ik me af hoe die mensen dan kiezen wie ze willen keren kennen.

@karima: wat jij doet heeft dan weer meer weg van iemand leren kennen in de kroeg.
quote:breezerananas schreef op 13 januari 2011 @ 11:27:

Melanthe...duidelijke reactie.

Ik vraag me wel af hoe makkelijk je contact maakt met iemand in een museum of een theater. Vooral in een theater zit je voornamelijk op je stoel naar een voorstelling te luisteren. Of het zou in de pauze of na de voorstelling tijdens een drankje moeten zijn.

Ik heb een single vriend (36) die zichzelf ook tot de hoger opgeleiden rekent en is op zoek naar een dito vrouw. Maar hij is alleen maar in een kroeg te vinden en wil graag een knappe, slanke vrouw die intelligent is en over serieuze zaken kan discussieren, maar het liefst moet ze dan ook grote borsten hebben en wel van de kroeg houden en een lekkere borrel lusten.

In de kroeg durft hij echter niemand aan te spreken en staat daarom ingeschreven bij zo'n datingsite voor hoger opgeleiden.

Ik denk persoonlijk dat dit een kansloze zaak is, maar wie weet ! Ok, hij is 36, durft geen vrouwen aan te spreken, is zelf blijkbaar ook niet zo'n catch want anders was hij niet nog single geweest terwijl ie al tegen de 40 aanloopt, en dan zo'n eisenpakket?!
Na de discussie hier zo'n beetje gevolgd te hebben, moet ook ik eerlijk zeggen dat het me altijd verbaast hoe geprikkeld er gereageerd wordt zodra het gaat om intelligentie - met name als dit als selectiecriterium wordt gebruikt in de datingwereld. Ik heb het idee dat, zodra iemand zegt dat zij intelligentie in een man belangrijk vindt, de halve wereld in een soort politiek-correct spasme schiet en om het hardst roept dat diegene een snob is, elitair, kortzichtig, of wat dan ook.

In alle oprechtheid vraag ik me af waarom (een gebrek aan) intelligentie geen goed of geldig criterium zou zijn bij je partnerkeuze. Omdat het niet zo aardig klinkt? Maar het is toch ook niet aardig om iemand af te wijzen omdat hij niet aantrekkelijk is, op een bepaalde politieke partij stemt, of onattent is? Zou dit voortkomen uit de diepgewortelde (en enigszins Hollands-calvinistische) overtuiging dat iedereen gelijk is en dat je geen onderscheid in mensen mag maken?

Ik ben ervan overtuigd dat iemands voorkeur voor een intelligente partner, in de meeste gevallen, niks te maken heeft met arrogantie of snobisme. *Juist* als je op zoek bent naar een partner, maak je onderscheid tussen mensen, namelijk tussen diegenen die je wel en niet bij jezelf vindt passen. De één valt op blond haar, de ander op "bad boys" en weer een ander valt misschien op een academische titel. Prima toch? Er zullen nu ongetwijfeld mensen zeggen: 'Ja, maar een academische titel zegt toch niks over iemands innerlijk?' Dat is waar, maar blond haar toch ook niet?
quote:breezerananas schreef op 13 januari 2011 @ 11:27:

Melanthe...duidelijke reactie.

Ik vraag me wel af hoe makkelijk je contact maakt met iemand in een museum of een theater. Vooral in een theater zit je voornamelijk op je stoel naar een voorstelling te luisteren. Of het zou in de pauze of na de voorstelling tijdens een drankje moeten zijn.

Ik heb een single vriend (36) die zichzelf ook tot de hoger opgeleiden rekent en is op zoek naar een dito vrouw. Maar hij is alleen maar in een kroeg te vinden en wil graag een knappe, slanke vrouw die intelligent is en over serieuze zaken kan discussieren, maar het liefst moet ze dan ook grote borsten hebben en wel van de kroeg houden en een lekkere borrel lusten.

In de kroeg durft hij echter niemand aan te spreken en staat daarom ingeschreven bij zo'n datingsite voor hoger opgeleiden.

Ik denk persoonlijk dat dit een kansloze zaak is, maar wie weet !Dit is ironie en ik kan er heerlijk om lachen.

Helaas komt het dicht bij de werkelijkheid over die 36-jarige man.
quote:Henkjan41 schreef op 14 januari 2011 @ 12:48:

Volgens mij vindt de selectie plaats op basis van:

- uiterlijk

- humor

- status

Dit kwam vast te staan toen ik ging experimenteren met een willekeurig profiel. Een arts kreeg met de dezelfde foto en profieltekst meer reaktie dan een winkelfiliaalleider.

En de 80/20 regel is van toepassing in de datingwereld: 80% van de mannen is geinteresseerd in slechts 20% van de vrouwelijke daters. En ook omgekeerd: 80% van de vrouwen wil 20% van de mannen, de overige 80% van de mannen is kansloos (daar gaat dit topic over) en alleen interessant voor de omzet van RP.Daar is ooit onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat een knap iemand met status aantrekkelijker is dan een knap iemand met minder status. Ver daaronder scoorden de onaantrekkelijke mensen, in dezelfde volgorde: status was aantrekkelijker dan minder status. Eigenlijk ook wel logisch.
quote:StrawberryCupCake schreef op 14 januari 2011 @ 13:50:

Na de discussie hier zo'n beetje gevolgd te hebben, moet ook ik eerlijk zeggen dat het me altijd verbaast hoe geprikkeld er gereageerd wordt zodra het gaat om intelligentie - met name als dit als selectiecriterium wordt gebruikt in de datingwereld. Ik heb het idee dat, zodra iemand zegt dat zij intelligentie in een man belangrijk vindt, de halve wereld in een soort politiek-correct spasme schiet en om het hardst roept dat diegene een snob is, elitair, kortzichtig, of wat dan ook.

In alle oprechtheid vraag ik me af waarom (een gebrek aan) intelligentie geen goed of geldig criterium zou zijn bij je partnerkeuze. Omdat het niet zo aardig klinkt? Maar het is toch ook niet aardig om iemand af te wijzen omdat hij niet aantrekkelijk is, op een bepaalde politieke partij stemt, of onattent is? Zou dit voortkomen uit de diepgewortelde (en enigszins Hollands-calvinistische) overtuiging dat iedereen gelijk is en dat je geen onderscheid in mensen mag maken?

Ik ben ervan overtuigd dat iemands voorkeur voor een intelligente partner, in de meeste gevallen, niks te maken heeft met arrogantie of snobisme. *Juist* als je op zoek bent naar een partner, maak je onderscheid tussen mensen, namelijk tussen diegenen die je wel en niet bij jezelf vindt passen. De één valt op blond haar, de ander op "bad boys" en weer een ander valt misschien op een academische titel. Prima toch? Er zullen nu ongetwijfeld mensen zeggen: 'Ja, maar een academische titel zegt toch niks over iemands innerlijk?' Dat is waar, maar blond haar toch ook niet?

Ik ben het er grotendeels mee eens.

Het lijkt wel alsof je eigen voorkeuren niet mag gebruiken bij de selectie. Ik heb een deel van een ander topic gelezen over dating en van bepaalde forum-gebruikers die hier worden aangevallen, heb ik echt het idee gekregen dat ze juist wel meer mannen een kans geven dan ze in een café zouden doen.

Wat sites voor hoger opgeleiden betreft. Het lijkt niet zo heel veel duurder te zijn als RP. Voor mij is het al wat langer geleden, maar kreeg een paar maanden wel een aanbieding. Het grote voordeel van die sites is dat je er kunt afschermen op leeftijd. Ze werken daar ook met gerichte vragen, zodat het profiel wat meer informatie geeft. Verder hebben ze een blog en mogelijkheden om activiteiten te organiseren. Waarom zou je een snob zijn als je gewoon wat gerichter wil zoeken? Ik vind het prima, want het is echt een grote bron van irritatie om door zo'n volle mailbox heen te moeten voor zo weinig bruikbare reacties.

Gewoon meteen een standaard-afwijzing verzenden en klaar is het. Die mannen weten toch niet meer aan wie ze allemaal een bericht hebben verzonden. Krijgen ze ook eens post.
Gooi alle binnengekomen mail ongeopend weg.

Reageer niet eens.

Maak zelf je eigen keuze en neem initiatief.

Initiatiefloosheid en het zich maar lekker laten aanleunen is typisch vrouwelijk. Dat is ook de reden waardoor mannen massaal in aktie komen.
Als je nou afknapt op mensen die daten via een datingsite, mag dat wel?
Dat mag. Generaliseren mag ook.
quote:Henkjan41 schreef op 14 januari 2011 @ 15:13:

Gooi alle binnengekomen mail ongeopend weg.

Reageer niet eens.

Maak zelf je eigen keuze en neem initiatief.

Initiatiefloosheid en het zich maar lekker laten aanleunen is typisch vrouwelijk. Dat is ook de reden waardoor mannen massaal in aktie komen.

Fijn dat jij toestemming geeft, maar was jij dat niet die een foto van de HEMA leende? Ik moest er erg om lachen om dat verhaal.

Ik ben zelf voorstander om elke reactie passend te belonen met een bericht en eventueel in combinatie met een blokkade.

Dat vind ik wel zo beleefd.

Ik heb zelf ook nauwelijks klachten behalve over de initiatieven van de heren zoals het pimpen van het profiel als het niet voldoende respons geeft. Er staan eigenlijk geen leuke mannen op waarmee je een echte relatie zou kunnen hebben.

Maar ik vond dat je alles een keer gedaan moest hebben en ken een leuk stel die elkaar zo ontmoet hebben, maar dat was zoiets als de kans op de hoofdprijs in een loterij.

Veel succes verder met jouw daten.
Het is zeker beleefd. Maar al die gebroken hartjes zijn lastig. Je logt speciaal in en dan zie je zoiets! Heel hinderlijk.

Bovendien: géén antwoord is ook een antwoord.

HJ

Ik doe niet mee op de datingmarkt.
Ik wijs eigenlijk nooit mensen af.... tenzij ze steeds maar berichtjes blijven sturen...
Gefeliciteerd HJ maar ik begrijp het niet. Als je toch geen reacties krijgt, waarom dan niet gewoon beantwoorden?

Ik heb maar één echt onbeleefde reactie gehad alles bij elkaar en dat is een geen antwoord geweest. Ik wist toen nog niet hoe de normale mannen daar bezig zijn.

Ik ben zelf iemand van duidelijke taal, kort en zakelijk als het niet bevalt. Afreageren vond ik niet nodig en dat deed die man.

Later heb ik toch een chat gehad en hem maar afgekapt. Ik houd gewoon van duidelijke taal.
quote:mymelody schreef op 14 januari 2011 @ 16:38:

Ik wijs eigenlijk nooit mensen af.... tenzij ze steeds maar berichtjes blijven sturen...

Je bedoelt dus lastig zijn? Zelf heb ik heel veel reacties gehad waarbij de ander vroeg of ik desnoods een standaard-afwijzing wilde sturen. Die vonden het lastig om niet te weten of ze nog moesten wachten op antwoord. Verder waren die gewoon heel beleefd.

Maar ik had interesse-berichten en chat uit staan. Dat scheelt enorm aan rotzooi. Ik was ook alleen actief op tijdstippen dat ik er zin in had. Ook dat scheelt rommel.
Prettig weekeinde verder.
quote:Henkjan41 schreef op 14 januari 2011 @ 16:09:

Ik doe niet mee op de datingmarkt.Ik ken eigenlijk niemand die zoveel bezig is met internetdaten maar zegt er niet mee bezig te zijn....
quote:Rasa schreef op 14 januari 2011 @ 17:07:

[...]

Ik ken eigenlijk niemand die zoveel bezig is met internetdaten maar zegt er niet mee bezig te zijn....Nee, hij doet niet mee en dat is wat anders. Hij heeft wel gelijk.

Kijk, dit soort ontwijkende - politiek correcte - formuleringen, daar houden vrouwen op de dating-markt niet van. Die willen een eerlijk en open gesprek over gevoelens en zo als het over een relatie gaat. Daar kan je ook te snel in gaan, maar dat is een heel andere discussie. Die valt buiten dit topic.
Verder wens ik iedereen op dit forum een leuk weekeinde, met of zonder date. Excuses aan degenen die zich mogelijk gekwetst voelen. Dat was in elk geval zeker niet mijn bedoeling.
quote:Pumps_italiaans schreef op 14 januari 2011 @ 17:49:

Nee, hij doet niet mee en dat is wat anders. .

Aangezien ik niet behoort tot de bovenste 20% in de categorie uiterlijk, status en humor, heeft meedoen voor mij geen zin.

Ik blijf me altijd wel mengen in discussies over internetdaten. Ik vind het gewoon interessant om te weten vanuit welke motivatie de meeste mensen handelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven