Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Hm, heb ex toch nog een klein berichtje gestuurd. Na een gesprek met een vriendin over mijn jaloersheid. Kan/kon heel onzeker zijn en daardoor claimend en jaloers (wie niet in meer of mindere mate, maar goed). Dus heb daar nog even mijn excuses voor aangeboden en gezegd dat ik gewoon wil dat hij weet dat ik weet wat mijn aandeel in de relatie was.

Krijg natuurlijk geen reactie he...weet ik. Maar ik denk: ach, als het toch uit is, wat maakt het allemaal uit dan he!! Zo is iig duidelijk dat ik weet waar mijn pijnpunten liggen :-).

Ja, ik hoor jullie wel zuchten en ik zie jullie misprijzend knikken achter jullie pc's, maar ja. Hij was gewoon mijn allerbeste maat. Dat moet uit mijn systeem.. Wou dat ik zo goed was als jullie!
Hij kan me toch wel even het hart onder de riem steken na al die tijd? Zo van: meid, je bent gewoon leuk, maak je geen zorgen, het werkte gewoon niet tussen ons! Denk echt dat ik dat zelf wel zou doen bij een ex. Lief, maar duidelijk.

Ik snap echt niet waarom dat niet kan. Misschien omdat hij twijfelt? Bedoel: uit is toch uit he. Dus ja...
Haha, muisje, jij bent echt onvoorstelbaar he, knikt misprijzend

Ik vind het ind. niet zo'n goed idee dat je hem weer smste, maar je moet doen wat je zelf wilt! Misschien een idee om de volgende x gewoon alles op te schrijven wat je hem zou willen smsen..

Want ja, je hebt hem wel gesmst, maar wat wil je daarmee bereiken? En wat kan hij ermee, ik denk niet zoveel toch? Weet ook niet of ik geantwoord zou hebben in zijn geval.. Misschien is ie nu gewoon even klaar met alles? Wil ie gewoon even rust.. En dan kun je alsnog hem over een tijdje (paar maand) een berichtje sturen met hoe het met hem gaat toch?
-
Ik zit gewoon heel erg met mijn aandeel in mijn maag. Ben redelijk onuitstaanbaar geweest en hoop ergens dat ik nog een kans krijg. Van de andere kant is dit natuurlijk ook totale onzin, want hij praatte niet.

Hij reageerde overigens vrij snel net: dat hij het weet en dat ik daar echt niet meer mijn excuses voor aan hoef te bieden. Het is me allang vergeven zegt ie.

Dat is dan wel weer fijn :-). Beetje jammer dat hij zijn excuses niet aanbiedt maar goed, kunt niet alles hebben he! Zal nu iig maar niet meer reageren, dan ben ik weer zo'n happer. Laat het maar allemaal bij hem nu.
Of zal ik toch over een paar uurtjes sturen dat me dat een fijn gevoel geeft, dat hij iig geen wrok koestert (heet dat zo?). Zolang het positief en niet dwingend is is het prima toch? Of niet....haha, alsof ik naar jullie luister .
Nog een punt om aan te werken: minder eigenwijs zijn!
@muisje

Was hij je eerste liefde?

Meid je moet echt verder! Denk terug aan de dingen die je irritant aan hem vond, het ligt niet alleen aan jou!

Laat hem gaan!!!!! Gebruik al die energie die je nu verspilt voor jezelf. Je komt vast iemand tegen waarmee je klikt. Laat deze relatie voor gezien.

Het klinkt niet aardig maar hij wil echt niet meer. Hij zal het ws niet zo zeggen want zo klinkt hij wel.

Heb je weleens gedacht over nog 20 jaar met zo'n man die niet praat door te brengen, stel er komen kindjes, geeft ook veel druk in een relatie dus als het nu al niet optimaal is.

Zorg goed voor jezelf and let him be!
Haha, heel goed, dat laatste punt

Persoonlijk zou ik niet meer reageren denk ik, en het gewoon zo laten.. Het is nu toch min of meer uitgepraat? Nu gewoon even doorknallen!
-
Ik breek af en toe even in (ik lees altijd mee, en heb zelf ook zo'n situatie behalve dat ik een beetje loco ging doen dus dat bespaar ik jullie)

Muisje, misschien is het verstandiger om te stoppen met sms'en. Want nu zei hij wat je ongeveer wilde horen, en dan kwam er weer iets anders bij. Ik herken het hoor, maar het komt er eigenlijk, als je heel eerlijk bent, op neer, dat hij nooit iets goeds kan sturen, wat hij ook zegt. Behalve, als hij zegt: ik wil je terug, ik was dom, ik was naief, ik weet niet waar ik mee bezig ben, maar muisje jij bent het voor mij.

En dat gaat nu even niet gebeuren...

Ik vind dat je jezelf ook heel hard aanpakt over wat jij allemaal 'fout' gedaan hebt. Je hebt naar eer en geweten gehandeld op dat moment, en nu heb je het idee dat je af en toe 'claimerig' bent, dat zou kunnen en daar ga je dan vanaf nu aan werken. Maar blijven smsen is juist niet wat je dan zou moeten doen...

Sorry als ik me zomaar ermee bemoei, is niet mijn bedoeling, heb het beste met je voor.
Geen probleem hoor Yellow Love! Ik vind het juist fijn als mensen advies geven. Ik was/ben ook wel echt claimerig hoor. Of iig, dat kan ik zijn als ik geen zeker gevoel ergens over heb, dus misschien is dat het ook wel geweest. Zal nu niks meer sms'en. Ik beloof het. Het voelt ook wel goed dat ons laatste contact dan iig een bericht van hem was. Dat moet ik zo houden!

@Anna: Hij is inderdaad mijn eerste echte serieuze relatie. Anders was ik misschien al wel wat wijzer geweest inderdaad. Ik stoor me juist wel enorm aan het feit dat hij inderdaad hoogstwaarschijnlijk echt niet meer wil, maar dat niet zo duidelijk zegt. Dat is een enorm minpunt aan hem: dubbele boodschappen. Altijd zo geweest. Mijn ouders zeggen vanaf het eerste moment dat het over ging precies hetzelfde als jij: met kinderen wordt het alleen nog maar moeilijker! Dus: kap hiermee, hij is onbetrouwbaar en denkt niet goed na over zijn acties.

@Mootje: Je hebt dus gelijk. Niet meer reageren. Zo is het goed.
Muis, wat doe je nu!

Wilde net je raad opvolgen om zo min mogelijk contact op te nemen, maar je doet het zelf wel!

Hier net een vreselijk telefoongesprek. Weer in tranen uitgebarsten, ik ben er nog zo in betrokken. Vind het ook allemaal zo oneerlijk, hij heeft beslissing gemaakt op wat hij van mij dacht, en nu blijkt dat de gedachte van mij anders zijn is hij te laf om daadwerkelijk te zeggen dat het hem spijt en dat hij echt wil vechten. Krijg alleen maar sorry te horen en zo had ik het niet gewild, je bent de perfecte vrouw, en ik wil met jou zijn. Maar hij vecht niet! Hij is te laf, zegt dat hij dat nooit heeft gekund, echt zijn fout toegeven. En dat maakt me zo woest...

Ben ik nu ook in volgende fase van rouwproces?
Oh het geijkte rouwproces...

Ik ga alle fases door tegelijkertijd kan dat ook?

Soms ben je toch gewoon heel verdrietig om alles, en soms gewoon woest? Soms is hij gewoon een botte lul, en soms denk je dat jezelf een botte trien bent/was.

Ik vrees dat het iets is met tijd om eroverheen te komen, heel veel tijd.
Sorry Polly Maar mijn advies is wellicht beter dan mijn daden.

Klote van je telefoongesprek. Ik snap het niet helemaal. Hij wil met jou zijn, maar vecht niet? Wat wil je dan dat hij doet? En wat is zijn fout?
@ Polly, denk dat dit het begin is van de volgende fase! Heel goed! Blijf maar lekker even woest, lucht op!

En dit geldt voor jou, maar ook voor de rest, en ook voor mezelf ;-):

Willen wij echt een man die niet vecht, die te laf is om zn fouten toe te geven, te laf om te gaan voor zn relatie? Die wegloopt van het probleem, en de relatie (in sommige gevallen) zo makkelijk aan de kant zet?

Ik ben er nu dus achter dat ik dat dus NIET wil.. Ik wil iemand die voor de volle 300% voor mij gaat, anders niet.. Ik ga niet achter iemand aanlopen, dat doen ze maar achter mij! En zo denken, dat voelt goed, aanrader dus, hehe!
-
Snapte ik het maar...

In de samenvatting:

Hij heeft in zijn depressieve stemming in zijn hoofd gehaald dat onze relatie niet zal werken. Dat ik werk voor hem zou laten gaan en dat ik niet mijn belofte zou nakomen om zodra hij daar zou mogen blijven naar hem toe te komen. Plus dat hij zich heel alleen voelde in zijn nieuwe woonplaats en daar niet gelukkig was en mij miste, en vond dat ik er te weinig (fysiek) voor hem was. Hij heeft afstand genomen en mij uiteindelijk met kerst verteld dat hij het niet meer zag zitten om bovengenoemde reden.

Waarna ik er op ingegaan ben dat dat onzin was, dat ik zeker nog wel naar hem toe wilde verhuizen, maar dat het nu niet ging, er moet eerst meer vastigheid zijn, ben namelijk nog met een opleiding bezig waarvoor ik maximaal 1 keer van instituut zou kunnen veranderen. En dus niet na ieder jaarcontract weer verder kunnen trekken.

Hij bleef mompelen dat hij dan spijt had van zijn actie. Kreeg later nog een mail dat hij ook voelde dat ik perfecte vrouw was, dat hij samen oud met me wilde worden, maar dat hij afstand had genomen en nu de consequenties moest dragen.

Vandaag hadden we het er weer over. Hij blijft spijt van zijn beslissing hebben, maar zegt dat het niet in zijn karakter ligt om daadwerkelijk bij wijze van spreken met een bos bloemen voor mijn deur te gaan staan. Hij laat me dus eigenlijk gewoon gaan en gaat daarna zelf huilen en zeggen dat hij het fout heeft gedaan en dat hij wat had moeten doen.

Waarom doet hij dan niets?!?
quote:Mootje13 schreef op 16 januari 2011 @ 20:40:

Willen wij echt een man die niet vecht, die te laf is om zn fouten toe te geven, te laf om te gaan voor zn relatie? Die wegloopt van het probleem, en de relatie (in sommige gevallen) zo makkelijk aan de kant zet?

Dit heb ik vanavond ook naar zijn hoofd geslingerd.

En ik ben het er ook mee eens, en ik weet dat ik dit echt met een grote nee moet beantwoorden. Helaas hou ik nog van hem...
Ik snap het echt niet Polly! Huh..? Vriend maakt het uit om redenen die jij weerlegt. Vervolgens is het in zijn ogen te laat.

Het komt me wel bekend voor. Ex werd verliefd op iemand anders maar had "ons" nooit een kans gegeven. Vervolgens zei hij - ook toen die verliefdheid alweer over was - dat nu alles te laat was en ik me erbij neer moest leggen. Toen heb ik 'm duidelijk gemaakt dat het wat mij betreft nog niet te laat was en toen ging hij twijfelen...en steeds kwamen er weer andere redenen waarom het in zijn ogen niet kon. En toen heeft hij dus 3 maanden getwijfeld en nog steeds (zegt hij). Maar ergens denk ik: hij heeft gewoon moeite met "uitmaken". Het doet ook hem pijn....

Ik vertel dit omdat ik denk: misschien heeft jouw ex dat ook een beetje hoe hard dit ook klinkt? Waarom zou hij niet goedmaken? Zoveel is er in jullie geval toch niet voor nodig of wel? Of probeer het samen weer? Heeft hij het over dat zijn gevoel weg is bijvoorbeeld? Of waarom kan hij niet meer terug nu?
@muis

Waarom wil je deze man perse? Gewoonte, bang niemand anders te vinden?

Stop ermee!!! Laat het rusten, geef jezelf de tijd (zonder contact) tot rust te komen en concentreer je op jezelf.

Als je je weer wat fijner in je vel voelt, komt zeker weten een leuke man langs.

Dit advies is natuurlijk al 1000x gegeven maar ja.
Mijn verhaal klinkt ook als jouw verhaal. Daarom ben ik denk ik ook gaan meeschrijven en lezen. Zelfs onze leeftijden komen overeen en lengte van relatie...

Hier ook nog een verwarring of hij niet iemand anders ook leuk vindt. Overigens niets mee gedaan, alleen de verwarring. En die verwarring is al voldoende voor hem om te vinden dat hij veel te ver is gegaan. Schuld betuigd. Ik de schuld accepteer. Maar hij die blijft hangen.

En nee, inderdaad, die ander is niet zo leuk als dat ik ben, niets voor het echte leven samen.

Overigens zegt hij niet dat ik me erbij neer moet leggen, maar dat hij zich er bij neer moet leggen en de consequenties moet dragen. Zich niet bewust van het feit dat de consequenties er ook voor mij zijn, ongevraagd en onaangekondigd. Maar dat had hij zich van te voren niet gerealiseerd. Zegt hij...

Heb hem ook wel naar zijn hoofd geslingerd dat hij teveel in sprookjes en romantische films geloofd. Althans in de afloop dan, hij verdringt dat het juist ook in sprookjes en films veel pieken en dalen zijn, maar aan het eind komt alles goed...

Laten we hopen dat ik er ook nog een sprookje van kan maken. Maar tot nu toe ben ik de gekwetste vrouw...
@anna: Omdat ik hem zo leuk vind en me fijn bij hem voelde? En graag wil dat het niet over is? :-) Niet gewoonte, want merk dat ik ook wel zonder hem kan zijn. Alleen het gevoel dat hij mij niet meer wil doet zo'n pijn. Bang niemand anders te vinden: ook. Best wel eigenlijk. Vooral niemand die ik zo leuk vind en waar ik zo vertrouwd en relaxed mee zal zijn. Alles kon en niks was raar.
En je bent niet de enige die het niet snapt. Niemand begrijpt het. Ik niet. Onze families niet, mijn vrienden niet, zijn vrienden niet, niemand begrijpt het. Denk eigenlijk hijzelf misschien ook niet.

Dus probeer ik telefoongesprekken al mijn communicatietraining te gebruiken, maar heeft tot nu toe niet gewenste effect.

Heb nu ook een week pauze...
Die week pauze brengt vast rust en duidelijkheid! (al is een week wel kort is mijn ervaring, maar goed om te beginnen)
Meiden, een dikke

Ik denk dat mannen gewoon anders denken dan vrouwen. Dat ze niet begrijpen dat dit soort woorden JUIST verwarring en verdriet veroorzaken.

Mijn eerste ex zei ook dit soort dingen, maar later bleek dat hij ook wel echt vond dat hij het verpest had, maar ook niet verder wilde. Maar omdat hij dat eerste duidelijker zei, bleef ik maar hoop houden .Maar goed, ik ken jullie (ex)vriendjes niet, dus ik kan niet oordelen wat zij denken, maar ik denk wel echt dat mannen anders denken dan vrouwen.
@muisje

100% eerlijk naar jezelf, is het 't shit gevoel afgewezen te worden? Natuurlijk, super naar maar dat verstoord e beeld wel van hoe leuk die man nu echt wel was.

Laat hem en concentreer je op een volgende relatie, je bent nog zo jong. Sorry ben vast aan het oefenen igd ik mijn prachtige dochter op dit gebied advies moet geven dus vertel me vooral als ik er helemaal naast zit!
@muisje

100% eerlijk naar jezelf, is het 't shit gevoel afgewezen te worden? Natuurlijk, super naar maar dat verstoord e beeld wel van hoe leuk die man nu echt wel was.

Laat hem en concentreer je op een volgende relatie, je bent nog zo jong. Sorry ben vast aan het oefenen igd ik mijn prachtige dochter op dit gebied advies moet geven dus vertel me vooral als ik er helemaal naast zit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven