Beau Monde maakt het bont

25-01-2011 13:37 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel een nieuwe hype. Bont is blijkbaar weer in. De beau monde plaatst zonder schroom pagina's over bontjassen, bontgilets, bontmutsen en bontlaarzen. Echte welteverstaan. En dat terwijl we in Nederland juist af willen van de bontproductie. Ook dolly dot Patty Zomer vindt het gevilde konijn de musthave voor 2011. Ze lijken wel van de pot gerukt.

Hallo Dames laat je horen, dit pikken we toch niet?

Alleen een hond draagt bont

Totaal aantal stemmen: 113

Leuk, een gemarteld dier om mijn schouder (4%)
Ik vind het niks, maar doe mee want het is mode (2%)
Nee, nee, aan mijn lijf geen tweedehandsjas (55%)
Ha heerlijk, mogen we weer zeehondjes knuppelen (4%)
Ik haat madammen in een bontjas (35%)
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 16:05:

[...]

That's why you love me, right?
Ga in therapie!
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 25 januari 2011 @ 16:04:

[...]

Heb je ook eerstehands dan

Scherp!

Deze komt uit de kringloopwinkel.

Vraag (oprechte vraag): ik heb schapenvel Ludde van IKEA, zalig ding. Hoe zit dat dan? (ik heb blijkbaar geen scrupules ten opzichte van dierlijke vachtjes) maar hoe denken 'normale' mensen daar over? Is dit (prachtig witte) vachtje verkregen voordat het schaap is verwerkt in zo'n shoarma-rol? Wie weet dat?

Want eigenlijk is dit ook gewoon bont, toch? Alleen is het schapenbont.

quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 15:59:

[...]

Ik zou het liever anders zien, maar feit is natuurlijk, dat ons dagelijkse lapje vlees flink in prijs stijgt als we echt willen opkomen voor dieren.

Als ik daar een enorm probleem mee zou hebben, zou ik biologisch vlees kopen, maar 8 euro voor 2 ons gehakt vind ik te veel geld.

En dus is voor mij de manier van slachten en veehouderij zoals het nu is, de beste tussenweg.

Er is biologisch vlees, vleesvervangers. Je hebt geen vlees nodig.

En 8 euro voor 200 gram vlees is wel heel duur, zo veel kost dat niet
quote:Zanne schreef op 25 januari 2011 @ 16:07:

[...]

Er is biologisch vlees, vleesvervangers. Je hebt geen vlees nodig.

En 8 euro voor 200 gram vlees is wel heel duur, zo veel kost dat niet

Nee, snap dat het niet exact die prijs heeft, maar laatst moest ik gehakt hebben, en er was alleen nog biologisch. Dat was bijna drie keer zo duur als het bio-industrie pakje, dus ik weet alleen dat het een vrij groot prijsverschil had.

Ik eet vlees, want ik vind vlees lekker, en vleesvervangers niet. Ik eet bio-industrie vlees, omdat ik dat een redelijke prijs vind hebben, en het dierenleed niet zó erg vind dat ik stop met vlees eten, of een dure variant koop.

Ik snap best dat er mensen zijn die dat walgelijk vinden, en daarom geen/biologisch vlees eten. Dat mag. Ik trek de vergelijking puur en alleen, omdat ik me altijd verbaas over de hoeveelheid mensen die tegen bont is. Ik snap niet dat er voor die mensen schijnbaar een verschil is tussen een dier slachten voor vlees, of voor de huid.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen
quote:Beauke schreef op 25 januari 2011 @ 14:31:

[...]

Ja, omdat de dierenactivisten binnen de kortste keren het personeel en directeur dan met de dood gaan bedreigen.

Of de nersten vrijlaten (waarvan driekwart overreden wordt, maar ja...).

Maar je kunt het adres per privébericht wel naar me toesturen. Ik ben geinteresseerd.Ik kennie PB'en, maar je kunt mailen via; nastikopviva@gmail.com
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 15:51:

[...]

Ik vind mensenleed erger dan dierenleed.

Heb je het filmpje gezien?Ik niet. Aangezien wij als mens op de hoogste trede van de voedselketen staan en daarnaast ook over het vermogen beschikken de gevolgen van onze daden in te zien (en de meest dieren niet) vind ik het aan de mens om goed te zorgen voor hetgene dat lager op de ladder bungelt.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 15:41:

[...]

Dat is wel een beetje makkelijk. Vlees en bont zijn allebei consumptiegoederen. En allebei luxegoederen: je hebt geen vlees nodig om te (over)leven (nee, echt niet!) en bont ook niet.

Voor de driehonderd en zestigste keer; dat hoef je mij niet uit te leggen ik ben overtuigd vegetariër al zo'n beetje 25 jaar.

Maar een ieder die dat niet is, hoeft niet om die reden ook bontjassen te gaan dragen.

Gebruik van vlees en bont is in mijn ogen echt hetzelfde. Je fokt dieren en je maakt zo dood, zodat ze wat opleveren. Een warme jas, vlees of een paar schoenen.

Eenieder die zit te roepen tegen bont, ben je dan ook zo principieel om geen vlees te eten, zuivel te gebruiken en de rest van je leven plastic schoenen te dragen? Of hoe moet ik dat zien?Er is wel degelijk een verschil, een biefstuk kan je niet namaken en de productie van vlees is in ieder geval minder belastend dan bont, en het doden van de dieren gebeurt humaner. Daarmee wil ik vlees niet goedpraten, maar ik kan me wel voorstellen dat er ook vleeseters zijn die geen bont willen dragen. ik snap bontdragers niet, zeker niet als het argument is: maar jij eet ook vlees. Dan kan je ook wel coke snuiven omdat je koffie drinkt
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 16:23:

[...]

Nee, snap dat het niet exact die prijs heeft, maar laatst moest ik gehakt hebben, en er was alleen nog biologisch. Dat was bijna drie keer zo duur als het bio-industrie pakje, dus ik weet alleen dat het een vrij groot prijsverschil had.

Ik eet vlees, want ik vind vlees lekker, en vleesvervangers niet.

Iets lekker vinden vind ik geen goed argument. Ik vind drugs heerlijk, maar dat gebruik ik niet omdat het niet goed voor me is. Ik loop niet naakt over straat, hoewel ik dat heerlijk vind, omdat het niet mag, en ik vind taart heerlijk maar dat eet ik ook niet elke dag

Ik eet bio-industrie vlees, omdat ik dat een redelijke prijs vind hebben, en het dierenleed niet zó erg vind dat ik stop met vlees eten, of een dure variant koop.

Dat vind ik echt stom. Voor iets meer geld heb je niet alleen vlees dat beter is voor het dierenwelzijn, je hebt ook een beter product, minder antibiotica en minder additieven. Het schijnt een stuk beter te smaken. Daarnaast is goedkoop vlees de killer voor de wereldvoedselverspreiding. Vlees kost bijna evenveel als de grondstoffen die wij in het vee stoppen. Dat zijn grondstoffen die we bijvoorbeeld importeren uit derde wereldlanden als veevoer. Terwijl het daar hard nodig is als voeding voor de mensen. Maar ja omdat graan duurder betaald wordt door het westen lijdt men in afrika honger

Ik snap best dat er mensen zijn die dat walgelijk vinden, en daarom geen/biologisch vlees eten. Dat mag. Ik trek de vergelijking puur en alleen, omdat ik me altijd verbaas over de hoeveelheid mensen die tegen bont is. Ik snap niet dat er voor die mensen schijnbaar een verschil is tussen een dier slachten voor vlees, of voor de huid.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen
Serieus, zijn er echt mensen die helemaal consequent zijn in hun consumptiepatroon? Bewust consumeren is een goede zaak, maar geheel volgens bepaalde hoogstaande principes is niet haalbaar volgens mij. Of zijn er mensen die dat wel lukt?
Ga in therapie!
quote:Nastik schreef op 25 januari 2011 @ 16:39:

[...]

Ik niet. Aangezien wij als mens op de hoogste trede van de voedselketen staan en daarnaast ook over het vermogen beschikken de gevolgen van onze daden in te zien (en de meest dieren niet) vind ik het aan de mens om goed te zorgen voor hetgene dat lager op de ladder bungelt.Kijk jij even dat filmpje waar ik het eerder over had? Het zijn 5 delen. Ik ben benieuwd hoe lang je het droog houdt. En of je nog honger hebt vanavond.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 17:20:

[...]

Kijk jij even dat filmpje waar ik het eerder over had? Het zijn 5 delen. Ik ben benieuwd hoe lang je het droog houdt. En of je nog honger hebt vanavond.Gaat het over mensenleed?
quote:Nastik schreef op 25 januari 2011 @ 17:22:

[...]

Gaat het over mensenleed?

Het gaat over zwaar verwaarloosde kinderen in een weeshuis in Bulgarije.

Kinderen die de hele dag naakt op een potje worden gezet, kinderen die alleen maar apathisch kunnen schommelen, eigenlijk kinderen die als beesten worden gehouden. Hartverscheurend.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 17:20:

[...]

Kijk jij even dat filmpje waar ik het eerder over had? Het zijn 5 delen. Ik ben benieuwd hoe lang je het droog houdt. En of je nog honger hebt vanavond.Heb gekeken, documentaire ooit al gezien. Vreselijk ja. Maar niet erger dan dierenleed. (wat mij betreft) Je moet gewoon met zijn allen goed zorgen voor wat hulpbehoevend is of afhankelijk van jouw goede zorgen en de keuzes die je daarin maakt. Of het nu om mensen of dieren gaat.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 17:27:

[...]

Het gaat over zwaar verwaarloosde kinderen in een weeshuis in Bulgarije.

Kinderen die de hele dag naakt op een potje worden gezet, kinderen die alleen maar apathisch kunnen schommelen, eigenlijk kinderen die als beesten worden gehouden. Hartverscheurend.Kinderen die als beesten worden gehouden. Maar verdiend een dier een dergelijk bestaan dan wel? En waarom? Omdat het de mens dient?
Omdat mensen boven dieren staan.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 17:31:

Omdat mensen boven dieren staan.

Aha! Maar is het dan niet zo dat je als mens, boven het dier, goed zou moeten zijn voor jouw mindere? Blijkbaar beschikken wij over het verstand.

Waarom moet het dier dan gelijk gedomineerd worden en de mens dienen met huid en haar op een mensonterende wijze?
Als ik vroeger van mijn paard stapte uit de regen en kou en het liefst naar binnen vluchtte voor een kop thee, dan toch droogde ik eerst mijn paard en zorgde ik dat hij warm stond. Hij kon het tenslotte niet zelf.

Net als dat ik mijn honden 's ochtends eerst voed voor ik aan mijn eigen ontbijt begin. Ze kunnen niet zelf naar de super voor een bakkie vlees.

Ik wil ze houden, dus dien ik er ook voor te zorgen.

Als ik de koe wil opeten, zorg ik er eerst voor dat ze een koewaardig leven heeft gehad. Dan smaakt ze ook beter.
Hou jij koeien dan? Of eet je alleen paardenvlees?
Ik ben tegen bont. Ik eet wel biologisch vlees en vis.
Ik snap mensen die bont dragen niet. Je kan goed namaak bont kopen. Ze kopen het waarschijnlijk omdat ze het mooi vinden of omdat het mode is maar in mijn ogen hebben ze iets lelijks aan wat de drager zelf ook lelijker maakt.
quote:boarder schreef op 25 januari 2011 @ 18:44:

Ik snap mensen die bont dragen niet. Je kan goed namaak bont kopen.

Bont is zoooo zalig warm! Het draagt echt super fijn.

Oh, en ik heb hier in A'dam afgelopen winter echt veel meiden met een bontjas gezien. Dus er zijn zeker meer mensen die het gewoon lekker dragen.

En al die mensen met hun Nickolson jas, daar zit toch ook zo'n bontkraag aan?
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 17:01:

[...]

Als ik drugs lekker zou vinden, zou ik dat ook gebruiken. Gelukkig mag ik dat zelf weten. Maar nu je toch dat vergelijk maakt; bio industrie vlees eten, en vervolgens tegen bont zijn, vind ik hetzelfde als cocaïne snuiven, en vervolgens roepen dat je zo'n hekel hebt aan heroïne.
Verdorie, heb ik dit gemist:

Demonstratie in Amsterdam.

Baas in eigen bont, zo is het maar net.
Ook de mensen die klagen over bont, eten vlees en dragen lederen schoenen. Het hondje krijgt een jasje aan, kippetje op het bord en de sticker van Greenpeace op de muur.

Nou vind ik bontkraagjes ook helemaal not done. Het wordt tijd voor de Dierenpartij.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2011 @ 19:49:

Verdorie, heb ik dit gemist:

Demonstratie in Amsterdam.

Baas in eigen bont, zo is het maar net.Ik vond die slogan wel grappig gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven