uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Coltje, wat een supervraag, daar zit ik ook mee, en Bokito, wat een superantwoord! Heb het direct even in een wordbestandje opgeslagen. Dat van dat opmaken wist ik dan weer wel, maar niet wat je een kind aan en over doet in zomer/ winter. Bedankt!

Net met man over mijn hemabeddengoedkeuzes gehad en hij vond alles leuk dus morgen lekker online bestellen (want nog steeds ziek) en dan later afhalen in de winkel.

Sosofie, oh wel jammer van jullie huis maar inderdaad, het brengt een heleboel rompslomp met zich mee en je hebt ook al 2 kindjes rondlopen die ook nog aandacht nodig hebben. Klinkt alsof je er vrede mee hebt, das het belangrijkste.
O ja, en ik ben ook van het neurotische, binnen is binnen haha! Toen ik aan mijn eerse baan begon heb ik een weekend van tevoren liters wasmiddel aangesleept want ja, straks had ik daar geen tijd meer voor. (echt, serieus) Later dacht ik, waar ben ik mee bezig?

Hoop nu minder in te slaan, ik zie mezelf al vlak voor de bevalling genoeg eten inslaan voor een weeshuis, want tja stel je voor... nee, daar ga ik voor oppassen!
Ik moet erg aan mezelf denken bij mijn eerste zwangerschap als ik jullie verhalen lees over neurotisch inslaan van spullen enzo. Toen ik de oudste kreeg, heb ik voor de bevalling een hele lange lijst gemaakt van waar alles lag in huis, bestek in die la, handdoeken in die kast, wat moet je doen met de katten etc....ja, de kraamverzorgster moet toch weten wat ze waar kan vinden, dacht ik toen.....was helemaal vergeten dat ik ook zelf nog wel kon praten na de bevalling, en dat de vader van mijn kind ook nog wel in de buurt was om uit te leggen waar de vorken lagen, om nog maar te zwijgen over het feit dat kraamverzorgsters gewoon zelf wel zoeken naar wat ze nodig hebben......

Nu hoop ik heel erg dat we na dinsdag weer voorzichtig mogen gaan denken aan bedje, commode, kinderwagen en dergelijke.....Heb een andere vrouw gevonden die een kindje met hetzelfde heeft, en dat meisje is nu drie en het gaat redelijk goed met haar. Dat geeft hoop. Maar de dagen tot dinsdag duren lang, en aan de andere kant: zolang het geen dinsdag is, zit mijn mannetje nog veilig in mijn buik....
@ Annali: ik hoop heel hard met je mee dat je goed nieuws krijgt dinsdag. Krijg er tranen van in mijn ogen als ik bedenk hoe jij je nu moet voelen. Dikke knuffel
Nakur, wat dan wel weer handig is: bakken met pastasaus of andere makkelijke maaltijden in de vriezer. Tijd vinden om te koken is vaak lastig in het begin, terwijl gezond eten belangrijk is omdat je herstellende bent. Gelukkig bevallen we in juni: lekker aan de maaltijdsalades of aan de bbq!

Ik verheug me nu al zo op alles mogen eten en drinken na de bevalling. Waarschijnlijk lig ik (weer) biefstuk en filet americain verorberend en wijn slobberend in het kraambed. Hahaha. Rauw vlees mis ik echt, wijn ook...

En over jullie koopdrang: laat je niet gek maken he. Babywinkels zijn sterren in het werken op je emoties en je kooplust, onder het mom van: je wilt toch het beste voor je kind. Terwijl de winkels na de bevalling ook nog open zijn en de kraamvisite ook graag een leuk cadeau voor je koopt. Wij hebben geen wensenlijstje, maar als familieleden vragen wat we willen hebben weten we nog wel wat te verzinnen. (boxkleed, kinderstoel, kleertjes, boekjes, speelgoed, leren slofjes, badje etc)

Mijn schoonzussen zijn over 1,5 week uitgerekend. Het wordt spannend. Voor mijn broer en schoonzus (de vk) is het kind nummer vier binnen 5,5 jaar. Leuk druk gezin! Voor zus van mijn man is het het eerste kindje met haar nieuwe vriend, ze heeft een dochter van 11 en is 8 jaar geleden een zoontje verloren. Zij vindt het dus echt spannend, hopelijk gaat het nu goed. Ik verheug me nu al op de kraamvisites. Lekker wegdromen...hierna ben ik aan de beurt (binnen familie en vriendenkring)

Ik ben moe van de huizenspanning deze week. Lekker een rustig weekendje. Gaan jullie nog bijzondere dingen ondernemen?

fijn weekend allemaal!

Annali, wanneer heb jij de echo?
We postten ongeveer tegelijk, Annali.

Succes dinsdag. Ik wens je de allerbeste uitslag toe die er maar mogelijk is! Fijn dat je een lotgenoot gevonden hebt en dan met zo'n positief verhaal!
Oja, nog even dit: wachten duurt lang, maar bij mijn eerste zwangerschap ben ik twee dagen na de uitgerekende datum bevallen. Was er van overtuigd dat het eerder zou komen, dus die twee dagen hebben langer geduurd dan de 9 maanden daarvoor bij elkaar! (jullie hebben vast al wel door dat ik een beetje ongeduldig ben...)nummer twee was uitgerekend op de 8ste en kwam de 17de, nummer 3 moest op de eerste komen en werd de 11de geboren. Dusse pin je niet vast op een datum, loslaten en je kind zijn eigen weg laten vinden begint al voor de bevalling......
Annali, wat een vreselijk slopende weken moeten dit voor je zijn. Ik hoop zo gigantisch op goed nieuws dinsdag. Sterkte hoor!

Coltje, misschien heb je wat aan deze link- veilig in bed Daar staat alles in over hoe warm de kinderkamer, slaapzakjes etc. Slaapzakjes mogen wel vanaf het begin, maar dan moet je een goed passende kopen. Volgens mij kan je alleen bij de Prenatal de allerkleinste maat kopen, van andere winkels zijn de armsgaten en hoofdgat te wijd waardoor het kindje zich erin zou kunnen wurmen. Vandaar dat ze bij die zeggen vanaf 3 maanden.

En Bokito, super uitleg! En jullie kindje moet vanaf het begin op de rug is de richtlijn nu. Ze kunnen makkelijk vanaf hun zij naar hun buik doordraaien en dat is natuurlijk niet de bedoeling ivm wiegendood.

Sosofie, wat toevallig dat je beide schoonzussen samen zijn uitgerekend! Gek idee hoor, dat wij over een paar maandjes ook zo'n klein frummeltje in onze armen hebben.

Annali, moest de kraamzorg niet heel hard lachen toen ze je document zag? Wat hormonen wel niet kunnen doen he?

Nog even over de kruiken: ik ga ze lenen van iemand, zonde om te kopen. We bevallen in juni, dus ik neem aan dat we ze niet langer dan 2-3 dagen hoeven te gebruiken. En om dan nieuwe kruiken te kopen...
Annali, ik heb met een lach en een traan je stukje gelezen. Gelachen om alle vind-lijstjes voor de kraamzorg en met een traan over jullie kindje. Ik duim heel hard voor je mee voor goed nieuws dinsdag!

Sosfie, bakken pasta, klinkt goed, ga ik even opschrijven (zeef die ik momenteel ben). Ik mis de wijn ook, en de zachtgegookte eitjes.

Slofjes: heeft je kind die idd nodig en hoeveel stuks?

Heeft je schoonzus een zoontje verloren? Tijdens de bevalling of later? Wat vreselijk lijkt me dat!

Kruiken, heb ik gekregen van collega 1 en zakken van collega met de kleertjes. Wel handig.

Slaapzakje toegevoegd aan kraamwenslijst, als je die toch pas met 3 mnd nodig hebt. Wat er ook op staat, is zo'n kinderstoel van de ikea (wij hebben alle vrienden over ver) en ook het speelkleed van de ikea is superleuk. En wij kopen bewust nog geen speelgoed en boekjes, kan idd later altijd nog.

Vannacht vreselijk gehoest en heel slecht geslapen. Nu volledig mijn stem kwijt, kan alleen nog fluisteren. Wordt vanmiddag een romantisch onderonsje met de huisarts. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft over mijn 4x ziek in 3 mnd.
Nee hoor, Nakur, een baby heeft geen leren slofjes nodig. Ik vind ze altijd wel schattig staan (boumy's of zootjes) en ze zijn in de winter wel lekker warm. Dus ik vraag ze in mt M/L, dan zijn ze voor de winter (of het najaar of het voorjaar). Ik vind dit altijd een leuk cadeautje om te geven en te krijgen, omdat je er zo lang plezier aan hebt. Een pakje mt 56, 62, 68 past een paar weken, deze slofjes een paar maanden.

Kinderstoel van Ikea heeft geen voetensteun toch? Wij hadden hem voor 'erbij' (weekendje weg, vrienden over de vloer, buiten in de tuin) en voor elke dag zitten de jongens op de stokke triptrap. Die willen we straks voor nummer drie ook weer.

Kruikgebruik is heel verschillend. Sommige kindjes hebben het echt wel een tijdje nodig. Ik had altijd warme dikke baby's die binnen notime mutsloos en kruikloos door het leven gingen. (mutsjes niet vergeten te kopen he, die hebben ze de eerste dagen wel nodig, ondanks dat het juni is, of we moeten echt in een hittegolf bevallen, dan weet ik het niet zeker)
Nog over beddengoed en slaapzakjes etc. De kraamverzorgster kan je ook heel veel vertellen bijv. over het opmaken van het bedje als je maar de goede spullen in huis hebt. Op prenatal beddengoed staat op de achterkant welke lagen je nodig hebt. bedzeiltje voor onder billen (meningen over verdeeld geloof ik), moltonhoeslaken, hoeslaken, laken, deken.

Een verzoek: zouden jullie geen enge verhalen over vreselijke bevallingen, overleden babies etc willen schrijven? Of in elk geval flink waarschuwen dat er zo'n verhaal komt. Ik kan er soms zo mee aan de haal gaan, terwijl ik juist wil genieten....maar misschien spreek ik alleen voor mijzelf.

Gisteren weer een echo gehad maar dan als vrijwilliger bij de opleiding verloskunde. Was leuk maar minder leuk dan bij 20wekenecho. Echobeelden waren minder scherp en duidelijk en tsja het was een student, dus duurde af en toe heel lang voordat ze de meting goed had. Kindje werkte dit keer ook niet heel goed mee. Het zat met het hoofdje heel laag in mijn bekken dus konden niet een beeld van het hoofdje en profiel krijgen, zelfs de docent niet. Naar het einde toe, na dikke drie kwartier, had ik een zere buik van dat ding de hele tijd te drukken op mijn baarmoeder. Ik begon het zelfs een beetje zat te worden, terwijl ik heeeel geduldig ben. Maar gelukkig had zij haar toets gehaald, dus dat was mooi en natuurlijk was het sowieso mooi om weer een kijkje te krijgen in mijn buik. Blijft wonderlijk. Mijn ouders en een goede vriendin waren ook mee en die vonden het ook mooi. Ik weet nog steeds niet wat het wordt, heb af en toe bewust weggekeken als ze bij de beentjes bezig was...
Sosofie, slofjes dus voor de leuk, goed om te weten want ze staan ook op sommige uitzetlijsten.

Ikea stoel willen we idd voor erbij, makkelijk mee te nemen als we bij vrienden gaan eten. Hier thuis ook de stokke triptrap, krijgen we van schoonouders kado

Saartje, ik word soms ook naar van enge verhalen, mn in bladen. Zo had ik vlak voor de 20 wk echo in blad gelezen bij moeders bij wie uitslag niet goed was. Beetje stom, maar ja, kon ook niet stoppen te lezen. Misschien kunnen we er even een zin boven zetten dat er zo'n verhaal gaat komen. Dan kan ieder voor zichzelf beslissen of ie het wil lezen.

Net allemaal beddegoed hema besteld, online, wat gaat dat toch handig! Over 5 werkdagen ophalen + direct betalen in filiaal. Nou ja, ben nog lang niet beter dus die 5 werkdagen komen mij nu wel goed uit.
Wellicht nog even handig om te weten, wij hebben een maxxi air voor over het matras gekocht (zitten gaatjes in, mocht het kindje dan op het gezichtje terecht komen dan kan het door blijven ademen). Ik heb de winkel gebeld en daar zeiden ze: geen molton erover, dat dempt het effect, wel een hoeslakentje.

Nakur, laat je ff weten hoe het afloopt bij de huisarts?

Saartje, bij mij lag bij de 20 weken echo de moederkoek ervoor, dus moest er ook hard gedrukt worden. Nog twee dagen een beurse plek gehad :(

Dolfijntje, goede site, thanks!
Hmm, hier ook nog 101 vragen maar ik denk dat alles zich vanzelf wel wijst.

Wij hebben een (duur) dekentje gekocht dat ongeacht de temperatuur het kindje op 37 graden houdt, dus het is voor zowel de winter als de zomer.

Daar gaat onze meid dan ook onder slapen.

Het kan gewoon in de wasmachine en is met enkel centrifugeren al zo goed als droog dus je hebt er ook maar 1 van nodig.

Ik heb nog geen slaapzakjes gekocht, vind het echt moeilijk..

We zullen wel zien als ze er is hoe het allemaal gaat.

@Coltje, heeft het geholpen de zoutwatertank?

Ik hou helemaal niet van badderen, maar als het goed is voor mijn rug dan heb ik zeker interesse :-)
Over aerosleep/achtige producten heb ik wisselende verhalen gehoord en gelezen. Zie volgende links. Stichting Wiegedood schijnt het juist af te raden. http://baby-op-komst.nl/f ... 234/aerosleep.html?page=1 en http://www.wiegedood.nl/m ... section=252&contentID=113

Ik wil hier niet een hele discussie over aan zwengelen maar wilde wel even de andere kant laten weten.

Vond nog iets over het gebruik van bedzeiltjes, waar ik in vorig bericht al over schreef. http://www.wiegedood.nl/m ... section=251&contentID=118
Dat floaten lijkt mij echt heerlijk! Vriendin had het laatst ook gedaan en die vertelde dat het ook heel geschikt was voor zwangere vrouwen!
Even snel vanaf mijn werk; Dos wat voor dekentje is dat dan? Ben daar wel geïnteresseerd in en benieuwd hoe het werkt!

Ik ga nu weer verder met telefonisch spreekuur...
Weetje iedereen heeft het wel over iets wat niet mag of slecht zou zijn...

Ik ben zelf nota bene op een zeiltje onder dikke wollen deken gewoon groot geworden.

Het wordt allemaal zo overdreven tegenwoordig.. ze spelen inderdaad in op je gevoelens zodat je maar het duurste spul koopt. Nou ja, we zullen wel zien, ik mocht van iemand ook niet de hoofdbeschermers in het ledikantje hangen...

Waarom bestaan die dingen dan?
quote:dolfijntje01 schreef op 28 januari 2011 @ 13:37:

Even snel vanaf mijn werk; Dos wat voor dekentje is dat dan? Ben daar wel geïnteresseerd in en benieuwd hoe het werkt!

Ik ga nu weer verder met telefonisch spreekuur...

Dat moet ik thuis even opzoeken op de bon, het wordt namelijk pas tegelijk met de babykamer geleverd.

Laat het je zsm weten.
Bij ons in de winkel zeiden ze: of aerosleep + hoeslaken, of geen aerosleep + molton (om de reden die coltje zegt).

Huisarts leverde weinig nieuwe info op, maar was toch fijn even van gedachten te wisselen. Longen waren in orde dus dat is fijn. Waarschijnlijk griep. Ik gaf aan dat ik nu voor de 4e keer ziek was in 12 weken. Hij zei dat in zwangerschap weerstand sowieso al lager kan zijn en bij mij versterkt door misselijkheid die lang heeft geduurd (3,5-18 wk) en daarmee een slechter eetpatroon, minder beweging en buitenlucht. Kortom, ik heb gewoon pech. Nou ja, ik hoop maar dat het snel voorjaar wordt. Ook over maagzuurklachten gehad (ligt daar tegenwoordig elke nacht wel een uur van wakker, ondanks beker melk van tevoren, weet nl precies wanneer die mijn maag weer verlaten heeft want dan begint alle ellende weer), en nu maagzuurremmer voorgeschreven gekregen (omeprazol).
Dos, frustrerend is dat hè? Dat alles tegenwoordig zoveel anders gaat, en over 2 jaar zijn er weer nieuwe ondezoeken en is het weer anders. Dat van die hoofdbeschermers wordt afgeraden ivm wiegendood. Kleintjes kunnen er tegenaan gaan liggen en zo onvoldoende zuurstof krijgen. Waarom ze wel te koop zijn? Omdat ze er wel mooi uitzien...

En een zeiltje mag weer wel als je het mast alleen vanaf de billen neerlegt, niet dat ze er met hun hoofdje op liggen.

Om eerlijk te zijn vind ik het niet overdreven, al die adviezen tegenwoordig. Er is immers nu zoveel meer bekent over wiegendood dan 20 jaar geleden en ze blijven onderzoeken want nog steeds is wiegendood een veelal onbegrepen iets. We weten wat de kans vergroot; roken, dekbedje, knuffels in bed, warme kamer etc. Maar wat er nu precies gebeurt?

Ik ga weer terug naar mijn telefoon
Nakur, wat fijn dat je een maagzuurremmer hebt gekregen! Hopelijk slaap je dan ook beter en knap je sneller op. Sterkte!
@slapen/dekentjes: mijn moeder zei dat ik onder een donzen dekbedje had gelegen en ik ben er ook 31 mee geworden, dus aan de ene kant begrijp ik ook niet waarom alles steeds anders moet. Aan de andere kant wil ik alles zo goed mogelijk doen en dat maakt het wel eens lastig.

@ floaten: het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik kon niet ronddobberen (eigen verkeerde inschatting, het is ook geen bad maar een tank) en als ik me ontspande dan lag mijn achterwerk op de bodem - da's geen floaten denk ik dan.... Maar ja mijn zwaartepunt zit ook in mijn achterwerk - althans, als ik mijn vader mag geloven .

Voor wat mijn rug betreft: 1x per week fitness bij de fysio, 1x per week fysio, proberen goed te bewegen, op een fitnessball zitten op het werk, schoenen zonder hakken aan en daar zooltjes in. En dan nog zei de fysio vandaag dat ik er maar rekening mee moest houden dat ik de hele zwangerschap last ga blijven houden. Naja, was al ingecalculeerd, maar toch jammer .

@Nakur: fijn dat er niks ernstigs aan de hand is! Nu maar hopen dat je je snel beter voelt!
@dolfijntje... je hebt een punt, maar van de andere kant het wordt soms zo overdreven... natuurlijk doen we allemaal ons best en willen we het beste voor ons kindje, maar af en toe heb ik echt het idee dat we aan het doorslaan zijn ;)

@Nakur, hier ook ontzettend veel last van maagzuur, zowel overdag als 's nachts.

Bij mij helpt de Maalox Forte echt heel goed. Wel onwijs vies om in te nemen, maar ik kijk er iedere keer weer naar uit omdat het zo goed helpt.

Gekregen van de apotheek en geen nadelige gevolgen voor ons ongeboren kindje ;)

@Coltje, wat balen dat de zouttank tegenviel..

Hier ook geen hakjes meer.. heb 6 jaar geleden 2 wervels onderin mijn rug gebroken en daar heb ik altijd last van, maar nu is het echt nog erger... en het gaat alleen maar erger worden ben ik bang :(
Hier ook al een week of 4 last van rugpijn, vooral als ik 's avonds op onze bank zit. Probeer nog steeds een goede minder pijnlijke houding te vinden.

Van die hoofdbeschermers wist ik trouwens ook niet. Maar dat ze te koop zijn omdat ze er mooi uitzien geldt ook voor dekbedjes, ook zoiets stoms.

maagzuurremmer: ga nu eerst omeprazol proberen. Opmerkelijk is dat het bureau dat advies geeft over geneesmiddelen en zwangerschap nu bij ons bedrijf in zit (soort van overgenomen): zij geven aan dat zowel dierstudies als bij mensen tot op heden geen schadelijke effecten zijn gevonden. Echter echte studies zijn niet gedaan (is nogals ethisch onverantwoord: oh ben je zwanger, probeer dit eens, we onderzoeken aangeboren afwijkingen). Maar goed, waarschijnlijk dus geen kwade effecten. Echter, op bijsluiter apotheek staat dan: mag zonder gevaar gebruikt worden. Tja en dan vind ik dat weer een beetje doorredeneren naar de veilige kant. Waarschijnlijk is het ook wel veilig maar ik vind dat elke zwangere zelf het risico moet kunnen afwegen en nu lijkt het 100% veilig.

Ach, wat zit ik weer te zwammen, ga ik nog even een tukje doen en vanavond eens zien wat de tablet doet. Lijkt me heerlijk om me zomaar om te kunnen draaien of naar de wc te gaan zonder te denken wat mijn maag nu weer doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven