Cheers, mate...
donderdag 16 september 2010 om 20:59
De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.
Voor de stamgasten en de meelezers.
Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.
Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.
Voor het hapje bij het drankje.
Voor lief en voor leed.
Voor dansen en stomen.
Voor huilen en heulen.
Voor woede, voor wensen.
Voor grappen en grollen.
Voor de vriendschap.
Voor het delen, het geven en het nemen.
Voor elkaar.
Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
vrijdag 28 januari 2011 om 16:06
Meave, Je groeit ook echt des nachts:
Al was het maar dat je verbindingen gelegd worden in je hersenpan. En je prikkels van de dag verwerkt.
Je wordt dus ook nog stuk-ken slimmer.
(Of in mijn geval, twéémaal niet uitgerust, harsesgewijs en lichaamsgewijs)
Maar dat is te academisch.
Ze maalt er niet om.
Ik moet met iets heel veel beters komen dan naastjemoederliggen dat hetlekkerstisdateris.
Of iets uitemate slechter, vanuit een vilein brein ontsproten.
Maar ja. We hebben eht wel over dat meisje dat zich élke week minimaal 4 keer kneiterhard tegen dezelfde plek van dezelfde muur stoot.
Gewoon omdat het kan ofzo.
Of omdat ze er een betonharde kop van krijgt.
Of omdat haar vader een ezel is.
Of, vermoed ik, omdat ze er gewoon niet van leert en niet deert.
Dus je begrijpt. Het zal duren...
Al was het maar dat je verbindingen gelegd worden in je hersenpan. En je prikkels van de dag verwerkt.
Je wordt dus ook nog stuk-ken slimmer.
(Of in mijn geval, twéémaal niet uitgerust, harsesgewijs en lichaamsgewijs)
Maar dat is te academisch.
Ze maalt er niet om.
Ik moet met iets heel veel beters komen dan naastjemoederliggen dat hetlekkerstisdateris.
Of iets uitemate slechter, vanuit een vilein brein ontsproten.
Maar ja. We hebben eht wel over dat meisje dat zich élke week minimaal 4 keer kneiterhard tegen dezelfde plek van dezelfde muur stoot.
Gewoon omdat het kan ofzo.
Of omdat ze er een betonharde kop van krijgt.
Of omdat haar vader een ezel is.
Of, vermoed ik, omdat ze er gewoon niet van leert en niet deert.
Dus je begrijpt. Het zal duren...
vrijdag 28 januari 2011 om 16:30
Mops is heel sjielug, Mieflief.
Wij eten namelijk geen toetjes.
Dat is namelijk niet goed voor mijn lijn,
En omdat ze zodanig weinig at dat een toetje een verdubbeling van de hoeveelheid zou betekenen (ja, zelfs met de kleinste Danoontje-maat) en ik dat onzinnig vindt.
En omdat ik eten geen beloning vind, de maaltijd zelf is (in theorie) al lekker genoeg.
En omdat we het eigenlijk helemaal neit missen, het is soms een verwennerijtje maar bij de gewone dagelijkse maaltijd is het geen gemis.
Oh, en het melkmeisje krijgt gedurende de dag meer dan genoeg zuivel binnen, dat scheelt ook. Klein kaasmonster is het...
Wij eten namelijk geen toetjes.
Dat is namelijk niet goed voor mijn lijn,
En omdat ze zodanig weinig at dat een toetje een verdubbeling van de hoeveelheid zou betekenen (ja, zelfs met de kleinste Danoontje-maat) en ik dat onzinnig vindt.
En omdat ik eten geen beloning vind, de maaltijd zelf is (in theorie) al lekker genoeg.
En omdat we het eigenlijk helemaal neit missen, het is soms een verwennerijtje maar bij de gewone dagelijkse maaltijd is het geen gemis.
Oh, en het melkmeisje krijgt gedurende de dag meer dan genoeg zuivel binnen, dat scheelt ook. Klein kaasmonster is het...
Wat wilde ik nou toch typen?
vrijdag 28 januari 2011 om 16:32
vrijdag 28 januari 2011 om 16:36
Pfff. ik volg het twitteraccount Villamedia-vaca en er komen de meest leuke vacatures langs. Websites beheren bij de Nederlandse omroepen, bijvoorbeeld. Maar werkelijk álles is in Randstad en omgeving. (Te) ver van mij weg dus.
maar.. voor liefhebbers dus een goede twitter om te volgen! Veel vacatures langskomen, afgelopen weken.
pff. wat een gedoe met eetkindjes he? En wakkerkindjes.. dat is echt niet fijn! (statement)
Ik volg 'help mijn kind is te dik' en was gisteren echt geschokt om de moeders. Die moesten bij een coaching aangeven op wat van zichzelf ze trots zijn. En dat konden een aantal dus niet En als er dan wat kwam, was het in combi met de kinderen/het huis(-houden) maar niet echt iets van hun, zeg maar.
Nou moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat op mijn 'trotsdingen' vaak een negatieve(re) reactie volgt, maar ik bén wél trots! Bijvoorbeeld op foto's en tekeningen (maar waarom doe ik het dan niet vaker ) en nog wel meer. Ik vroeg mij ook af wat voor voorbeeld zulke moeders dan voor hun kinderen zijn? Of zie ik dat te zwart? Ik vond het in elk geval erg sneu.
Op het werk is het momenteel extreem rustig. Collega en ik hebben wel hele tijd gezellig zitten kleppen
maar.. voor liefhebbers dus een goede twitter om te volgen! Veel vacatures langskomen, afgelopen weken.
pff. wat een gedoe met eetkindjes he? En wakkerkindjes.. dat is echt niet fijn! (statement)
Ik volg 'help mijn kind is te dik' en was gisteren echt geschokt om de moeders. Die moesten bij een coaching aangeven op wat van zichzelf ze trots zijn. En dat konden een aantal dus niet En als er dan wat kwam, was het in combi met de kinderen/het huis(-houden) maar niet echt iets van hun, zeg maar.
Nou moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat op mijn 'trotsdingen' vaak een negatieve(re) reactie volgt, maar ik bén wél trots! Bijvoorbeeld op foto's en tekeningen (maar waarom doe ik het dan niet vaker ) en nog wel meer. Ik vroeg mij ook af wat voor voorbeeld zulke moeders dan voor hun kinderen zijn? Of zie ik dat te zwart? Ik vond het in elk geval erg sneu.
Op het werk is het momenteel extreem rustig. Collega en ik hebben wel hele tijd gezellig zitten kleppen
Later is nu
vrijdag 28 januari 2011 om 16:48
Qua eten heb ik hier sowieso wel een makkelijk kind. Hij lust een heleboel en proeft sowieso bijna alles. Vindt wel alles vies als hij het voor 't eerst eet, maar weet dingen steeds meer te waarderen als hij iets vaker voorgeschoteld krijgt. En omdat hij toch altijd alles proeft, gaat hij uiteindelijk zo'n beetje alles wel lusten Héérlijk, zo'n kind. Nu z'n vader nog.
Sjemig Kjong, wat een gedoe. Heb net een lekkere (single malt) whisky gekocht - kom maar wat halen. Mag je zelf weten of je 't zelf opdrinkt of in Chips keelgat giet.
Sjemig Kjong, wat een gedoe. Heb net een lekkere (single malt) whisky gekocht - kom maar wat halen. Mag je zelf weten of je 't zelf opdrinkt of in Chips keelgat giet.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
vrijdag 28 januari 2011 om 17:40
Zo, bijgelezen in de trein (ik ga naar een concert van een fake ABBA). Wat vind ik jullie toch leuk!!!!! Hoewel natuurlijk heel erg, moet ik ook wel lachen om alle drama verhalen rondom slapen en eten van kinderen. Maar men, wat is het soms vermoeiend allemaal hè? Ik vind dat opvoeden en relaxt blijven bij miepende kindjes echt vermoeiend bij tijden.
Respect dat jullie zelf, op andere momenten, er ook de humor van in lijken te zien. Oplossingen heb ik dus ook niet.....
Respect dat jullie zelf, op andere momenten, er ook de humor van in lijken te zien. Oplossingen heb ik dus ook niet.....
vrijdag 28 januari 2011 om 19:38
echt?? Heb je het gedaan? Stoer wijf!! Nou lijk je vast niet in de kleur op kjong, dus dan zal dat wel het kapsel zijn? Dat vraagt om plaatsjes!!
Gossie, wij hebben ook heel veel nachtelijk bezoek gehad van onze dochter (is het meisjes eigen?) en uiteindelijk is het opgehouden, zoals eigenlijk bij alles: het is een faaaase .
Wel heb ik stelselmatig geweigerd dat ze bij me in bed zou slapen, dus even liggen mag best, kort daarna hup weer naar je eigen bed. Wie weet helpt dat? Kan je zelf tussendoor tenminste ook slapen...
Eten wisselt hier, met name GG kan emmeren met lussiknie, ziet er goor it (word ik woest), we eten noooooit iets wat ik lekker vindt etc. KK voegt zich makkelijker of aapt haar broer na, net hoe haar pet staat.
Gossie, wij hebben ook heel veel nachtelijk bezoek gehad van onze dochter (is het meisjes eigen?) en uiteindelijk is het opgehouden, zoals eigenlijk bij alles: het is een faaaase .
Wel heb ik stelselmatig geweigerd dat ze bij me in bed zou slapen, dus even liggen mag best, kort daarna hup weer naar je eigen bed. Wie weet helpt dat? Kan je zelf tussendoor tenminste ook slapen...
Eten wisselt hier, met name GG kan emmeren met lussiknie, ziet er goor it (word ik woest), we eten noooooit iets wat ik lekker vindt etc. KK voegt zich makkelijker of aapt haar broer na, net hoe haar pet staat.
zaterdag 29 januari 2011 om 00:07