Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Alle reacties Link kopieren
er zitten antihistaminetjes in mijn vader, hoor. Alleen had het wat mij betreft een wat sterker soort mogen zijn. maar daar word je wel weer suf van, en dat is ook niet heel fijn.

wat goed, hoor, dat je zo'n octopus-pak hebt genmaakt, Nitro! ik héb niet eens een naaimachine (en als ik die wel had, zou ik nog neit weten wat ik er mee zou moeten )

hoezo was je zo boos dat dat meisje gebracht werd, Nitro? Soms is spugen zo over en naar mijn idee dan niet echt besmettelijk meer. en middelen tegen het spugen zijn alleen nuttig als ze bliijven spugen; anders zit er iets dwars en is het beter als het er uitkomt.

ja, Anky: hoe is het met je moeder? knapt ze al wat op? vervelend dat je dan zo ver weg zit he? ik heb er al moeite mee, en voor ons is het 40 minuten met de auto.
Wij hebben Pluis ook wel eens 's ochtends naar het kdv gebracht als hij de avond ervoor nog gespuugd had: als er na een nacht goed slapen niks meer aan de hand lijkt, en zijn ontbijt blijft binnen, dan gaat hij gewoon. Meestal had hij de spugeritis dan toch al op het kdv opgelopen, dus we introduceren er niks nieuws, mocht hij onverhoopt toch nog besmettelijk zijn.

Pluis vanmiddag toen hij de lokale kerktoren niet zag waar hij hem verwachtte: "He, ze hebben hem verplaatst!"

Anky, je had het laatst over een mogelijk werkdingetje. Is dat nog wat geworden?

Die monoloog van Maby is geweldig! (Vooral dat koffiedrinken: duidelijk van wie dat komt )

Sok, wat vervelend voor je vader. Is sufheid zo erg? Als ik kon kiezen tussen jeuk en sufheid, wist ik het wel...

Slof op de creche krijgen moet met al die zieken overal toch wel lukken: hier vallen er in elk geval elke dag een heleboel kinderen uit.

Episode 2 van de papfles was geen succes: na 50ml gaf Nino er de brui aan. Vanavond een nieuwe poging.
Naar wat ik gelezen heb zijn die spuug-virussen (vira?) juist nog een tijdje besmettelijk als het spugen al over is (zoals Norwalk). En de uitwerpselen zijn nu eenmaal het meest besmettelijk, dus als zo'n meisje dan nog een keertje op het kdv spuugt of aan de diarree gaat ... Ik zou toch wel een dag afwachten of het echt over is. En qua eruit wat dwars zit: Mijn eigen ervaring is dat oudste als hij eerst eens begint met spugen zo snel niet meer ophoud, en ik vind het zo vreselijk als hij dan ligt te huilen van de dorst enz., zo zielig ... En zelf knap ik volgens mij net zo snel op als ik niet spuug (door bv medicatie) dan dat ik ga overgeven. Zo'n virus zal toch niet alleen in de maag en darm zitten en zal toch vooral door je immuunsysteem moeten worden bestreden.

En toch, oudste die druppels te geven is natuurlijk niet echt ideaal. Ik ben nog steeds getraumatiseerd van die nacht in juli waar hij iets van 10 of 12 keer heeft overgegeven, om het half uur, verschrikkelijk vond ik het. Was natuurlijk iets heel anders, maar de gedachte al, brrrr.
ik snap ook heel goed dat je na die ervaring iets sneller aan de middelen gaat, hoor, nitro, jij hebt je portie spugeritis wel gehad.

en qua 'keuze' tussen jeuk of sufheid zou ik ook voor de sufheid gaan, maar de beste man is wel alleen, en als hij 'snachts met een duf hoofd gaat spoken en valt.... dat had hij overigens van vrijdag op zaterdag al gedaan (spoken en vallen, hij werd wakker op de grond), vertelde zuslief die wil nu toch ook echt een alarm (zo'n ketting om je nek) en ik geef haar geen ongelijk.
Mijn huisarts schrijft ook niets meer voor bij spugen, het gaat sneller over blijkbaar als alles uitgespuugd wordt. Domperidom krijg je niet eens meer mee bij de apotheek. Het enige wat je kunt doen is theelepeltjes vocht geven tot het binnen blijft. En cola (zonder prik) schijnt ook goed te helpen. Mannie heeft 3 jaar gespuugd zonder dat hij last had van een virus ik kan wel wat kots hebben.

Ik breng ze ook naar de gastouder/school als er de volgende dag niets meer aan de hand is.

Een octopus-pak, je had nog niet genoeg te doen Nitro? Wel knap, ik kan helemaal niets met naald en draad.

Fijn dat je vader pilletjes heeft, hoop dat de jeuk snel weg is.

Mini had net voor het eerst in maanden weer zo'n paniek-aanval in haar slaap. Twee minuten later is ze echt wakker, ik vraag haar wat ze nog weet maar ze wist er helemaal niets meer van, was hoogstverbaasd dat ze gehuild had. Ze voelde zich ook niet verdrietig ofzo. Nou ja, dat scheelt dan weer voor mij. Ze ligt vaak nog een tijd na te snikken, vind dat altijd zo zielig maar ze krijgt er helemaal niets van mee.
apart, Pammie. kan me voorstellen dat je het voor haar zielig vindt. de droomwereld is een raar gebied.
Wat sneu, Pammie.

Wil je vader dat alarm ook, Sok? Als hij het niet gebruikt (zoals mijn oma...) schiet je er nog weinig mee op.
Ze heeft dit al sinds ze 3 is dus dit zijn we onderhand wel gewend. Blijf het alleen naar vinden dat ze zo in paniek 'mama' kan roepen terwijl ik voor haar sta. Ze ziet me niet eens.

Ik ga naar mijn bedje, morgen weer vroeg an die arbeit.

Trusten.
mijn vader is van zulke dingen meestal wel te overtuigen. Kost wat tijd...

I'm off. trusten
Alarm is inderdaad wel handig. Mijn oma is het 1 keer vergeten en sindsdien is ze er wel zorgvuldiger mee, omdat ze ook wel in de gaten had hoe gevaarlijk haar situatie was zonder alarm.

Met mijn moeder gaat het nog niet echt beter en die is een beetje down nu. Het gaat overigens om een staaroperatie. Woensdag moet ze weer voor controle naar het ziekenhuis.

Paniekaanvallen heeft Ot ook weleens inderdaad. Hij is dan totaal onbereikbaar en weet er de volgende dag helemaal niets meer van. Het is inderdaad heel raar, vooral omdat ze dus eigenlijk gewoon niet wakker zijn en je ze niet kunt troosten.

Ik breng ze hier ook altijd naar het kdv als het weer enigszins gaat. Toen ik vorig jaar in de ouderraad zat was er daar regelmatig discussie over (van andere ouders). Sommige vonden dat zwaar verkouden kinderen niet mochten komen: daar ben ik toen fel tegenin gegaan. Maby bijvoorbeeld is gewoon nooit zonder snotneus, die zou ik dan nooit kunnen brengen. Gelukkig kreeg ik gelijk en mag ze ook met veel snot gewoon komen.

Nitrogen, bij de tandarts hier in het dorp heb ik inderdaad ook nog nooit langer dan 10 min gewacht. Het kán dus wel, wat het wachten bij de andere artsen gewoon nog weer frustrerender maakt. Ik merk ook bij mezelf dat ik bezoek aan dermatoloog gewoon uit zit te stellen, omdat ik van de vorige keren nog weet dat je daar minimaal 2 uur zit te wachten. Is niet goed, maar ik heb daar Zo'n geen zin in.

Octopuspak klinkt wel erg leuk trouwens. En origineel. Hier weinig originele kinderen: Sien wil als prinses/fee, Ot als piraat en Maby als prinses.

Miffy, balen dat Nino maar 50 ml pap bliefte. Hij klinkt als een lekker eigenwijs mannetje . Trek je het nog een beetje qua slaapgebrek?

En wat lastig dat jullie zwembad dicht is. Is dat tijdelijk?
Goedemorgen. Mannie was er weer debiel vroeg bij en de afspraak stil te zijn tot ik hem kwam halen kwam hij niet na. hij was het vergeten. dat zegt hij altijd en ik vind het heel irritant dat ik met hem niets kan afspreken. Hij snapt dan wel dat ik boos ben en kleedde zich braaf meteen aan. heel lief, maar te laat. Ik moet ook naar de dermatoloog denk ik, heb ineens allemaal moedervlekken in mijn gezicht erbij. Bij ons in de familie hebben we nogal een historie met die dingen.
Nee, verkoudheid moet kunnen, Anky, vind ik ook, maar spugeritis ...

Octopuspak had jongste zelf bedacht. Ik heb alleen maar op blauwe stof een trui met capuchon afgetekend uit jongste's normale collectie , in elkaar genaaid (uiterst ruwe afwerking) en daar zes extra armen aangezet. Als je het logisch aangaat en niet artistiek vond ik het best te doen

Pammie, ik word ook heel boos als ik mijn eigen gang niet kan gaan s'ochtends omdat er een te vroeg wakker word, leef helemaal met je mee!

Sok, ik zou het wel doen, zo'n alarm. Vreselijk als zulke mensen dan de hele nacht moeten liggen! En dan ook een slot laten plaatsen dat je nog open kunt krijgen als de sleutel er binnen in zit (dat deden mijn schoonouders toen ze er eens bij hun Oma niet in kwamen omdat daar een sleutel in het slot zat). Wel zielig dat je vader nu zo kwakkelt, en dan nog alleen is nu.

Miffy, ik krijg het benauwd van je verhalen. Tot een week of twee terug moest jongste (3 jaar!) ook nog steeds lekker melk drinken s'nachts, en waren we 1-2 keer op voor hem. Wonder boven wonder heeft hij het na een hele preek (toen ik echt zó op was) opgegeven. Hij slaapt gewoon door! Ik hoop dat dat bij Nino sneller lukt, maar bij jongste hebben we helaas moeten wachten tot hij het echt kon "begrijpen" dat hij geen melk meer krijgt. Vorige cold turkey acties waren te zwaar voor alle partijen. Maar echt, de laatste 5 jaar hebben ze elkaar afgewisseld met s'nachts spoken, vermoorden kon ik ze soms wel, ik was zo ontzettend moe! Sterkte ermee (griezel).
nou, ik ben een ochtendje bij Pa geweest; had geen koorts meer, plekken zagen er iets minder dramatisch uit (maar nog steeds geen feestje). hij was wel wat opgewekter, maar nog steeds moe. ik heb een was gedraaid en een uur (UUR!) staan strijken (terwijl ik dus zelf nooit strijk, de man staat bij mij in het krijt ) en boodschappen gedaan. Gelukkig is vaders wel een dankbare patient; hij is blij met alles en moppert nooit.

nog een minder nieuwtje op de AK
Wauw Sokje, de Pluim van de Dag is vandaag voor jou!

Hier ook actief: eten gekookt, huisgehouden, boodschappen gedaan, gesport, afspraken artsen gemaakt, administratie bijgewerkt, kapstok opgehangen en nu zo kinders ophalen.

Ik verveel me nog niet geloof ik (heb besloten dat ik vanavond in navolging van Sokje ga strijken, iets wat ik ook zeer zelden doe).

Miffy, werkdingetje is wel interessant, maar wellicht voor later. De komende weken doe ik nog even niets concreets. Nu er wat meer rust in mijn leven is, merk ik eigenlijk pas hoe ontzettend MOE ik was en dat ik de laatste tijd mijn grenzen iets te vaak overschreden heb. Dat moet dus eerst maar eens herstellen en daarna weer aan werk denken. Maar wel genoeg plannen en ik denk ook wel leuke kansen.
Wat lief van je Sok! En ook erg fijn dat je vader het zo waardeert (ik zie hem steeds voor me ).

Goed zo Ank, dat je even niets doet. Je dagen klinken nog steeds behoorlijk gevuld.

Ik wil helemaal niet mijn eigen gang gaan 's ochtends, ik wil gewoon slapen

Het was een leuke dag, zowel mijn collega als ik hadden niet zoveel inspiratie vandaag dus hebben we maar een koffiebreak ingelast vanmiddag en we zijn op tijd naar huis gegaan. Soms heb je van die dagen
Typ ik een heel verhaal, is alles weg door een stommie advertentie.

Er stond dat Anky het drukker heeft dan ik met baan.

En dat ik spugende kinderen ook zo snel mogelijk weer naar gastouder breng. Als ik voor elk ziek kind een dag moet afwachten, kost me dat te veel vrije dagen. En elkaar besmetten doen ze toch wel.

En ik heb na lang twijfelen een nieuwtje in de ak gezet. Voor het evenwicht is het een leuk nieuwtje. Maar het staat een beetje misplaatst tussen al de veel belangrijkere nare nieuwtjes.

Kijken of het versturen nu wel goed gaat....
Ik word langzamerhand wel heel nieuwsgierig naar al die AK-nieuwtjes - iemand die mij in wil seinen ?
Nip, ik vind jouw nieuwtje ook belangrijk en je mag er trots op zijn. Mij zal het in ieder geval niet lukken
Petje af, hoor, Nippo! en ik hoor graag leuke nieuwtjes
Ik geloof dat ik nu toch echt ziek begin te worden. Zat er natuurlijk ook wel in. Drink nog even een boel thee om de acht voedingen (plus vier keer -hele kleine beetjes- vast voedsel, hopelijk heeft Nino een groeispurt...) weer te compenseren.

Nippo, gefeliciteerd met je leuke nieuwtje!
beterschap, Miffy!
Beterschap Mif!
Oei Miffy, ik hoop dat je op de been blijft. Aan de andere kant is het misschien ook wel goed om een paar dagen in bed (met kinderen op kdv) bij te slapen en te herstellen.
als dat lukt natuurlijk. Goedemorgen allemaal, wij hadden vanmorgen een boos jongetje dat niet naar de crèche wilde, hij moest toch. Nu op koud station. Miffy, hoe is het nou met je?
trein heeft al weer tien minuten vertraging, goed begin! Het is de laatste tijd zet raak met de ns, ik kom echt zelden op tijd op het werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven