Luie neger, kut marokkaan Viva.

04-02-2011 10:00 234 berichten
Dit vond ik net in de Volkskrant.

AMSTERDAM - Daten met een luie neger of een kut-Marokkaan? Vanaf vrijdag kan het. Viva-lezeressen kunnen met een sms- en winactie een diner voor twee winnen met hun favoriete stereotype man.

'Termen als kut-Marokkaan of christenhond hoor je steeds vaker', zegt hoofdredactrice Corinne van Duin. 'Maar wat vinden die mannen daar zelf nou van?' Van Duin besloot er een artikel aan te wijden in de Viva.

De oproep aan gierige kaaskoppen, stoffige christenen, luie negers, domme Turken en kut-Marokkanen leverden een hoop leuke reacties op. Toen bleek dat bijna alle uitgekozen mannen single waren - de gierige kaaskop gaf aan een open relatie te hebben - ontstond het idee voor de Grote Vrijgezellen Vooroordeel Date Show.

Luie neger te laat

Vijf mannen profileren zich in de Viva en ontkrachten zo de heersende vooroordelen. Alleen de luie neger bewees het tegendeel: hij kwam te laat voor de fotoshoot (en gaf dat ook ruiterlijk toe).

Viva-lezeressen kunnen sms'en voor de man van hun keuze. Via de mail moeten ze vervolgens zichzelf beschrijven en hun keuze motiveren. Viva kiest zelf de winnaars uit de leukste e-mails.

Opbrengst naar goed doel

De opbrengst van de sms'jes gaat naar een goed doel. 'We vonden het immoreel om er zelf aan te verdienen', zegt Van Duin. 'Het geld gaat naar oneMen. Ik ben zelf al lang donateur en de duidelijke link tussen de mannen en 'Men' gaf de doorslag.'

Van Duin vindt de mannen die zich aangemeld hebben erg sportief. 'Ik weet niet of ik wel gehoor zou geven aan een oproep voor slimme domme blondjes.'
Loketten apart willen voor vrouwen.

Kijk eens verder dan Nederland, waar vrouwen gestenigd worden bij zogenaamd overspel.
quote:werkverbod schreef op 04 februari 2011 @ 13:25:

Als een man zijn eigen seksuele prikkels niet in bedwang kan houden, moet hij daar zelf verantwoording voor nemen. Niet bij de vrouw neerleggen.Daar ben ik het op zich mee eens, maar had je een bepaalde grote groep mannen in gedachte, of spreek je in het algemeen?
Alle reacties Link kopieren
@Kuzu: Moslims -en christelijke mannen zoenen ook elkaar, zijn ze dan ineens homo of moeten we het toch wat minder strikt nemen dan bepaalde mensen van mening zijn?
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 13:30:

[...]

Daar ben ik het op zich mee eens, maar had je een bepaalde grote groep mannen in gedachte, of spreek je in het algemeen?Hoofddoeken, boerka's zijn een vorm van discriminatie. Of dit nu cultuur of religie is maakt niets uit.
quote:werkverbod schreef op 04 februari 2011 @ 13:33:

[...]

Hoofddoeken, boerka's zijn een vorm van discriminatie. Of dit nu cultuur of religie is maakt niets uit.En waarom vind je dat?
Iedereen naturist, dan zijn we van het hele boerka/spijkerbroekgedoe af.

Bloot slaat dood, en is dan niet meer verleidelijk.

[...]

Hoofddoeken, boerka's zijn een vorm van discriminatie. Of dit nu cultuur of religie is maakt niets uit.Waar komen die hoofddoeken en die burka's nou ineens vandaan?
quote:moppetoet schreef op 04 februari 2011 @ 13:37:

Iedereen naturist, zijn we van het hele boerka/spijkerbroekgedoe af.Mij te koud.
quote:iris1969 schreef op 04 februari 2011 @ 12:23:

Ik ben ook een allochtoon (vader buitenlands, genationaliseerd, buitenlands en Nederlands paspoort dat niet erkend wordt in het vaderland) met vroeger een buitenlandse achternaam. Dus ik weet hoe het voelt om een niet aangepaste buitenlander te lijken. Nu heb ik een Nederlandse achternaam (naam moeder), dus nu zijn de vooroordelen weg.

Toch lach ik hartelijk om dit soort initiatieven en vind ik dit een stuk beter dan het knuffelen wat ik persoonlijk een stuk neerbuigender vind.Tjonge, jij hebt echt overál verstand van hè? Geef je ook lezingen en wakosda?
quote:Charlotte69 schreef op 04 februari 2011 @ 13:44:

[...]

Tjonge, jij hebt echt overál verstand van hè? Geef je ook lezingen en wakosda?Houden we het wel fatsoenlijk hier.

[...]

Hoofddoeken, boerka's zijn een vorm van discriminatie. Of dit nu cultuur of religie is maakt niets uit.Toch raar dat degene die daar dan slachtoffer van zijn dit heel anders ervaren. Hoe zit het met de vlechten en het broekenverbod van de gereformeerden? Ook discriminatie? Het keppeltje? De snor of de baard? Wat denk je van de geschoren oksels of erger het geschoren schaamhaar van de westerse vrouw? Ik zou zeggen pure discriminatie. Ik vind het een lachertje dat de witte man ineens kan bepalen wat discriminatie is. Diezelfde witte man is verdorie al minstens 4000 jaar de grote onderdrukker in de wereld
Waaaat??? is Iris een neger?
quote:Charlotte69 schreef op 04 februari 2011 @ 13:44:

[...]

Tjonge, jij hebt echt overál verstand van hè? Geef je ook lezingen en wakosda?Erg flauw.
quote:meds schreef op 04 februari 2011 @ 13:48:

Waaaat??? is Iris een neger?Nee, een omgekeerde bounty.
quote:JohnnyCake schreef op 04 februari 2011 @ 13:48:

[...]

Erg flauw.Welnee
quote:meds schreef op 04 februari 2011 @ 13:48:

Waaaat??? is Iris een neger?Zoals gezegd, laten we het fatsoenlijk houden.
quote:meds schreef op 04 februari 2011 @ 13:47:

[...]

. Diezelfde witte man is verdorie al minstens 4000 jaar de grote onderdrukker in de wereldMaak er de laatste 400 jaar van en ik ben het met je eens, daarvoor was het hunnebeddenbouwengeblazen
Maar sjonnie, het is echt 4000 jaar, Nero, Atilla de Hun, al die wrede griekse koningen, de kerk (allemaal witte mannen) ten tijde van de middeleeuwen. De vrouwen werden opgejaagd, uitgehuwelijk, verkracht, op de brandstapel gebracht, gehouden als fokkoe, en nu ineens moet de witte man het opnemen voor de vrouw? Prima Wilders en co. zorg er eerst maar eens voor dat er vrouwen aan de top komen, te beginnen bij je eigen partij.
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 13:50:

[...]

Zoals gezegd, laten we het fatsoenlijk houden.Ik vind het nogal onfatsoenlijk dat jij denkt dan je anderen de les kan lezen
quote:Liv schreef op 04 februari 2011 @ 13:50:

[...]

Nee, een omgekeerde bounty.teveel fake tan
quote:meds schreef op 04 februari 2011 @ 13:54:

Maar sjonnie, het is echt 4000 jaar, Nero, Atilla de Hun, al die wrede griekse koningen, de kerk (allemaal witte mannen) ten tijde van de middeleeuwen. De vrouwen werden opgejaagd, uitgehuwelijk, verkracht, op de brandstapel gebracht, gehouden als fokkoe, en nu ineens moet de witte man het opnemen voor de vrouw? Prima Wilders en co. zorg er eerst maar eens voor dat er vrouwen aan de top komen, te beginnen bij je eigen partij.En toen gingen we weer ontopic.
quote:meds schreef op 04 februari 2011 @ 13:54:

[...]

Ik vind het nogal onfatsoenlijk dat jij denkt dan je anderen de les kan lezenEn ik vind het nogal onfatsoenlijk dat je telkens met je betweterij en stemmingmakerij een topic komt verknallen.
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 13:57:

[...]

En ik vind het nogal onfatsoenlijk dat je telkens met je betweterij en stemmingmakerij een topic komt verknallen.Jammer voor je, ik vond de verhandeling van de geschiedenis van de afgelopen 4000 jaar heel leerzaam. Bedankt meds!
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 13:57:

[...]

En ik vind het nogal onfatsoenlijk dat je telkens met je betweterij en stemmingmakerij een topic komt verknallen.Kijk dat bedoel ik, jij bent echt niet in staat normaal te reageren. Dus wie ben jij om een ander tot de orde te roepen.
quote:Charlotte69 schreef op 04 februari 2011 @ 13:59:

[...]

Jammer voor je, ik vond de verhandeling van de geschiedenis van de afgelopen 4000 jaar heel leerzaam. Bedankt meds!Graag gedaan, en ik ben er nog lang niet klaar mee, ik schrijf nu een epistel over de tweede wereldoorlog en de onderdrukkende krachten van de witte man in die tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven