
Luie neger, kut marokkaan Viva.

vrijdag 4 februari 2011 om 10:00
Dit vond ik net in de Volkskrant.
AMSTERDAM - Daten met een luie neger of een kut-Marokkaan? Vanaf vrijdag kan het. Viva-lezeressen kunnen met een sms- en winactie een diner voor twee winnen met hun favoriete stereotype man.
'Termen als kut-Marokkaan of christenhond hoor je steeds vaker', zegt hoofdredactrice Corinne van Duin. 'Maar wat vinden die mannen daar zelf nou van?' Van Duin besloot er een artikel aan te wijden in de Viva.
De oproep aan gierige kaaskoppen, stoffige christenen, luie negers, domme Turken en kut-Marokkanen leverden een hoop leuke reacties op. Toen bleek dat bijna alle uitgekozen mannen single waren - de gierige kaaskop gaf aan een open relatie te hebben - ontstond het idee voor de Grote Vrijgezellen Vooroordeel Date Show.
Luie neger te laat
Vijf mannen profileren zich in de Viva en ontkrachten zo de heersende vooroordelen. Alleen de luie neger bewees het tegendeel: hij kwam te laat voor de fotoshoot (en gaf dat ook ruiterlijk toe).
Viva-lezeressen kunnen sms'en voor de man van hun keuze. Via de mail moeten ze vervolgens zichzelf beschrijven en hun keuze motiveren. Viva kiest zelf de winnaars uit de leukste e-mails.
Opbrengst naar goed doel
De opbrengst van de sms'jes gaat naar een goed doel. 'We vonden het immoreel om er zelf aan te verdienen', zegt Van Duin. 'Het geld gaat naar oneMen. Ik ben zelf al lang donateur en de duidelijke link tussen de mannen en 'Men' gaf de doorslag.'
Van Duin vindt de mannen die zich aangemeld hebben erg sportief. 'Ik weet niet of ik wel gehoor zou geven aan een oproep voor slimme domme blondjes.'
AMSTERDAM - Daten met een luie neger of een kut-Marokkaan? Vanaf vrijdag kan het. Viva-lezeressen kunnen met een sms- en winactie een diner voor twee winnen met hun favoriete stereotype man.
'Termen als kut-Marokkaan of christenhond hoor je steeds vaker', zegt hoofdredactrice Corinne van Duin. 'Maar wat vinden die mannen daar zelf nou van?' Van Duin besloot er een artikel aan te wijden in de Viva.
De oproep aan gierige kaaskoppen, stoffige christenen, luie negers, domme Turken en kut-Marokkanen leverden een hoop leuke reacties op. Toen bleek dat bijna alle uitgekozen mannen single waren - de gierige kaaskop gaf aan een open relatie te hebben - ontstond het idee voor de Grote Vrijgezellen Vooroordeel Date Show.
Luie neger te laat
Vijf mannen profileren zich in de Viva en ontkrachten zo de heersende vooroordelen. Alleen de luie neger bewees het tegendeel: hij kwam te laat voor de fotoshoot (en gaf dat ook ruiterlijk toe).
Viva-lezeressen kunnen sms'en voor de man van hun keuze. Via de mail moeten ze vervolgens zichzelf beschrijven en hun keuze motiveren. Viva kiest zelf de winnaars uit de leukste e-mails.
Opbrengst naar goed doel
De opbrengst van de sms'jes gaat naar een goed doel. 'We vonden het immoreel om er zelf aan te verdienen', zegt Van Duin. 'Het geld gaat naar oneMen. Ik ben zelf al lang donateur en de duidelijke link tussen de mannen en 'Men' gaf de doorslag.'
Van Duin vindt de mannen die zich aangemeld hebben erg sportief. 'Ik weet niet of ik wel gehoor zou geven aan een oproep voor slimme domme blondjes.'


vrijdag 4 februari 2011 om 16:54
quote:JohnnyCake schreef op 04 februari 2011 @ 16:44:
Iwanna, het kan toch geen kwaad doodnormale allochtonen te laten figureren in hun doodnormale suffe reportages? Dus helemaal geen zware maatschappelijke discussies, juist niet!
Dat is toch het ludieke Viva-sausje waardoor ze zelf denken "hip" te zijn en zich proberen te onderscheiden. Idem met die vibo's waar ze mee strooien. Als ik een vibo wil stap ik wel een pornoshop in... maar voor Viva is het baanbrekend, zelfde geldt voor dit verhaal. De intenties zijn goed, maar de baanbrekendheid en het ludieke vindt niet iedereen ludiek of baanbrekend. Doelgroep doelgroep doelgroep...
Daaaaaag
Heintje Davids
Iwanna, het kan toch geen kwaad doodnormale allochtonen te laten figureren in hun doodnormale suffe reportages? Dus helemaal geen zware maatschappelijke discussies, juist niet!
Dat is toch het ludieke Viva-sausje waardoor ze zelf denken "hip" te zijn en zich proberen te onderscheiden. Idem met die vibo's waar ze mee strooien. Als ik een vibo wil stap ik wel een pornoshop in... maar voor Viva is het baanbrekend, zelfde geldt voor dit verhaal. De intenties zijn goed, maar de baanbrekendheid en het ludieke vindt niet iedereen ludiek of baanbrekend. Doelgroep doelgroep doelgroep...
Daaaaaag
Heintje Davids

vrijdag 4 februari 2011 om 17:11
Wacht effe IWL.
Dus omdat ik niet vind wat jij vindt, moet ík me verdiepen in marketing omdat ik dat dan schijnbaar niet begrijp?
Grapjas.
Nee cateautje, ik vind niet dat allochtonen (of andere 'aparte groepen') apart in het zonnetje gezet moeten worden. Ik vind dat ze gewoon mee kunnen doen.
En niet dat als ze dan mee mogen doen, als een stelletje clowns neer worden gezet.
Dus omdat ik niet vind wat jij vindt, moet ík me verdiepen in marketing omdat ik dat dan schijnbaar niet begrijp?
Grapjas.
Nee cateautje, ik vind niet dat allochtonen (of andere 'aparte groepen') apart in het zonnetje gezet moeten worden. Ik vind dat ze gewoon mee kunnen doen.
En niet dat als ze dan mee mogen doen, als een stelletje clowns neer worden gezet.

vrijdag 4 februari 2011 om 17:18
quote:kjong schreef op 04 februari 2011 @ 17:11:
Wacht effe IWL.
Dus omdat ik niet vind wat jij vindt, moet ík me verdiepen in marketing omdat ik dat dan schijnbaar niet begrijp?
Grapjas.
Nee cateautje, ik vind niet dat allochtonen (of andere 'aparte groepen') apart in het zonnetje gezet moeten worden. Ik vind dat ze gewoon mee kunnen doen.
En niet dat als ze dan mee mogen doen, als een stelletje clowns neer worden gezet.Maar wie bepaald of die allochtoon neergezet wordt als clown? We hebben het hier over volwassen mensen, die gewoon hun eigen keuzes kunnen maken. Wat als er een paar ineens graag de clown uit willen hangen, wat is daar mis mee?
Wacht effe IWL.
Dus omdat ik niet vind wat jij vindt, moet ík me verdiepen in marketing omdat ik dat dan schijnbaar niet begrijp?
Grapjas.
Nee cateautje, ik vind niet dat allochtonen (of andere 'aparte groepen') apart in het zonnetje gezet moeten worden. Ik vind dat ze gewoon mee kunnen doen.
En niet dat als ze dan mee mogen doen, als een stelletje clowns neer worden gezet.Maar wie bepaald of die allochtoon neergezet wordt als clown? We hebben het hier over volwassen mensen, die gewoon hun eigen keuzes kunnen maken. Wat als er een paar ineens graag de clown uit willen hangen, wat is daar mis mee?


vrijdag 4 februari 2011 om 18:48
Met excuses () voor het feit dat mensen het blijkbaar niet kunnen handelen dat ik van buitenlandse afkomst (en bovendien ook nog van Joodse afkomst ) ben en dus weet hoe het voelt om als onwetende alloctoon weggezet te worden terwijl ik in Nederland geboren en getogen ben, moet ik zeggen dat ik het een hele leuke discussie vind geworden, terwijl ik zelf alleen maar moet lachen om dit initiatief van Viva.
(sorry Cateautje, ik was ook even werken )
(sorry Cateautje, ik was ook even werken )

vrijdag 4 februari 2011 om 18:49
quote:iris1969 schreef op 04 februari 2011 @ 18:48:
Met excuses () voor het feit dat mensen het blijkbaar niet kunnen handelen dat ik van buitenlandse afkomst (en bovendien ook nog van Joodse afkomst ) ben en dus weet hoe het voelt om als onwetende alloctoon weggezet te worden terwijl ik in Nederland geboren en getogen ben, moet ik zeggen dat ik het een hele leuke discussie vind geworden, terwijl ik zelf alleen maar moet lachen om dit initiatief van Viva.
(sorry Cateautje, ik was ook even werken )
Met excuses () voor het feit dat mensen het blijkbaar niet kunnen handelen dat ik van buitenlandse afkomst (en bovendien ook nog van Joodse afkomst ) ben en dus weet hoe het voelt om als onwetende alloctoon weggezet te worden terwijl ik in Nederland geboren en getogen ben, moet ik zeggen dat ik het een hele leuke discussie vind geworden, terwijl ik zelf alleen maar moet lachen om dit initiatief van Viva.
(sorry Cateautje, ik was ook even werken )
vrijdag 4 februari 2011 om 22:33
ow?? is Brille Jood uit ?
Hoe zou het nou toch komen dat een Marokkaan , kutmarrokaan wordt genoemd?
En denkt Viva nou echt dat ze door een paar geile fotootjes dit recht kunnen zetten, nou dat vind ik pas naief en dom, maar wel goed ingespeeld op het publiek wat het blad leest, de grote schreeuwgroep van 25 tot 35 die denkt dat er geen probleem is.
Kijk lekkere plaatjes en geen kutmarokaan meer te bekennen, sleep on.
Wat een lachertje, nee,..triest.
Hoe zou het nou toch komen dat een Marokkaan , kutmarrokaan wordt genoemd?
En denkt Viva nou echt dat ze door een paar geile fotootjes dit recht kunnen zetten, nou dat vind ik pas naief en dom, maar wel goed ingespeeld op het publiek wat het blad leest, de grote schreeuwgroep van 25 tot 35 die denkt dat er geen probleem is.
Kijk lekkere plaatjes en geen kutmarokaan meer te bekennen, sleep on.
Wat een lachertje, nee,..triest.

vrijdag 4 februari 2011 om 23:48
quote:Zij die behept zij met meer zelfsport, begreep het meteen: op deze manier willen we onze geheel eigen wijze aantonen dat voordelen volstrekt onnodig zijn.
Zegt Jossine. Zelf ook niet echt het type doelgroep zo te zien. En naar eigen zeggen geen gezellig wijf.
Mhm. Dat bleek al uit de stoffige domme kutactie waar ze onvermoeid voor blijft strijden.
Maar goed, schijnbaar mis ik ook nog zelfspot. Naast dat ik marketing moet leren.
En ondertussen is het zo een domme stoffige kut-actie dat er zelfs met een heuse perstour zieltjes gewonnen moesten worden bij de fokking NCRV.
Vertaling: VivaVanDuin heeft aan de balie met een blonde slanke receptionist van NCRV het verhaal uit de doeken gedaan, waarbij de dame tegen Van Duin zegt: 'Het klinkt mij allemaal heel leuk, kek, gezellig en baanbrekend in de oren. Maar u komt er niet in.'
Dat laatste zinnetje wordt voor het gemak dan even vergeten. Maar een meewerkende zin uit het NCRVhok ís er.
Gelukkig maar. Want verder is er nergens een (positieve) reactie op gekomen. Op die zg. perstoer rond het eigen koffieapparaat.
Maar ja.
Ze hebben van dat miljoén Vivavrouwen slechts een stuk of 6 randdebielen nodig die in het woord Goede Doel trappen en smsen, waardoor men kan schermen dat het een moeilijke keus was uit de overweldigende stapel aanmeldingen, en jammer voor de afvallers, maar de 5 dates zullen plaatsvinden.
Dus alvast driewerf hoera voor de zegeviering, de trendsetting en baanbrekende zelfspot.
Not.
Dat rijmt wel.
Zegt Jossine. Zelf ook niet echt het type doelgroep zo te zien. En naar eigen zeggen geen gezellig wijf.
Mhm. Dat bleek al uit de stoffige domme kutactie waar ze onvermoeid voor blijft strijden.
Maar goed, schijnbaar mis ik ook nog zelfspot. Naast dat ik marketing moet leren.
En ondertussen is het zo een domme stoffige kut-actie dat er zelfs met een heuse perstour zieltjes gewonnen moesten worden bij de fokking NCRV.
Vertaling: VivaVanDuin heeft aan de balie met een blonde slanke receptionist van NCRV het verhaal uit de doeken gedaan, waarbij de dame tegen Van Duin zegt: 'Het klinkt mij allemaal heel leuk, kek, gezellig en baanbrekend in de oren. Maar u komt er niet in.'
Dat laatste zinnetje wordt voor het gemak dan even vergeten. Maar een meewerkende zin uit het NCRVhok ís er.
Gelukkig maar. Want verder is er nergens een (positieve) reactie op gekomen. Op die zg. perstoer rond het eigen koffieapparaat.
Maar ja.
Ze hebben van dat miljoén Vivavrouwen slechts een stuk of 6 randdebielen nodig die in het woord Goede Doel trappen en smsen, waardoor men kan schermen dat het een moeilijke keus was uit de overweldigende stapel aanmeldingen, en jammer voor de afvallers, maar de 5 dates zullen plaatsvinden.
Dus alvast driewerf hoera voor de zegeviering, de trendsetting en baanbrekende zelfspot.
Not.
Dat rijmt wel.


zaterdag 5 februari 2011 om 00:05
Corinne van Duin (Viva): ‘Sommige bladen zijn zo deprimerend’
Waarom lezen vrouwen nog wel tijdschriften en mannen niet meer?
“Mannen zijn misschien praktischer. Die denken: waarom zou ik nog een blaadje kopen als ik de informatie ook anders – bijvoorbeeld via internet – kan krijgen? Voor vrouwen is een tijdschrift een moment voor zichzelf. Mannen doen dat op een andere manier: die gaan aan hun auto sleutelen.”
Waarom lezen vrouwen nog wel tijdschriften en mannen niet meer?
“Mannen zijn misschien praktischer. Die denken: waarom zou ik nog een blaadje kopen als ik de informatie ook anders – bijvoorbeeld via internet – kan krijgen? Voor vrouwen is een tijdschrift een moment voor zichzelf. Mannen doen dat op een andere manier: die gaan aan hun auto sleutelen.”
zaterdag 5 februari 2011 om 00:07
quote:kjong schreef op 04 februari 2011 @ 23:48:
[...]
Zegt Jossine. Zelf ook niet echt het type doelgroep zo te zien. En naar eigen zeggen geen gezellig wijf.
Mhm. Dat bleek al uit de stoffige domme kutactie waar ze onvermoeid voor blijft strijden.
Maar goed, schijnbaar mis ik ook nog zelfspot. Naast dat ik marketing moet leren.
En ondertussen is het zo een domme stoffige kut-actie dat er zelfs met een heuse perstour zieltjes gewonnen moesten worden bij de fokking NCRV.
Vertaling: VivaVanDuin heeft aan de balie met een blonde slanke receptionist van NCRV het verhaal uit de doeken gedaan, waarbij de dame tegen Van Duin zegt: 'Het klinkt mij allemaal heel leuk, kek, gezellig en baanbrekend in de oren. Maar u komt er niet in.'
Dat laatste zinnetje wordt voor het gemak dan even vergeten. Maar een meewerkende zin uit het NCRVhok ís er.
Gelukkig maar. Want verder is er nergens een (positieve) reactie op gekomen. Op die zg. perstoer rond het eigen koffieapparaat.
Maar ja.
Ze hebben van dat miljoén Vivavrouwen slechts een stuk of 6 randdebielen nodig die in het woord Goede Doel trappen en smsen, waardoor men kan schermen dat het een moeilijke keus was uit de overweldigende stapel aanmeldingen, en jammer voor de afvallers, maar de 5 dates zullen plaatsvinden.
Dus alvast driewerf hoera voor de zegeviering, de trendsetting en baanbrekende zelfspot.
Not.
Dat rijmt wel.Godsamme, wat ben ik een fan van dit wijf! En dan bedoel ik niet Jossine!
[...]
Zegt Jossine. Zelf ook niet echt het type doelgroep zo te zien. En naar eigen zeggen geen gezellig wijf.
Mhm. Dat bleek al uit de stoffige domme kutactie waar ze onvermoeid voor blijft strijden.
Maar goed, schijnbaar mis ik ook nog zelfspot. Naast dat ik marketing moet leren.
En ondertussen is het zo een domme stoffige kut-actie dat er zelfs met een heuse perstour zieltjes gewonnen moesten worden bij de fokking NCRV.
Vertaling: VivaVanDuin heeft aan de balie met een blonde slanke receptionist van NCRV het verhaal uit de doeken gedaan, waarbij de dame tegen Van Duin zegt: 'Het klinkt mij allemaal heel leuk, kek, gezellig en baanbrekend in de oren. Maar u komt er niet in.'
Dat laatste zinnetje wordt voor het gemak dan even vergeten. Maar een meewerkende zin uit het NCRVhok ís er.
Gelukkig maar. Want verder is er nergens een (positieve) reactie op gekomen. Op die zg. perstoer rond het eigen koffieapparaat.
Maar ja.
Ze hebben van dat miljoén Vivavrouwen slechts een stuk of 6 randdebielen nodig die in het woord Goede Doel trappen en smsen, waardoor men kan schermen dat het een moeilijke keus was uit de overweldigende stapel aanmeldingen, en jammer voor de afvallers, maar de 5 dates zullen plaatsvinden.
Dus alvast driewerf hoera voor de zegeviering, de trendsetting en baanbrekende zelfspot.
Not.
Dat rijmt wel.Godsamme, wat ben ik een fan van dit wijf! En dan bedoel ik niet Jossine!
zaterdag 5 februari 2011 om 13:55
En zoals gezegd, als je als Viva zo'n actie onderneemt, kies dan mensen uit die een beetje normaal zijn. Of bestaan die toch niet? Wat heb je er aan als jouw zwarte uitverkorene onzin gaat uitkramen als, en ik quote uit het artikel:
-Wij zijn goed in sport, dat klopt
-Wij negers zijn net zwarte panters (WTF?)
En als klapper op de vuurpijl
-Een echte chocolademan is nooit op tijd he.
Chocolademan, zwarte panter? Echt Viva, er lopen ook normale donkere mannen rond. Al met al diep teleurstellend, hoe je het ook bekijkt.
-Wij zijn goed in sport, dat klopt
-Wij negers zijn net zwarte panters (WTF?)
En als klapper op de vuurpijl
-Een echte chocolademan is nooit op tijd he.
Chocolademan, zwarte panter? Echt Viva, er lopen ook normale donkere mannen rond. Al met al diep teleurstellend, hoe je het ook bekijkt.

zondag 6 februari 2011 om 14:54
Nou volgens mij zijn de onderwerpen op, hebben ze weer wat publiciteit nodig? Het zal niet lekker gaan met het blad en dan verzinnen ze zoiets?
Sorry, triester dan dit krijg je niet. Ik heb al geen abo op Viva, maar dit zou dus ook weer een reden zijn om ook nooit een abo te nemen.
Dat ze er hier maar voor zorgen dat de site weer behoorlijk functioneert en de banners te zien blijven om zo de reclame-inkomsten nog binnen te krijgen. Dan heb je zulke domme onderwerpen niet nodig om sensatie te creeëren.
Sorry, triester dan dit krijg je niet. Ik heb al geen abo op Viva, maar dit zou dus ook weer een reden zijn om ook nooit een abo te nemen.
Dat ze er hier maar voor zorgen dat de site weer behoorlijk functioneert en de banners te zien blijven om zo de reclame-inkomsten nog binnen te krijgen. Dan heb je zulke domme onderwerpen niet nodig om sensatie te creeëren.