IUI, wie ook??
zondag 24 oktober 2010 om 19:51
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
donderdag 10 februari 2011 om 17:16
Lieve meiden..
Niet schrikken... Mijn vriend heeft vannacht bekend dat hij verliefd is op een ander meisje. Twijfelt niet meer over ons en gaat voor haar. Ongelooflijk we zijn het er beide overeens dat de relatie super was, maar hij kiest ipv al die jaren toch voor maandje verliefdheid.. Echt niet te bevattrn dit! Kon er ook nog wel bij.. Maar goed is wel het grootste probleem; je relatie..... Succes allemaal, geniet van je vriend.. Wil er iemand de tabel overnemen?? Zo ongeloofwaardig, het zat zo goed.....
Niet schrikken... Mijn vriend heeft vannacht bekend dat hij verliefd is op een ander meisje. Twijfelt niet meer over ons en gaat voor haar. Ongelooflijk we zijn het er beide overeens dat de relatie super was, maar hij kiest ipv al die jaren toch voor maandje verliefdheid.. Echt niet te bevattrn dit! Kon er ook nog wel bij.. Maar goed is wel het grootste probleem; je relatie..... Succes allemaal, geniet van je vriend.. Wil er iemand de tabel overnemen?? Zo ongeloofwaardig, het zat zo goed.....
donderdag 10 februari 2011 om 18:56
donderdag 10 februari 2011 om 19:49
Lieve i31,
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik vond het zo onwerkelijk en ongelooflijk!! Ik vind het echt intens verdrietig voor je! Zit je midden in zo'n enorm intensief proces om zwanger te raken met alle emoties van dien en dan dit... Ik wil je veel sterkte wensen en veel lieve familie en vrienden om uit dit dal te komen!!!
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik vond het zo onwerkelijk en ongelooflijk!! Ik vind het echt intens verdrietig voor je! Zit je midden in zo'n enorm intensief proces om zwanger te raken met alle emoties van dien en dan dit... Ik wil je veel sterkte wensen en veel lieve familie en vrienden om uit dit dal te komen!!!
donderdag 10 februari 2011 om 19:59
Lieve i31
Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen, ik schrik hier erg van hoe kan dat zo opeens, je gaat toch geen relatie weggooien na zo lange tijd jeetje, en dan ook nog eens tijdens het proses waar je al zo emotioneel bijna aan onder door gaat en dan nu nog eens dit erbij shit meis toch, wat is dit echt zwaar KUT voor jou. Ik heb het zo met je te doen dit wens je niemand toe echt niet en dan vooral niet in zo'n situatie, ik wil je alle sterke van de wereld toewensen en ik hoop dat je wel terecht kan bij vrienden en familie konden we maar iets voor je doen jeetje nou meis ik weet verder niet wat ik ervan moet zeggen
Ik wil best de tabel overnemen van jou, maar ik weet alleen niet hoe het in zijn werk gaat als je dat wilt uitleggen dan laat je het maar even weten
Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen, ik schrik hier erg van hoe kan dat zo opeens, je gaat toch geen relatie weggooien na zo lange tijd jeetje, en dan ook nog eens tijdens het proses waar je al zo emotioneel bijna aan onder door gaat en dan nu nog eens dit erbij shit meis toch, wat is dit echt zwaar KUT voor jou. Ik heb het zo met je te doen dit wens je niemand toe echt niet en dan vooral niet in zo'n situatie, ik wil je alle sterke van de wereld toewensen en ik hoop dat je wel terecht kan bij vrienden en familie konden we maar iets voor je doen jeetje nou meis ik weet verder niet wat ik ervan moet zeggen
Ik wil best de tabel overnemen van jou, maar ik weet alleen niet hoe het in zijn werk gaat als je dat wilt uitleggen dan laat je het maar even weten
donderdag 10 februari 2011 om 21:09
@i31.. Nee meid dat meen je niet!!!
Ik kan me voorstellen dat het nu voelt alsof je wereld op de kop staat. Ik begrijp niet dat hij midden in het iui gebeuren ineens met dit komt.
Dan begin je toch niet samen aan het verwezelijke van jullie droom?
Meid ik wens je enorm veel sterkte. Ik hoop dat je genoeg steun krijgt en schouders waar je even kunt uihuilen.
@ de rest... Meiden wat een ellende allemaal. Het wordt echt eens tijd voor goed nieuws.
Mijn partner is ook ontslagen. Dus dat hebben we er ook bij. Een van mijn beste vriendinnen is onlangs bevallen. Leuk voor haar, maar ik wrrd er weer mee geconfronteerd dat ze totaal niet begrijpt hoe ik me voel.
Knuf roosje
Ik kan me voorstellen dat het nu voelt alsof je wereld op de kop staat. Ik begrijp niet dat hij midden in het iui gebeuren ineens met dit komt.
Dan begin je toch niet samen aan het verwezelijke van jullie droom?
Meid ik wens je enorm veel sterkte. Ik hoop dat je genoeg steun krijgt en schouders waar je even kunt uihuilen.
@ de rest... Meiden wat een ellende allemaal. Het wordt echt eens tijd voor goed nieuws.
Mijn partner is ook ontslagen. Dus dat hebben we er ook bij. Een van mijn beste vriendinnen is onlangs bevallen. Leuk voor haar, maar ik wrrd er weer mee geconfronteerd dat ze totaal niet begrijpt hoe ik me voel.
Knuf roosje
donderdag 10 februari 2011 om 21:17
@31...niet te bevatten moet dit zijn! Vreselijk voor je! Heel veel sterkte komende tijd!
Hier verder ook niet zoveel goed nieuws....
Ik raak mijn baan kwijt vanaf volgend schooljaar waarschijnlijk. Ik werk als ambulant begeleider en met het zicht op alle bezuinigingen is het vooruitzicht niet echt gunstig..
Morgen voor de iui! Spannend!
Hier verder ook niet zoveel goed nieuws....
Ik raak mijn baan kwijt vanaf volgend schooljaar waarschijnlijk. Ik werk als ambulant begeleider en met het zicht op alle bezuinigingen is het vooruitzicht niet echt gunstig..
Morgen voor de iui! Spannend!
donderdag 10 februari 2011 om 21:18
Dank je wel allemaal voor jullie lieve woorden. Het is echt niet te bevatten, hoe ongeloofwaardig komt het over als je relatie goed was. Dus het is niet zo dat we zo aan iui zijn begonnen. Vannacht slapen we al apart in een ander huis.. Echt zo ongelooflijk; mijn vriendinnen geloven het allemaal niet en ik ook niet. Ze steunen me enorm...Girly zal ik mailen over de tabel? Ik kan hem namelijk zo niet doorsturen via viva
vrijdag 11 februari 2011 om 00:08
@i31:
omg omg omg omg omg omg......wat een ongelofelijke ...... hmmm laat ik maar ff niet hardop zeggen wat ik wil zeggen.....maar ik kan me voorstellen dat wat jij hardop zegt nog veel zou zijn dan wat ik denk....
het liefst kom ik je persoonlijk een knuffel geven en je meenemen naar heeeeeeel ver weg.....gelukkig heb je vriendinnen die je steunen. maar wat een ongelofelijk hatelijke vent. ik kan er niet over uit.....
XOXOXOXOXOXOXOXOXOXO voor jou lieffie...
omg omg omg omg omg omg......wat een ongelofelijke ...... hmmm laat ik maar ff niet hardop zeggen wat ik wil zeggen.....maar ik kan me voorstellen dat wat jij hardop zegt nog veel zou zijn dan wat ik denk....
het liefst kom ik je persoonlijk een knuffel geven en je meenemen naar heeeeeeel ver weg.....gelukkig heb je vriendinnen die je steunen. maar wat een ongelofelijk hatelijke vent. ik kan er niet over uit.....
XOXOXOXOXOXOXOXOXOXO voor jou lieffie...
vrijdag 11 februari 2011 om 07:46
@i31 tuurlijk mag je mij mailen je mag me ook toevoegen op msn hoor als je behoefte hebt aan een luisterend oor me mail is ignoramagirl@live.nl dat is ook me msn adres xxx
als andere mij willen toevoegen op msn ook geen probleem
stuur even een mailtje met je msn adres aangezien de nieuwe msn nog wel eens moeilijk doet voor nieuwe uitnodigingen
als andere mij willen toevoegen op msn ook geen probleem
stuur even een mailtje met je msn adres aangezien de nieuwe msn nog wel eens moeilijk doet voor nieuwe uitnodigingen
vrijdag 11 februari 2011 om 09:19
@i31, ben blij te horen dat je vriendinnen je steunen!!! Ik ben ermee naar bed gegaan en ik sta ermee op, kon uitslapen tot 11u maar ik wou meteen kijken of je al gereageerd had...
ik had de viva redactie al gemaild of en hoe dat kan, zown topic/tabel overnemen maar nog niks gehoord.
i31 nogmaals sterkte en ik hoop echt dat je hier gauw overheen komt en er nog sterkter uitkomt, je verdiend een lieve man die helemaal voor je gaat en ook voor altijd!!!
@Yvon, inderdaad groepshug hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Diana, succes vandaag met je inseminatie! Ook jij knuffel dat je misschien je baan kwijt raakt:( wat maken we hier veel mee zeg en geen leuke dingen, waar hebben we dat allemaal aan verdiend...
Iedereen knuffel...
ik had de viva redactie al gemaild of en hoe dat kan, zown topic/tabel overnemen maar nog niks gehoord.
i31 nogmaals sterkte en ik hoop echt dat je hier gauw overheen komt en er nog sterkter uitkomt, je verdiend een lieve man die helemaal voor je gaat en ook voor altijd!!!
@Yvon, inderdaad groepshug hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Diana, succes vandaag met je inseminatie! Ook jij knuffel dat je misschien je baan kwijt raakt:( wat maken we hier veel mee zeg en geen leuke dingen, waar hebben we dat allemaal aan verdiend...
Iedereen knuffel...
vrijdag 11 februari 2011 om 09:44
@i31: heel veel sterkte... wat een klap in je gezicht, midden in het proces om een kindje te krijgen.. dan verwacht je dit toch niet? En ook al wordt je verliefd, dat je direct ook kiest voor de ander is nog pijnlijker...
En je partner kwijt en (voorlopig) geen kindje... Heb er geen woorden voor. Sterkte!!!!
Ook voor de andere meiden qua werk/ verlies baan: succes... dat zet toch alles nog meer op scherp, financieel, zorgen aan je hoofd... niet bevorderlijk. Hoop daarom dat jullie kinderwens wel in vervulling gaat, iets positiefs in jullie leven...!!
En je partner kwijt en (voorlopig) geen kindje... Heb er geen woorden voor. Sterkte!!!!
Ook voor de andere meiden qua werk/ verlies baan: succes... dat zet toch alles nog meer op scherp, financieel, zorgen aan je hoofd... niet bevorderlijk. Hoop daarom dat jullie kinderwens wel in vervulling gaat, iets positiefs in jullie leven...!!
vrijdag 11 februari 2011 om 10:58
i31, we kletsen nog niet zo lang met elkaar maar ik wil je heel veel sterkte toewensen. Wat moet dit vreselijk voor jou zijn. Aan opbeurende woorden heb je nu niets, die zal ik ook niet opschrijven. We leven met je mee!
En over al die ontslagen, ze zeggen wel dat het beter gaat met de economie, alleen merk ik daar ook niets van. Ik zit al een poos thuis en het is heel moeilijk om aan werk te komen. (300 reacties, 180 reacties) Ik probeer het maar positief te zien, zo heb ik wel tijd om hopelijk zwanger te worden...
En over al die ontslagen, ze zeggen wel dat het beter gaat met de economie, alleen merk ik daar ook niets van. Ik zit al een poos thuis en het is heel moeilijk om aan werk te komen. (300 reacties, 180 reacties) Ik probeer het maar positief te zien, zo heb ik wel tijd om hopelijk zwanger te worden...
vrijdag 11 februari 2011 om 15:20
Nou vandaag geweest voor FM, er is nog niks ontwikkeld. Ze twijfelde of ze vandaag al wilde verhogen, maar omdat ik pco heb zijn ze bang voor overstimulatie. Dus morgen weer langs komen voor extra echo en maandag dan weer. Slijmvlies was 0,5 weet niet of dat goed is, maar ben een beetje terleurgsteld in dit resultaat. Ze waren wel weer heel aardig ende mevrouw van vandaag is er morgen zelf ook dus dat komt goed uit.
vrijdag 11 februari 2011 om 15:24
De inseminatie is achter de rug.
Viel allemaal wel flink tegen. Na bewerking maar 2 miljoen zaadcellen waarvan 50% goed beweeglijk! Waarschijnlijk komt dit door de koorts die mijn man gehad heeft! Er zaten leuco's in, wat wijst op ontstekingen.
In het ziekenhuis hebben ze goede hoop, dat mocht het volgende maand weer nodig zijn, dat het dan beter zal zijn! Het heeft tijd nodig om weer te herstellen.
Ik hoop maar dat het gewoon raak is deze maand....
Fijn weekend allemaal!
xx
Viel allemaal wel flink tegen. Na bewerking maar 2 miljoen zaadcellen waarvan 50% goed beweeglijk! Waarschijnlijk komt dit door de koorts die mijn man gehad heeft! Er zaten leuco's in, wat wijst op ontstekingen.
In het ziekenhuis hebben ze goede hoop, dat mocht het volgende maand weer nodig zijn, dat het dan beter zal zijn! Het heeft tijd nodig om weer te herstellen.
Ik hoop maar dat het gewoon raak is deze maand....
Fijn weekend allemaal!
xx
vrijdag 11 februari 2011 om 17:21
Hallo meiden..
Zal nog ff 1x een berichtje sturen, aangezien ik zag dat Roos zo met me bezig is.. Zo lief.. Tja inmiddels dringt het nog steeds niet tot me door.. Heb ik eigenlijk continue vriendinnen op bezoek of zit aan de telefoon met ze.. Heb gesprekken met mijn vriend, ouders, schoonouders en ouders.. Ik weet dat het zo is, maar het dringt niet door.. Aan de ene kant ben ik alles aan het regelen, maar aan de andere kant is het besef er nog niet.. Zo raar... Raar vooral dat het ons overkomt.. Ik had het er net nog met mijn vriend over.. Hij had dit ook nooit verwacht...
Vooral mijn schoonouders denken dat het dan geen goede relatie was als je verliefd wordt op een ander (en ik dacht dat voorheen ook altijd), maar wat als je beide vind dat het goed gaat??
Iedereen heel veel sterkte.. Ik heb Girly net gemaild met alle gegevens van de tabel...
Tja er schreef iemand succes met je toekomstige kinderwens of iets dergelijks.. Ik betwijfel of ik ooit zover nog kom.. Mijn vriend is eigenlijk de enige goede lange relatie die ik heb gehad, waarvan ik altijd heb gezegd; als dit het niet is, weet ik het niet meer... Ik word niet snel verliefd, maak ook niet snel contacten met iedereen... En daarbij ben ik bijna 33...
Zal nog ff 1x een berichtje sturen, aangezien ik zag dat Roos zo met me bezig is.. Zo lief.. Tja inmiddels dringt het nog steeds niet tot me door.. Heb ik eigenlijk continue vriendinnen op bezoek of zit aan de telefoon met ze.. Heb gesprekken met mijn vriend, ouders, schoonouders en ouders.. Ik weet dat het zo is, maar het dringt niet door.. Aan de ene kant ben ik alles aan het regelen, maar aan de andere kant is het besef er nog niet.. Zo raar... Raar vooral dat het ons overkomt.. Ik had het er net nog met mijn vriend over.. Hij had dit ook nooit verwacht...
Vooral mijn schoonouders denken dat het dan geen goede relatie was als je verliefd wordt op een ander (en ik dacht dat voorheen ook altijd), maar wat als je beide vind dat het goed gaat??
Iedereen heel veel sterkte.. Ik heb Girly net gemaild met alle gegevens van de tabel...
Tja er schreef iemand succes met je toekomstige kinderwens of iets dergelijks.. Ik betwijfel of ik ooit zover nog kom.. Mijn vriend is eigenlijk de enige goede lange relatie die ik heb gehad, waarvan ik altijd heb gezegd; als dit het niet is, weet ik het niet meer... Ik word niet snel verliefd, maak ook niet snel contacten met iedereen... En daarbij ben ik bijna 33...
vrijdag 11 februari 2011 om 19:18
hey meiden,
ik heb vandaag een test gedaan, helaas negatief, maar ben ook nog niet ongesteld dus als ik morgen ook niet ongesteld ben doe ik zondag nog maar testje mss ben ik toch nog te vroeg geweest zat op 14de dag na pregnyl. Beetje gemengde gevoelens hier nu, maar ja 2 daagjes overleef ik nu ook nog wel. IK geloof het nog niet helemaal, ook al was hij negatief,,
De andere hopelijk voor julie wel een positieve test. dikke kuzz voor iedereen..
@i31 nogmaals een hele dikke knuffel, jammer dat je weg gaat
@girly, fijn dat je het een beetje overneemt, schema is altijd wel interressant om te zien. vindt super lief dat je dat wilt doen
ik heb vandaag een test gedaan, helaas negatief, maar ben ook nog niet ongesteld dus als ik morgen ook niet ongesteld ben doe ik zondag nog maar testje mss ben ik toch nog te vroeg geweest zat op 14de dag na pregnyl. Beetje gemengde gevoelens hier nu, maar ja 2 daagjes overleef ik nu ook nog wel. IK geloof het nog niet helemaal, ook al was hij negatief,,
De andere hopelijk voor julie wel een positieve test. dikke kuzz voor iedereen..
@i31 nogmaals een hele dikke knuffel, jammer dat je weg gaat
@girly, fijn dat je het een beetje overneemt, schema is altijd wel interressant om te zien. vindt super lief dat je dat wilt doen
vrijdag 11 februari 2011 om 20:00
KOMEN JULLIE ALLEMAAL NAAR DEZE LINK girly_1985 in "iui dames"
ik heb daar de nieuwe tabel gezet en dus een nieuw topic geopend jammer genoeg hebben we afscheid moeten nemen van i31 we hebben het allemaal zo met haar te doen nu we gaan daar verder met i31 ons onze gedachten we zullen je never nooit vergeten i31 je bent een kanjer!!!!!
ik heb daar de nieuwe tabel gezet en dus een nieuw topic geopend jammer genoeg hebben we afscheid moeten nemen van i31 we hebben het allemaal zo met haar te doen nu we gaan daar verder met i31 ons onze gedachten we zullen je never nooit vergeten i31 je bent een kanjer!!!!!
zaterdag 12 februari 2011 om 20:51
@i31, wat een ellendig nieuws. Alsof je het al niet moeilijk genoeg gehad, krijg je ook nog zoiets op je bordje.
Dit heb je niet verdiend.
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Je wil het nu allemaal niet horen, maar met bijna 33 is het nog niet allemaal bekeken hoor.
Je weet niet hoe een balletje kan gaan rollen...
Ik hoop dat je, nadat je uit dit dal bent, het geluk gaat vinden en misschien alsnog een kindje mag gaan krijgen.
Heel veel liefs en een knuffel
Dit heb je niet verdiend.
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Je wil het nu allemaal niet horen, maar met bijna 33 is het nog niet allemaal bekeken hoor.
Je weet niet hoe een balletje kan gaan rollen...
Ik hoop dat je, nadat je uit dit dal bent, het geluk gaat vinden en misschien alsnog een kindje mag gaan krijgen.
Heel veel liefs en een knuffel