Ik ben een leugenaar.

11-02-2011 21:31 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat veel mensen dit niet zullen begrijpen, ik begrijp mezelf ook niet.

Ik doe het al sinds ik klein ben, liegen, over alles, tegen iedereen.

Nu is het zover gegaan dat ik de man van wie ik hou heb verloren. Mijn leugens zijn uitgekomen.

Ik heb gezegd dat ik kanker heb, ik weet niet waarom. Ik wou aandacht en de leugen is uit de hand gelopen.

Ik besef nu dat ik ziek ben, ziek in mijn hoofd. Hoe los ik dit op????
quote:Zuigstengel schreef op 11 februari 2011 @ 21:57:

[...]

Ja man, ben me kapot geschrokken! Heb de uitslag al. Voor nu ( zoals ze het nu kunnen beoordelen ) ziet het er goed uit! Maar en zit een MAAR aan! Ik blijf de eerste 2,5 jaar ( elke half jaar ) onder controle, dus een mammografie en een echo! Dus het blijft afwachten. En je weet hoe het gaat met dit soort diagnoses: je bent nooit zeker!Zuig .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je moet echt hulp zoeken. Die mensen hebben er voor geleerd en weten dat je dit niet opzettelijk doet. Je bent ziek. Als je geen hulp zoekt gaat het echt nog meer de verkeerde kant op. Zal je meer mensen kwijt raken en dieper zinken.

Laat dit de druppel zijn en trek maandag aan de bel bij de huisarts.
http://www.lydiavanderweide.nl/nouveau/ ... p?pArt=105
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://krant.telegraaf.nl ... reportages.leugenaar.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je moet hulp zoeken en alles ook eerlijk vertellen over jezelf en niet weer een mooi praatje in elkaar flansen.

Ik ken ook een type als jij en als het water hun aan de lippen staat hebben ze opeens spijt berouw noem maar op. Willen ze hulp hebben etc. Dan gaat het weer goed met ze en liegen en bedriegen ze er weer op los

Ik wens je veel sterkte
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 februari 2011 @ 22:14:

[...]

Da's elke keer weer je nagels opvreten van de zenuwen, dus. Meid, wat een doffe ellende. Al is het héél fijn natuurlijk dat de uitslag goed was.

Knuffeltje doen? Kom hier....... Ja joh, tis al goed! terug.. Ik probeer het nu en plaatsje te geven en gewoon doorgaan met ademhalen.Als ik er teveel bij stil ga staan hebben mijn gezin en ik geen leven....Maar ik maak mij dus heel erg boos op figuren als TO! Dat ga je toch GVD niet verzinnen, bagatelliseren, want dat doet ze, de draak steken met deze verschrikkelijke ziekte!
Ik kan je alleen zeggen als je zo door gaat ga je iedereen in je leven verliezen. Een vriend van mij heeft zo veel leugens verteld om aandacht. Eerst was zijn moeder overleden toen had hij iets aan zijn hart en daarna kanker... allemaal leugens. Ik kon er niet meer tegen en heb hem uit mijn leven gezet en zo zijn er meerdere vrienden met mij. Hij wou geen hulp zoeken en toen hield het bij ons op. Ik hoop dat je dat wel gaat zoeken. Er is een reden waarom je het gevoel heb dat je moet liegen. Ontdek waar het vandaan komt en doe er wat aan! Je leeft maar 1 keer en om liegend door het leven te gaan daar is het te kort voor.
Ik weet zeker dat jij met zp'n probleem heel veel aan therapie kan hebben.

Geloof dat je met de juiste therapie ( inzichten in jezelf) hier van af kan komen.

Dat moet toch een geweldig gevoel zijn dus DOEN!!!!!!

Succes
Je moet echt hulp zoeken want zo kun je niet verder. Je doet de mensen om je heen pijn en zult ze op deze manier allemaal kwijtraken.
Meisje toch....

Helaas kan ik zeggen dat ik precies weet wat je bedoelt...en wat je gedaan hebt..ik heb er daadwerkelijk hulp voor gezocht en heb inmiddels jaren therapie achter de rug..ik kan oprecht zeggen dat ik ben gestopt met liegen. Echt meis...zoek hulp...hulpverleners nemen je écht serieus
quote:Zuigstengel schreef op 11 februari 2011 @ 22:28:

[...]

Ja joh, tis al goed! terug.. Ik probeer het nu en plaatsje te geven en gewoon doorgaan met ademhalen.Als ik er teveel bij stil ga staan hebben mijn gezin en ik geen leven....Maar ik maak mij dus heel erg boos op figuren als TO! Dat ga je toch GVD niet verzinnen, bagatelliseren, want dat doet ze, de draak steken met deze verschrikkelijke ziekte!Wellicht kun je het loszien van kanker en dan is het enorme probleem van TO misschien makkelijker te accepteren. Maar wellicht is dat nu het verkeerde moment. Sterkte met het wachten op de uitslag.
Zuigstengel..wat erg voor je...sterkte!

Maar ik denk niet..nee, ik weet bijna zeker, dat TO kanker an sich helemaal niet bagatelliseert...en er ook de draak niet mee steekt. Dit probleem/deze ziekte gaat veel dieper...en toevallig was dit keer het onderwerp 'kanker'.
Ik ga de stap nemen om hulp te zoeken.

Het spijt me als ik mensen heb gekwetst met het verzinnen van dat ik kanker had. Dat was ook een dieptepunt voor mij waarin ik echt ging beseffen dat als ik geen hulp zoek ik iedereen kwijt raak.
quote:diepongelukkig87 schreef op 11 februari 2011 @ 22:45:

Het spijt me als ik mensen heb gekwetst met het verzinnen van dat ik kanker had. Dat was ook een dieptepunt voor mij waarin ik echt ging beseffen dat als ik geen hulp zoek ik iedereen kwijt raak.Goed zo!echt doen he...
Het is eigenlijk wel goed dat je een dieptepunt bereikt hebt denk ik. Dan weet je op een gegeven moment dat je echt hulp moet zoeken.

Ga je maandag de huisarts bellen?
Ik begrijp niet waarom jullie haar berichtje zo op jullie zelf richten. Wat als zij een andere vreselijke ziekte had bedacht, was het dan voor jullie minder erg geweest of als ze geen ziekte had bedacht, maar zichzelf wat aandeed...was het dan anders voor jullie geweest?

Ik wens je veel succes TO! Wat een trieste naam heb je eigenlijk bedacht, word er zelf een beetje treurig van....

Het spijt me als ik mensen heb gekwetst met het verzinnen van dat ik kanker had. Dat was ook een dieptepunt voor mij waarin ik echt ging beseffen dat als ik geen hulp zoek ik iedereen kwijt raak.En heel veel sterkte...en doorzettingsvermogen..gewenst
naar een psycholoog, en proberen de puin op te ruimen die je achter je hebt gelaten. Mensen zullen je nooit meer helemaal vertrouwen, dus daar zal je mee moeten leren leven

Het spijt me als ik mensen heb gekwetst met het verzinnen van dat ik kanker had. Dat was ook een dieptepunt voor mij waarin ik echt ging beseffen dat als ik geen hulp zoek ik iedereen kwijt raak.Wat zal je je rot en eenzaam voelen
quote:meds schreef op 11 februari 2011 @ 22:55:

naar een psycholoog, en proberen de puin op te ruimen die je achter je hebt gelaten. Mensen zullen je nooit meer helemaal vertrouwen, dus daar zal je mee moeten leren levenDat is niet helemaal waar...het vertrouwen is weer op te bouwen..met bepaalde mensen
Ga iid hulp zoeken. Klinkt als hypochondrie. Vertrouwen is idd weer op te bouwen als jij aan jezelf gaat werken.

Ik heb het met je te doen ondanks bij mij een zeer naast persoon longkanker heeft. Ik voel mij niet aangesproken maar weet dat dit een psychische stoornis is. Ik voel echt met je mee! Werk er aub aan, vooral voor je zelf maar ook voor je omgeving.

Succes!
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:Bailey01 schreef op 11 februari 2011 @ 23:06:

Ga iid hulp zoeken. Klinkt als hypochondrie. Vertrouwen is idd weer op te bouwen als jij aan jezelf gaat werken.

Ik heb het met je te doen ondanks bij mij een zeer naast persoon longkanker heeft. Ik voel mij niet aangesproken maar weet dat dit een psychische stoornis is. Ik voel echt met je mee! Werk er aub aan, vooral voor je zelf maar ook voor je omgeving.

Succes!Misschien is het handig als je je eerst in de materie verdiept, als je al een suggestie doet in de richting van een diagnose (wat al niet mag, overigens)
quote:high hopes schreef op 11 februari 2011 @ 22:56:

[...]

Dat is niet helemaal waar...het vertrouwen is weer op te bouwen..met bepaalde mensenhet liegen is niet ineens ontstaan, TO doet dit al heel lang. Ik zou zelf iemand die liegt over een dodelijke ziekte nooit meer serieus nemen. Ik denk ook alleen dat het probleem te tackelen is met een forse stevige gedragstherapie
DOEN, TO! en kappen met die onzin, die voor jou waarschijnlijk heel diep zit. Dus daarom: doen, die therapie!
quote:Bailey01 schreef op 11 februari 2011 @ 23:06:

Succes!Klinkt absoluut niet als hypochondrie...google eens op hypochondrie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven