En nu...?

13-02-2011 13:33 1190 berichten
Ik hoor het jullie al zeggen: daar is ze weer met haar collega... Ik hoop echter dat jullie mijn verhaal toch ff willen lezen en erop willen reageren. Ik weet namelijk nu echt niet meer wat ik moet.

Ik vind dus al een hele tijd een collega meer dan leuk. Hij werkt op een hele andere afdeling, in een heel ander gebouw dan ik, dus ik zie hem maar af en toe even voorbij komen.

Laatst zat ik huisjes te kijken op Funda toen hij even bij ons op de afdeling was. Ik had een leuk appartement gezien en het toeval wilde dat een familielid in die flat woont en dat die zijn appartement te koop gaat zetten. Hij (laat ik hem R. noemen) vroeg dus of ik het leuk zou vinden om een keer rond te kijken, zodat ik een idee zou krijgen van de woning.

Zo gezegd, zo gedaan. We zjn een keer langsgeweest. Daar gegeten, huis bekeken en gezellig gekletst. Daarna bracht R. me naar huis en hebben we bij mij nog een kop thee gedronken. Het was een gezellige avond: serieus gepraat, maar ook gelachen. Het huis zag er ook goed uit, wel een woning waar ik mezelf in zou zien.

Ik heb een en ander een beetje laten bezinken en ik kwam tot de conclusie dat ik de woning best nog een 2e keer zou willen zien. Ik durfde er alleen niet over te beginnen bij R., omdat ik niet wilde dat hij zou denken dat het om hem ging.

R. was een tijdje ziek met een flinke griep en hij sprak me toen een keertje aan op Hyves. Hij wilde niet dat ik dacht dat hij me stalkte, maar hij was benieuwd of ik nog huisjes had bekeken etc. Hij vroeg toen of ik het leuk zou vinden om nog een keer een bakkie te doen bij zijn broer.Toen hij weer op het werk was mailde hij me vrij snel wanneer ik zou kunnen. Toen hij bij ons op de afdeling was vroeg hij me heel omslachtig om mijn telefoonnummer en diezelfde avond kreeg ik een smsje of ik vrijdag (eergisteren dus) zin had om eerst wat te gaan eten en daarna naar het huis te gaan.

Eerst zijn we afgelopen vrijdag dus wat gaan eten. Daarna naar het huis en daar zijn we weer een hele tijd geweest. Heb foto's gemaakt van het huis. Daarna zijn we nog even naar het strand geweest en daar arm in arm rondgelopen en vervolgens bracht ie me weer naar huis. Hij vroeg of ie nog ff naar het toilet mocht bij mij. Prima natuurlijk en ik heb nog een kop thee gezet voor ons. Weer een tijdje zitten praten en toe zei hij dat hij wel eens op het waterbed wilde liggen. Dat mocht ie natuurlijk best ff testen van mij, dus hij ging liggen en hij vond het heerlijk. Ondertussen was het al half 12 en ik bood (meer grappend) aan dat hij best mocht bljven liggen. Tot mijn verbazing ging hij zijn stropdas en schoenen uitdoen en toen schoot ik enigzins in de stress. Maar goed, uiterlijk bleef ik kalm en ik ging gewoon naast hem liggen. Weer liggen kletsen, steeds dichter bij elkaar. Ik deed het licht uit en hij ging lekker tegen me aan liggen. Opeens begon hij me heel lief in mijn nek te zoenen, maar hij liet het aan mij over of ik erin meeging. Uiteindelijk hebben we dus liggen zoenen, beetje strelen en wat handwerk. Hij heeft me heel lief vastgehouden de hele nacht. Hij was wel vrij snel weg, zei wel dat ie het fijn had gevonden. Wat moet ik hier nu mee? Ik vind hem nu nog veel leuker en ik wil meer, maar ik heb geen idee waarom hij dit heeft gedaan..

Wat denken jullie?

Duizendmaal excuses voor het lange verhaal, hoop dat het een beetje begrijpelijk is.
Je hebt weer gelijk Summerdance. Misschien had ik iets verwacht van dat hij het ook jammer vindt van het huis. Maar ik heb inderdaad niks gevraagd.

Ik heb nog eens nagedacht waarom ik me zo gedraag. Ik durf gewoon mijn gevoel niet uit te spreken richting hem, omdat ik bang ben dat hij me gaat "uitlachen" en gaat zeggen dat het niks voorstelde. Dan heb ik al mijn gevoel op tafel gelegd en dan voel ik me op de een of andere manier toch "stom". Begrijpen jullie wat ik bedoel? (waarschijnlijk niet )

Ik wil graag met hem praten, maar weet niet hoe ik dat aan moet pakken. Maar zo kan ik in ieder geval niet doorgaan, ik maak mezelf knettergek en misschien wel voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Leafje, ik zie dit topic nu pas. Meid, wat maak je jezelf weer gek met allerlei gedachten... Ik ben vooral blij om te lezen dat je hiervoor hulp gezocht hebt, want jij denkt in vicieuze cirkels...

Voor wat betreft je OP, volgens mij zijn er maar twee belangrijke dingen:

- als jij hem leuk vindt en je wilt duidelijkheid, is er maar één mogelijkheid: je laat hem weten dat je het leuk vond en dat jij hem ziet zitten en vraagt hem wat hij vindt.

- als je het een leuk appartementencomplex vindt, kijk je niet alleen bij broer van R, maar ook bij het appartement dat al te koop stond!
quote:Leaf schreef op 16 februari 2011 @ 07:07:

Sorry . Het voelde goed op dat moment...

Had hem gisteravond nog een berichtje gestuurd dat de kosten van het huis waarschijnlijk te hoog voor me worden. Was weer een erg zakelijk berichtje dus heb ik er nog eentje gestuurd dat ik het heel jammer vind, dat ik het huis echt mooi vind.

Geen reactie gehad, wel gelezen hoe weet je dat? de ping en whatsapp zijn niet betrouwbaar op gelezen of niet gelezen.

maar verder met summerdance eens. Je doet een mededeling, geen vraag.

probeer alleen nog te smsen over andere dingen dan het huis. Neem initiatief. je hebt NIETS te verliezen. Je voelt je nu al rot, dus veel erger kan het niet worden.

en uitlachen? zoals jij hem beschrijft, zal hij dat niet doen. Ik denk eerder dat ie een gat in de lucht springt
Nu is je kans juist om te onderzoeken of zijn interesse in jou is of in het huis! Ik zou kiezen tussen 2 dingen:

Stuur hem een sms 'Goh, baal echt van het huis, dat het ws niet door kan gaan. Zou het jammer vinden als ons contact nu zou stoppen. Zin om in het weekend samen hapje te gaan eten?' iets in deze richting.

Of je houdt het luchtiger en stuurt vanmiddag een smsje 'Heb je in het weekend zin en tijd om samen een hapje te gaan eten?'

Echt, je slaat geen flater op deze manier, hoor. Uit het enthousiasme van zijn reactie merk je wel of zijn interesse over is nu dat huis niet door gaat.
Ik ga er vanavond achteraan...

Heb niks meer van hem gehoord. Had toch wel iets van een reactie verwacht, maar goed...
quote:Leaf schreef op 16 februari 2011 @ 08:54:

Je hebt weer gelijk Summerdance. Misschien had ik iets verwacht van dat hij het ook jammer vindt van het huis. Maar ik heb inderdaad niks gevraagd.

Ik heb nog eens nagedacht waarom ik me zo gedraag. Ik durf gewoon mijn gevoel niet uit te spreken richting hem, omdat ik bang ben dat hij me gaat "uitlachen" en gaat zeggen dat het niks voorstelde. Dan heb ik al mijn gevoel op tafel gelegd en dan voel ik me op de een of andere manier toch "stom". Begrijpen jullie wat ik bedoel? (waarschijnlijk niet )

Ik wil graag met hem praten, maar weet niet hoe ik dat aan moet pakken. Maar zo kan ik in ieder geval niet doorgaan, ik maak mezelf knettergek en misschien wel voor niks.

Dit noemen we nu een blauwtje lopen. Wij weten heel goed wat je bedoeld, tenminste voor diegenen onder ons wie het eens overkomen is. Een blauwtje lopen is idd niet leuk, maar ook niet het einde van de wereld. Je gaat er ook niet dood van, verliest geen ledematen, je lijdt alleen wat gezichtsverlies. Beetje pijnlijk, uithuilen en weer verder gaan.

En je staat ook echt niet voor gek en sorry dat ik het zeg, je staat meer voor gek met dit onzekere gedrag en dat doodanalyseren van de situatie.

Net zo goed als jij, kan hij geen gedachten lezen, dus als je iets wil weten zal je het hem moeten vragen en dan, so what als je op je bek gaat. Je houdt aan dit ene avondje vrijen echt geen gebroken hart over. Alleen een gekrenkt egootje!

(Dit was ff de spreekwoordelijke schop onder de kont! Geniet nu eens gewoon en laat het eens over je heen komen!)
Nope
Kreeg net een sms terug. Pfff, dat ie tot 23 uur bezig was geweest met zijn politiedienst. Dat ie het heel jammer vindt van het huis en dat ik idd alles nog eens op een rijtje moet zetten. hij eindigde met kus kus.
En heb je hem toen gesmst, van hee wat dacht je van een drankje vanavond?
Leaf zie je dat je nu WEER allemaal verkeerde conclusies hebt getrokken?

Zoals ik eerder al zei,deze beste man heeft een leven, wat zoveel inhoud dat hij niet de hele dag aan zijn telefoon vast geplakt zit en daarom ook niet op afroep terug smst!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Leaf schreef op 16 februari 2011 @ 11:56:

Kreeg net een sms terug. Pfff, dat ie tot 23 uur bezig was geweest met zijn politiedienst. Dat ie het heel jammer vindt van het huis en dat ik idd alles nog eens op een rijtje moet zetten. hij eindigde met kus kus.

nou wat wil je nog meer. Misschien moeten we nu met zijn allen gaan schreeuwen;

STUUR IN GODSNAAM DAT SMSJE en doe het in een vraagstelling zoals mijn voorgangsters al hebben gezegd, zin om dit weekend iets te doen??????? op deze manier moet ie wel antwoorden want je stelt daadwerkelijk een vraag.

Ik hoop dat je, net als summerdance al zegt, nu beseft dat je jezelf zo aan het gek maken bent om waarschijnlijk niets?
Jeetje meid, jij ziet het wel héél zwaar en somber in allemaal hoor.

Heel goed dat je hulp hebt gezocht, want ik krijg al hoofdpijn van dit topic, laat staan hoe jij je bij zo'n gedachtengang moet voelen...
En inderdaad onbegrijpelijk dat je in een nu al tien pagina's tellend topic nog stééds geen uitnodigend sms-je hebt gestuurd.. je bent eigenlijk al dagenlang je onzekerheden aan het etaleren, maar je durft zelfs de kleinste stap niet aan.

Dit is niet goed hoor..
Nou, heb een smsje gestuurd of hij soms toch zin heeft om dinsdag wat af te spreken. Kreeg vrij snel een antwoord terug dat hij zijn trainingen verzet heeft naar 's middags en 's avonds dus dat het niet gaat lukken. Verder niks, geen alternatieve datum of iets dergelijks.

En ik weet dat ik niet mag doemdenken, maar denk toch echt dat zijn "interesse" in mij samenhangt met het huis. M.a.w. hij heeft waarschijnlijkk met mijn gevoelens gespeeld om het huis kwijt te kunnen en dat doet pijn...
nee, dan stuur je een sms terug, jammer zeg, heb je zelf misschien een andere datum in gedachten?
Katrien: hij vroeg in zijn sms terug nog of ik zijn schoonzus nog heb gesproken. Hij heeft mijn nummer aan haar gegeven en zij belde me vanochtend, over dat huis natuurlijk, een hoop gepush weer. Dit was zijn antwoord "Ik heb vanmorgen mijn training verzet naar een middag en een avondprogramma. Dus dat gaat niet lukken. Heeft ...(naam schoonzus)...je nog gebeld.

Dat was het. Het teruggestuurd: oke, duidelijk, en dan weer over het huis. wat moet ik anders? Als hij het leuk zou vinden, kan hij ook zelf met een alternatieve datum komen.
quote:Leaf schreef op 16 februari 2011 @ 14:42:

Nou, heb een smsje gestuurd of hij soms toch zin heeft om dinsdag wat af te spreken. Kreeg vrij snel een antwoord terug dat hij zijn trainingen verzet heeft naar 's middags en 's avonds dus dat het niet gaat lukken. Verder niks, geen alternatieve datum of iets dergelijks.

En ik weet dat ik niet mag doemdenken, maar denk toch echt dat zijn "interesse" in mij samenhangt met het huis. M.a.w. hij heeft waarschijnlijkk met mijn gevoelens gespeeld om het huis kwijt te kunnen en dat doet pijn...

Lieverd,

Hij heeft niet met jouw gevoellens gespeeld,hij heeft jou niet verklaard dat jij zijn grote liefde bent, jij laat hem totaal niet blijken dat jij hem wel leuk vind,dat jij hebt toegestaan dat hij op jouw bed ging liggen en jullie handelingen hebben vericht, dit verplicht niemand tot iets,misschien dat jij moet leren om de moed te hebben om eerst eens aan te kijken hoe het met iemand loopt zonder handtastelijkheden.

En misschien eens verder kijken wat er voor leuks/lekkers rondloopt buiten je werk.
Hij heeft wel met mijn gevoelens gespeeld, want die interesse was er plotseling sinds dat ik naar dat huis ben geweest. Ik toonde interesse in het huis en opeens toonde R. interesse in mij. Ik vind het te toevallig, nu wil ie opeens niks meer van me weten... En voor mij doet het wél pijn.
quote:Leaf schreef op 15 februari 2011 @ 21:19:

Elfje: ik ben 29 en geloof me, ik heb genoeg crisissen meegemaakt. Mijn vader is overleden toen ik 17 was en mijn moeder heeft twee keer borstkanker gehad.Misschien heeft dat er wel allemaal mee te maken, wie weet...

Ben het wel met je eens: hij weet totaal niet wat ik van de avond vond, dus ik vind het niet zo gek dat hij me dan niet vol op mijn mond gaat zoenen.

Ok het spijt me dat te horen. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat je nog niks hebt meegemaakt. Maar omdat je zoiets relatiefs kleins tot zoiets groots maakt, begin ik me af te vragen hoe je dan reageert als er iets groots gebeurd. Zoals in je verleden..

Lijkt me sowieso goed daarmee aan de slag te gaan. Ik weet niet wat de laatste update is dus ik ga even bijlezen....
En toch ben ik er nog niet zo van overtuigd als jij dat hij geen interesse heeft. Misschien is hij wel net zo bang om een stap te zetten als jij...

Trouwens volgens mij erger je je nu kapot aan dat hele huis en alles wat er omheen speelt. Dus waarom geen smsje van: Lieve R Ondanks dat ik het huis heel leuk vond is het voor mij gewoon niet haalbaar. Ik denk dan ook niet dat het zin heeft het daar nog verder over te hebben. Ik hoop dat je broer snel een andere koper vind (PS dat pusherige zou mijn inziens heel makkelijk te verklaren zijn met het feit dat het huis al erg lang te koop staat en ze bang zijn voor dubbele kosten als het niet snel verkoopt. Iets dat op dit moment veel gebeurd)

En je kunt afsluiten met iets van: Ik hoop/zou het leuk vinden als/ dat je een andere dag wel een keer tijd hebt voor een drankje?! Groetjes Leaf

Zoiets?
Hij stuurde net nog een sms dat hij best een beetje zenuwachtig is voor dinsdag omdat ie trainingen aan kinderen moet geven.
" Hoi X, je kan dinsdag niet, dat is best jammer, vind ik. Kan je dan misschien op een andere avond? Groetjes Leaf"

1. Hij smst: "Ja, idd jammer, maar ik kan op vrijdag. Jij ook?"

2. Hij smst: "Ja, idd jammer, maar ik heb voorlopig geen tijd."

3. Hij smst: "Nee, ik vind het niet jammer want ik heb geen zin meer in je Leaf."

1.Hoera, je hebt een date! Ga je nu maar druk maken over haar/make-up en kleren.

2.Sms-en wanneer hij wel een keer tijd heeft of vragen of hij gewoon verder geen interesse heeft, Jammer, blauwtje, life goes on. Of hij geeft alsnog een alternatieve datum.

3. Een lompe eikel en deze ben je dan beter kwijt dan rijk. NEXT!

(Ik bedoel niets verkeerd hoor, blijf je alleen ff de spreekwoordelijk schop onder de bips te geven!)
Nope
quote:Leaf schreef op 16 februari 2011 @ 15:55:

Hij stuurde net nog een sms dat hij best een beetje zenuwachtig is voor dinsdag omdat ie trainingen aan kinderen moet geven.

Hartstikke goed! Hij probeert contact te maken en noemt het huis niet! Waarschijnlijk is hij net zo onzeker als jij!!

Stuur hem iets terug van: Maak je geen zorgen het komt vast goed! Maar als je wilt kunnen we daarna of een andere dag ergens een drankje doen ter ontspanning ???
quote:Leaf schreef op 16 februari 2011 @ 14:57:

Hij heeft wel met mijn gevoelens gespeeld, want die interesse was er plotseling sinds dat ik naar dat huis ben geweest. Ik toonde interesse in het huis en opeens toonde R. interesse in mij. Ik vind het te toevallig, nu wil ie opeens niks meer van me weten... En voor mij doet het wél pijn.

zie je dat je doomdenkt? Na je posting van net (15.55) geeft hij aan dat ie dus wel degelijk interesse heeft want hij vertelt wat hem bezig houdt. Als ie geen interesse heeft zoals je hier boven schetst doet ie dat echt niet.

Jeetje ik dacht dat ik moeilijk en drama was, maar ik blij dat er mensen zijn die het nog erger doen dan ik, het analyseren en nadenken voor de ander
Ik geef het (bijna) op!

Hoezo met je gevoelens gespeeld?

Hoe moet hij nou weten dat jij je al 2 dagen loopt op te vreten van de zenuwen?

Omdat je met hem heb gezoend?

Omdat je met hem hebt geviezelevozeld?

Dat is geen garantie op een vervolg date hoor!!!

Heeft hij met je gevoelens gespeeld omdat hij wist dat je hem leuk vond?

Dat schreef je namelijk al eerder.

Maar hoe moet hij in godsnaam weten dat jij hem leuk vindt?

Je bent namelijk Truus Vage sms stuur!

Ik kan uit jouw smsjes namelijk TOTAAL geen,ik vind je leuk idee halen hoor!

En weet je nog wat ik eerder schreef?

Deze man heeft een leven,en daarom kan hij dinsdag niet!

Hij geeft zelfs de reden erbij WAAROM hij niet kan!

Wat had je dan gewild?

Dat hij zijn hele hebben en houden aan de kant gooit omdat jij wat wil drinken?

Zo werkt dat niet hoor

Of had je gewild dat hij met een tegen voorstel kwam?

Dat kan ik me dan wel weer voorstellen, maar dat deed hij dus niet.

Dat kan jij dan toch doen?

Maak nou eens niet overal zo'n drama van!

Onderneem actie

En loop je een blauwtje dan kom je daar best wel weer overheen hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als ik heel eerlijk ben, is het misschien zelfs beter als hij geen interesse heeft in Leaf,ja ik weet het komt hard over,maar als Leaf nu al terwijl ze nog niks hebben zo bang is, word het als hij wel iets met haar wil, niet leuk voor hem,een vriendin die letterlijk overal iets achter zoekt,die zo wantrouwig als wat is,die zo onzeker is dat hij straks elk smsje dat hij binnen krijgt zal moeten gaan uitleggen aan haar, dat hij echt dienst moet draaien en misschien zelfs zijn rooster zal moeten laten zien omdat Leaf hem anders niet geloofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven