Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
jullie klinken zo wijs hier af en toe, dat ik even heb zitten twijfelen of ik dit hier wel neer zou zetten. Voel me zo dom (en gelukkig)

Gisteren moest ik werken, maar ben zo fanatiek aan het photoshoppen geslagen op het werk dat ik gigantische hoofdpijn had. Ik werd misselijk en begon zelfs te trillen. Heb mijn vader gebeld of hij me thuis kon afzetten want openbaar vervoer was echt niet te doen. Thuis een paar uurtjes geslapen, rond half 8 werd ik wakker en mijn hoofdpijn was gelukkig weer gezakt. Om 8 uur ging mijn man er vandoor. Ik dacht echt van..kut tis nu vakantie voor hem en het is weekend die kan ik pas morgenochtend weer terug verwachten! MIS! Nog geen paar uur later was hij alweer terug en gingen we samen film kijken. Hij liet ondertussen nog een enquete zien die zijn leerlingen over hem hadden ingevuld. En hij zat naast me op de bank. (ja dat is tegenwoordig al een hele prestatie)

Hoe het daarna is gegaan weet ik ff niet meer, ging zo snel, maar we zijn in bed beland!!!!

Na het douchen zijn we wel weer apart gaan slapen, hij is nog niet wakker, ben zo benieuwd hoe hij vandaag is. Heeft hij er spijt van, was het gewoon een opwinding offf????
`Hm, ik heb weer even wat nare gedachten. Ex is echt omringd door leuke jonge chicks, in de kroeg, op zijn werk en dergelijke. Hij heeft op dit moment gewoon voor mijn gevoel alle keus. Hoe kan hij mij dan ooit onthouden? Wat maakt mij speciaal? Niks toch?! Ik ben maar gewoon een saai meisje eigenlijk, niet tof, niet stoer, niet geil, niet zo iemand waarvan iedereen zegt; lekker wijf! Dus...tja, beetje moeilijk concurreren zo.
muis zo moet je niet denken!

Smaken verschillen, wat jij mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden.

Iedereen heeft iets bijzonders, jij ook anders had je uberhaupt nooit wat met hem gekregen.

Ik ben een dame en ik ken je alleen van het forum en ik vind je zelfs al een tof wijf!
Ah superlief Nief. Precies wat ik nodig heb, even bemoedigende woorden ook al ken je me niet . Die gedachten van mij moeten af en toe even weerlegd worden..

Hoe oud ben je eigenlijk dat je jezelf een dame noemt? Ben benieuwd naar jouw verdere verhaal trouwens..wat afgelopen avond betreft.
quote:h_nief_e schreef op 27 februari 2011 @ 12:43:

jullie klinken zo wijs hier af en toe, dat ik even heb zitten twijfelen of ik dit hier wel neer zou zetten. Voel me zo dom (en gelukkig)

Gisteren moest ik werken, maar ben zo fanatiek aan het photoshoppen geslagen op het werk dat ik gigantische hoofdpijn had. Ik werd misselijk en begon zelfs te trillen. Heb mijn vader gebeld of hij me thuis kon afzetten want openbaar vervoer was echt niet te doen. Thuis een paar uurtjes geslapen, rond half 8 werd ik wakker en mijn hoofdpijn was gelukkig weer gezakt. Om 8 uur ging mijn man er vandoor. Ik dacht echt van..kut tis nu vakantie voor hem en het is weekend die kan ik pas morgenochtend weer terug verwachten! MIS! Nog geen paar uur later was hij alweer terug en gingen we samen film kijken. Hij liet ondertussen nog een enquete zien die zijn leerlingen over hem hadden ingevuld. En hij zat naast me op de bank. (ja dat is tegenwoordig al een hele prestatie)

Hoe het daarna is gegaan weet ik ff niet meer, ging zo snel, maar we zijn in bed beland!!!!

Na het douchen zijn we wel weer apart gaan slapen, hij is nog niet wakker, ben zo benieuwd hoe hij vandaag is. Heeft hij er spijt van, was het gewoon een opwinding offf????Tja, dat was lust en het is natuurlijk vertrouwd. Voor mannen is dat toch minder emotioneel dan voor een vrouw, zeker in jullie situatie. Pijnlijk maar waar.
quote:muisje23 schreef op 27 februari 2011 @ 12:50:

`Hm, ik heb weer even wat nare gedachten. Ex is echt omringd door leuke jonge chicks, in de kroeg, op zijn werk en dergelijke. Hij heeft op dit moment gewoon voor mijn gevoel alle keus. Hoe kan hij mij dan ooit onthouden? Wat maakt mij speciaal? Niks toch?! Ik ben maar gewoon een saai meisje eigenlijk, niet tof, niet stoer, niet geil, niet zo iemand waarvan iedereen zegt; lekker wijf! Dus...tja, beetje moeilijk concurreren zo.Je concurreert ook niet met hen, want je bent zijn ex. Als je je druk gaat maken om wie hij allemaal gaat zien en daten, dan word je echt helemaal gek. Maak jezelf niet gek daarmee, dat doet alleen maar pijn!
Avril, wat ben je streng

Heb je ook nog strenge woorden voor mij, want heb weer zin om allemaal emails te versturen met vragen en aanklachten...

Maar weet dat ik dat niet moet doen.

Mijn eigen contactverbod naleven, hij knapt misschien wel op van contact met mij, maar ikzelf niet.
ik noem mezelf een dame maar ben nog piepjong hoor volgende maand word ik 26 jaar!

Avril, ik heb ook wel een schop onder mijn kont nodig, dus als je toch bezig bent ;)

Het was vanmiddag best relaxed in huis moet ik zeggen. Er is natuurlijk niks gezegd over gisteravond, maar zolang hij niet meer met een chagerijnig gezicht rondloopt, doet mij dat ook heel goed. Ik weet natuurlijk dat het gisteravond voor hem meer lust was, maar ja kijk dan maar beter bij mij zijn 'ei kwijt' zijn als bij een ander.
Ahja jonkie! Ben 1,5 jaar ouder .

Je voelt je wel echt een stuk beter he? Het is uit je hele post te merken. Probeer hier iets uit te halen, wat kracht. Zodat je je ex misschien wat minder "smeekt" om bij je te blijven. Beetje lucht...Komt over wat ik bedoel? Kan het niet zo goed uitleggen...

Zelf schiet er af en toe door mij heen; wel p*#&^%me!!! Wat een sok van een vent dat hij zo met mij omgegaan is! Waarom ga ik uberhaupt nog iets drinken met zo iemand?!

Maar goed, nog een paar dagen. Moet het maar doen he. Alhoewel afzeggen natuurlijk ook nog steeds een optie is. Weet alleen van mezelf dat ik daar achteraf zeker spijt van ga krijgen en ex dan weer niet met rust kan laten!!!! Dus laten staan is (hoe nutteloos ook) nu even het best toch jongens? En daarna: laat ik niks meer van me horen. Alle initiatief bij hem. Ik beloof het, word gelukkig ook wel steeds iets sterker en voel me steeds iets langere periodes goed.
Volgens mij moeten we het allemaal weer een keer zeggen...

Adem in.... Adem uit...
vanmorgen weer niet op willen staan, zo bang, zo trillen..

komt ws door de ad, duurt nog 5 weken voordat mijn lichaam ze volledig accepteerd vlgens de ha. pfff ik trek het echt niet meer.

gisteren , ook al weinig energie, naar verjaardag vrienden geweest. even paniekgevoel want wij kwamen daar altijd samen, nooit ik alleen. zij hebben vriendschap verbroken met hem, niet door mij, door eerdere gebeurtenissen.

gepraat met hun en een vriendin die nu in scheiding ligt na 22 jaar. 2 kids, en dan dor de foon horen dat ie niet verder wil... veel herkenning,voelde me goed en gesteund.. redelijk optimistisch naar bed.... slecht slapen, vroeg wakker en dan dit.... zo erg bang... bang voor wat er komen gaat, vertrouwen in de toekomst kwijt... hem niet terug meer willen, dat wel!, verdrietig om hoe hij deed.. alles!!!!

alsof een deken van angst jeomringt. wil het liefst de hele dag op de bank zitten, niks doen. kan niet eten, slapen. maar ,moet gaan werken anders raak ik mijn baan ook nog kwijt... nog 5 weken...dan gaat het medicijn goed werken...

heb jullie ng even nodig. bind dat we elkaar goede dingen zeggen. die we ook tegen onszelf zeggen op dat moment maar das ok... blijven ademen, een ex is niet voor niets een ex... wat ontpoppen ze zich toch tot een heel andere persoon na de breuk.. onherkenbaar...

analyseren, twijfelen de schuld bij jezelf zoeken, onzekerheid, angst, energie tekort...herinneringen ophalen die je vervolgens pijn doen... doen jullie dat ook of ben ik echt hopeloos verloren?
Nee Sproet, het hoort erbij. Onthou waarom het niet werkte, je idealiseert hem (om even voor mezelf te spreken, ik doe dat). Hij is niet zo fantastisch als hij voor jou nu voelt. Je bent (net als ik) waarschijnlijk gewoon bang voor het onbekende.

Het komt goed! Echt! Je ex is dit echt echt echt niet waard..
quote:PoIIy schreef op 27 februari 2011 @ 17:51:

Avril, wat ben je streng

Heb je ook nog strenge woorden voor mij, want heb weer zin om allemaal emails te versturen met vragen en aanklachten...

Maar weet dat ik dat niet moet doen.

Mijn eigen contactverbod naleven, hij knapt misschien wel op van contact met mij, maar ikzelf niet.Ik bedenk in zo'n geval altijd wat het gevolg zou zijn. Je geeft toe aan je drang om te mailen, en dan, wat gebeurt erna? Wat schiet je ermee op? Wat gaat het voor goeds brengen? Als je daar nuchter en realistisch over nadenkt, dan kom al al gauw tot de conclusie dat je er geen fluit mee opschiet. Niet doen dus.
quote:muisje23 schreef op 27 februari 2011 @ 21:29:

Ahja jonkie! Ben 1,5 jaar ouder .

Je voelt je wel echt een stuk beter he? Het is uit je hele post te merken. Probeer hier iets uit te halen, wat kracht. Zodat je je ex misschien wat minder "smeekt" om bij je te blijven. Beetje lucht...Komt over wat ik bedoel? Kan het niet zo goed uitleggen...

Zelf schiet er af en toe door mij heen; wel p*#&^%me!!! Wat een sok van een vent dat hij zo met mij omgegaan is! Waarom ga ik uberhaupt nog iets drinken met zo iemand?!

Maar goed, nog een paar dagen. Moet het maar doen he. Alhoewel afzeggen natuurlijk ook nog steeds een optie is. Weet alleen van mezelf dat ik daar achteraf zeker spijt van ga krijgen en ex dan weer niet met rust kan laten!!!! Dus laten staan is (hoe nutteloos ook) nu even het best toch jongens? En daarna: laat ik niks meer van me horen. Alle initiatief bij hem. Ik beloof het, word gelukkig ook wel steeds iets sterker en voel me steeds iets langere periodes goed.Je probeert jezelf te overtuigen dat afspreken het beste is. Je probeert goedkeuring te vragen van ons. En daarna ga je echt loslaten neem je je voor. Lees even dit topic door hoe vaak je dat al hebt gezegd. Eerlijk gezegd Muis, zie ik deze afpsraak van jullie als een excuus voor jou om er weer mee bezig te zijn en om het loslaten en contact verbreken weer even uit te stellen. Na je afspraak begint alles weer van voren af aan. Je gaat analyseren wat hij allemaal heeft gezegd, wat het kan betekenen, dat je ervan in de war bent, dat je boos op hem bent. Dan ga je weer mailen en smsen en wachten tot hij reageert, en dan voornemen om zelf niet te reageren, om vervolgens toch weer te reageren. En dat doe je dan echt voor de laatste keer. Zo blijf je in diezelfde cirkel rond draaien, al maanden lang.
Ja, Avril. Dat probeer ik inderdaad (goedkeuring vragen), maar wat moet ik dan? Afzeggen? Dat levert hetzelfde op: toch weer terug op de planning zetten, balen dat ik heb afgezegd, me druk maken over wat hij nu wel zal denken van het feit dat ik heb afgezegd...heb ik ook al vaker gedaan.

Het maakt niet echt uit. Dus het enige wat ik nu voor mijn gevoel kan en wil doen is de afspraak laten staan, kijken hoe het is, zien wat er gebeurt en het dan laten...Niks meer van mijn kant. Ik weet dat dat moeilijk te geloven is en weet zelf ook nog niet of het lukt, maar zoals ik al zei: dat andere is ook even geen optie om bovengenoemde redenen.

En echt: het gaat steeds langer beter met me. Misschien krijg ik een enorme terugval na woensdag...dan zit ik op de blaren. Ik schiet er niks mee op, met die hele afspraak niet, weet ik. En toch laat ik 'm staan , ik drink een drankje met die jongen, hou het vriendschappelijk en dan ga ik. Waarschijnlijk wordt het sowieso niks, want ik zou niet weten wat we elkaar nog te melden hebben (waarschijnlijk alleen dat we elkaar dus niks te melden hebben).
Hou dat dan de mantra Muisje: "ik drink een drankje en ik ga"

Avril: hoe is het eigenlijk met jou, want je bent wel streng, maar ook voor jezelf?

Sproet: ik heb het idee dat jij ook meer hulp moet zoeken. Dit klinkt niet echt goed. Is er geen mogelijkheid om de psychologische hulp te ondersteunen?

En voor de rest, misschien is het je huis ontlopen en het alleen zijn ontlopen, maar zoek zoveel mogelijk afleiding. Sporten, cursus, vrienden/vriendinnen. Ga.

Nief: je klinkt ook sterker. Wanneer begint jullie relatietherapie?

Hier redelijke dag, heb nog steeds heel veel neiging om te mailen, heb nu een draft in gmail staan waarin ik alles zet wat ik eigenlijk wilde sturen, of klachtenbrief in 3 talen

En die verstuur ik niet. Ik lees hem af en toe als ik vind dat ik teveel hoop dat het goed komt.

Nu op naar de sportschool
polly: ik ga ook 2-3x er week naar de sportschool. al heb ik er nog niet echt plezier in.

spreek af met vriendinnen, familie. er ligt nog een studie Noors maar ik kom er niet an toe. te veel gedachten in ijn hoofd.

ben nu wel af van de hoop hem terug te willen. ik doe niks meer sturen, hij mag mij bellen. ik heb nl sterk de indruk dat ie zelf niet helemaal goed is. ( burn out oid, hij heeft ook nog zijn slechte dagen zei hij en hij heeft erg moeite met de dingen die na de breuk zijn gebeurd, geen idee precies wat, i don't care...)

ik kan vanavond ook gewoon foto's bekijken zonder te huilen..

heb ook een haptonoom en ben elke wek 14 dgn bij de ha voor controle..

het heeft tijd nodig, envertrouwen in mezelf en de toekomst... en die is behoorlijk beschadigd!

muis weet wat je doet. het ene moment voel je je sterk maar als het moment daar is kan het behoorlijk tegenvallen. ik dacht ook dat ik hem wel kon bellen en dat ie me wilde helpen maar wat viel dat tegen... al is ie nu wel mooi van zijn voetstuk af gevallen...
dank je muis...ik heb het gevoel dat we met zijn 4en hier aanwezig zijn en elkaar helpen.. samen komen we er uit, de een is iets verder dan de ander maar allemaal worstelen we er nog mee en dat is iets anders als je advies krijgt van mensen die het al es meegemaakt hebben.

wij mogen nog fouten maken, in valkuilen stappen, jezelf voor de ge houden. je krijgt het wel te horen van ons maar niet zo bestraffend als van mensen die niet in hetzelfde proces zitten:)

ik kijk elke dag even, heb er veel aan..
quote:sproet35 schreef op 28 februari 2011 @ 20:55:

ben nu wel af van de hoop hem terug te willen. ik doe niks meer sturen, hij mag mij bellen. ik heb nl sterk de indruk dat ie zelf niet helemaal goed is. ( burn out oid, hij heeft ook nog zijn slechte dagen zei hij en hij heeft erg moeite met de dingen die na de breuk zijn gebeurd, geen idee precies wat, i don't care...)

Pas hier ook mee op hoor. Want dan kom je in zelfde schuitje als ik terecht. Hier dus ook verhaal van depressie wat meespeelt, en waardoor ik af en toe nog als een soort van reddende engel hem probeer te redden omdat ik denk dat ik het aankan, om iedere keer weer met mijn neus op de feiten gedrukt te worden dat hij zich misschien wel beter door mijn gedrag voelt, maar ik absoluut niet beter door zijn gedrag.

En probeer sterk te zijn in je "geen contact" tijden... Moet hier soms echt de telefoon verstoppen om hem niet te bellen, terwijl ik weet dat ik hem niet moet bellen...

Vermoed dat hij eind van de week mij weer gaat bellen... Zoiets heeft hij laten doorschemeren. Weet nog niet of ik ga opnemen.
quote:PoIIy schreef op 28 februari 2011 @ 19:14:

Hou dat dan de mantra Muisje: "ik drink een drankje en ik ga"

Avril: hoe is het eigenlijk met jou, want je bent wel streng, maar ook voor jezelf?

Ja, alleen moet ik op een andere manier streng zijn voor mezelf dan jullie, omdat ik met mijn vriend ben. Nog even en lekker naar de sneeuw, zin in! Ben heel benieuwd hoe het is, elkaar iedere dag van de week zien. Dat is echt lang geleden...
@Polly, wat doet een haptonoom? Wel eens van gehoord maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
quote:muisje23 schreef op 28 februari 2011 @ 14:34:

Ja, Avril. Dat probeer ik inderdaad (goedkeuring vragen), maar wat moet ik dan? Afzeggen? Dat levert hetzelfde op: toch weer terug op de planning zetten, balen dat ik heb afgezegd, me druk maken over wat hij nu wel zal denken van het feit dat ik heb afgezegd...heb ik ook al vaker gedaan.

Ja, afzeggen en niet meer terug in de planning zetten zou een goed idee zijn, Maar een horde te ver voor jou denk ik. Je maakt het jezelf echt heel moeilijk, maar uiteindelijk is het aan jou.
En dat vraag je aan mij Ik geloof niet in alternatieve geneeskunst ;)

Sproet gaat naar de haptonoom...

Maar Avril, ga je de vakantie dan ook als "testcase" zien? Of lekker als tijd samen? Wanneer ga je?
een haptonoom laat je dichter bij je gevoel komen..

oefeningen om je denken uit te schakelen en je gevoel te laten spreken. oefeningen om ruimte in te durven nemen.

ondertussen voel ik me steeds verder wegzakken, ik word depressief...

ex is nietmeer zo belangrijk, ik zelf heb moeite met de dag...

heb pas gelezen dat liefdesverdriet te vergelijken is met een zware depressie. nou dat voel ik nu.. en ik wil het liefst nu niks meer. op de bank zitten en wachten tot de tijd verstrijkt. otdat ik hier uit ben..
ik ben bang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven