Welke smartphone kies ik?

25-02-2011 10:21 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn abonnement loopt af en ik kan dus iets anders gaan kiezen. Ben gevoelig voor mooie apparaatjes, geef ik maar meteen toe. Maar niet zo dat ik er bakken geld voor over heb. Heb nu een abonnement van Vodafone en dat is de enige profider die in mijn wijk een goed bereik heeft (hoe sneu, maar goed). Overstappen naar T-mobile (met mooie aanbiedingen) is dus niet echt een optie. Ook op de Veluwe doet de T-mobile van mijn vriend het slecht.

Maar goed, de belangrijkste vraag: welke telefoon kies ik? De iphone 4, de samsung galaxy of de htc desire? Ik heb met mijn ipod altijd gedoe met itunes, dus ik zie een beetje op tegen itunes als ik de iphone zou nemen. Toch lees ik wel dat die erg gebruiksvriendelijk is en mooi natuurlijk. Ook veel apps en andere handigheidjes beschikbaar. De htc komt goed uit tests maar ik heb er een beetje een 'saaie oude mannen-beeld' bij. Sorry... En de Samsung, tja, daar heb ik eigenlijk nog niks negatiefs over gehoord, behalve dat de iphone makkelijker te bedienen is.

Zijn de apps van iphone alleen voor iphone geschikt en heeft Samsung zijn eigen apps of loopt dat door elkaar? Is 1GB voor internet voldoende?

Kortom: wie denkt mee en vertelt haar ervaringen?

Veel dank alvast.
quote:Tomatensoep schreef op 25 februari 2011 @ 11:49:

[...]Maar haalt het niet bij de drie andere telefoons. Heeft een verouderd systeem en werkt lang niet zo snel.Ik heb heel veel reviews gelezen, maar dat haal ik er niet uit. zit ook gewoon Android 2.1 op.
Ik lees ook even mee. Mag over een maand ook weer een nieuwe uitzoeken
quote:Tomatensoep schreef op 25 februari 2011 @ 11:52:

Oh en mijn HTC heeft geen pennetje :pKijk, dat helpt al
quote:XionZ schreef op 25 februari 2011 @ 11:58:

[...]

Draait gewooon Android dus de software is even 'goed'.

Koop een iPhone als je Apple fan bent en geld over hebt.

Koop een HTC als je ietsjes minder te besteden hebt en een toestel wil waar je veel meer mee kan doen (tip: Desire HD).

Koop een SE als je een 'goedkoop' toestel wil en de hardware niet heel belangrijk voor je is. (Software draait gewoon goed, aangezien het Android is op de meeste nieuwe.)

Nokia is ook nog een optie, maar dan alleen de N8. De C7 moet je links laten liggen.Koop een Samsung als je...... ??????
quote:Sterre75 schreef op 25 februari 2011 @ 12:07:

[...]

Koop een Samsung als je...... ??????Vergeten. Samsung is prima. Galaxy S is als beste smarthphone van 2010/2011 uit de bus gekomen. Hoewel ik dan toch voor de Desire HD zou gaan.
@XionZ: dat klinkt alsof je er verstand van hebt. Daar heb ik wat aan :-). Waarom zou je de HTC boven Samsung verkiezen? (of ben je een oude man met pennetje?) :-)
Hier een eigenaar van een BB Torch! Geniaal ding!!

En daarnaast ook een HTC Wildfire. Op zich ook een prima toestel.
quote:Sterre75 schreef op 25 februari 2011 @ 12:13:

@XionZ: dat klinkt alsof je er verstand van hebt. Daar heb ik wat aan :-). Waarom zou je de HTC boven Samsung verkiezen? (of ben je een oude man met pennetje?) :-)

Ik heb een telecomwinkel dus ik hoor daar verstand van te hebben .

Ik verkies de HTC boven de Galaxy S omdat ik de hardware wat prettiger en robuuster vind.
Ik heb sinds een paar weken een HTC desire HD en vindt hem echt geweldig. Lekker snel, en Android is super. Ook ik hoef niet perse een Iphone, is me veel te duur! HTC doet het net zo goed.

En inderdaad: geen pennetje meer hoor!
quote:XionZ schreef op 25 februari 2011 @ 11:58:

[...]

Draait gewooon Android dus de software is even 'goed'.

Koop een iPhone als je Apple fan bent en geld over hebt.

Koop een HTC als je ietsjes minder te besteden hebt en een toestel wil waar je veel meer mee kan doen (tip: Desire HD).

Koop een SE als je een 'goedkoop' toestel wil en de hardware niet heel belangrijk voor je is. (Software draait gewoon goed, aangezien het Android is op de meeste nieuwe.)

Nokia is ook nog een optie, maar dan alleen de N8. De C7 moet je links laten liggen.Ik verzin dit niet, die x10 draait op systeem 1.5 ofzo terwijl de htc en samsung op 2.8 ofzo draaien. Weet de precieze cijfers niet, maar het was echt een verschil.

HTC is overigens ook gewoon rond de 500-600 euro als je hem los koopt, mijn toestel dan.
SE draait nu op 2.1 en de HTC op 2.2 dus daar zit marginaal verschil tussen.
Ik heb een Samsung Galaxy S, ben er tevreden over.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:XionZ schreef op 25 februari 2011 @ 12:17:

[...]

Ik heb een telecomwinkel dus ik hoor daar verstand van te hebben .

Ik verkies de HTC boven de Galaxy S omdat ik de hardware wat prettiger en robuuster vind.

Ja, lijkt me handig. Zo heb ik weer verstand van andere dingen en dus niet van software en hardware op telefoons. Ik wil gewoon de beste, mooiste, leukste en goedkoopste :-).

En hoe zit het met apps op htc?
quote:Sterre75 schreef op 25 februari 2011 @ 12:34:

[...]

Ja, lijkt me handig. Zo heb ik weer verstand van andere dingen en dus niet van software en hardware op telefoons. Ik wil gewoon de beste, mooiste, leukste en goedkoopste :-).

En hoe zit het met apps op htc?

Die zijn hetzelfde als op alle andere telefoons met Android. Probleem met de Androidmarket is alleen dat de apps niet worden gecontroleerd voordat ze zichtbaar zijn, wat bij Apple wel het geval is. Dus je kan nog weleens apps tegenkomen die het niet (goed) doen.

Er zijn meer dan 250.000 apps beschikbaar dus er is keus voor iedereen.

Alleen al de leuke en soms hilarische apps vind ik al een reden om een smarthphone te kopen.
Ik ben al wel wijzer, maar kan nog geen beslissing nemen. Vandaag of deze week nog maar eens de winkels in om te kijken en proberen.

Nog meer reacties en ervaringen zijn dus welkom.
Ik heb een HTC Desire Z (met toetsenbordje dus) en het is echt liefde hoor. Fijne software, makkelijke en prettige besturing. Touchscreen is fijn en ik heb al heel veel apps die erg leuk zijn. Gewoon spelletjes of toepassingen. Met 250 000 heb je ook wel de keuze.

Ow en ik ben geen oude man met pennetje :P
:-))

Dank je voor je reactie. HTC wordt toch wel een serieuze optie, denk ik.
Ik heb sinds een maand ook een HTC Desire, kan er nog steeds niet mee bellen ivm nummerovername, en ik ben nu al verslaafd.
Ik heb de iPhone4 besteld.

Nu heb ik de iPhone3G. Van iTunes snap ik heel erg weinig.
quote:Sophiepapa schreef op 28 februari 2011 @ 08:56:

Ik heb de iPhone4 besteld.

Nu heb ik de iPhone3G. Van iTunes snap ik heel erg weinig. Maar je hebt toch wéér voor een iPhone gekozen? In hoeverre mak je eigenlijk gebruik van iTunes? Waar heb je het allemaal bij nodig?
quote:Sterre75 schreef op 28 februari 2011 @ 12:57:

[...]

Maar je hebt toch wéér voor een iPhone gekozen? In hoeverre maak je eigenlijk gebruik van iTunes? Waar heb je het allemaal bij nodig?

Bijzonder weinig. Ik synchroniseer en maak een back-up van mijn iPhone en apps met iTunes. Heb wel gratis een podcast met een talencursus Frans mét beeld/video en gratis podcasts met muziek van ID&T Sensation, Dance Department gedownload op mijn iPhone.

Bijna iedereen die ik ken heeft een iPhone en ik ben heel erg tevreden met mijn iPhone3G. Never change a winning team, derhalve weer een iPhone, de iPhone4 besteld.
Mijn volgende telefoon wordt ook weer een iPhone, maar ik vind een HTC Desire (HD) een prima alternatief.

Als het eerste toestel een iPhone is, dan wil je zeer waarschijnlijk nooit meer iets anders. Maar hetzelfde geldt denk ik ook wel voor de Android toestellen. HTC heeft dan mijn voorkeur, zijn robuust en het menu is duidelijk.

Succes met je keuze
Ik zag net op het Viva Forum een banner van Rabo Mobiel met exclusief voor Rabobank klanten keuze uit gratis smartphones.
Heb hiervoor een HTC gehad. Prima. Maar nu heb ik een Iphone. Een wereld ging voor me open.. haha Nouja das overdreven natuurlijk Maar wat een fijn toestel, lekker in gebruik. Heeeel veel apps.

Heb het met T-mobile, dis in combi met abonnement is t gratis. Nou las ik dat jij geen T-mobile wilde, maar kan ook bij Vodafone.

Ohja Itunes gebruk ik echt nooit op mijn Iphone. Ja alleen voor synchroniseren, maar dat doe ik ook bijna nooit.

Muziek luister ik niet echt veel op mijn Iphone. Dan pak ik een app met muziek.
Hier 'n Desire van HTC in gebruik.

Batterijduur is niet fantastisch (bij intensief gebruik/helder scherm), evenals de standaard sms-functionaliteit of hoe je ringtones c.q een profiel instelt.

Ik zeur veel, ben echter wel 'n échte nerd vwb dit soort zaken..

Oh ja, niet op het Crap-mobile* netwerk gaan zitten.

Leuke toestel kortingen? (check)

geen/ruime data-limiet (check)

Rete slecht netwerk? (abso-f***kin'-lutely)

*: T-Mobile

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven