Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
@Douze: Oei klinkt niet fijn die buikwond van jou. Moest wel lachen om je laatste zin: Ja daar was ik zelf ook al achter haha.

@Jennifer: Wat fijn dat je waarschijnlijk morgen naar huis mag. We zijn natuurlijk heeeeel benieuwd naar de foto's van je knappe prinsesje!

Zoo en nu tijd voor.. een middagdutje
Alle reacties Link kopieren
Ritme: Luier verschonen, drinken, knuffelen. Hier slaapt zoon tussen de middag in zijn wieg (van 12.30-15.00 ongeveer) en 's avonds va 20.00 Zijn andere slaapjes doet hij in de box, wandelwagen of waar we ook zijn. Omdat ik lentekind nog heb zijn we of veel buiten, of weg. Ik ga wel binnenkort beginen dat hij na de fles van 08.00 ook nog in zijn wieg blijft slapen. Wanneer hij wakker is leg ik hem in de box, dan kijkt hij veel rond.Of hij zit in de wipstoel.

Voeding: Hier Nutrilon Hypoallergeen.

Zoonlief is nog steeds snot verkouden en drinkt slecht. Spruw in mond is nog niet weg terwijl de kuur al is afgelopen. Lentekind is niet te genieten vandaag! GGrrrrrrr...! Ze is me flink aan het uittesten. En na de lekke band van mijn auto, is nu mijn telefoon overleden. Echt zwwar kut! Dus al met al, ik baal gewoon weer een beetje. Vanmiddag komt een vriendinnetje met haar zoontje hier, dat is dan weer wel leuk.

Een dikke knuffel voor senshi voor het spugen van Milan, Douze voor je wond, Prinsesje voor je papa, Jen gewoon omdat je een topper bent! Fijn om te horen dat het met jullie beter gaat!

Mikado, misschien is Hypoallergeen iets voor Yara?

Veelplezier met de visite Kwik!

Hey Kupcake, fijn om je te lezen. En dat je lekker hebt geslapen!

Zoon is alweer wakker, ik ga weer aan de slag!
Nou dan krijg jij er ook een Lente

Heb jij lentezoon al in een wipstoeltje? Onze kraamverzorgster zei dat dat pas mag als ze 6 weken zijn. Ik wilde het ook proberen, maar man wil nog even wachten.
Dank je Douze!

Ja dat klopt! Ik heb de wipstoel helemaal plat. En zoon zit er niet lang in hoor. Vaak tijdens het avondeten omdat hij dan echt niet wil slapen en niet in de bow wil. In de wipstoel zit hij toch dichtbij me. En ach, met een 2e kindje word je makkelijker he :-)
Au douze! Als je hier trouwens geen flexibel kind van krijgt!
En ook een voor lente! Klinkt als pittige dagen zo met die twee kids!
ha lieverds

ff snel een berichtje van mij

juuls en jen: van harte! geniet ervan

iedereen een hele dikke knuffel van mij omdat jullie zulke lieve meiden zijn en zo met iedereen meeleven.

voeding: wij hebben ook nutrilon hypoallergeen.

wipstoeltje: mb-zoon ligt er ook al in.maar niet lang

douze: hopelijk gaat het snel beter met je wond en ben je er snel vanaf.

senshi; hopelijk komt het snel goed met je kleine mannetje

ik kom snel weer reageren. krijg de komende dagen nog wat visite. blij dat manlief nog deze week thuis is.

nou meiden, ik zal snel proberen te reageren.

liefs van mij en mb-zoon
Lieve meiden,

Druk dagje achter de rug hier, Vanmorgen visite en aangezien we pas om half 10 wakker werden en vriendje weer op kantoor was moesten we haasten omdat de 1e al om half 11 voor de deur stond. Ik heb amper kunnen eten dus dat moet volgende keer anders. Toch mijn wekker maar voo mezelf zetten, want zoals Kwik zo mooi zegt "zorg eerst voor jezelf" Dat gaan we dan ook maar doen!

Vanmiddag met een vriendin even naar de winkels geweest, Catootje mocht bij de Hema haar fles drinken, maar dronk niet echt goed, ik was ook een beetje zenuwachtig van het hele gebeuren dus trilde een beetje. Dat zal ze wel gemerkt hebben denk ik.

Catootje poept al een paar dagen in de avond na de laaste fles.

ze moest dan vaak huilen, maar gisteren schreeuwde ze moord en brand. het deed erg zeer arm meisje! ben dus ook maar begonnen met Spa blauw. En net hetzelfde VSM spul als Lente gehaald want was de Spa en Barleduc niet tegen de krampen??? Die heeft ze namelijk niet. Het poepen doet echt zeer en ze doet er een kwartier over. het zijn wel drolletjes, maar ik weet niet wat nou echt hard is voor een baby?

@Prinses: Sterkte met je vader en doe je rustig aan!!

@Senshi: Goed dat Milan gewoon aankomt, gek hé hoe druk je je kan maken... Hopelijk is het spugen wel snel voorbij!

@Douze: Getsie, het zit niet mee hé! Wel fijn dat het goed heelt ook al is de wond zo onrustig.

En heerlijk droog ben je af en toe!! Daar hou ik van.

@Jen: Fijn dat het goed gaat met haar en Elin.

@Lente: Hoelang duurde het voordat je VSM spulletje hielp?

En hier al makkelijk met een 1e hoor, als je je aan al die adviezen moet houden wordt je gek. En zelf weet je heus wel wat goed is. Wipstoel staat nog op zolder, maar meisje ligt heerlijk op het voedingskussen met een speciale hoes zodat het een ligkussen is. Vast ook heel slecht voor haar rug en nek bla bla bla, maar ze vindt het heerlijk zo af en toe.

@Juliet: Wat fijn dat ze zo goed aankomt en lekker hoor zwemmen, catootje heeft al 5 zwembroeken en een badpak haha.

Voor de rest weet ik het niet meer, moet nu gaan stemmen van vriendje BLEH!!!
@spa blauw: is tegen harde ontlasting. hopelijk helpt het !
In het kader van dat kan er ook nog wel bij...... We worden net gebeld door de buurvrouw van mn ouders. De poes is dood ....... Ouders zijn een paar daagjes weg en komen morgen weer thuis. En zij vond hem net toen ze m eten wou geven.

Ben er zo verdrietig van. Hij is nl eigenlijk van mij. Man is er nu naar toe en brengt m dan naar een dierenarts die hem bewaren tot ze weer thui zijn.

Sorry moest het even kwijt....
Ach Douze, wat sneu!!

Ook vervelend voor die buurvrouw denk ik.

Kan er ook nog wel bij met al die hormonen, knuffel voor jouw!

@Mikado: Thanks!!! Zit er dan nog verschil in Barleduc en Spa? Had jouw lief uitgezocht toen toch?
in spa blauw zat het minste kalk. water van bijv Lidl had minstens zoveel kalk als het water hier boij ons thuis. op de site van de leidingmaatschappij kan je zien wat de samenstelling is. Bar le Duc zat er een beetje tussen in.

Ik heb vanmiddag de informatielijn van hetde kruidvatvoeding gebeld. hartstikke vriendelijke en begripvolle dame die veel uitleg gaf. een van de verhelderste dingen is dat baby's een kwart aan hun lichaamsgewicht aan voeding binnen krijgen. moet ddat eens bij jezelf doen, dan krijg je ook buikkramp!!! Verder vond ze Yara een twijfel geval voor speciale voeding. We aan het toch proberen maar dan voorlopig 50/50. OVerstappen naar deze voeding kan zonder schema. Terug moet wel in stapjes. deze voeding werkt ook wat laxerend( nou dat is nog steeds geen probleem, de poep is nog steeds niet superdun). en dan kan normale voeding ovor een verstopping zorgen. Zojuist heeft ze haar eerste fles 50/50 op. ik ben benieuwd. het is geen garantie dat het werkt en wat krampjes zouden ze altijd houden totdat ze een maand of 3/4 zijn.

we zijn benieuwd. voorlopig ligt ze lekker boven, is ze stil en slaapt ze????
Hoop dat het werkt voor Yara!!

Ze krijgt nu al een paar keer druppeltjes en laat af en toe een flinke wind dus hopelijk werkt dat goed.

Misschien dan toch gewoon leidingwater blijven proberen omdat het anders weer teveel stimulatie in 1 keer is??

Pppf wat een gedoe haha
hmmmm ze was rustig..... ik ga maar even naar boven.
Hi mb! Leuk je even te lezen.

Douze, jee het houdt ook niet op bij jullie! Wat een naar nieuws weer. Weten je ouders het al?

Feb, ik gebruik nu ook alleen kraanwater. Eerst had zoon hier ook drolletjes, maar dat is toch wel hard voor een baby. Het moet lekker smeuig zijn (bah, heb je beeld? ) Maar sinds de druppels heeft hij 1 keer per dag ontlasting en het is zacht. Hier ben ik op een zaterdag ochtend begonnen met de druppels en diezelfde avond had het al resultaat dus best snel. Hoop dat het bij catootje ook zo goed werkt.

Mikado, is yara nog lekker gaan slapen?

Echt irritant dat mijn tel stuk is. Ik gebruik nu mijn oude tel. Ik kan daarmee wel op internet en hier bijlezen maar kan niet inloggen dus ook niet posten. Mits ik de tel van mijn vriend even leen, zoals nu. Ideaal is anders...
Wat moeten we toch zonder de morderne techniek......

Thanks Lente, Ik ben om half 5 vanavond begonnen en ze heeft net haar laaste dosis gehad voor vandaag dus ben benieuwd of ze straks op haar gebruikelijke tijd midden in de nacht (fijn is anders) resultaat laat zien.

Weltruste meiden
Nou laurens heeft geen moeite met poepen hoor, hihi. Hier altijd zacht en smeuig

Wij doen trouwens een beetje gekookt water, en we joelen het dan f met koud kraanwater.

Straks gaan we helemaal over op warm kraanwater.

Ja Lente m'n ouders heb ik al gebeld. Vonden ze wel fijn. Ze zijn en met name mijn moeder natuurlijk flink, maar ze komen morgen middag thuis, en dan gaan ze poes ophalen. Man had m in een mandje gedaan. Hij kwam huilend thuis, de schat.

Vervelend he als je niet kn internetten op je foon hihi.

Man is met Laurens onder de douche geweest net en hij vond het geweldig . Mooi weten we dat ook weer
@ Douze: zielig van de poes! En vervelend van de wondinfectie. Ik hoop voor je dat t nu opknapt!

Hier de afgelopen dagen tussen de voedingen door zoveel mogelijk geslapen (en dus weinig tijd gehad om te reageren). Hierdoor ben ik gelukkig weer wat meer uitgerust en worden de voedingen ook wat minder zwaar. Manlief heeft nu de kraamzorg weer weg is deze week lekker vrij genomen.

@ Douchen: Ik begreep van de kraamzorg dat vrijwel alle baby's dit lekker vinden. Lotte echter niet! Ze zette zich volledig schrap tegen mij toen ze de straal water in de gaten kreeg en toen ik haar er toch onder hield keek ze recht omhoog de straal water in zodat ze die recht in haar gezichtje kreeg. Dat was helemaal brullen. Badderen vind ze wel heel erg lekker!
nou hier een oververmoeide mama..

gisteren nacht was al drama .... maar vanacht nog erger ...

ik begon zondag met keelpijn ... en nu neus dicht rotzooi

gisterennacht begon ozich ons meisje moeilijk te slapen, hangerig ... echt zielig

gisteren overdag leek ze wel wat verstopt te raken, maar goed ze verslikt ook nog regelmatig waardoor er spoortjes melk in haar neus terecht komen dus had zoiets van zal wel goed zitten..

maar helaas gistern avond zat ze helemaal vast... als ik dr op dr zij leg slaapt ze af en toe nog wel een haze slaapje omdat dan 1 neusgat vrij raakt.maar ze ademt niet door der mond, kunnen baby;s nog niet uitzichzelf ofzo dus telkens schrikt ze zich lam omdat ze geen lucht krijgt

en nu heeft ze sinds de voeding van 2300 bijna niet meer gedronken... dus ik maak me reuze zorgen

oververmoeide mama en papa, papa moet zo werken dus probeert al sinds een uur of 3 te slapen en ik maak me alleen maar meer zorgen... niet geslapen, 2 borsten die op klappen staan ... een meisje die helemaal ligt te pruttelen, snotteren en hoesten ... bah ...

sorry dat ik niet op jullie heb gereageerd...
Hey Kantineke, ahhh.... Ik zat me ook al af te vragen hoe dat werkt als een baby verkouden wordt... Ze hebben zulke kleine mini neusgaatjes... En inderdaad met voeden ademen ze juist door hun neus... Ik hoop dat je vanmorgen snel de VK, huisarts of CB te pakken krijgt, zodat ze je kunnen adviseren wat te doen. Sterkte! Ik hoop dat het niet te lang duurt zodat jij je rust ook kan pakken.
Oh bah, Kantineke!

Dat is helemaal niks om je kindje zo te zien, Wat Kaat zegt, ik hoop dat je snel iemand te pakken krijgt die raad kan geven.

Misschien alvast babyluuf en neusspray halen?

Heb je geen kolf zodat je je borsten af kan kolven.

Sterkte ermee en snel opknappen hoor!!

@Kaat: Fijn dat je een beetje bijgekomen bent! Het is allemaal niet niks een kindje krijgen. Fijn dat manlief nu een weekje vrij is!

Catootje vind juist de tummy helemaal niks haha. Ze zet zich helemaal schrap en gooit haar benen over de rand. 1 keer wezen douchen en dat vond ze wel oké alleen manlief is er niet zo handig in en is bang dat ze valt.

Het badje is favoriet!

Vandaag de gehoortest : )

Hebben jullie beebs al gelachen voor het echie?

Hier heeft ze regelmatig stuipjes, maar net leek het even alsof ze lachte omdat ik tegen haar praatte.... Helaas maar 1 keer dus zal wel toeval zijn.
Oh ja, nog even wat poepinfo.

Ze heeft zonet een hele volle zachte luier volgepoept.

Niet te vergeten, zonder te huilen!!
Ah Kantineke dat ie zielig.... voor jullieallemaal... kan me voorstellen dat je ongerust bent en er even doorheen zit.... je mag neusspray voor babies gebruiken he om de neus vrij te maken. En bij Hema zag ik ook zo'n zuigertje om snotjes uit de neus te halen. Of zit ze helemaal vast tot in haar holtes? Misschien even advies vragen aan de ha of cb?

Oh Douze, wat rot van de poes. Voor jou en je ouders. Ook heel rot voor die buurman, die zal zich schuldig voelen... was de poes oud of ziek? of was het heel plotseling?

Oh en eten aanmaken met warm water schijnt niet zo goed te zijn, ook niet voor volwassenen (eigenlijk nooit thee zetten of eten opzetten met warm water) omdat er iets in die leidingen / boiler / geijser zit, ik dacht meer bacterien ofzo.

Feb, lukt het al beter om eerst voor jezelf te zorgen? Neem je rust he...je bent pas 3 weken geleden bevallen!

Kaat: leuk dat we je weer eens zien. Dat valt niet mee he, die eerste week! Je zult merken dat je vanaf nu in een ritme komt... hou dat middagslaapje er nog even in, ik heb het keihard nodig (ook al heeft kwikzoon vannacht een blok van 7(!) uur geslapen). Je levert tenslotte ook alle energie die de baby verbruikt! Dus je moet energie hebben voor 2!

Hier verder alles goed, zoals gemeld een hele lange nacht gehad.... maak me bijna zorgen maar hij ligt gewoon lief te slapen en heeft geen rare kleur ofzo... ga m toch zo maar wekken.

Krampjes worden nu ook echt minder geloof ik. Gelukkig maar ik vond het zo zielig. Gisteren veel bezoek gehad, 2x en ik ben alleen thuis, maar toch heb ik het allemaal wel gered.

ik zou graag even naar de stad gaan (niet het dorp hier, maar echt 10 km verderop met parkeergarages enzo) om wat voedingsshirts te kopen... weet echt niet meer wat ik aan moet... voedingsshirts of t-shirts met knoopjes. Ik draag nu bloesjes met knoopjes maar dat zit eigenlijk niet zo lekker, ik ben een echt t-shirt mens...Misschien gaan we morgenochtend of vanavond. Even lekker met manlief, dat vind ik dan wel weer een grote expeditie.

Verder allemaal liefs en een zwaai!
@ Lachen: Lotte lacht heel veel. Dat deed ze al heel snel. Ik weet niet of het echt lachen is, maar het ziet er heel schattig uit. Soms doet ze iets en dan gaat ze vervolgens lachen. Het is net alsof ze dan een grapje maakt

@ warm water uit de kraan: heeft dat ook niet te maken dat sommige huizen nog koperen leidingen hebben? Met heet water kan er dan wat koper in t water komen?

@ winkelen: dat soort dingen komt op mij ook nog over als grote expeditie Wel leuk om t weer gedaan te hebben. Ik hoop dat je wat leuks vindt!

Ik zie nu dat ik plotseling allemaal kleine rode vlekjes heb op vooral mijn handen en polsen. Geen jeuk of andere klachten. Wat dat nu weer is?
Ja zo'n grapjas hebben wij ook, also die binnenpretjes heeft! Echt te schattig!

Vannacht weer eens de complete flees eruit gegooid! Wat was ik blij dat ik hem even bij papa neer gelegd had ipv in zijn bedje!

Verkouden! Komt hier ook, heb gisteren al neusdruppels gehaald van babyotrivin zijn verpakt per capsule die je 12 uur mag gebruiken. Helpt ook om harde snotjes los te maken. Leek me wel handig!

Voor de zekerheid ook maar baby luuf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven