Over na 8 jaar?

27-02-2011 08:47 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag, totaal onverwachts zegt ze. Ik ben er helemaal klaar mee, het gevoel is weg, na ruim 8 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonen. Ik pak mijn spullen en ben naar mijn ouders. En zo geschiedde.

Het ontbreekt haar aan de liefde in de relatie, al tijden zegt ze. We zijn beste maatjes, doen alles voor mekaar en ik maak haar gelukkig, maar ze mist iets. Wat weet ze zelf niet. Een aantal weken geleden boekten we nog op haar initiatief een vakantie. Tsja. Vervolgens komt ze de rest van de week langs om in ons huis te zijn, daar voelt ze zich thuis. Ook het feit dat ik er ben, dat deert haar niet, dat vind ze enkel fijn. Ook mist ze me, het lichamelijke. Over de toekomst en gevolgen heeft ze niet nagedacht, bewust niet... Een dezer dagen wil ze definitief knopen doorhakken, het huis dat moet worden verkocht etc. Ze wil ook hier weer komen wonen onder het mom van vriendschappelijk.. Wat nu?
Nee integendeel......

.... maar ik zou ook niet iemand dom en een watje noemen, terwijl je zelf ook al in die valkuil bent getrapt.
quote:jennygirl schreef op 02 maart 2011 @ 20:45:

.

Aub waar is je zelfrespect?

Iemand zei die dinsdag het is klaar.Ze pakt haar koffers en gaat naar haar ouders. En omdat het haar niet beviel komt ze zomaar binnenwandelen van ach dit voelt vertrouwd.

.

Je hebt gelijk, dit gaat niet werken, alleen Bassz ziet

dit even niet en dat geeft niet, als je na 8 jaar relatie

van het een op het andere moment hoort:

"Dit was het, ik wil alleen verder" stort je wereld in.

Bassz slikt niet voor niets slaappillen.

Bassz klampt zich nog vast aan de laatste strohalm,

de vriendschap waarvan hij hoopt dat die weer omgezet

wordt in een relatie.

De beste manier, loslaten, sleutel laten inleveren enz.

Dat punt heeft hij nog niet bereikt, misschien komt het

nog, misschien niet.

De ellende begint wel als Bassz er achter komt dat vrienden

zijn betekent dat je moet accepteren dat je ex met andere

mannen uitgaat, geloof me, dan begint de "hel"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Update:

Gisterenavond kwam ze met het verhaal dat ze me wil uitkopen. Ze vind het niet meer dan fair dat ze me uitkoopt, zodat ik met een restschuld blijft zitten en zij ook, die zij vervolgens mee financiert. Door haar ouders is ze gepushed actie te ondernemen, nu ze anderhalve week dingen heeft gezocht en gedaan om er niet mee bezig te zijn (vrienden bezoeken, bellen).

Ik merkte aan haar dat ze het moeilijk heeft deze praktische vervolgstappen te zetten en ben daardoor bewust dat ze het er nog moeilijk mee heeft. Ze is verder wel duidelijk dat het definitief is. Ik ben dit aan het verwerken en haar aan het loslaten. Ze is eerlijk en zegt dat ze me zal missen en baalt er zelf enorm ook van dat het zo niet verder gaat. De simpele reden: het gevoel is weg en ziet zichzelf niet oud met me worden. Gevoel kun je niet veranderen, het zal er nog wel zijn, maar ik ben niet degene die dat kan aanwakkeren, daar moet ze zich zelf gaan beseffen.

Door haar uit haar huis te blijven weren, pakken we beide niet ons normale ritme op, waardoor we er beide heel de tijd mee blijven lopen. Zij zal dan afleiding blijven zoeken. Vandaar dat ik haar in huis laat. Ze heeft nog niet het besef wat de gevolgen zullen zijn en zijn geweest. Ikzelf voel me sterker doordat ik nu al een weekje heb kunnen "wennen" terwijl dat voor haar nu een plaats moet krijgen. Daarnaast mag zij alles regelen, zij is immers degene die dit allemaal zo wil. Ik zit goed in ons huisje, maar kan vanwege omstandigheden (nieuwe baan in de proeftijd) het niet voor mekaar krijgen haar uit te kopen.

Hoop heb ik niet meer. Het samenwonen als vrienden zie ik wel goed komen, en wie weet vloeit uit ons normale ritme eea iets, besef, dat er meer is als vriendschap. Dat is maar de vraag. Dan zal ik dat toelaten, maar op mijn voorwaarden en mijn eisen. Want vergeten gaat niet zomaar..

Voor velen, waaronder de omgeving, zien dit als een onmogelijke en ongebruikelijke situatie. Maar ik denk dat ik het juiste doe.
quote:bassz schreef op 03 maart 2011 @ 12:33:

Voor velen, waaronder de omgeving, zien dit als een onmogelijke en ongebruikelijke situatie. Maar ik denk dat ik het juiste doe.Dan is het goed Bas. Laat anderen maar denken wat ze willen.
Sterkte Bassz dit moet ontzettend moeilijk voor je zijn!
Dank allebei, ondanks dat ik achter mijn standpunt sta, heb ik twijfel, twijfel of ik het goed doe, nu iedereen zegt dat ik hard tegen haar moet zijn. Maarja, gaat het niet het samenwonen, slechter dan op dit moment kan het toch niet worden...
Man kies voor jezelf!

Zij is degene die de relatie stop zet, waarom dan nog zoveel moeite doen om vrienden te blijven?
quote:Daisy376 schreef op 03 maart 2011 @ 16:27:Zij is degene die de relatie stop zet, waarom dan nog zoveel moeite doen om vrienden te blijven?

Denk ook aan mezelf hoor!

Omdat ze dat graag wil......... (en ik ook, want ze maakte een groot deel van mijn leven uit) en daardoor zie ik het ook weer alsof ze mij niet helemaal heeft losgelaten. Ze was gisteren ook pas voor het eerst chaggie tegen me, enkel omdat ze gisteren voor het eerst dingen tegen der zin in moest gaan doen en gaan regelen.... Tekenen voor mij dat ze er " te licht" over heeft gedacht....
Omdat zij dat wil, hmm

Ze heeft je hoe dan ook gezegd dat het voorbij is.

Nu bungel je nog ergens, en heeft zij de touwtjes in handen.

Wil jij haar marionet zijn?

Gaat er niet meer om wat zij denkt of zij wil, die kans heeft ze gehad! Ze had ook kunnen zeggen we moeten eens heel goed praten dan had je iig geweten dat er iets verkeerd zat.

Nu out of the blue dit nieuws en hoelang later samenwonen als vrienden, hmm schiet mij maar lek, maar blijkbaar kan zij alles met je doen.
Je hebt gelijk Daisy, maar vorige week was ik nog niet echt stabiel. Maar sinds gisteren sta ik wel aardig op mijn strepen. En als ze hard gaat spelen, doe ik het ook. Want dan weet ik ook meteen weer wat ik voor haar betekent heb. Maar bedankt voor de opbouwende, maar fijne, kritiek!
Dit zijn antwoorden die je eigenlijk niet wilt horen, maar je bent niet stabiel, sorry!

Iemand die je binnen hoeveel tijd verschillende signalen geeft, je ergens laat bungelen is niet goed voor jou, en jij staat dit allemaal toe.

Maar zoals holle bolle gijs al zegt JIJ wil dat nog niet zien.

Je weet al wat je betekent hebt dus waar wacht je op vriend?

Tot de volgende doodsteek?

Zouden andere mensen je ook mogen piepelen?
quote:bassz schreef op 03 maart 2011 @ 16:59:

Je hebt gelijk Daisy, maar vorige week was ik nog niet echt stabiel. Maar sinds gisteren sta ik wel aardig op mijn strepen. En als ze hard gaat spelen, doe ik het ook. Want dan weet ik ook meteen weer wat ik voor haar betekent heb. Maar bedankt voor de opbouwende, maar fijne, kritiek!

Kijk maar even hoe het gaat, je zal merken dat de irritaties

ook positieve effecten hebben, ze creëren afstand, en die

heb je nodig om elkaar los te laten.

En geloof me irritaties komen er, ze gaat stappen met die

ohhh zo leuke man van haar werk, ze nodigd mensen in jouw

huis uit als je net een bank hang avond voor jezelf in gedachten

had en ook financieel kan het behoorlijk knallen.

Blijf schrijven, ik lees trouw mee.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Bas, stel je bent een kreeft, een lobster, in een restaurant, een kreeft die weet dat hij opgegeten zal worden, de bestelling is geplaatst. De kok vraagt je, omdat jullie goede vrienden zijn, hoe je gekookt wil worden. Direkt in een pan kokend water? Of eerst in lauw water dat nog aan de kook gebracht moet worden waardoor je nauwelijks door hebt wat er gebeurt?

De kok heeft natuurlijk liever dat laatste, omdat hij medelijden met je heeft, omdat hij je geen pijn wil doen. Jij wil ook dat laatste, je wilt de situatie rekken, je wilt nog met de kok praten, het voelt nog een als het vertrouwde aquarium. Wat niet tot je doordringt is dat je dagen in het aquarium voorbij zijn, de pan wordt heter...

Kok en kreeft lijken op één lijn te zitten, maar hebben andere prioriteiten.

Back to reality. Jij en je vriendin lijken me beiden hele aardige mensen. Jullie willen elkaar niet aan de kook zetten. Maar besef heel goed dat jullie mijlenver uit elkaar liggen qua mindset, ook al leven jullie nog in hetzelfde huis.
anoniem_49704 wijzigde dit bericht op 04-03-2011 11:00
Reden: iPad toetsenbord!
% gewijzigd
johnny cake wat een mooi voorbeeld
quote:bassz schreef op 03 maart 2011 @ 16:34:

[...]

Denk ook aan mezelf hoor!

Omdat ze dat graag wil......... (en ik ook, want ze maakte een groot deel van mijn leven uit) en daardoor zie ik het ook weer alsof ze mij niet helemaal heeft losgelaten.

Lees de post van JohnnyCake!

quote:bassz schreef op 03 maart 2011 @ 16:34:

Ze was gisteren ook pas voor het eerst chaggie tegen me, enkel omdat ze gisteren voor het eerst dingen tegen der zin in moest gaan doen en gaan regelen.... Tekenen voor mij dat ze er " te licht" over heeft gedacht....Misschien valt het inderdaad tegen, maar dat verandert haar vast niet van gedachten. Ik zou ook passen voor haar chaggie gedrag. Daar kun je haar best op aanspreken. Zij wil bij jou in blijven wonen, dan moet ze zich daar in dit soort dingen ook naar gedragen.
dubbel
Weet je, ik denk niet dat ze er 'te licht' over heeft gedacht. Ze geeft juist aan er lang over gedacht te hebben. Maar dan nog zijn dit soort dingen moeilijk. Jullie zijn zo lang samen geweest, het is eng die toekomst vol onzekerheid en ook wil ze je geen pijn doen. Loslaten gaat pas echt als jullie los van elkaar zijn, uitelkaar zijn. Ik denk dat het normale ritme er ook niet zal zijn, totdat zij je heeft uitgekocht en je het huis uit bent.

Je posts gaan trouwens voornamelijk over haar, hoe zij zich voelt, maar vergeet niet aan jou te denken.

Doe wat jij het beste vindt, maar verlies jezelf niet uit het oog.
Weer een update, al was het maar om het van me weg te schrijven. Zelf voel ik me een stukje beter al. Dat is wel fijn.

De laatste 2 dagen dat ze er was, was fijn, relaxt, allebei rust (in ons hoofd). Onbewust, of bewust, ze laat weer signalen los en zoekt toenadering. Met je voet over mijn been wrijven, knuffels geven, momenten dat je denkt, tijd voor een zoen op de mond maar op het allerlaatste moment wegdraaien, mij willen kietelen en bellen voor het slapen gaan.

Na zo'n lange tijd denk je dat je iemand kent, vorige week kende ik haar niet, maar de laatste dagen begint haar oude ik weer terug te komen.

Ikzelf besef dat ik verder moet, en daar ben ik mee bezig, maar hou het allemaal nog wel open. Mocht onze liefde zo groot zijn, dan zal dat moeten blijken in de toekomst... Of we groeien weer naar mekaar toe, of juist niet. Op zo'n moment zou je willen dat je een glazen bol had.....
Sorry, maar ik denk dat ze met je solt

Lees even je eigen OP en bedenk: Is de liefde toch maar wel weer terug na een week?

Je doet het op jouw manier en dat is prima, maar volgens mij wordt je gepiepeld
quote:Kier_V schreef op 05 maart 2011 @ 14:10:

Is de liefde toch maar wel weer terug na een week?

Die is nooit weggeweest denk ik, maar hij komt langzaam aan weer uit dat kastje diep van binnen. Mijn "ex" is een binnenvetter en kan over sommige dingen complex over juist weer te makkelijk nadenken. Achteraf beseft ze dan dat ze het anders had moeten doen. Zo heb ik haar leren kennen afgelopen jaren. Als ik nu onstabiel zou zijn en zo, dan weet ik dat ik mezelf valse hoop geef. Maar de laatste dagen ben ik er bewust bij met mijn koppie... Het is zo moeilijk te plaatsen en allemaal nog zo tegenstrijdig. Want sommige dingen kun je niet anders verklaren....
Wat een klote nacht. Ze zegt afgelopen 2 weken, ik ben eerlijk tegen je, ik hoop dat we als vrienden samenwonen en alles kunnen afsluiten. Gisterenavond pakt ze der tas, zoals iedere avond, en zegt, ik ben bij een vriendin slapen. Maar ze is vertrokken naar een ex van 9 jaar geleden die hier 2 uur vandaan woont. Dit voelt als een messteek..
Nou Bassz, hoe duidelijk wil je het hebben?

Het is aangenaam voor haar om een dak boven haar hoofd te hebben, dat is dus wat ze je eigenlijk zegt!

Man kijk in de spiegel, je bent meer waard dan dat.

Liever alleen maar gelukkig dan diepe ellende met 2

Sterkte!
Dankje,

En nu, ik zie der vanavond, anders morgen. De planning was dat ze morgen thuis zou komen wonen. Wat zou voor mij nu een normale reactie zijn? Haar uit ons huis weren?
Voor jou is als het goed is duidelijk dat je hier niet mee kan omgaan, en dat je dus beter voor jezelf kiest!

Moeilijk Bassz, we hebben er allemaal wel mee te maken gehad, maar wat denk je zelf?

Dat je als vrienden met elkaar kunt wonen terwijl je nog hardstikke veel van haar houdt, en zij lekker de bloemetjes buiten zet?

Ga ervoor, streep eronder en laat haar lekker voor wat ze is.
quote:bassz schreef op 06 maart 2011 @ 06:55:

Maar ze is vertrokken naar een ex van 9 jaar geleden die hier 2 uur vandaan woont. Dit voelt als een messteek..Hoe weet je dat ze naar die ex is gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven