Woningstyliste

03-03-2011 20:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een woningstyliste ingeschakeld?

Wij denken eraan dit te gaan doen,wie kan me iemand aanraden en wat zijn de prijzen zoal?

Heb nu misschien iemand maar die vraagt 220 euro voor alleen advies,best veel!!

Groetjes
Ja, met de tips hier kun je ook echt veel doen .

- Ik zou ook allereerst de kozijnen inderdaad roomwit verven (die halfoto heeft sowieso weinig meerwaarde vind ik eigenlijk)

- en misschien de muren in de woonkamer ook neutraler van kleur maken.

- Ik zou de foto van de vaatwasser wegdoen.

- Misschien nieuwe radiatorbekleding, tot de grond ofzo, die meer 1 geheel is?

- Het babybedje weghalen voor de foto.

- Je bed anders neerzetten, want het staat zo krap tegen de muren (als dat mogelijk is).

- De hemel van het roze bed eraf,

- het meubeltje en de ikea 'slang' die ervoor zitten even weghalen voor de foto,

- misschien een neutraler dekbedovertrek erop, dan is het niet één en al roze, maar breekt het iets (en hoef je niet gelijk de hele muur opnieuw te doen),

- de badkamer foto's misschien met een stukje vloer erbij (weet niet wat het effect zal zijn, maar nu lijkt het zo krap doordat je er zo dicht op staat),

- misschien het muurtje bij de keuken waar de radiator tegenaan staat iets meer 1 geheel maken, zonder frutsels,

- en als je geld over hebt, misschien nieuwe keukendeurtjes, of alleen nieuwe greepjes scheelt al, niet van die plastic dingen, dat maakt het zo goedkoop.

- En tja, die bank is ook niet echt van nu meer eigenlijk. Maar een grand foulard vind ik ook altijd zo suf, en een nieuwe bank is eigenlijk niet handig als je nog niet weet of hij wel in je nieuwe huis past. Maar iets meer zithoek creeeren wat iemand al zei lijkt me wel een goed idee. Fauteuil erbij ofzo.

Ik hoor wel eens op tv dat je ongeveer 1 tot 2% van je vraagprijs wel kunt investeren om je huis te stylen, dat dat een goede richtlijn is. Dacht ik hoor...
quote:positivodo schreef op 03 maart 2011 @ 22:18:

He wat toch leuk om een kijkje in iemands huis te kunnen hebben. Ik vind funda daarom heel geweldig. Ik hou ook van een vroege schemer om lekker door de straten te slenteren en overal even een stiekeme blik naar binnen te werpen. Wie wil er nog meer foto's plaatsen? Zal wel niet ivm herkenbaarheid. Ik zou ook wel willen weten wat jullie van mijn huis vinden.Ik wil jouw huis best zien hoor
TO, ik heb je huis bekeken en op zich is er niets mis mee.

Ik denk dat je prijs veel te hoog is.

Ik heb in de straat achter jou gewoond, (Wat is de wereld toch klein) en heb mijn huis in 2004 verkocht voor 137.000 euro, maar dat was in de tijd dat de huizen nog als broodjes over de toonbank gingen.

Mijn huis was toen ook binnen 3 weken verkocht.

Komt nog bij dat het huizenblok waar jij woont, er mooi uitziet, maar de overkant van de straat niet.

Ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om in prijs te zakken?
Ik vind je huis erg gedateerd overkomen (oudbollig). Een jong startersstel kan daar misschien moeilijk doorheen kijken.

Ik zou iniedergeval de kleuren aanpakken. Kozijnen, muren, en zéker ook die roze kinderkamer neutraal maken (roomwit bv). Verder zou ik al die grenen meubels eruit gooien en die rietachtige stoelen en die rode enorme bank. Het is allemaal vreselijk oudbollig en een jong stel ziet misschien niet wat een hip huis het kan worden.

Ik denk dat je daar geen styliste voor nodig hebt, maar gewoon je gezonde verstand. In huizenprogramma`s maken ze het huis ook altijd zo neutraal, fris en ruim mogelijk. Dat moet je creeren.
quote:bolleboos2 schreef op 04 maart 2011 @ 00:33:

TO, ik heb je huis bekeken en op zich is er niets mis mee.

Ik denk dat je prijs veel te hoog is.

Ik heb in de straat achter jou gewoond, (Wat is de wereld toch klein) en heb mijn huis in 2004 verkocht voor 137.000 euro, maar dat was in de tijd dat de huizen nog als broodjes over de toonbank gingen.

Mijn huis was toen ook binnen 3 weken verkocht.

Komt nog bij dat het huizenblok waar jij woont, er mooi uitziet, maar de overkant van de straat niet.

Ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om in prijs te zakken?

Ben ik het mee eens. Mijn huis staat bij jou in de buurt, maar dichterbij de laan van meerdervoort. Dat wordt al iets meer als 'de betere kant gezien' . En mijn huis is 20k goedkoper.

Voordeel van jouw huis is dat je wel meer woonoppervlakte hebt. Dat is echt een pre. Maar ik zie dat niet terug in de foto's. Met name de slaapkamers lijken klein door al die dingen die erin staan.

Ik zou dus dat igg naar voren proberen te brengen.
Positivodo, kom je je huis nog laten zien?
@ Liselotte4: ik zou graag met je in contact komen, alleen ik kan je geen berichtje sturen. Kan jij dat bij mij wel?
quote:puck69 schreef op 03 maart 2011 @ 21:56:

Hoi!

Ik raad het iedereen aan....prulletje schrijft wel dat zij puur naar een huis kijken en niet naar de bank of de rommel etc. maar het is gewoon gebleken dat heel veel mensen dat niet kunnen.

Als je een goede verkoopstyliste in de arm neemt ben ik er echt van overtuigd dat je dit wat op kan leveren. Zij zal dingen opperen waar je zelf écht niet opgekomen was.

Ik zeg doen! En juist voor het open huis...

Succes.Veel mensen kijken bewust alleen naar het huis, maar onbewust speelt kleur een inrichting inderdaad toch een heel grote rol. Zou dat zeker niet onderscahatten!

Als je huis een jaar te koop staat zou ik die 220 euro er wel voor over hebben. Zoek wel iemand uit bij wie je zijn/haar eerdere werk kan bekijken in een portfolio of op een website.

Succes!
Vraagprijs viel mij ook meteen op. Voordeel is de tuin, maar toch, voor dat geld zijn er gewoon zoveel woningen te koop die in modernere staat zijn en in betere wijken (klinkt niet zo leuk, maar het is nu eenmaal niet een erg gewilde buurt, daar moet je je helaas op aanpassen) Ik zou ook zakken als het kan.
Hoe erg t ook klinkt, maar ik ben wel eens afgeknapt op vergelijkbare items als inrichting-die-niet-mijn-smaak-is (of nog erger, en ik geef het met het schaamrood op mijn kaken aan, dat er een heleboel familiefoto's stonden van een standaard tokkie-familie!)

Het is gewoon moeilijk om er doorheen te kijken
Ik merkte het heel erg toen ik twee huizen direct na elkaar bekeek. Het eerste huis was praktisch gezien veel beter, maar wat een inrichting! Heel apart allemaal en totaal niet onze smaak. Het tweede huis was veel kleiner en in andere opzichten minder, maar toch had ik er een fijner gevoel bij, omdat het meer in onze stijl was ingericht, muren waren strak gestuuct enz. Toen besefte ik heel goed hoe irrationeel het allemaal werkt - ook al probeer je puur met je hoofd te kijken en niet je gevoel.

Uit eindelijk toch het eerste huis gekocht (ondanks alles was het het beste huis dat we zagen) zelf alles naar onze eigen smaak gemaakt en nog steeds knijp ik wel eens in mijn handen als ik me weer besef hoe mooi en fijn we hier wonen.
ik 'ken' (niet heel persoonlijk, maar via via) iemand die zelf woonstyliste is en haar huis al meer dan een jaar te koop heeft staan. Als ik de foto's op funda bekijk snap ik dat ook wel. Er hangen hele grote foto's van haar gezin aan de muren. Heel kleurrijke inrichting verder. Tja, dat vind ze mooi, maar potentiele kopers schrik je daarmee af denk ik.
quote:bounty_dh schreef op 05 maart 2011 @ 11:32:

@ Liselotte4: ik zou graag met je in contact komen, a

lleen ik kan je geen berichtje sturen. Kan jij dat bij mij wel?ik ga het even proberen
quote:bounty_dh schreef op 05 maart 2011 @ 11:32:

@ Liselotte4: ik zou graag met je in contact komen, alleen ik kan je geen berichtje sturen. Kan jij dat bij mij wel?hij is weer weg
quote:prulletje schreef op 04 maart 2011 @ 21:11:

Positivodo, kom je je huis nog laten zien? Neuh, toch maar niet ivm herkenbaarheid......
He jammer
Foto 1. Terras. Voegt weinig toe. Haal in elk geval de kussens van de tuinstoelen af.

Foto 2. Kun je frontaal fotograferen, ipv. opzij ? En de rommeltjes uit de vensterbank.

Foto 3. Voegt weinig toe. Ik zou de nadruk leggen op het speeltuintje.

Foto 4. Beetje chaotisch, hal + doorkijkjes. Misschien foto nemen van grotere afstand ?

Foto 5. Nette foto.

Foto 6. Alleen het uitzicht fotograferen, en niet de radiatoren met voorzetgevallen.

Foto 7. Weinig commentaar. Het is niet mijn smaak, maar ik kan daar doorheen kijken.

Foto 8. Voegt weinig toe.

Foto 9. Leuke keuken.

Foto 10. Overbodig.

Foto 11. Geen commentaar.

Foto 12. Slaapkamer. Probeer ruimte te creëeren, in elk geval even het ledikantje weg, en misschien een wit dekbedovertrek ?

Foto 13. Leuk kamertje ! Denk je dat de kleine prinses toestemming geeft om te witten ?

Foto 14. Probeer de wastafel frontaal te fotograferen, en anders overslaan, nu lijkt het teveel kruip-door-sluip-door.

Foto 15. Geen commentaar.

Foto 16. Kun je een foto maken waar de "achterburen" niet opstaan ?

Foto 17. 18. 19. Voegt niets toe.

Foto 20 is eigenlijk de beste terrasfoto.
Bedankt voor de reakties,was helemaal vergeten te kijken naar de reacties stom!!!!

Inmiddels is er al heel wat veranderd.die hemel van me dochter was er toen al vanaf ze heeft nu een hoogslaper met buro,tja wel voller in kamer...denk er ook aan te de muren te gaan witten mocht het nog langer gaan duren...

er worden binnenkort nieuwe foto's gemaakt kijken wat jullie er dan van vinden hihi....de muur in woonkamer is wit en de posten in de gang ook.we hebben al een tijdje de bankstellen van mijn schoonzus wel bruin maar meer ruimte.....maar goed hebben gister een kijker gehad en donderdag ineens 2,bizar zo veel ineens!!!!!of het heeft met de kijker van gister te maken.....wie weet!!!!
trouwens de foto's hebben we niet zelf gemaakt,fotograaf van de makelaar,we kunnen natuurlijk wel zelf kiezen welke we op de folder en internet willen
Die plant staat zo raar in de tuin bij de 1e foto. Net alsof je een heel lelijke schuur of achterdeur wil verbergen.

Kun je een bloempot voor de voordeur zetten>? Het doet wat kaal aan, je kunt dat een beetje gezelliger maken voor de foto’s. Er staat ook een hoop rommel in de vensterbank, mooie gordijnen zouden ook schelen.

Kleuren wat ouderwets, al die Terra. De lampen boven eettafel: bolletje kapot, dat kan niet op de foto, staat erg onverzorgd.

Foto van je haard met die radiators is echt niet goed. Je haard staat er niet mooi op en de radiatorbekleding lijkt erg lelijk, lijkt wel verschillende kleuren te hebben?

Op de foto’s vd woonkamer iets minder lage hoek nemen, nu zie je heel veel plafond en dat hoeft niet. Ga liever op een krukje staan en kijk of dat beter werkt op de foto.

In je keuken zijn je wasmachine en magnetron heel erg prominent in beeld, je tuindeuren kun je denk ik ook wat zonder die erop fotograferen? Vervang de witte plastic greepjes voor iets luxere varianten.

De badkamer is erg ruim, fijn dus. De foto van het meubel is niet ideaal en misschien kun je deuidelijker fotograferen dat het een aparte inloopdouche is? Verder zou ik echt geen nieuw meubel neerzetten hoor.

Jullie slaapkamer oogt ieniemienie. Haal het babybed eruit en kijk of je je bed ook niet zo ingeklemd neer kunt zetten. Evt een kleiner 1.40 m bed voor de foto lenen.

Viooltjesfoto: weg ermee. Totale onzin dat zoiets erbij zit, niet belangrijk voor de koper, mij irriteer je er vooral mee. Zelfde voor de buddha.

Klinkt misschien heel hard, maar je presenteert je woning niet echt ideaal. Het kan echt beter. Wat ik heel erg fijn vind, is ene plattegrond als laatste foto.

Op zich is het een leuk huis, mooie buitenkant, ruime badkamer en goede tuin. De inrichting is niet iedereens smaak maar ook niet raar ofzo. Wel mis ik een beetje warmte met bv gordijnen voor de ramen (hoeft niet dicht, maar het lijkt nogal onaangekleed). Ik denk dat een verkoopstyliste en goede foto’s een hoop zouden kunnen schelen. Om het wat gezelliger te laten ogen ipv functioneel, zoals het nu aandoet.
Oh en haal de kussens van je tuinstoelen af. Staat veel mooier.
Die foto met pot met viooltjes: wat een onzin, heeft toch niets met het huis te maken?
Ik heb je huis bekeken.

Mijn tip(s):

schilder je kozijnen binnen in eenzelfde tint als je muren (dus iets wit).

Zet je lange bank als het lukt aan de overzijde van de woonkamermuur, zodat je ook daadwerkelijk van de openhaard zou kunnen genieten vanaf bank.

Volgens mij hangt de lamp boven de eettafel verkeerd?

Uberhaupt zou ik wat opstellingen met de eettafel uitproberen. Bijvoorbeeld iets meer in het midden of verlengde van de tafel. Als de tafel in het verlengde van de kamer staat, kun je ook een iets langere tafel overwegen. Overigens zou ik voor het beeld dan nog steeds 'maar' 4 stoelen neerzetten. Of zelfs een vierkante tafel.

Een witte tafel kan ook.

Als het al snel te vol of te druk wordt met een andere opstelling, kun je kiezen om al dan niet tijdelijk een bankje te gebruiken in plaats van stoelen. Zeker als het bankje half onder de eettafel past, is er nauwelijks ruimte verloren en kun je toch meer de volle breedte van de kamer benutten.

Voor de woonkamer: jullie smaak is duidelijk grenen ed. Niks mis mee, hoewel het niet per se de smaak van potentiele kopers hoeft te zijn. Ik weet niet of je uberhaupt meubels overweegt aan te schaffen (voor het nieuwe huis)? Dan zou ik iets meer investeren in wit in combinatie met houtkleur.

Een (creme) kleed bij de bank kan een kamer leuk opdelen in zit en eethoek en kleedt de boel wat verder aan.

Ik kan me zo voorstellen dat een laag wit dressoir " ingeklemd" tussen de twee muren in de woonkamer (tegenover waar de bank dan zou komen te staan, dus eigenlijk op de plek waar de bank nu staat) een mooi(er) beeld geeft. Het versterkt het hout eerder dan dat het afzwakt.

Voorbeeldje:

Jullie keuken is op zich neutraal genoeg. Hooguit het zalmkleurtje wegwerken als de rest van de zalm en terra kleuren bij jullie (voornl. gang) ook verdwijnen.

Jullie slaapkamer kan ik op basis van 1 foto niet goed beoordelen. Maar het bed anders neerzetten/draaien zou 'm misschien een minder krap gevoel kunnen geven.

In de badkamer zou ik de nepplanten weghalen en kiezen voor 1 grotere (echte) varen oid.

De Budha in de tuin vind ik zelf niet storend, hoewel het voor funda geen toegevoegde foto is. Kun je beter nog een beeld van slaapkamers, zolder, kelder, meterkast of iets dergelijks geven.

Ik hoop dat je iets hebt aan de tips hiero. Succes met de verkoop!
quote:mutsy20 schreef op 03 maart 2011 @ 22:17:

Ik zou echt je bank veranderen... vreselijk, zo'n groot rood ding in de woonkamer, het trekt alle aandacht, en ook alle ruimte, en daarnaast zoals eerder al gezegd, misschien valt je huis in een prijsklasse voor starters/jonge gezinnen, en dan is dit misschien wat ouderwets.

Eens dat de bank nogal dominant aanwezig is (en ook niet meer zo fris geloof ik haha). Maar om nu speciaal voor het verkopen van een huis een nieuwe bank aan te schaffen, vind ik nogal ver gaan. Dat zijn behoorlijke investeringen.

Een pot latex of lak kost je de kop niet, net als verschuiven. Alleen meubels aanschaffen als je zeker weet dat je die in het nieuwe huis gaat gebruiken.

Keuken en badkamer verder opgeruimd houden, zoveel mogelijk wegwerken en verder niet veel aan doen. Zeker niks ingrijpends veranderen, want waarschijnlijk wordt alles door de nieuwe koper er linea recta uitgeramd.
Ohja, ik zou ook een plattegrond toevoegen met maten. Dat werkt ook zeer verhelderend vind ik altijd. Soms zijn foto's moeilijk te plaatsen en een plattegrond geeft gewoon goed de feiten weer.

Ohja 2, is het een optie om een mooi barblad te monteren op het halfhoge muurtje keuken/eettafel? Mooie plant erop, lampje erboven en het staat weer heel gezellig.

Hier nog even een fotootje van een kleed op de grond. Maakt je zithoek net wat meer af (is mijn persoonlijke mening)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven