Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
goedemorgen

Bo, succes maar weer

Ik heb ook klompen met bloemen, van de Scandinavische denk ik. Handig voor even snel naar buiten te rennen en te gebruiken in de volkstuin (als het weer erg warm is)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik heb het kippenras dinsdag op de kinderboerderij gezien toen ik daar met mijn kleinzoon was. Ze zijn mooi.

En dames pas op met die klompen dat ze niet breken
Ja Bo ik denk het wel (van dat genieten) en had het er vanmorgen wandelend langs het strand met man over, als we iets aan de situatie zouden kunnen veranderen door iets in te leveren, of anders te doen zouden we dat, zonder aarzelen, meteen doen. Het leven is niet eerlijk, helaas. De hondjes zijn nog steeds te koop, iemand een pitbullpupje? sterkte vandaag
Ik ben er ook weer.

Bo straks zit de chemo er weer voor een week in en dan lekker naar het weekend toe gaan. Toi toi toi.

Heb gewerkt en weer eens een conflict met mijn TL. Zij denkt dat ik wel vijf keer in de week kan komen werken, daar heeft ze het recht toe volgens haar. Dacht het niet. Ik ga nu maar weer een keer de arbo-arts bellen. De hele situatie is nu veranderd. Kijken wat die gaat zeggen.

Chirurg zegt dat ik door de pijnblokkade wel uit moet kijken de pols niet te veel te gaan gebruiken. Beweging is goed, maar wel op een normale manier.
Jij ook sterkte Zoeb. tot morgen weer.

Net kwam er een man voorbij in vrouwenkleren, best een mooie man, trouwens.Prachtig uitgedost, ik zal er een foto van plaatsen als ik ze op fotobucket heb.
Ik ga dus niet vijf keer werken maar blijf op vier keer staan,

Ben mijn TL even voor geweest en heb zelf de Arbo-arts gebeld.

Hij vond wel dat ik alle pech had. Ja zeker. Mogelijk dat de dystrofie al is begonnen toen ik nog in het gips zat. Dus wat zaten ze fout om mij te dwingen na drie weken gips al te gaan werken. Hij was super aardig. Ieuw. Maar mijn TL wist niet eens wat PD was. En dan beslist ze wel even dat ik vijf keer kan komen.

Mooie oplossing nu, 2 dagen werken 1 dag rust en weer 2 dagen werken is beter voor me.
Gelukkeling ben wel erg nieuwsgierig naar die foto.
Bij de TLers van deze tijd is het vaak alleen te doen hun eigen toko draaiende te houden. Bij die van mij hoorde ik altijd de training die hij daarvoor had gevolgd. Het menselijke was soms ver te zoeken. Er zullen vast goede TLers zijn maar ik heb er geen goede ervaring mee en jij dus ook niet Zoeb. Goed dat je de arbo arts hebt gebeld.
Meepie daar hadden wij het vanmorgen op het werk nog over. Dat bij haar die training juist negatief is uitgevallen, ze wordt steeds minder menselijk.
Ben er weer!

Het goede nieuws is dat de markers afgelopen week plotseling enorm zijn gedaald, dat geeft de burger moed!

De chemo zelf valt zwaar, ben echt heel erg moe nu, maar dat lossen we op door gewoon veel te rusten, dan maar.

Zoeb, goed dat je de TL voor bent geweest!

Want dat ze je aan het werk gestuurd hebben met die pijn is zeker achteraf natuurlijk erg dom van ze geweest.

Ik ben blij dat je je kan vinden in de regeling van vier dagen; het gaat er natuurlijk om dat jij je goed voelt bij het werk!

Gelukkeling, wat lief :-)

Ik ben heel benieuwd naar je foto's, van alles trouwens.

Hoe is het daar? Geniet je van het strand en de zon en het heerlijke eten?

Meepie, wat leuk dat je de Brahma's gezien hebt!

Its, die bloemenklompjes klinken leuk :-)

Ik zag afgelopen zomer hele leuke, met fleurige plaatjes erop, maar Ro vond ze zo lelijk dat ik het maar bij mijn oude zwarte heb gelaten
Bo wat een goed nieuws van de markers. Eindelijk zeg. Dat de chemo zwaar valt is wel vervelend maar nu weet je waar je het voor doet. Het werd voor jou ook wel tijd voor positief nieuws hoor. Want pffft het is niet mis de laatste tijd. Kanjer dat je bent. Rust lekker uit. Ik hoop dat je voor het weekend weer een beetje mens bent.

Hè wat fijn Bo, dat de markers (eindelijk!) een daling laten zien. Dan weet je weer ff waar je het voor doet... En dat de chemo's erin hakken, steeds meer, dat lees ik elke week. Gelukkig respecteer je volgens mij wel de signalen van je lijf, neem je rust als dat nodig is.

Ik weet niet of je m al gelezen hebt, ik ben net bezig in "eten, bidden en beminnen". Erg leesbaar en gewoon een mooi boek. Aanrader! Hopelijk kom ik er van het weekend nog even aan toe als we naar mijn vader gaan. Lekker hoor, even een lang weekend in de watten gelegd worden
Bo he he eindelijk zijn de markers gezakt. Dat geeft je (de burger) weer moed. En chemo hakt er altijd in neem goed je rust.
Zoals Gelukkeling het zo mooi heeft gezegd.

Ik ben vandaag 36 jaar moeder. We gaan bij oudste op visite.

Hieperdepiep.
oooooh wat een fijn nieuws, dat de markers zijn gedaald Bo. En nu vooral lekker bijslapen en rustig lezen of films kijken.

Ik trek mijn klompen aan, itsman zegt al heel lang niets meer over kleren en schoenen die ik koop

Zoebie, veel plezier op de verjaardag van oudste en geniet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Gefeliciteerd Zoebie, met je zoon!

Ik hoop dat het een fijne avond wordt (vergeet niet je crème eerst af te vegen hè, voordat je daar de bank wegbrandt met dat gekke spul ).

Sjur, ik heb 'm, Eat, Pray, Love.

Ik vond het eerlijk gezegd niet een supergoed boek; ik heb het wel uitgelezen (uiteraard), maar ik vond eigenlijk het Italië-deel het leukst!

Its & Meepie, het geeft inderdaad wat rust, dat de chemo iets lijkt te doén nu.

Het is eens een keer een stap vooruit ipv constant achteruit en dat is echt heel fijn!

Hoewel ik het niet laat ga maken, maar morgen ga ik gewoon weer blij zijn met de uitslagen :-)
Bo wat geweldig van de markers! Hoe shit ook, die chemo iedere week maar als je resultaat ziet misschien toch beter te hebben.

De brahma kuikens kunnen hier een poosje wonen hoor, geen probleem. We moeten toch wachten tot Bonnie (of Bella maar die is minder mutserig) broeds is, dat komt meestal als flink wat eitjes heeft gelegd. Die wij dan al op hebben . Dan moet ik bevruchte eitjes kopen en moet ze 21 dagen broeden. Dan duurt het zo nog een paar weken dat ze weg kunnen. (ik ben van mening dat ook kuikens hun moeder nodig hebben)

Ja wordt mooi foto project!
YEAH! Ik doe even een vreugedansje voor de niet meer bestaande markers en ik doe er een dansje achteraan dat de rest gaat afschrikken

Ik vond eten bidden en beminnnen (heb 'm in het nederlands (gelezen)) ook niet zo heel geweldig. Ik vond italie het leukst en daarna het beminnen deel. Het india gedeelte duurde me veel te lang.

ik heb het koud! Niet normaal! Zometeen maar naar bed. Even een lijstje maken voor de boodschappen, morgen avond, want druk weekend. Ik maak zaterdag tapas voor ons en zus van vriend met haar vriend. Wat mag ik niet overslaan? Ik heb wel al 10 verschillende hapjes, maar ik ben bang dat ik te weinig heb (erg he )

slaap lekker allemaal!
Zoebie gefeliciteerd met je zoon en met je 36 jarige moederschap.

Gelukkeling jaaa foto's!
Gefeliciteerd, Zoeb, nog even op de valreep!

Hmm, wat moet ik denken, nu ik jullie niet zo positief hoor over eten, bidden en beminnen? Ik ga t boek gewoon lezen, zal na afloop laren weten wat ik ervan vond. So far vind ik het een makkelijk te lezen boek, maar ze is dan ook nog niet eens op reis...

Ik ga zo in bed nog een paar bladzijden meepikken. Sjurman komt pas laat thuis, is de hele week druk bezig geweest met de verkiezingen op tv brengen. Monsterweek hoor.

Welterusten lieve meiden!
Bo heb je kunnen slapen? Meestal niet hé zo net na de kuur.

Misschien dat het nu beter gaat nu de markers aan het dalen zijn. Ik hoop het zo voor je.

Nou Sjur ik ben wel blij dat die verkiezingen weer achter de rug zijn. Zeker op tv. Wat kunnen ze allemaal nonsens vertellen en je weet ondertussen niet meer wie je moet geloven. De één zegt dit en de ander zegt weer dat dat niet waar is.

Het was gezellig bij zoon gisteren. Schoondochter heeft al een aardig buikje en alles gaat goed. Zo mooi om te zien.

Ik heb de laatste maanden echt veel aan mezelf zitten twijfelen. Vond mezelf maar een aansteller en een zeur. Ik vond dat ik maar eens wat minder bezig zijn moest zijn met die pols. Ik wist immers niet hoe een gebroken pols voelde. Dus misschien was het wel normaal en had ik mezelf er teveel op gefocust. Dan vermande ik mezelf en ging maar weer verder. Ook toen de pijn erger werd toen ik uit het gips was. Bo ik heb er jou en Dubiootje nog eens naar gevraagd. Zelf had ik er vanaf het begin geen goed gevoel over. Maar ik wilde me niet aanstellen. Achteraf denk ik dat het in het gips al is begonnen. Weet ik het zeker. Iedereen zei immers dat je geen pijn meer mocht hebben als je eenmaal in het gips zat. En ik had het wel. En behoorlijk ook.

Ik sta er van te kijken dat heel weinig mensen weten wat het is. Ik ken een paar mensen die het hebben, in de slechtste vorm ook nog. De één heeft een duim af moeten laten zetten en de ander zit in een rolstoel. Dus mij was het wel bekend. Maar dan ga je er nog niet vanuit dat je het zelf kunt krijgen. Het dringt ook eigenlijk nu pas goed tot me door dat er een kans bestaat dat ik er nooit meer vanaf kom en dat het alleen maar erger wordt. Ik ga er dan ook alles aan doen om dit te voorkomen.

In het AZM zijn ze met een onderzoek bezig naar beweging van de pols met posttraumatische dystrofie. Ze zeggen dat het baat heeft. Met dit onderzoek willen ze kijken of dit inderdaad zo is. Er is nog zo weinig bekend. Mocht de behandeling deze weken niets uithalen ga ik me daar voor aanmelden. Ik heb al gemaild voor meer info.
Goedemorgen!

Ik viel pas heel laat in slaap (leve de steroïden!) en ben ook pas heel laat weer wakker geworden

Dus nu voorzichtig in het zonnetje met mijn kopje koffie, het is namelijk nog steeds heerlijk weer.

Zoeb, ik begrijp heel erg goed dat je aan jezelf gaat twijfelen. Dat had ik vorig jaar met die laatste chemo ook; als iedereen zegt dat het mee moet vallen maar jij hebt er enorm last van, dan vraag je je toch eerst af of het aan jou ligt.

Maar ik ben heel blij dat je nu bevestiging hebt dat het niét aan jou lag, dat er echt iets mis is met je pols.

Want hoe naar het ook is, nu hoef je niet meer te twijfelen en kun je op zoek naar manieren om ervan af te komen.

Sjur, het leest inderdaad lekker weg, het boek :-)

Trek je niks van ons aan hoor, smaken verschillen en daarbij: niet elk boek kan een topboek zijn, toch?

Ik lees graag Stephen King (niet de horrorboeken maar de rest) en daarvan zegt ook altijd iedereen dat het stomme boeken zijn, terwijl ik er echt van smul!

Ingmagh, ik hoophoophoop dat je dansjes voor de markers effect hebben! Wat een bericht gisteren zeg, ineens zijn ze niet gestegen en ook niet gestagneerd, maar gedaald!

Als dit nu even 3 maanden aanhoudt, deze trend, op dit tempo, dan ben ik weer in de normale waardes *keep on dreaming Bo*

Tapas zijn trouwens zooooo lekker; heb je al die kleine gehaktballetjes in tomatensaus op je lijstje?

Phoehee, wat leuk dat jij onze kuikentjes zou willen laten uitbroeden door Bonnie of Bella :-)

Ik word helemaal blij van het vooruitzicht om kipjes te hebben. Ro heeft er op zijn werk over gepraat met iemand en die heeft een Brahma-haan en drie kippen gehad. Hij gaat foto's meenemen voor Ro van het hok dat ze toen hadden!

Ik ga nu even wachten op de zuster en daarna eens kijken wat ik ga doen vandaag; de zon schijnt dus sowieso even weg met de hondjes.

Dit is het hele clubje, we kennen ze allemaal nog van vorig jaar, je gelooft bij sommige heren echt niet dat het jongens zijn, de borsten zijn er ook! siliconen weliswaar.........

Bo fijn van de markers, ik hoop dat het doorzet!
O ja de boeken van Stephen King vind ik ook wel vaak spannend! Vooral als ze subtiel eng zijn en geen echte horror. Ik vond Misery erg goed en nog een paar andere, wel al lang geleden gelezen. Nu hebben we bijna allemaal boeken van James Patterson mee, wel spannend, man heeft er al eentje uit.
Ik ben nu in Olaf J. De Landell met Ave Eva. Die kan ik eigenlijk al dromen, maar man, wat is dat een geestig boek. Vet suf om ergens om te gaan zitten grinniken als je het al tien keer hebt gelezen, maar het is zo lekker zonnig! Kent iemand het? Is al best heel oud..

Mooie vrouwen zijn het gelukkeling. Al snap ik nog steeds niet helemaal waarom ze dan toch hun mannelijke geslachtsdeel houden. Is dat omdat ze dan seks met mannen kunnen hebben, zonder dat het eruit ziet als homoseks, wat in die landen verboden is? Ik heb er wel eens iets over gelezen...

Hier is het ook prachtig zonnig, maar koud!

Zoebie, ik ga vanavond eens kijken wat het nou allemaal inhoudt, wat je hebt. Maar ik ga alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen! Het is jouw lijf en jouw gevoel he. De rest zit er gewoon naast. Ik hoop dat je er toch nog op tijd bij bent en dat je wat hebt aan de medicijnen die je krijgt!

Ik ga weer aan het werk. Ik heb een ongelooflijk vrijdag gevoel, da's niet goed... Er komt echt nauwelijks wat uit mijn handen! Ik heb ook de hele tijd onwijze trek in chocola, zo erg dat ik bijna geneigd ben om naar de AH te gaan. Ik duim nog steeds voor mijn menstruatie komende week. Wie doet er mee? (met duimen dus hè) (nooit gedacht dat ik graag wilde dat dat ging gebeuren )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven