Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Have fun! Doe je het wel nog rustig aan?

Hier vannacht heerlijk geslapen. Vriendje heeft de nachtvoedingen gedaan waardoor ik een beetje bijgekomen ben. Lig nu met mijn kleine vriend al een uurtje of twee in bed. Na zijn fles zometeen maar eens aan de slag anders heb ik geen schone hydrofiele luiers meer hihi.

Hij ligt nu te smakken dus flesjestijd zal niet lang meer duren:)

Beloof het verder rustig aan te doen! Ga vanmiddag met m'n neefje en nichtje naar de bios. Is Robin lekker bij oma of papa
Tuurlijk Prinses

Ik ga lekker bij mn ouders op de bank zitten hihi.
Hey meiden,

Inderdaad rustig, haha iedereen is druk met zijn baby

Hier wat mindere dagen achter de rug. Gister was E erg onrustig om de 2.5 uur moest er een fles in, dacht eerst aan een regeldag maar de flessen gingen er lang niet allemaal helemaal in.

Ik ben sinds 3 weken met de Nuvaring gestart en dat ding moest er afgelopen maandag uit. Ma, di en wo gebeurde er niets, gister was het raak, kon alleen maar liggen met een kruik in mijn rug en eentje tegen mijn buik.

Vannacht heeft E liggen spoken... ik heb er 'niets' van gemerkt, had even flink wat pijnstilling op maar mijn vriend is dus flink met dr bezig geweest.

Vanmorgen om hlf 8 werd ik wakker van E. flessentijd...ik zei heel optimistisch dat ik geen pijn had, om 8 uur lag ik helaas te janken van de pijn, leek wel alsof ik weeen had. Onder de douche gestaan, huisarts gebeld, die gaf aan dat dit idd kan de eerste keer na de bevalling, je lijf moet weer even terug in een ritme komen en ziet de eerste menstruatie als een soort grote schoonmaak. Weer pijnstilling ingenomen, net geslapen en behalve een beurs gevoel in mijn buik gaat het nu wel.......

E. ligt nu wat te pruttelen in dr wiegje, is het er niet mee eens en ik ben moed aan het verzamelen om naar boven te gaan en ontbijtje te maken.....
Kantineke: hoe gaat het? Geeft de otrivin wat verlichting?

Kaat: bah wat naar zo'n reactie van de AB. Gaat het inmiddels al wat beter?

Amelief: hey, leuk om te lezen wat jouw ervaringen zijn. Al Onze kinderen zijn namelijk van dezelfde leeftijd. Hier begint lentekind behoorlijk onze grenzen te zoeken. Nieuwe situatie, minder aandacht, beginnende peuter-puberteit, heel begrijpelijk allemaal maar soms... oehhh ggrrrr..! Fijn dat je je lichamelijk beter voelt.

Wat vond je man eigenlijk van zijn kraamcadeaus?

mikado: wat heerlijk dat krampjes minder zijn.

Douze: ik ga ook een bondolino bestellen. Is hier in huiswel zo praktisch met lentekind erbij. Wat fijn dat je je beter voelt!

prinses: je hebt nog wel rustig aan gedaan he gister!

*wijst streng met de vinger *

oh lees nu dat je dat wel hebt gedaan. veel plezier vanmiddag! Welke film wordt het?

Feb: jeejj, de gehoortest goed! Wel fijn dat je nog mocht...

Senshi: hoe gaat het met jou..? Ik heb je geloof ik al een dag niet gelezen. Hoe bevalt je man zijn nieuwe baan..?

Gister bij de HA geweest. Spruw in zijn mond moet vanzelf over gaan. Waarom heb ik de vorige keer daar dan een AB voor gekregen..? Beetje vaag allemaal, maar goed. Dus ik stond zo weer buiten.

Vanmorgen al gewandeld en de was gedaan. Lentekind is bij oma, wat een rust zeg alleen een baby in huis!

Ik ben bezig met oude afleveringen kijken van wie is de mol. Heel leuk, seizoen 2005 bijna afgekeken.
oh juliet, wat naar. Ja dat weet ik nog wel van de vorige keer. De eerste menstruatie kan heeeeeel heftig zijn! (ik zie er nu ook al erg tegenop). Probeer lekker rustig aan te doen, beterschap!
Hoi meiden.

@Lente: Klopt was gisteren een beetje druk geweest.. Man zijn nieuwe werk bevalt goed. Hij heeft gisteren een jaarcontract gekregen dus heeft zijn proeftijd overleeft ;) Jij bent ook al lekker actief op de vroege morgen!

@Julliet: Oeiii dat klinkt pijnlijk!. Maar hoe bevalt de Nuvaring? Ik zit er zwaar over te denken om die ook te nemen. Mijn vriendin heeft die ook en is zeer tevreden.

@Prinses: Wat een goed nieuws: Het huizennieuws! Super!

@Douze: Wat fijn dat je minder pijn hebt nu de wond weer schoner is! Veel plezier vandaag!

@Kantineke: Wat zielig dat je dochter zo verkouden is. Gaat het nu beter nu ze de medicijnen heeft?

@Kaat: Hoe is het met je vlekjes?

@Amelief: Wat fijn dat alles goed gaat bij jullie! en naar het winkelcentrum is idd een hele onderneming. Met baby alleen al, laat staat met nog een kleine erbij

Voor de rest een zwaai!

Oja, ben gisteren naar de huisarts geweest voor controle bloeddruk. Hij was weer een stuk gezakt gelukkig. Moet nog 2 weken medicijnen slikken en dan weer terug. Daarna afbouwen als het goed is. De ha dacht dat ik tegen beginnende zwangerschapvergiftiging aanzat omdat het opeens zo was gestegen.. hmm daar heeft de vk of gyn niks over gezegd. Maargoed.
hier zo kraambezoek van mijn werk. dus voorlopig alleen even een zwaai!!!
@Senshi:

Ik wilde de pil niet meer omdat ik dat dus niet echt betrouwbaar meer vind... heb een geweldig kindje gekregen maar het lag niet bepaald helemaal in de planning zeg maar.

Spiraaltje kan niet, vanwege mijn baarmoederafwijking.

Mijn zusje gebruikt de Nuva ook en die is ook heel tevreden, ik vind het een viezig idee dat zo'n ring daar 3 weken non-stop zit maar nu na de eerste ring ben ik wel om. Heerlijk om niet dagelijks wat te moeten slikken en je merkt er echt helemaal niets van. Ik ga er vanuit de pijnlijke menstruatie nu eenmalig is of iig volgende keer stukke minder vervelend, want met de pil had ik geen last van pijn.
Ha meiden!

Amelief: dank je voor het meedenken over de voedingskleding! Je hebt zelfs linkjes voor me erin geplakt....echt lief! Ik heb gisteren al wat geshopt bij prenatal maar dat is alleen zwart en wit dus ik wil ook nog wel wat kleur in de garderobe. Hema had niks en van H&M vond ik de mouwen te strak. Was best beetje spannend, 2 uurtjes zelf naar de stad en man met baby achterlaten. Natuurlijk had hij (ondanks voeding vlak vantevoren) honger en was erg onrustig geweest.

Prinsesje: gefeliciteerd met het huis! Jeetje wat een veranderingen ineens... spannend hoor! Je hebt een hechte familie he? Inschakelen dus :-) het is voor jou al druk genoeg.

Juliet wat naar die eerste menstruatie... ik wist helemaal niet dat die zo heftig kon zijn. Blijft het ook 3 dagen heftig of is dat echt pijnlijke 1 dag? Hoop dat het nu al beter gaat met je! En dat E je ook een beetje je rust gunt.

Douze wat fijn dat je pijnvrij bent! Ik weet nog hoe ik me voelde toen de hechtingen eruit waren.. van de ene op de andere seconde kon ik rechtop lopen en zitten! Ik vloog de vk bijna om haar nek ik voelde me opknappen!

Lente: je klinkt of het wel lekker gaat bij jullie! Fijn hoor, met de drukte en de heftige periode die achter je ligt!

Senshi: gefeliciteerd met het jaarcontract van je man! Fijn zeg, dat geeft weer een stukje zekerheid. Hij moet al die tijd zo vroeg op? Da's dan wel jammer. Bevalt je smart een beetje? Heb je al zelf met de baby gereden?

Vandaag waren wij met mijn autootje naar het dorp (suzuki swift) en het paste allemaal net... halve achterbank plat, wandelwagen erin, reiswieg daarop gestapeld, baby in de maxicosi.... in de toekomst kan ik voor zo'n kort tripje ook de maxicosi op de wandelwagen zetten maar manlief vond dat de koud voor de kleine.

Voorbehoeden: ik ga weer een koperspiraal nemen, dat heb ik al 10 jaar en bevalt goed. (hm, rare woordspeling). Over voorbehoeden gesproken: vanmorgen héél voorzichtig de 3e W weer eens geprobeerd... met bescherming voor man (want ik heb nog een open wond immers). Het is wat vroeg maar ik had er echt zin in...die intimiteit buik aan buik heb ik erg gemist de laatste maanden. Het ging niet helemaal maar het 'beetje' was al fijn.

Zo, we gaan weer een druk weekeind tegemoet, ik ben bang dat ik me pas zondag of maandag weer meld...

Iedereen een zwaai en een knuffel!
Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je man's jaarcontract meid. Wat moet dat een fijn en opgelucht gevoel zijn!!

He bah Juliet weer ongesteld.... Ik hoop dat de nuvaring je goed zal bevallen. Wat een lekkere foto heb je van je moppie op hyves zeg!

Hihi Kwik een hele verbouwing dus in je autootje. Wij zijn er ook achter dat we een goede keus hebben gemaakt door een nieuwe auto te kopen. Mijn autootje lukt wel , maar in mans auto is het aardig passen en meten

Nog 6 weken dan krijgen we de nieuwe

Vandaag lekker bij opa en oma op visite geweest. Man naar de kruidvat geweest voor luiers, hihi.

Man moest net weg tijdens Laurens' mopper blok, maar ik heb me gered. Ik heb hem uiteindelijk op zn buik in de box gelegd, en dat vond ie heerlijk. En toen man hem weer op wilde pakken toen ie weer lag te mopperen schrok ie gewoon , de arme schat, haha. Dus nu ligt ie te relaxen bij papa, en gaan we zo samen Flikken kijken
Joehoe??

Is daar nog iemand??

Oh de kleine man is zo lief vanavond. Voor het eerst een avond zonder gehuil of gemopper. Hij ligt weer heerlijk te tukken in zn box op zn buik

Eigenlijk willen we naar bed maar hij moet zo nog eten, dus nog even een half uurtje volhouden , hihi

Fijn dat de 3eW het weer doet bij jullie Kwik. Ik ( en met name man ) zou weer graag willen, maar vloei nog steeds een beetje. En rubbertje helpt dan wel natuurlijk, maar we durven ook nog niet zo goed ivm die open wond op m'n buik ook. Nog maar even wachten dus.

Morgen gaan we trouwens bij de meiden van m'n team kijken met de kleine man. Heb m'n mede coach beloofd dat we aan het eind van de training komen, anders gaat de hele training de soep in denk ik zo, haha
Haaai.. Rustig hè! Komt omdat we allemaal druk zijn met onze kleintjes:)

Fijn dat je zo een lekker avondje heb. Robin vindt op zijn buikje liggen ook wel lekker liggen.

Die 3e w moet ik echt nog niet aan denken! We knuffelen wel:)

Robin begint nu ook krampjes te krijgen. Maar nog net niet zielig genoeg voor infacol of Cinababy. Heb de laatste wel maar vast in huis gehaald.

Vanmiddag met mijn zus en haar kids naar de bioscoop geweest. Manlief ging met Robin in de wagen naar mijn ouders.. Vondt het doodeng haha raar hè.

M'n vader is weer thuis van het ziekenhuis, dus dat is wel weer erg fijn.

Morgen over de markt als het niet te koud is.
goedemorgen lieverds

ik kom iedereen ff een en een geven.

beetje druk weekend voor de boeg. boodschappen doen, vanmiddag krijgen we 2 sollicitantes (jaaa we nemen een huishoudster), vanaaf even lekker niks haha en morgen verjaardag.

en beetje bij beetje dingen regelen voor zoonlief zijn verjaardag. die wordt vandaag precies over 3 weken 3 jaar. slik, waar blijft de tijd....

liefs van ons

p.s. beugel: heb ik iets meer dan 2 jaar gehad. had er al eerder vanaf kunnen zijn, maar ivm omstandigheden duurde het wat langer. maar ach, hij gaat eruit hihi
Goedemorgen ladies!!

hier lijkt de nieuwe voeding echt goed te werken. okee er zijn nog wel krampjes maar een stuk minder heftig! En gisteravnd lag ze voor het eerst bewust te spelen met en de voeten van een pop die bij de commode hangt. Zo schattig. ze lag er met haar handje tegen aan te slaan. en er stonden 2 verliefde mama's naar te kijken!!!!

Vanmiddag gaan we naar mijn schoonouders. haar eerste bezoek !

ik ga even douchen voordat er iemand een fles wil....
Mb wat fijn een huishoudster!! Zouden wij ook wel willen! 3 jaar tijd gaat hard dan hè!

Mikado leuk hoor dat spelen!! Wij hangen ook wel eens zo verliefd boven de box! Stelletje kwijlende ouders haha! Wel fijn dat de krampjes minder beginnen te worden.

Hier zijn er wat krampjes bij gekomen. Het spugen is daarintegen wel minder geworden. Net maar wat Cinababy gegeven, wie weet helpt het!
Hallo lieve meiden,

Hier eindelijk een teken van mamaleven!

Ik lig lekker op mijn bedje met onze kleine meid naast me in de reiswieg. Ze ligt heerlijk tevreden te slapen en de kraamzorg doet de stofzuig. Het is wat...

Ik zal het hele verhaal nog op hyves laten horen tegen de tijd dat ik daar meer tijd voor zie maar voor nu even in het kort...

Maandag is onze lieve en kleine meid geboren met een ks.

Deze werd bij onze controleafspraak van maandag ineens gepland vanwege de conditie van ons meisje.

Papa gekomen, mama klaar gemaakt...geen stress maar vooral een kriebelend gevoel dat ze zou gaan komen.

Ik was, gelukkig, erg ontspannen, en ging er daarom ook heel fijn en pijnloos in. De ks is alles meegevallen en zelf enigszins ideaal. Zo had ik het echt van te voren kunnen dromen.

Sinds donderdagmiddag ben ik weer thuis.

Ze doet het erg goed. Woog 3190 gram en was 49 cm.

Van de week was ze al vrij snel de 10% kwijt maar nu weegt ze alweer 3170 gram. Stoer he!?

Ze is super mooi....en we zijn reuze verliefd.

Ze lijkt sprekend op papa (babyfoto's)en dat doet hem reuze goed. Hij is ook heel lief met d'r.

Ik geef sinds gisteren alleen nog maar gekolfde bv en aanvulling van kv. En dat voelt erg goed.

Verder worden we nu nog echt geleefd doordat er veel mensen (huisarts e.d.) aan je bed staan en er kraamzorg rond loopt.

We houden de visite nog een beetje op afstand en proberen eerst met z'n 3tjes te genieten.

Ik hoop snel de rust en de regelmaat te vinden om alles bij te lezen en echt weer met jullie te kletsen!

Ik hoop dat ook alles goed gaat met jullie meiden en jongens.

En dat ze allemaal lekker thuis bij jullie zijn, gezond en wel.

Lieve meiden, tot snel!
Hey lieve Jen!

Wat fijn om je te lezen. Pak lekker je rust en geniet heerlijk met z'n 3en! Je klinkt relaxed, fijn! Ook super fijn dat de ks je erg is meegevallen. Dikke knuffel
Jaaaa Jen daar ben je weer. Ik had je laatste smsje nog niet geplaatst maar dat hoeft ook niet meer nu zie ik

Lekker MB een hulp in de huishouding

Hoe is t met de krampjes Prinses? Hier helpt cinababy erg goed

Fijn dat het beter gaat met Yara Mikado!!

Nou ja Feb Catootje gewoon een hele nacht gemaakt!! lekker zeg
Ha Jen! Fijn dat het allemaal zo meeviel en dat je nu eindelijk je kleintje bij je hebt! Verstandig om de kraamvisite nog even rustig te houden, die eerste dagen zijn inderdaad een drukte met HA, vk, gehoortest en ik weet niet meer wie er allemaal geweest zijn. Geniet ervan maar dat doe je al zo te lezen! Sterkte met het herstel!
Jaaa, hier een trotse mama!

Catootje heeft van 23.00 tot 06.00 geslapen!!!

Om 3 uur hoorde vriendje haar even murmelen, maar toen hij in haar kamer stond was ze alweer in diepe slaap.

Vandaag even naar de winkels geweest, baby box van de etos gehaald en nog wat kadootjes voor komende verjaardagen.

Voor de rest een rustig weekend, lijkt wel of al het bezoek doordeweeks wilt komen.

Gisteravond een taart van m'n collega gehad, die heeft ze zelf gemaakt voor ons. Zal een foto op hyves zetten.

Morgen even naar de voetbal, vriendje moet voetballen en die wilt zijn dochter showen.

@Jen: Wat fijn dat je alles zo positief ervaren hebt! Gelukkig is het allemaal meegevallen voor je!

Goed dat je de vistie wat afhoudt, dat zal je goed doen.

@Douze: Hoe was het bij je dames? Allemaal verliefd op de kleine Laurens?

@Prinses: Fijn dat de krampjes minder worden! En succes met de verhuizing. Moet jullie huis nu ook verkocht worden of is dat huur?

@Mikado: Ging het goed met de kleine op visite, wij zijn ook al 3 keer op visite geweest. Een hele onderneming hoor.
Heej meiden!

Daar ben ik weer eens na grote afwezigheid... Meisje slaapt 's nachts super, (hopelijk vannacht ook, want manlief gaat de kroeg in), dus overdag ben ik vaak om de 2 á 3 uur aan de beurt voor borstvoeding. Dus zit nu voor t eerst weer eens achter de computer.

Ik hoop alles een beetje bij te gaan lezen... Maar niet nu want ik moet uitnodigingen voor t kraamfeest gaan maken.

Ik wil nog wel even kwijt dat ik vandaag even flink ben wezen shoppen bij een LIEF! magazijnverkoop (alle kleertjes voor maar 5 euro) of goedkoper. En er waren meubels, ook leuk! In mei is t weer, dan is er nog meer kleding. Heb er nu al zin in!
IK WIL OOK MEEKLETSER!!!!
Pfff... uitnodiging is af!

Mijn ogen zijn vierkant (ik ben t duidelijk niet meer gewend of zal t toch slaapgebrek zijn?)

Als de LIEF! sale weer is, geef ik n seintje met het adres!
Zucht.. Hier een heel onrustig mannetje. Net lag ie op mn buik tw slapen, vrij diep. Leg ik m in z'n box begint.ie weer te huilen....

En hij moet nog 3 kwartier voor zn voeding.

Wat word je dan onzeker zeg...

Nou ik hoop maar dat ie straks in bedje wel lekker slaapt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven