Kindermishandeling

13-03-2011 19:25 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet waar ik in het weekend kindermishandeling kan melden?Het AMK heb ik net geprobeerd maar die zijn gesloten. Kun je de politie bellen hiervoor??
Lieve ladies (behalve de rellerT, that is) laten we nou gewoon ontopic blijven en niet verzanden in onbelangrijke zaken.

Ik vind het heel goed dat Anjertje de politie heeft gebeld en kan me goed voorstellen dat ze in de paniek hier heeft gevraagd wat te doen, zeker als ze geen contact kreeg met AMK. Goede aktie en ik wilde maar dat meer mensen dat deden!
quote:yette schreef op 13 maart 2011 @ 20:58:

[...]

Ja graag

Ik persoonlijk zou trouwens meteen 112 bellen als ik getuige was van kindermishandeling. Dat nummer ken ik uit mijn hoofd. Zoeken ze daar maar uit wie ze sturen.Ik heb dat nadat ik bij het AMK een bandje te horen kreeg idd ook gedaan .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
jazekers en mensen die meelezen, er wordt altijd opgenomen hoor als je ivm spoed belt naar amk.

er wordt altijd opgenomen!

BEL!
quote:calvijn1 schreef op 13 maart 2011 @ 21:01:

[...]

*Lief dat je het vraagt, het gaat wel weer*

Ik begrijp wat je bedoelt, ligt er niet aan wat je doet, als je maar iets doet precies
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:juno2001 schreef op 13 maart 2011 @ 21:02:

Lieve ladies (behalve de rellerT, that is) laten we nou gewoon ontopic blijven en niet verzanden in onbelangrijke zaken.

Ik vind het heel goed dat Anjertje de politie heeft gebeld en kan me goed voorstellen dat ze in de paniek hier heeft gevraagd wat te doen, zeker als ze geen contact kreeg met AMK. Goede aktie en ik wilde maar dat meer mensen dat deden!

Eens!

Zijn genoeg mensen die getuige zijn van (kinder)mishandeling en niets doen.

Vind ik persoonlijk onvoorstelbaar
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:rozzo schreef op 13 maart 2011 @ 21:05:

jazekers en mensen die meelezen, er wordt altijd opgenomen hoor als je ivm spoed belt naar amk.

er wordt altijd opgenomen!

BEL!

Nee hoor, dit staat op de site van AMK LImburg:

Bureau Jeugdzorg Limburg is altijd bereikbaar. Op werkdagen zijn de locaties van Bureau Jeugdzorg bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur. De contactgegevens vindt u hieronder.
quote:rozzo schreef op 13 maart 2011 @ 21:02:

[...]

en 1 voor jou.

je bent gestaft ivm provoceren.volgens mij heb jij wel een super saai leven of niet?
AMK is niet BJZ sytze.

En als je het nr van BJZ belt, word je overigens ook doorgeschakeld naar bereikbaarheidsdienst.
Ik hoop in ieder geval voor het over buurmeisje dat het geen gang van dagelijkse zaken zijn dat slaan.
quote:rozzo schreef op 13 maart 2011 @ 20:59:

[...]

ik heb je 2x gestaft, kind je hebt straks een probleem, wat ga je doen straks als gebande forummer voor 24 hours?

je had toch een tweeling...toch?He wat grappig, dat deed DE forumstalkster ook altijd, dingen onthouden van mensen en voor je het wist stond ze voor je deur. Het doet mij sterk aan iemand denken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De rellert krijgt nu toch wel aandacht waarom gevraagd wordt. Lekker slim hoor.......
AMK is tegenwoordig onderdeel van de bureaus jeugdzorg.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:molie schreef op 13 maart 2011 @ 21:09:

AMK is niet BJZ sytze.

En als je het nr van BJZ belt, word je overigens ook doorgeschakeld naar bereikbaarheidsdienst.Ik dacht dat ze geintegreerd waren in BJZ, sorry!
Advies- en Meldpunt Kindermishandeling Landelijk nummer: 0900 - 123 123 0 (¤ 0,05 p.m.)

http://www.amk-nederland.nl/
quote:chatnoir schreef op 13 maart 2011 @ 20:26:

Ik heb het vermoeden dat een kind ernstig wordt verwaarloosd. Wat kan ik hier aan doen?

Wij adviseren u met spoed contact op te nemen met het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK). Het AMK is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 0900-123 123 0 (¤ 0,05 per minuut).

Bron: http://www.kinderbescherm ... ming/veelgestelde_vragen/
Google is your friend
Ja het is een onderdeel van, maar het tel.nr van bjz is dus wat anders dan het tel.nr van het amk.

Ander doel zeg maar.

Np sytze, mijn post was niet belerend bedoeld.
quote:Sytze_Vliegen schreef op 13 maart 2011 @ 21:16:

[...]

Ik dacht dat ze geintegreerd waren in BJZ, sorry!Kan jij toch niet weten, er zijn continu veranderingen in hulpverleningsland.
Het vervelende van Google is dat je bij nèt de verkeerde zoekterm, dus ook op een andere pagina terecht komt. Als je bijvoorbeeld 'AMK Heerlen' intikt, ben je heel wat stappen van het nummer dat je nodig hebt, verwijderd.
Yette klopt, je moet wel weten welke zoektermen te gebruiken. En even kijken of de site nog wel recent is. Maar in mijn werk gebruik ik google toch vele malen liever dan onze digitale sociale kaart.
quote:dametje27 schreef op 13 maart 2011 @ 20:10:

Als de vader thuis is is ie op zijn minst medeplichtig door niet in te grijpen! Snap dat het heel naar voelt TO, is er iemand bij jou?

Overigens, hoe weet je eigenlijk dat het de moeder was ?

Dat is gek, dat hoor je bij een moeder nou nooit, dat 'waarom grijpt ze niet in, ze is medeplichtig".

Mannen kunnen ook geterroriseerd worden door hun vrouw. En vanwege de tot voor kort gebruikelijke regel dat kinderen met de moeder meegaan, stap je als vader dan ook niet op.

Vrouwen kunnen ook veel schade doen door te liegen over geweld en misbruik. Ze worden eerder geloofd.

En moeders zijn soms inderdaad ook dader.

Dit even terzijde.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Moeders krijgen dat verwijt net zo goed Lolapaloeza! En overige familie, buren en leerkrachten ... iedereen die het had kunnen vermoeden zal dat verwijt vroeg of laat krijgen.
quote:yette schreef op 13 maart 2011 @ 21:45:

Moeders krijgen dat verwijt net zo goed Lolapaloeza! En overige familie, buren en leerkrachten ... iedereen die het had kunnen vermoeden zal dat verwijt vroeg of laat krijgen.Ik mag toch hopen van niet!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Volgens mij hebben we het over verschillende dingen?

Ik bedoel niet dat iedereen die nalatig is in het optreden tegen kindermishandeling vervolgd zal worden, maar het zal ze weldegelijk verweten worden. In elk geval door het slachtoffer. En hopelijk ook door zichzelf.
Goedemorgen allemaal,

Even een kleine update. De politie is gisteravond nog bij ons geweest. Ze hebben gevraagd wat we gehoord/gezien hadden en lieten weten dat er vandaag een melding gemaakt gaat worden bij het AMK en Jeugdzorg. Voor het moment was er geen noodzaak om andere maatregelen te nemen.

Ik las dat er hier mensen zijn die twijfelen aan mijn verhaal omdat het AMK wel 24 uur p/d bereikbaar zou zijn en ik meldde van niet. Toen ik voor het eerst geschreeuw hoorde en vlak daarna dat het meisje werd geslagen was m'n eerste reactie, ik moet de kinderbescherming bellen. Ik heb gegoogeld op het woord kindermishandeling en kwam op een site waar het AMK werd genoemd met het bewuste 0900-nummer. Dat heb ik meteen gebeld en kreeg toen een bandje waarop vermeld werd dat ze gesloten waren en vervolgens werden de dagen/tijden genoemd. Ik heb toen de verbinding verbroken, er niet bij stilstaande dat er nog wel eens een noodnummer genoemd zou kunnen worden. Daarna heb ik hier m'n berichtje gepost, omdat ik even niet meer wist wat te doen en uit ervaring weet dat er hier altijd snel gereageerd wordt. De politie komt tegenwoordig ook niet zo snel meer, vandaar dat ik hier vroeg of er mensen waren die dat wisten.

Ik hoop dat e.e.a. nu wat duidelijker is, ik heb hier i.i.g. niet zomaar een verhaal opgehangen, over dit soort zaken lieg je niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven