Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Zooooo dan waren wij ff ver weg gezakt zeg!!

Hoeist met alle dames hier??

Scheepje denk ik begonnen met de stage in de GGZ, hoe bevalt het? Op wat voor afdeling zit je?

Disco, met mooie cijfers!!!

MDF nog steeds lekker tussen de baby's... gaat nog steeds goed?

Die 12 kerncomptenties zijn iets van onze opleiding dus ik denk niet dat je daar wat aan hebt. Werken ze daar bij jullie niet mee? Ik weet dat ze bijv in eindhoven met 8 kc's werken. Wij dus met 12. Al die kc's moeten we op het eind van de opleiding beheersen op D-niveau. (die niveau benamingen verschillen ook weer per opleiding). Is het ondertussen al gelukt met je stageplan?

Hier heeft ook de griep flink huisgehouden... blergh... week in mn bedje vertoefd. Maar morgen ga ik weer proberen te werken.

Het zijn hier ook echt de laatste loodjes... nog 10 keer naar stage (3 weken) en dan is die ook voorbij. Ik heb het wel nog ontzettend druk met mn stageplan te schrijven, opdrachten maken, werkstukken, presentaties etc. Blergh!

Aankomend weekend ga ik er wel ff tussenuit met mn vriend, en dan ga ik proberen daar dus ff niet aan te denken haha!

Over 3 weken is mijn differentiatie onderwijs ook voorbij... eind maart heb ik eind-assessment. Daarna dus alleen nog 9 weken afstuderen en geen toestanden er meer naast. Volgende week hoor ik welk afstudeerproject we gaan doen.

Ben ook een beetje bezig met vacatures te zoeken en zo maar ik vroeg me af wat nou ongeveer het bruto jaarsalaris is voor een beginnend verpleegkundige... kan dat nergens echt fatsoenlijk vinden.
Hey Allemaal,

Hoe is het met jullie? Druk met studie? Of in rustiger vaarwater?

Hier gaat het best lekker, ik maak dagelijks leuke dingen mee. Zo ben ik afgelopen maandag naar de OK geweest om aanstaande ouders te begeleiden tijdens een sectio. Eenmaal daar werd mij gevraagd of ik het leuk zou vinden om het kind te 'vangen'. Tuurlijk!!! :D Dus ik mocht dat doen, was erg bijzonder. Het kind was vrij groot (4325 gr.) Uiteraard ging het niet helemaal vlekkeloos, ik wou het kind verkeerd neerleggen op de reanimatietafel (standaard procedure), met zijn hoofd op de hoge kant. Maar dat kind moet dus met zijn hoofd omlaag. :$

Daar wordt het kind afgedroogd en wordt de Apgar-score bepaald. Vervolgens mag de vader dan nog een stukje van de navelstreng afknippen (het echte doorknippen gebeurt in het steriele veld, waar de vader niet mag komen). Als het kind dan bij de ouders is (ze mogen het kind dan effe vasthouden en bewonderen) dan moet je als verpleegkundige bloed afnemen uit de navelstrengslagader. Dat heeeft mijn begeleidster gedaan, terwijl ik toekeek. Ik wist al wel hoe het moest, maar heb het nog niet zelf gedaan.

verder heb ik nu ipv 1 begeleidster er 2. Mijn begeleidster werkt parttime, dus om dat te compenseren heb ik er nu eentje bij. Ik vind haar niet zo aardig, maar ik zal het ermee moeten doen. verder heb ik toen ook wat negatieve dingen gehoord (ze vinden dat ik te snel een antwoord heb, dat ik voor mijn beurt praat en dat is irritant). :?

Wat betreft die competenties. Ik val onder het oude curriculum, wij kennen die helemaal niet. Pas vanaf 2005 zijn ze op onze school daarmee begonnen. Ik krijg er niet mee te maken, pas als ik ooit studenten zou gaan begeleiden. Ik weet dat ze vanaf 2005 wel met die competenties werken, maar dat staat op een apart deel van onze intranet-site van de school. Je hebt een deel curriculum 2000 en een deel vanaf 2005.

Nu ga ik een verslag schrijven over de sectio, ik moest achterhalen waarom deze vrouw met een sectio is bevallen. Heb gelukkig altijd een vraagmaaarraak-vriendin-collega vpk in de buurt. Nu nog effe wat knip- en plakwerk verrichten

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hey,

Ik hijs het topic weer effe naar de 1e pagina, we waren afgezakt naar de 2e.

Ik heb het hele weekend (al vanaf vrijdag) stage gelopen, morgen nog een dagje en dan ben ik woensdag stagevrij....

Maar dan heb ik niet echt een vrije dag hoor. Ik moet in de ochtend naar school. 's Middags een klinische les op stage en dan 's Avonds mijn EHBO-examen (heb dan altijd last van wat stress). En als die dag dag voorbij is, dan ga ik donderdag en vrijdag weer naar stage.

Deze week ben ik bezig met de zorg voor kraamvrouwen (die op de natuurlijke manier bevallen zijn). Moet nog wel heel veel vragen stellen, dingen samen doen met mijn begeleiding, maar wel erg leuk ook.

Dingen als bloedsuiker prikken bij een baby. Het is niet heel moeilijk, maar wel echt zielig voor die kleintjes. Als ik ze dan hoor huilen, dan gaat dat echt door merg en been bij mij. Vandaag heb ik dat onder begeleiding gedaan en dat viel best mee, dacht dat het erger zou zijn.

Kortom het gaat nog steeds lekker (ook ben ik nog steeds TE snel met mijn opmerkingen en antwoorden :? en dat frustreert).

Liefs MDF
Hoi hoi allemaal,

Nou daar ben ik ook weer eens. Heb momenteel geen internetverbinding thuis en dat is niet handig... Nog 3 weken en dan draait het allemaal weer hoop ik. Niet meer via de kabel maar via een adsl lijn. Goed dit over de praktische problemen.

Verder vermaak ik mij prima op mijn stage bij de ggz. Het is een erg leerzame groep. Wel redelijk complex. En weinig met verpleegtechnische vaardigheden. Het is een redelijk zelfstadige groep namelijk. Een deel woont in de 'boerderij'een woongroep. En een deel woont in zelfstandige woonunits naast de boerderij. Deze leven eigenlijk heel zelfstandig. Maar ik leer heel erg veel op het gebied van sociale vaardigheden en de omgang met toch redelijk lastige bewoners. En dat maakt deze stage wel erg interresant.

Verder gaat thuis alles zijn gangetje wel. ik loopt sinds 5 weken bij de fysio. Begonnen omdat ik ernstige problemen in pols en elleboog begon te krijgen achter de compu. Na het eerste bezoek kwam de fysio erachter dat mijn schouders en nek echt compleet vast zitten. Tja dat doen ze ook echt al jaren. Hij is nu al weken aan het kraken... en helpen doet het nog niet echt heel veel. De aanhouder wint hoop ik dan maar. Hopleijk wordt het straks allemaal wat beter.

Oh ja heb mijn verslag voor de vrije studiepunten ingeleverd naar aanleiding van het volgen van een cursus Fries... Afwachten maar. Mijn coach had er wel goede hoop op. Ik hou juliie op de hoogte.

Nou veel groeten mar weer en werk ze, Scheepje
Dag dames!

We waren alweer op pagina 2 beland.

Fijn  dat je stage bij de ggz zo goed bevalt scheepje! idd weinig verpleegtechnische handelingen maar dat komt in andere stages nog wel. De andere vaardigheden die je hier leert zijn minstens zo belangrijk!

Hier weer wat updates:

Nog 1 week stage te gaan... dan zit mn half jaar er op!

Ik ben gevraagd of ik tot aan de zomervakantie nog een aantal uurtjes in de week wil blijven werken bij de GGD. Ik denk dat ik dat wel ga doen.

Ik neem aan dat ze dan ook wel tevreden over mij zijn ;)

Verder ga ik mn afstudeeropdracht doen met een studiegenootje bij een andere GGD, gaan we een inwerkprogramma voor stagiaires maken.

Kben ook een beetje begonnen met solliciteren... heb van 1 ziekenhuis een brief terug dat ik over een paar weken te horen krijg wanneer ik op gesprek mag komen.
Hoi hoi allemaal,

Het is het mega interessant om met deze groep mensen te werken. Het is iederen keer maar weer afwachten hoe ze zijn als ik op mn stage kom. Maar op een andere manier dat dat je dat in een verzorgingshuis oid verwachten kan. Zijn ze goed gestemd, miender goed of zelfs agressief. De verschillende ziektenbeelden zijn echt heel erg divers op het moment op de boerderij waar ik stageloop. Er loopt er 1 die is manisch depresief, 2 die zijn schizrofreen een borderliner en een psychoot. In de zelfsstandige woon units die er bij horen hebben we een autist, en 2 alcoholisten/drugs gebruiker. Een bont gezelsschap dus.

Maar goed, moet deze peroide toch een verpleegplan gaan schrijven voor iemand in een laagcomplexe situatie. Gelukkig zit er in 1 vd bungalows verder op op het terrein iemand met een heleboel somatische problemen. Gaan we dat daar wel voor doen.

Maar goed, ga me weer zetten aan het verplichte lezen van mijn pagina's medische exacte vakken. Soulie, suc6 met solliciteren.

Veel groeten, Jeannette
Zo weer eens een berichtje van mij, is al weer een tijd geleden.

Met mij nog steeds alles goed, ben weer helemaal op schema had vorig blok mijn praktijktoets niet gehaald, maar die heb ik inmiddels al herkanst en gehaald(gelukkig).

Nu nog een weekje les en dan een week om te leren en dan al weer tentamens. En na de tentamens ga ik ook eindelijk stage lopen, wat jullie allemaal volgens mij al maanden doen.

Ben er wel zenuwachtig voor en vind het ook wel een beetje eng, maar als ik jullie enthousiaste verhalen allemaal zo lees wordt het vast leuk en interessant allemaal.

Vandaag heb ik wel iets geweldigs meegemaakt. We gingen met de klas naar het mortuarium in het ziekenhuis en ik heb gewoon een hart, hersens, een nier en een baarmoeder met vleesbomen vastgehouden.

Dat hart was er gister uitgehaald bij een meisje van 20, ze had een ziekte waarbij de linkerkant van het hart veel kleiner was dan het rechterdeel van het hart.

Daarnaast hebben we ook dat meisje nog gezien in de koeling en daar lag ook een overleden babytje van zes maanden, hij had een longziekte.

En als laatst zijn we ook nog langs een obductie gelopen, geneeskunde studenten waren bezig met een man. Je zag alle darmen eruit liggen en ze waren bezig in de hals, dus alles lag helemaal open.

Vanwege al die geneeskunde studenten was het er al erg druk en zij kregen ook les, dus moesten we er even snel langs lopen, maar als we willen mogen we bellen voor een afspraak om en keer een obductie mee te maken, dus dat gaan we wel doen.

Het was echt onwijs interessant allemaal, een hele ervaring!
Heel ff kort, ik heb mijn stage gehaald met een 9!! :) Groetjes mevrouw stuudje!:P
Hey allemaal,

Hier een berichtje vanuit mijn bed. Ik ben sinds woensdagavond geveild door een griepje. Klachten die ik heb: hoofdpijn, oorpijn, keelpijn, de bekende verkoudheidsklachten, spierpijn (zelfs mijn buikspieren doen zeer bij het lachen), koorts, heel snel heel erg moe, en sinds vandaag ook nog diarree.  En ik heb er de balen van!!

Allereerst wil ik Soulie effe feliciteren met dit geweldige resultaat!! Go girl!! Je zal snel een goede vpk zijn!! En nu al een voorbeeld voor velen van ons!

Gelukkig heb ik ook nog goed nieuws! Ik heb mijn EHBO-diploma gehaald met gemak eigenlijk. Vooraf de bekende zenuwen, maar op het moment zelf nergens last van. Afgelopen woensdag had ik zelfs al de AED-training (AED staat voor Automatische Elektrische Defbrilator). Die is erg leuk om te doen en ook nog eens nuttig!

Verder gaat het best goed op stage, ben er erg druk bezig met mijn leerdoelen te bereiken. Maar ook nu staat dat effe stil, want ik heb me moeten ziek melden voor dit weekend. Ik zou dit weekend moeten werken, maar met 39 graden koorts ga ik niet het risico veroorzaken dat er zwangeren of pasgeborenen ziek gaan worden door mij.

Gelukkig is A erg lief voor me. Hij was gisteren en vandaag hier. Hij heeft me heel lief verzorgd, maar vond wel dat ik mijn bed in moest vanmiddag (ik had 39.5 koorts). En nu ben ik aan het uitzieken, beetje tv zappen, effe op de pc wat doen, en dan ben ik weer moe.... bleeeeehhhhhh

Oja, voor wie het nog niet gemerkt had: als ik ziek ben, word ik vervelend en vind ik mezelf erg zielig en dat terwijl ik toch echt geen man ben.

Liefs MDF
Hoi hoi,

Weer MDF hier! En nu vrolijk. Ik ben weer opgeknapt van dat griepje. Ik had het goed te pakken en het is een vorm die zich makkelijk verspreid. Nu is mijn vriend dus ziek thuis.

Gisteren ben ik naar stage geweest. Toen ik aankwam had ik nog wel een wat wit gezicht. verder heb ik effe een paar momenten gehad dat ik niet helemaal lekker was, maar ik was koortsvrij. Vandaag was ik toch al roostervrij, mooi om weer in te komen. 1 dag stage, 1 dag roostervrij en dan 2 dagen stage en weer 2 dagen roostervrij.

Verder ga ik vandaag effe bijwerken met verslagen die ik nog moet schrijven. Heb al wel een stuk gedaan, maar nu nog de uitwerkingen bijschaven.

Liefs MDF
Hallo allemaal,

Ben ik ook weer even. Fijn dat je weer bent opgeknapt MDF, ikzelf ben ook ziek geweest en ben nu nog steeds behoorlijk verkouden, maar gaat elke dag weer beter.

Soulie gefelicteerd!!!!!! Wat een onwijs mooi cijfer dat moet wel een goed gevoel geven en vertrouwen geven. Hoe gaat het met solliciteren?

En Scheepje ben jij nu ook eigenlijk duaal gaan doen? Zoja heb je een leuke klas?

En nu nog een klein beetje over mij.

Heb gister mijn laatste lesdag gehad van blok 3 en nu hoef ik nooit meer 10 weken achter elkaar naar school. Wel raar hoor, nu gaat eigenlijk voor mij het werkende leven als verpleegkundige beginnen. Vind het aan de ene kant eng en aan de andere kant heel leuk.

Jullie enthousiaste verhalen over de stages steken me in ieder geval wel aan en dan denk ik dat het wel leuk moet zijn en leerzaam.

Ach we zullen allemaal wel zien. Volgend week vrij om keihard te leren voor mijn laatste tentamens en dan het weekend van pasen nog even lekker genieten van niks doen en dan aan de slag.

Verder heb ik eigenlijk niks te melden.

Succes allemaal met wat jullie doen!

Groetjes Discovery
Hey,

Ik raak een beetje in de war van mijn begeleiding...

Ik begon mijn stage met 1 begeleidster, een parttimer. Toen kreeg ik er 2 weken terug eentje bij, ook een parttimer. En nu wordt nr 2 ingeruild voor nr 3. Wederom ook een parttimer. Eind van het verhaal ik heb nu 2 parttimers, maar ik snap de logica er niet van. En moet ik nu ook aan nr gaan vertellen wie ik ben, wat ik doe, wat ik wil etc? Beetje moedeloos word ik er wel van.

Verder heb ik deze week effe een zware week om de draad weer op te pakken, omdat ik afgelopen week ziek ben geweest. Zo was er vandaag een probleem in de bezetting; een collega kreeg vrij, ivm nachtdiensten (fout gepland) en een andere was ziek. Mijn begeleidster had al een andere leerling aan zich gekoppeld staan, dus ik viel vandaag tussen wal en schip. Ik heb met 2 andere collega's gewerkt. Beginnen met klusjes voor de een te doen en daarna klusjes voor de ander te doen. Niet echt een gestructureerde dag. Morgen gaan we dat mooi anders doen. Ik ben geen autist, maar soms zijn structuurtjes wel erg prettig!!

Morgen ga ik mijn ex-begeleidster (ik sta nog wel aan haar gekoppeld voor morgen) vertellen hoe ik het wil, wat ik al weet, wat ik wil leren, hoe ik dat wil leren en welke hulp ik van haar verwacht. En aan het eind van de dag wil ik een portie feedback waar ik nog een week op kan teren.

Zo ik moest effe spuien hoor...dat lucht op!!

@ Discovery,

Wat heerlijk voor je dat je niet meer langer dan 10 weken achter elkaar naar school hoeft. Ik moet toegeven dat school wel lekker makkelijk is, dan bedenken zij wat jij moet gaan doen. Maar stagelopen heeft ook echt wel zijn voordelen. Ik hoef geen groepsopdrachten te doen, ik hoef niet te oefenen met dingen als verslagen schrijven (die schud ik nu zo uit mijn mouw).

liefs MDF
Ha dames!

Dankjewel, ik ben er zelf ook heel blij mee! Ik had dit ook niet verwacht hoor!

MDF, gelukkig ben je weer beter, is wel lastig idd ziek zijn tijdens je stage. je begeleidersverhaal klinkt idd een beetje chaotisch. Houd het goed in de gaten en blijf aangeven wat jij graag wilt doen en leren. En als het echt te erg wordt zou ik het ook aangeven dat het op die manier met begeleiden niet voor jou werkt. Anders krijg je straks op het einde misschien opmerkingen als: jaaaa maar jij gaf het zelf ook niet aan en zo.

Meestal wordt dat alleen maar als positief gezien als je daar wat assertiever in bent, maar volgens mij lukt dat wel bij jou :D

Disco, succes met je tentamens!! Ja eindelijk begint het werkende leven dan ook voor jou! Lijkt me ook raar hoor! Maar je krijgt volgens mij wel een interessante stage-afdeling.

Nou ja vorige week dus mijn stage afgesloten. Gister mijn differentiatie onderwijs kraam kind en jeugd afgesloten met een assessment waarin ik moest bewijzen dat ik alle kerncompetenties heb behaald op het eindniveau dit jaar. Ik weet 99% zeker dat ik dat gehaald heb, de mensen die het niet goed gedaan hebben hebben dat al te horen gekregen.

Ik moet zeggen dat het wel echt ff heavy zware tijd was voor mij de afgelopen weken.

Ik wilde zorgen dat mn stage fatsoenlijk afgesloten werd, daarnaast nog mijn stageverslag maken en leerdoelen uitwerken. Daarnaast nog het onderwijs op internet met terugkomdagen en dus daarvoor ook veel verslagen/werkstukken maken, producten lezen en beoordelen van anderen etc. Vrijdag had ik stage dus afgesloten, kon ik mn portfolio voor het assessment nog gaan maken afgelopen weekend, kheb tot diep in de nacht doorgewerkt. Het was echt gewoon ff veel werk tegelijk en achterelkaar. Tussendoor was ik ook nog jarig en dat wilde ik toch ook wel vieren haha!

Maar nu heb ik dus heeel ff rust... tot en met maandag om precies te zijn haha! Dan gaan we beginnen met afstuderen. Gelukkig heb ik een hele relaxede begeleidster gekregen!
Hoi Allemaal,

Daar ben ik weer. Moest ff een weekje eruit. Ben een met een vriend van mij mee weze zeilen op het schip waar hij als schipper op vaart. Met een jongere groep, leerlingen ROC, laatste kans onderwijs. het leek wel een stel idioten zo rijp voor de jeugdpsychiatrie. Nou ja we hebben het week overleeft. Verder wel weer ff wennen dat ik nu weer aan de studie moet. Ben echt weer uit ritme. Komt wel weer goed.

Soullie, heel erg goed gedaan... mooi en nu verder met de laatste fase. Te gek.

Voor de rest: lekker doorgaan zo. Lekker allemaal op stages aan de gang.

Ik kwam vrijdag middag/avond weer op mijn stage was ik door een aantal bewoners echt gemist. Dat is aan de ene kant wel beangstigend, ik ben er maar een tijdje, ik ben stagiair. Aan de andere kant is het ook wel weer een goed gevoel, ze accepteren me dus wel erg. Moet wel eerlijk toegeven dat de psychiatrie me erg trekt, het boeit me mateloos. Maar ja wil wel ook op andere plekken stage lopen. Dat kan ook ik doe de studie deeltijd en niet duaal (in Leeuwarden bieden ze alleen duaal aan als je al ervaring in de zorg hebt ren anders vanaf het 3de jaar.).

Nou ja hopelijk heb ik de volgende keer weer meer te vertellen. Veel groeten, Scheepje
Hoi Soulie,

Wat goed om te horen dat je assesment goed is gegaan!!! Die hele kerncomepetenties worden bij ons in het oude curriculum niet gebruikt. Ik mocht kiezen of ik het oude curriculum wilde oppakken (wat ik kende) of wilde instromen in het nieuwe (met het risico dat ik dingen over moest doen). Ik ben enigszins wat jaloers hoor!! Wil ik ook....

Maar mijn beurt komt eraan. Ik heb nog steeds een goed gevoel over mijn stage. Al was school enigszins verbaasd om te horen dat dit toch echt al mijn 3e stage is. Die waren er nog heilig van overtuigd dat ik met mijn 2e bezig was. Ja, mijn 2e sinds ik weer terug ben. En voordat ik wegging heb ik ook al 1 stage gedaan.

Afgelopen vrijdag ging mijn dienst niet helemaal zoals gepland. Mijn ex-begeleidster had een vroege dienst en ik een dagdienst (beetje vreemd, en ik had liever een vroege). Toen mijn dienst begon, heb ik haar verteld: vandaag doe ik die patiente (4 is me teveel, overzicht nog niet helemaal), met CTG maken heb ik hulp nodig, ik weet verder wat haar ziektebeeld (Pre-eclampsie) inhoudt, welke observaties ik moet doen en wat belangrijk is om te doen. Zo gezegd, zo gedaan. dat ging eigenlijk best goed. Ik moest alleen effe wennen om een CTG te maken bij een zwangere met een gemelli. Je moet dan de hartslagen gaan splitsen, anders kan je van je CTG niks wijzer worden.

Hoewel mijn dienst best relaxt was, was ik blij dat mijn dienst voorbij was. Ik als een speer mijn auto in, nog ruim een uur rijden voordat ik bij de supermarkt in de buurt van mijn vriend was, daar boodschappen doen. Ik ben toen naar A toe gegaan, die lag zielig en ziek op de bank. Ik heb gekookt en pas tegen 8 uur zaten wij aan het avondeten.

En nu is mijn weekend voorbij gevlogen en morgen weer een vroege dienst.

Nu ga ik eerst es zorgen voor mijn avondeten....

Groetjes MDF
Hoi allemaal,

We waren alweer naar de 2de pagina afgezakt. Tijd voor een update dus.

Met mij gaat alles goed, over een week alweer tentamens, medisch exacte vakken en sociologie deze keer. En wederom de herkansing recht. 3keer is scheepsrecht toch? misschien ook wel verpleegkundig recht dan. Ik hoop het. Verder lig ik best goed op schema met mn studie, het schrijven van de verslagen en het leren van de domeinkennis.

Stage blijft erg leuk, maar is wel erg zwaar met een bewoner die al een week bezig is met diep weg zakken in depressie... dat blijf je natuurlijk mogelijk tegenkomen bij de psychiatrie. Het blijft wel een bere interessante doelgroep.

Ben ook alweer druk aan t solliciteren naar stageplaatsen voor september. Had al wat geschreven naar de thuiszorg, er is in Friesland een organisatie met een leerteam. En heb nu ook gemaild naar de revalidatie. Lijkt me ook best interessant.

Goed, mijn tijd voor ontspannen is weer om, ga maar weer leren. Veel groeten en succes allemaal, Scheepje
Dag dames!

Hoe zou het zijn met Disco? Die gaat toch ook bijna stagelopen?

Scheepje, moeten jullie zelf stageplaatsen zoeken? Je plaatsen klinken wel interessant! Ben benieuwd waar je terecht gaat komen!

MDF, hoe gaat het tusse de baby'tjes? Gaat het ook al wat beter met begeleiding en zo?

Hier weer een dikke vette update :P

Ik heb een BAAN! aaah ik ben echt blij! Mijn eerste sollicitatiebrief en gesprek en meteen aangenomen, ben nog nie eens afgestudeerd!

Het is in het ziekenhuis en een jaarcontract voor 28 uur in de week (je kan meer als je wil, moet je alleen ff aangeven). Ik ga in dat jaar op 3 of 4 verschillende afdelingen werken en dus ervaring opdoen. Ik weet nog niet welke afdelingen. Na dat jaar heb ik goeie kans dat ik daar ergens kan blijven werken of zelfs de kinder en neo-aantekening kan gaan halen!

We zijn nu ook begonnen met de adstudeeropdracht en dat gaat ook erg goed. Wel weer erg wennen dat ik weer op school zit haha
Gefeliciteerd Soulie met je baan!!! Klinkt erg leuk en interessant.

Ja ik ga bijna stage  lopen, volgende week dinsdag om precies te zijn.

Zit nu ik mijn tentamenweek (dus weet hoe je je voelt Scheepje), en heb vandaag eerste tentamen achter de rug. Was medische kennis heb denk wel een voldoende. Moet nu eigenlijk leren voor psychopathologie, leuk al die DSM's uit je hoofd leren(snap nog steeds niet waarom) zit het ook echt uit te stellen.

Woensdag dan nog evidence based practice, donderdag modellen en verpleegkundige vaardigheden praktijk en theorie.

Weet niet of jullie weten wat alle vakken precies inhouden want dat verschilt volgens mij per school.

heb in ieder geval een lekker lang weekend straks samen met mijn vriendje, lekker nog even uitrusten voordat ik vier keer per week 6 uur mijn bed uit moet.

Scheepje succes met solliciteren naar stageplekken, lijkt me wel vervelend om daar iedere keer weer achteraan te gaan. Voordeel is natuurlijk dat je wel plekken kan uitzoeken die jou aantrekkelijk lijken.

Groetjes Discovery
Hoi Allemaal,

Weer een bericht(je) van MDF. Afgelopen 2 weken zijn er nogal wat dingen veranderd/gebeurd. Ik ga jullie effe een korte update geven.

Mijn schoonvader zou de week van 29 maart geopereerd worden, maar dat wordt nu pas 16 april. Beetje balen dat het niet eerder kon, maar nu ook wel opgelucht nu er een datum geprikt staat, waar ze niet omheen kunnen. Die 16 april gaat in ieder geval een bijzonder spannende dag worden. Ik ben gelukkig die dag en de dag erna roostervrij.

Verder druk met stage. Helaas heeft het een zure bijsmaak gekregen. :? Ik kreeg vorige week een briefje van begeleidster 1: ivm jouw functioneren op de afdeling is jouw tussenbeoordeling uitgesteld. Overleg met begeleidster nr 2 volgt nog. Docent van school komt 5 april voor een gesprek. Ik was hier enorm door van slag. Ik wist niet wat ik misdaan had, wat ze bedoelde. Uiteraard had ik die week niet veel geslapen (ivm gedoe rondom schoonvader) en dit bericht was effe de druppel. Ik had een lekkere jankbui Janken kan soms zo lekker zijn. ;(

(Ik moet dan altijd denken aan die strip van Jan, Jans & de kinderen waarin Catootje uit het niets begint te huilen, moeder bezorgd, vader bezorgd, moeten we de dokter niet laten komen, ze kan wel een blindedarmonsteking hebben, dokter komt haar onderzoeken, en ineens *stilte* en dat Cotaaotje dan iets zegt als: Zo, dat lucht op.)

Pas in het gesprekje wat daarop volgde met mijn begeleidster nr 1 werd mij pas duidelijk wat ze bedoelde. Ze had een paar 'spookverhalen' gehoord over mij en ze heeft het idee dat ik mijn stage niet op eindniveau haal. Spookverhalen als in gebeurtenis die heb ik meegemaakt, begeleiding van die dag verteld mijn begeleidster nr 1 wat er volgens haar is gebeurd, en als het verhaal dan weer terug bij mij komt, is het ineens een heel ander verhaal waarbij er niet veel over is van de werkelijkheid.

Het gesprek met de docente van school deed mij ook enigszins verbazen. Van die docente hoorde ik ineens dat mijn instroom eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn. Na 6 jaar had ik niet verder mogen gaan waar ik gestopt was. Komen ze nu mee aan, als ik alweer bijna 1,5 jaar bezig ben. Plan van aanpak is nu dat ik deze stage ga afronden alsof het mijn 2e stage is en dat ik dan nog een volgende stage moet gaan doen. Dan heb ik dus wel een vertraging van een half jaar :( Niet dat het nou zo'n ramp is, maar ik heb er wel gruwelijk de balen van!! Het is niet zoals ik gepland en gehoopt had. Verder hebben we wat duidelijke werkafspraken gemaakt en is de tussenbeoordeling gepland (3 mei). Heb er al aardig wat tranen om gehuild vandaag en ik moet zeggen dat doet me wel goed, zondag nog een extra *; van A en dan leven we weer verder.

Nu met de paasdagen ben ik een paar dagen op rij vrij, effe bijkomen, en me voorbereiden op de komende reeks van 6 dagen. Na die 6 heb ik weer een wat rustigere week. Voor mijn gevoel is het nu effe worstelen en laten zien wat ik wel kan en hoever ik kan komen met mijn beoordeling en wat ik nodig heb om met een volgende stage wel die eindstreep te halen.

@ Soulie,

Hey wat tof dat je een baan hebt!! Vind het erg leuk voor je. Zullen we alvast ruilen? Jij mijn stages, ik een baan en dan huisje/boompje/beestje?

het is je wel gegund hoor meid, maar nu bovenstaand verhaal, voel ik wel een beetje jaloezie. Wil ik ook!!! Ik wens je veel succes met je afstuderen, maak er wat moois van!!

@Discovery,

Druk met tentamens las ik in je berichtje. Ik hoop dat je ze allemaal haalt, dat zou een geweldig resultaat zijn. maar met jouw inspanningen moet dat toch wel lukken??

Nu ga ik mijn bed weer in, want dit soort dagen slopen enorm!!

Liefs MDF
Ik voeg me ook even bij het topic als het mag. ;)

Leuk om jullie verhalen te lezen!

Ik ben nu 5e jaars HBO-V'er. Ik ben in 2002 begonnen met duaal en in 2004 overgestapt op voltijd door het overlijden van mijn vriend.

Ik liep helemaal synchroon met de dingen die ik moest doen tot halverwege mijn laatste jaar, toen ging het weer even mis met me, teveel opgekropt en te snel verder gegaan.

Stage wel afgemaakt (Kinderafdeling). Toen ik weer opnieuwe wilde beginnen werd ik erg ziek, ziekenhuis opname, bedrust, dikke ellende dus.

En nu sinds een maand ben ik weer opnieuw met mijn afstuderen begonnen, de laatste loodjes!!!

In de verslavingspsychiatrie op een methadon polikliniek en ook deels ambulante veslavingszorg. Totaal anders dan wat ik tot nu toe heb gedaan, maar wel super intressant!

Dat was even mijn intro
Hoi Bijenkoningin,

Welkom bij dit topic, hoe meer ervaringsdeskundige hoe leuker en interessanter ik het vind, dus kom maar op met je verhalen.

Volgens mij heb je een aantal zware jaren achter de rug, erg goed van je dat er toch mee door gaat!!! Moet het toch wel iets zijn wat je aan het hart ligt.

Heel veel succes met afstuderen en al je frustratieverhalen, maar natuurlijk ook de blije verhalen kun je hier kwijt.

Jeetje MDF,

jij hebt ook weer een hoop meegemaakt de afgelopen week. Ik vind je begeleiders ook niet echt eerlijk, door vanalles achter jouw rug om met elkaar te bespreken en dan vervolgens zeggen wat er aan de hand is terwijl jij niet eens je eigen verhaal hebt kunnen doen.

Door op zo'n manier begeleiding te geven geven ze jouw niet eens de kans om je te verdedigene en om te leren als ze je acheraf van dingen gaan beschuldigen, ze komen op mij niet echt als bekwaam over.

Heb je nu wel op een rijtje wat ze precies van je verwachten? Dan zou ik dat allemaal op papier zetten dan staat alles zwart op wit en kan je evt. daarop terugvallen als er weer bepaalde problemen optreden.

En om over je begeleidster over school maar te zwijgen, die schuift het weer lekker makkelijk van haar af.

Goed van je dat je er toch weer positief tegenaan kijkt en je gewoon weer goed voorbereid op de komende dagen. Geniet in ieder geval lekker van je vrije dagen. En sterkte met je schoonvader!

En tja hoe gaat het met mij..........GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb een heerlijke tentamenweek achter de rug, ok was hard leren, maar van drie tentamens ben ik zeker dat ik het gehaald heb, mijn praktijk heb ik ook gehaald(gelukkig want daar ben ik altijd zo zenuwachtig voor), vantevoren had ik al allemaal casussen verzameld die naar voren kwamen tijdens de praktijktoets, wist zeven casussen en ja hoor ik had net weer een casus die daar niet bijstond, maar hij ging gelukkig goed.

Medische kennis heb ik ook wel gehaald denk ik, maar dat wil ik altijd even afwachten. Ik twijfel alleen over psychopathologiem hopelijk net een voldoende.

Nu lekker vier dagen vrij, dus ga vanmiddag even naar het ziekenhuis om mijn pasje te activeren en vast een verpleegsterpakje ophalen(hebben jullie ook van die wortelbroeken, bij zit een maat 50 volgens mij nog strak omdat het zulke rare vormen zijn. Ok ik ben niet superslank, maar ben ook zeker niet dik, maar die broeken zitten gewoon echt niet).

Vanavond een verjaardag, morgen lekker winkelen met een vriendin en dan nog twee daagjes genieten van het mooie weer samen met mijn vriendje en tussendoor voorbereiden op mijn stage, want die begint dinsdag.

Fijn paasweekend allemaal!

Liefs Discovery
Hoi allemaal,

Soulie vreselijk gefeliciteerd met je baan, Discovery, succes met je eerste stage en MDF wat heb jij toch iedere keer een pech met stage ne begeleiding. Ik hooptte eigenlijk dat je nu wel een leuke plek had gevonden.

Nou hier gaat het super. Ten eerste ben ik uitgenodigd om op sollicitatie gesprek te komen bij de revalidatie Friesland. Ja wij moeten zelf sollicteren naar plekken. Dan heb je ten eerste zelf de keus en ten tweede is het een goede oefening voor later als je straks echt naar een baan opzoek moet. Als je nu echt na 20 brieven nog geen plek hebt heeft school nog wel wat achter de hand, maar dan mag je ook niets zeggen over de afstand die je moet reizen. Ik heb nu best mazzel gehad, mn eerste 2 stages waren allebij redelijk dicht in de buurt.

Goed op mn stage gaat het poerbest (heel goed op zn Fries). Ik heb last van studie ontwijkend gedrag dus ben ik net terug van een bewonersdag. Ik was er ook wel een beetje ingeluisd door mn stagebegeleider. Hij wilde een bepaalde bewoner (X) graag meehebben omdat het hem heel erg goed zou doen en hij reageert erg goed op mij. Dus om X nu mee te krijgen werd ik misbruikt (ja Scheepje gaat morgen ook mee..... OHHHH!!!).

Maar goed ipv studeren zijn we met 5 bewoners en 2 VPK en 1 stagiaire in een busje naar een iets met bloemetjes geweest (orgideen hoeve oid?), hebben daar wat gedronken en rond gekeken en zijn daarna via een snackbar wer terug naar het ggz terein gereden. Zijn er een goede halve dag mee zoet geweest. Was echt leuk om te zien hoe anders bewoners zijn wanneer ze niet in hun huis omgeving zijn. Sommigen werden er echt veel rustiger van anderen kregen weer veel meer praatjes. Er was er 1 bij waar normaal niet zoveel contact mee krijg en die was de hele tijd in de auto grapjes aan het maken. Het was echt leuk. In ttegestelling tot gisteren!

Ik zou gisteravond voor een aantal bewoners koken, lasagne. Dus ik had boodschappen gedan kom in de keuken van de boerderij (waar ik stage loop) was een bewoonster uit een zelfstandige woonunit er al pannenkoeken aan t bakken voor haar en haar vriend (woont op de boerderij). Ik vragen of ze het goed vond dat ik ook een stukje aarrecht kon gebruiken om te koken. Ja dat was best. Volgende moment komt X binnen en toen barste de bom. 1 Groet ontploffing en ik stond er midden tussen hopende dat het allemaal maar langs mij zou gebeuren. Ik wilde dat ik ergens anders was op dat moment. Waarom dit gebeurde? Geen idee. Ik weet dat X depressief is op het moment en heel heel veel aandacht gebruikt. En waarschijnlijk had zij daar wat problemen mee. maar het kan ook goed zijn dat zij ghewoon met het verkeerde been uit bed was gestapt want later op de avond kwam ze ook nog luidkeels schreeuwen het kantoor binnen: "Het kon allemaal niet meer langer zo" en "vroeger op haar oude plek was alles veel beter". Dat is iets wat bijna alle bewoners zeggen, maar as je dan de raportage leest van ze konden ze eigenlijk nergens anders aarden, daarom zitten ze nu bij ons. Weinig regels, veel vrijheden, zelfstandig maar wel een VPK binnen handbereik.

Goed dit waren mij avonturen van deze week. Soms is t net een mijnenveld waar je tussen door moet bij ons. Maar goed geen excusses meer, ik ga studeren. Veel groeten en vrolijk pasen, groeten Scheepje.
Hier nog een HBO-V'er. Ik doe de duale variant in Leiden en ben nu 2de-jaars. Heb het onwijs naar mijn zin. Heb na mijn vwo eerst een andere opleiding gedaan (1 jaar) en daarna 3 jaar gewerkt. Toen ging ik nadenken over HBO-V en heb tot nu toe geen spijt van mijn keuze!!

Fijne paasdagen allemaal!!

~Danseresje
Hoi allemaal,

Ik denk dat ik van de 3 tentamens die ik heb gemaakt in ieder geval mijn her tentamen recht heb gehaald ( mag ook wel een keer na de 3de keer!!). Verder nog meer goed nieuws. ik heb ook een uitnodiging gekregen om op gesprek te komen bij een thuiszorg organisatie waar ze werken met een leerteam. Een eigenafdeling met clienten geheel gerund door stagiaires van diverse opleidingen en niveau's. Dat is ook wel erg cool om daar heen te kunnen vanaf september.

Verder alles wel ok. Had ik al verteld dat ze bij ons op school 2 weken geleden in eens bedacht hadden dat ze de uiterste inlever datum van al onze producten, verslagen e.d. met 34 weken vervroegd hebben!!! Zulke idioten. Hele planning weer naar de klote. Waarom maken we dan eigenlijk een planning en waarom laten we deze nog goedkeuren door onze coach? Nou ja ik heb dus maar besloten om 1 leerpakket in de zomervakantie te gaan doen tijdens mijn werk in het verzorgingshuis van mijn vorige stage. Dan kan ik dat meenemen voor de volgende periode.

Goed hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat en dat juliie goed door de tentamens en eerste stagedagen zijn gekomen of juist de laatste dagen.

Veel groeten en laat je niet te veel aflijden door het verschrikkelijke mooie weer. Het is natuurlijk eigenlijk veel meer tijd voor op een terrasje.

Groet, Scheepje
Hallo zustertjes!!!

Hier weer eens een berichtje van mij.

Ik heb inmiddels een week stage erop zitten en ik vind het leuk!!!!!!!!

Ok het is wel een beetje zoeken allemaal nog en eigenlijk kan ik helemaal

niet veel doen, vooral na de pauze heb ik weinig te doen, maar er is in ieder geval een hoop te zien.

Heb vandaag mijn begeleidster pas voor het eerst gezien, dus dat was niet helemaal handig, maar dat is bij bijna al mijn klasgenoten ook niet echt goed geregeld, maar goed dat gaat allemaal goed komen.

Ik heb ook mijn eerste cijfer van mijn tentamens terug, een voldoende voor psychopathologie en dat was juist het enige tentamen waarvan ik uitging van een onvoldoende. Dus als ik mijn eigen intuitie mag gaan volgen heb ik al denk ik al mijn tentamens gehaald. Mijn praktijk had ik sowieso ook al gehaald, eindelijk een keer overtuigend, is ook wel een lekker gevoel zo vlak voor je stage.

Maar goed ik ben dus een erg gelukkig mens momenteel, enige minpuntje uis dat ik nu vier dagen in de week om 6 uur mijn bed uit moet, maarja niet alles kan leuk zijn natuurlijk.

En hoe is het met jullie?????

Bij MDF de problemen met de begeleiding opgelost, heb je het nog wel naar je zin op je stage?

Soulie hoe gaat het met afstuderen?

En Scheepje heeft afgelopen weekend nog wat zich laten horen, nog nieuwe uitslagen gekregen van je tentamens. Vind het wel leuk om te lezen hoe het bij jou op school gaat, leuk om te vergelijken omdat we allebei eerstejaars zijn, en dus heel leuk om te lezen dat het bij jullie allemaal heel anders gaat dan bij mij.

Nou fijne avond allemaal!

Groetjes Discovery

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven